Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The main aim of the project is prevention of social exclusion in the municipality of Burgas, reduction of poverty among the children by providing integrated services for early child development aimed at children under 7 years of age from vulnerable groups, including children with disabilities and their families, as well as future parents. The duration of the project is 89 months. The target groups of the project are children aged from 0 to 7 years and their parents, as well as future parents from risk groups. The project planned activities include : Early intervention of disabilities; Individual pedagogical support for children with disabilities; Psychological support and counselling of parents and future parents for the formation and development of parenting skills, family counselling and support, and individual and group work with children and parents, including children and parents that are not from vulnerable groups, aimed at their attendance of kindergarten; Support for child health consultation and activities for prevention of diseases; Additional pedagogical preparation for enhancement of children's school readiness for equal start at school; Family centre for children aged from 0 to 3 years. The present project extends the created under the Project for social inclusion (funded with Loan 7612BG from The International Bank for Reconstruction and Development in the period 2008 - 2015) integrated services for early child development, aimed at children under 7 years of age from vulnerable groups, including children with disabilities and their families, as well as future parents, which also included Family centre "Nadeshda". As a result of the project implementation, we expect an increase in the number of social inclusion services providers and increase in the number of children, having received support through the services. Included in the project planned activities will be 1931 children from vulnerable social groups, as well as 3031 parents and future parents.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и функциониране на услугите: В структурата за организация и управление на проекта и на услугите в центъра са включени: Ръководител проект, Ръководител на услугите в центъра, Експерт адмнистративни дейности ,Счетоводител и Експерт тръжни процедури, Експерт мобилност. Ръководителят проект ще отговаря за цялостната организация и управление на проекта, ще подготвя техническите отчети по проекта. Ще отговаря за разработването и приемането и методология и процедури за осъществяване на мониторинг и контрол, за подбора и назначаването на персонал, организиране и провеждане на срещите на екипа. Експертът административни дейности ще води цялостната кореспонденция, както с управляващия орган, така и с доставчиците на услуги по проекта и с всички организации, имащи отношение към реализацията на проекта, справки, писма. Ръководителят на центъра ще отговаря за изготвяне на детайлен график на дейностите в центъра, за координиране на работните графици на доставчиците на услуги с дневния режим да децата в цевнъра, съобразно графика, за провеждане на срещи с родители, за провеждане на ежемесечните информационни дни в Общностния център, за подготовка на условията за провеждане на тръжни процедури, за проверка на месечните отчети на доставчиците на услуги. Счетоводителят ще отговаря за финансовото обезпечаване на дейностите по проекта, ще следи за законосъобразното и целесъобразно разходване на бюджета, за комуникация с управляващия орган по всички финансови въпроси, ще подготвя и подписва финансови справки и отчети, ще води счетоводната документация по проекта. Счетоводителя в екипа ще изготвя всички трудови договори на участниците в проекта, ежемесечно ще съставя ведомости за работни заплати и ще оформя документите за НОИ и НАП. Шофьора на автобуса отговаря за транспортното средство, извършва превоз на деца и родители по проекта, отговаря за тяхната сигурност, попълва стриктно пътната книжка. При възникнали проблеми сигнализира на Ръководителя на центъра и съгласува с експерт мобилност.Основните отговорности на екипа за организация и управление на проекта ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Възложителя, упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности, както по отношение графика и бюджета, така и по отношение на точното и коректно изпълнение на предвидените дейности. Ще бъдат разработени специални отчетни форми за документиране индикатирите по проекта - декларации от родителите за включване в конкретната дейност по проекта, присъствени списъци на занятията, Задачите на екипа ще бъдат разделени на: 1. Изработване на детайлен график за изпълнение на планираните дейности и събития с конкретни отговорници и срокове за изпълнение; 2. Изработване и приемане на методология и процедури за осъществяване на контрол и мониторинг; 3. Изготвяне на тръжна документация и провеждане на тръжни и други процедури по избор на изпълнители. 4. Подбор и назначаване на персонал за работа с целевите групи. 5. Организиране на срещи на екипа. 6. Периодично отчитане на резултатите и вътрешен мониторинг на работата на екипа и постигнатите резултати 7. Координирани работни графици на доставчиците на услуги с дневния режим в общностния център 198 494.62 196 133.33
Ранна интервенция на уврежданията: І. Индивидуална работа с деца с участието на родителя 1. Терапевтично-рехабилитационна работа Води се от кинезитерапевт/рехабилитатор. Провеждат се рехабилитационни сесии, двигателна терапия за подобряване и нормализиране на мускулния тонус, улесняване на активни и пасивни движения, поддържане насиметрията на тялото, дължината на мускулите (за предпазване от контрактури и деформации). Работи се за обучение в правилни модели на движение, заемане на различни позиции и позициониране. както и използване на помощни средства (специализирани столчета, вертикализатор, проходилка и др.). Родителите и други членове от семейството участват в сесиите и се обучават за справяне с ежедневните дейности на детето – игра, хранене, тоалет, носене, позициониране и други дейности у дома. 2. Индивидуална логопедична работа Води се от логопед. По време на индивидуалните сесии се работи за формиране и развиване на комуникативни умения, стимулиране на езиково говорното развитие, обогатяване на импресивната и експресивната реч, усвояване на свързана, граматически правилна реч. Използват се упражнения и дейности, развиващи имитативни способности, разнообразни дидактични материали и игри, логопедични карти и компютърни образователни програми. Прилага се обучение на децата с допълващи и алтернативни методи на комуникация – жестове, символи, комуникативни речници, комуникатори. 3. Индивидуална психологическа работа. Провежда се от психолог. Включва психодиагностика и терапия. Психодиагностиката е в насока определяне на дефицитните области, ниво на психично функциониране, усвоени умения за съответната възраст, определяне на ресурсите и потенциала в отделните области на развитие. Терапевтичната работа на психолога е фокусирана върху подобряване качествата и функционирането на психичните процеси – възприятия, внимание, памет, мислене, интелект, емоционално-волева сфера и поведение, изграждане на социални умения и взаимодействие. Определят се подходящите методи и подходи за работа и мотивиране на детето за постигане на поставените цели. 4. Индивидуални консултации от педиатър. ІІ. Групова работа с деца с участието на родителя 1. Групи за игра дете – родител Водят се от психолог или друг специалист от Центъра. Чрез играта децата опознават заобикалящия свят, трупат нови преживявания и опит, експериментират и творят. 2. Групи за комуникация Водят се от логопед. Основната цел на групите е улесняване общуванетодете-дете и дете-възрастен. Това се случва в подготвена среда, като се използват различни комуникатори, символни картинки и жестове, подкрепящи вербалните изрази. ІІІ. Работа с родители 1. Консултации със социален работник.Социалните работници провеждат социална работа, като участват в първоначалната оценка на потребностите на децата и семействата, и впоследствие водят случаите на деца, като проследяват и отчитат резултатите от ползваните услуги. Предоставят индивидуални и социално-правни консултации на родителите, за да развият те своите родителски компетенции да имат достъп до ресурси, как да бъдат застъпници за себе си и за своето дете. 2. Индивидуални консултации с психолог Провеждат се индивидуални психологически консултации с родители,инициирани от тях или по заявка на другите специалисти, които работят с детето по конкретна проблематика. 3. Домашни посещения на мобилен екип в домовете на семействата Мобилните услуги се предоставят от мултидисциплинарен екип в естествената среда на детето. Фокусът на посещенията е да се подкрепя семейството в прилагането на препоръчваните стратегии, които подпомагат ученето и развитието на детето в ежедневието. 4.Посещения в отделенията за новородени в болниците Те могат да се извършват от психолог, кинезитерапевт, социален работник или друг специалист от екипа. Провеждат се след подаден сигал от родилен дом, отдел „Закрила на детето“ или други партньори на Центъра и се извършват в тясно сътрудничество и координация с тях. Целта е превенция на изоставянето на деца с увреждане. 498 208.42 475 208.76
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Цел: Подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. Целева група: 30 деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Услугата може да включва наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище. По-специално дейността обхваща: - оценка на нуждите на децата от подкрепа - индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас - работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година - ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях ще е необходима и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения. Специален педагог извършва следните дейности: - Проучване на целевата група, с оглед планиране, подготовка и успешно реализиране на дейността, чрез използване на различни педагогически методи и похвати за събиране на информация и оценяване равнището на усвоеното знание от всяко насочено към услугата дете за адекватно планиране на педагогически намеси относно подготовката за първи клас; - Подготовка на план за дейността си; - Подготовка на индивидуални програми за работа с всяко дете на 5/6 години, съобразно увреждането, съдържащи следните тематични компоненти: o развитие на комуникативни и комуникационни умения; развитие на умения за самостоятелна работа в клас и в къщи, за самостоятелно учене;за работа в група; за решаване на проблеми; за критично и конструктивно мислене • Осъществяване на взаимодействие с родителите на децата, бъдещите учители на децата и други; •Участие в разработването на индивидуални планове или на програми в детската градина или предучилищната група, където децата са интегрирани; • Провеждане на индивидуални занимания с деца с увреждане на 5/6 години с цел подготовка за успешно постъпване в първи клас – в дома на детето или в помещение за индивидуална работа; • Провеждане на групови занимания с деца с еднакъв тип увреждане на 5/6 годишна възраст; • Разработване на обучителни програми, обучителни и информационни материали, методики. • Подбор на учебни средства и материали и учебни помагала, подходящи за конкретната обучителна ситуация; • Обучение на родителите за прилагането на похвати за работа с детето с цел създаване у него на умения за самостоятелен живот и за самоподготовката на детето в къщи; • Посещение, заедно с децата и родителите на училище, с цел запознаване с началните учители и учебната среда; • Създаване и поддържане на индивидуално досие за всяко дете - потребител на услугата. • Оказване на съдействие и взаимодействие с екипа за ранна интервенция на уврежданията по проекта; • Участие в периодични срещи с останалите специалисти, особено с екипа за ранна интервенция на уврежданията, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други; 124 195.40 124 514.69
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умени, семейно консултиране и подкрепа и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително с деца и родители, които не са от уязвими групи с цел посещение на детска градина: Ще бъдат реализирани следните дейности: - Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения с цел формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете, повишаване на самочувствието и увереността на родителите и разширяване на подкрепата. Да реализиране на дейността ще бъдат създадени :1. групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители. 2. Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. Тази дейност е насочена към повишаване на познанията и подобряване на уменията на родителите с оглед способностите и особеностите на бебетата и малките деца в етапа на ранното им развитие, както и с оглед необходимата подходяща семейна и общностна среда за отглеждане на дете. Ще бъде предоставена и индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г. Тази дейност цели изграждане и развитие на умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. Работата включва както консултиране и съвети, така и подкрепа за придобиване на практически умения за грижа за деца. Целта е осигуряване на допълнителна индивидуална подкрепа на участниците в групите за консултация и подкрепа, описани по-горе. Освен това, чрез тази дейност се цели и оказване на индивидуална подкрепа на тези бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г., които отговарят на критериите за включване в групите. . Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина с цел: Подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране чрез предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца. - Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина Преодоляване на социалното изключване, изграждане на умения, необходими за равен старт в училище, преодоляване на езиковата бариера чрез средствата и методите за работа в детските градини.Дейността цели предварителна работа “на място” за намаляване на стреса и по-бърза адаптация към новата и нежелана среда; индивидуално обучение за преодоляване на дефицити: социални умения, езикова бариера; подкрепа за реално включване в живота на групата и в учебния процес по общата учебна програма след изтичането на периода на адаптация; - Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина. Дейността е свързана с предоставянето на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини и социални работници с цел преодоляване на недоверието на родителите относно това, че техните деца се чувстват добре в новата среда; включване на всички родители в интегриращи дейности; поддържане на мотивацията на родителите за подкрепа на интеграционния процес и за осигуряване на по-добро образование на техните деца. . Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина Дейността е свързана с организиране и провеждане на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца в детската градина; участие в съвместни дейности с родителите на новозаписаните деца. 639 715.01 646 126.26
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Дейностите по подкепа за осигуряване на детска консултация и превенция на заболяванията имат за цел редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст.Работата ще бъде насочена към предоставянето на консултации и услуги, които не са включени в пакета, финансиран от НЗОК. Ще се работи за профилактика на здравословния начин на живот, здравословното хранене, възпитаването на хигиенни навици. Целева група: Уязвими семейства и техните деца. Тази услуга ще се предоставя за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Дейности - Консултации относно здравословния начин на живот - Консултации за здравословното хранене и смущения в храненето: насърчаване на кърменето. Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; - Консултации по отношение на съня, проблеми със съня, водене на график на спане и др.; - Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; - Предотвратяване на детски заболявания; - Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. Услугата ще има и мобилен аспект – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране. Необходима е специално оборудвана стая за измерване на височина и тегло, маса за преглед на бебета, стая за леки медицински процедури и др. В проекта ще бъдат включени:: 1. Деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск: - Общности с различен етнически произход, и по-конкретно ромската етническа група; - Безработни с бебета и малки деца - Родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца - Семейства, живеещи в лоши битови условия - Семейства с ниско ниво на образование 2. Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър 3. Деца от семейства без здравна осигуровка 4. Деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата 5. Всички деца с увреждания 6. Деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.) 126 030.00 124 448.84
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Цел: Дейността е насочена към увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Целева група: 30 деца от уязвими семейства, на които предстои да постъпят в първи клас. Ще се водят занятия в две групи от по 15 деца през летните месеци/лятна ваканция/. Занятията ще се провеждат до 12.00 часа в училището, след това ще бъдат извозени със специализиран автобус до детска градина, с цел да им се осигурят необходими условия за следобеден отдих. Педагогът ще провежда индивидуална и групова работа с родителите на децата, с цел обратна връзка и допълнителна мотивация относно продължаващото образование на децата им. - Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; - Игри в съответствие с предпочитанията на децата; - Кратки екскурзии в или в околностите на града със закупуния по проекта Социално включване ученически автобус; - Включване на родителите в екскурзиите като придружители - Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; - Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас; - Включване на родителите в подготвителната работа; - Закупуване на книги и материали за първи клас; - Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. Родителите също ще бъдат включени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. 20 360.00 21 270.51
Семеен център за деца от 0 до 3 години: В Бургас, в комплекс "Меден рудник" е особено отчетлива потребността от места за детска ясла. Всяка година около 40 деца не успяват за бъдат приети в детска ясла, поради липса на свободни места. Най- често това са деца от уязвимите, социално изключени групи. Включването на дейността ще даде възможност да се увеличи капацитета за педоставяне на услуги за деца от 0 - 3 годишна възраст и ще допринесе за по- доброто социално включване на тези деца и техните родители. За да могат да ползват тази услуга, родителите задължително трябва да участват и в другите услуги по проекта, свързани с подобряване на родителските им умения и предоставяне на подкрепа. Тъй като целта е интеграция на целевите групи по проекта с останалите социални групи (не преки бенефициенти по Проекта), тази услуга може да бъде финансирана само в случай на доказана нужда. Ще се изискват доказателства и гаранции, че предоставянето на тази услуга няма да възпрепятства социалното включване на децата и техните родители и няма да доведе до задълбочаване на социалното изключване, най-вече при децата с увреждания. В случай на доказана потребност в услугата могат да се включват и до 5 деца, извън уязвимата група. Критерии за включване на дете в услугата: - Недостатъчен капацитет на детски ясли в Общностен център за ранно детско развитие и родителска подкрепа "Надежда"; - Отдалеченост на детските ясли от жилищата на родителите; - Наличие на установени/традиционни за семейството разбирания, които дават предпочитание на семейната домашна грижа, което възпрепятства записването на детето в заведение за дневна грижа за деца. Цел: Предотвратяване на разпадането на връзката майка-дете и трайното настаняване на детето извън семейството; подкрепа на родители в нужда; предоставяне на добри грижи за детето, като дейностите ще се осъществяват в обществени сгради. Целева група: Деца от 0 до 3 г. от уязвими семейства с идентифициран риск за детето (семейства, които получават социални помощи, семейства, в които и двамата родители са безработни, семейства с дете с увреждания). ще бъдат включени и деца, извън уязвимите групи, ако отговарят на някои от посочените критерии. Дейностите ще включват следните минимални изисквания и характеристики 1. Осигуряване на дневна и почасова грижа за деца на възраст между 0 и 3 г. Семейният център "Надежда" предлага до 15 места за грижа за деца от уязвимите групи в рамките на една календарна година (ако става дума за дете/деца с увреждания, броят на местата може да бъде намален, тъй като са необходими по-интензивни грижи). Посещенията в центъра са безплатни за родителите. Персонал: Двама детегледачи, обучени в грижи за бебета и малки деца. Детегледачите могат да бъдат представители на уязвимите общности, медицинска сестра. Семейният център "Надежда" ще бъде изграден в помещение на Общностния център, специално отремонтирано и обзаведено за целта по ПСВ, отговарящо на всички съвременни хигиенни норми. Критерии за избор на потребители: 1. Родители от уязвими групи – уязвими етнически групи, в частност ромската етническа група, получатели на социални помощи, безработни, родители на три или повече деца и самотни родители, които не записват децата си в детски ясли поради недостатъчни доходи или по други причини 2. Родители, живеещи в области с недостатъчен капацитет в детските ясли, или живеещи на голямо разстояние от детските ясли 3. Родители, чиито установени, традиционни за семейството разбирания дават предпочитание на семейната домашна грижа, което възпрепятства записването на детето в заведение за дневна грижа за деца. 329 953.33 290 481.79
Дейности по информиране и публичност: Дейностите по информация и публичност ще бъдат организирани при спазване правилата за информация и комуникация, съгласно Единен наръчник за информация и комуникация 2014-2020.В рамките на проекта ще бъдат организирани пресконференции при стартирането и при приключването на проекта. Пресконференциите ще се проведат в сградата на Община Бургас, като представителите на местните медии ще бъдат запознати с предстоящите и/или приключени дейности. Всеки месец по проекта ще се проведат информационни дни, които ще имат за цел да представят дейностите по проекта и възможностите деца и родители да се включат в тях. Ще бъдат разпространени информационни дипляни с информация по проекта. Ще бъдат отпечатани и 2 ролбанери, които ще се ползват при провеждане на мероприятия по проекта. По проекта ще бъдат отпечатани и 1000 броя флаери, 1000 бр. диплянки, 2 броя информационни табели, 100 плаката, 1000 броя рекламни химикали, 1000 бр. тефтери, 300 папки, 80 бр рекламни флашки. 6 290.40 4 817.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).