Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Business Development Ltd. was established in 2010 and has as main activity - data processing, hosting and similar activities and development and management of web portals. Since 2018, the company was put into operation specialising innovative web-based platform for sharing real-time audio and video image with extremely low latency, which because of its innovative nature this product falls at the same time as the activities in the field of hosting and to activities in the field of managing of web portals.

The project "Improvement of Production Capacity in Business Development" will acquire equipment and specialised software for automatisation of processes of servers, which will lead to the expansion of the capacity of an existing business site. Through the implementation of the BUSINESS DEVELOPMENT EOOD project, it will be able to offer hosting services to a larger number of customers, and the hosting services will be significantly faster and more reliable than currently available. The implementation of the project "Improvement of Production Capacity in Business Development" will not change the basic production process but will increase the capacity of the hosting services offered by the company.

Acquired tangible and intangible assets within the project "Improvement of Production Capacity in Business Development" will aim to improve the production processes in the company as well as to improve the offered products / services in the field of hosting, as well as to improve of tenderness in the supply of these products / services. The equipment acquired through the project will lead to an improvement in the production capacity of the company as the implementation of the project will greatly extend the hardware resources, which will provide the opportunity to deliver (produce) a larger number of single hosting packages to existing clients and to potential ones.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Въвеждане на специализирано оборудване: С изпълнението на дейността се предвижда доставка и въвеждането в експлоатация на: - Сървърна система тип I (5 броя); - Сървърна система тип II (2 броя); - Хъб 25-Gigabit (2 броя); - Хъб Layer 2 (2 броя) Основен предмет на дейност на фирмата са хостинг услуги. Предлаганият от нас хостинг е услуга, която работи с интернет сървъри, позволяваща на организации и физически лица да обслужват собствено съдържание в Интернет. Една от най-популярните видове хостинг предлагани от фирмата е уеб хостингът. Също така се предлагат и комбинирани услуги; e-mail hosting, например DNS хостинг услугата е обикновено свързана с регистрация на име на домейн. Хостингът по своята същност предоставя сървър, на който клиентът може да пусне всичко, което пожелае (включително уеб сървъри и други сървъри) и осигурява Интернет връзка с много бърза честотна лента. „Виртуалният сървър хостинг“ е вторият по популярност вид хостинг от предлаганите от фирмата услуги и е понятие, което по своето значение стои някъде по средата между 'shared' и 'dedicated' хостинг. При него един физически сървър се разделя на няколко независими виртуални сървъри. Сам по себе си всеки такъв виртуален сървър може да се разглежда като 'dedicated', защото на него се инсталира отделна операционна система според нуждите на клиента, която поддържа приложения само на определен клиент. Най-често използваният софтуер за 'виртуализация' на сървъра е XEN, VMware, FreeVPS, User-mode Linux, Virtuozzo, OpenVZ и др. Настройките на сървъра са максимално оптимизирани за работата на конкретното приложение и ресурсите които то може да използва са далеч повече от предоставяните при shared хостинга. Най-често е насочено към клиенти с уеб сайтове и приложения изискващи специфични настройки на операционната система, както и генериращи голямо сървърно натоварване. В момента предлаганата от фирмата услуга „виртуален сървър хостинг“ е значително ограничена поради малката бройка виртуални сървъри с които разполагаме – наличните сървърни системи разполагат с 24ТВ дискови масиви и два физически виртуални сървъра, което позволява да бъдат обслужени не повече от 500 клиента за този вид услуга. С изпълнението на дейността се предвижда да бъдат закупени и въведени в експлоатация: - 5 бр. сървърни системи с общ капацитет 1068 TB дисково пространство, което ще позволи да бъдат обслужени допълнително над 25000 клиента. - 2 бр. сървърни системи за конфигуриране и управление на виртуални сървъри - 'виртуализация'. - 4 бр. хъб устройства за осигуряване на интернет връзка с много бърза честотна лента. С изпълнението на дейността във фирмата ще бъде доставен и пуснат в експлоатация специализиран хардуер, свързан основно с предлагането на услугата „виртуален сървър хостинг“. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип (1 м) 2. Провеждане на процедура по избор на изпълнител (3-4 м) 3. Подписване на договор за доставка на оборудване с избран изпълнител (5 м) 4. Приемане на доставката (8-10 м) 5. Прилагане на мерки за публичност (1-12 м). 470 221.00 464 200.00
Въвеждане на специализиран софтуер: С изпълнението на дейността се предвижда разработване и въвеждане в експлоатация на: - Web-базирана система за автоматизация на сървъри Съгласно описаното в Дейност 1 от проекта, основен предмет на дейност на фирмата са хостинг услугите. Споделеният хостинг или shared hosting е най-популярният вид уеб хостинг услуги, който се предлага от фирмата. Нарича се така, защото на един сървър има определен брой потребители (уеб сайтове), които си поделят изчислителните му ресурси, дисковото пространство и инсталираните на машината софтуерни приложения. Всеки потребител получава отделна "сметка" с определени граници и параметри (дисково пространство, реализиран трафик, брой бази данни и т.н.). За управление на "сметката" се използва софтуер за автоматизация на уеб сървъри, или както е популярно да се нарича - контролен панел. Контролният панел позволява на потребителите да управляват различните услуги (уеб, FTP, бази данни и т.н.) и хостинг "сметките" си като цяло. Най-разпространените хостинг контролни панели, които използваме за тази дейност, са СиПанел и Плеск и са лицензирани и платени софтуерни продукти. Други популярни контролни панели, които могат да бъдат използвани за дейността ни са DirectAdmin, Hosting Controller, H-Sphere. Сред тези с GPL лиценз са LxAdmin, Webmin, Virtualmin, Usermin, SysCP, които отново са лицензирани и платени софтуерни продукти. Проблема при изброените софтуери за автоматизация - контролни панели, е свързан с това, че ако системата е с малък капацитет те на практика са много евтини и дори безплатни, но ако системата започва да развива по-сложна мрежа от потребители, започва да използва повече ресурси, започва да обработва повече процеси и др., цената на контролния панел се увеличава драстично и в един момент даже превишава себестойността на услугата. Тази допълнителна стойност се изчислява автоматизирано и трябва да бъдат плащани отчисления за допълнителни лицензионни права към опасаните по-горе лицензи. С изпълнението на дейността се предвижда разработването на специализиран софтуер за автоматизация на сървъри за управление на "сметката" за всеки отделен клиент, т.е. ще бъде разработен така наречения контролен панел, само и единствено за нуждите на нашата фирма. Web-базираната система за автоматизация на сървъри ще бъде разработена специално за нуждите на нашите сървърни системи и ще бъде с неограничен брой лицензии, което няма да води до поскъпване на услугата в следствие на увеличаване на използваните ресурси. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип (1 м) 2. Провеждане на процедура по избор на изпълнител (3-4 м) 3. Подписване на договор за разработване на аспециализиран софтуер с избран изпълнител (4 м) 4. Приемане на софтуера (5-7 м) 5. Настройване на работата на софтуера с хардуерното оборудване (8-11 м) 6. Прилагане на мерки за публичност (1-12 м). 148 000.00 140 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).