Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Pal Oil Ltd. has many years of experience in the trade of wooden products. The activity of the enterprise is related to the purchase of treated trees, cutting, planing and production of wooden boards, pallets, parquet and other wood products at the client's request and their sale.The company has established its name as a loyal partner, but also as a loyal employer, seeking to improve the quality and working conditions of workplaces. The purpose of the company is to support, to provide better, healthier and safer working conditions in the enterprise and to improve the quality of workplaces and increase productivity at Pale Oil Ltd.This project has created the best working week and quality working conditions for the employees of Pale Oil Ltd. and the priority target groups - should with a fox over 54, mothers with children up to 6 years.The objectives of the project are fully in line with the objectives of LAG "Dolni Chiflik-Byala" - improving access to employment and quality of jobs of people in the territory of LAG "Dolni Chiflik-Byala" by improving and ensuring a safe working environment, increasing urban mobility and ensuring sustainable and quality employment.
The project includes the following activities:
- Provision of own transport from the employer to and from the workplace for a period of 12 months;
- Purchasing Personal Protective Equipment and Special Workwear;
- Providing collective redress, including modernization and / or reconstruction and / or securing existing sites, technological processes, machines and equipment;
The implementation of the project activities will contribute to the following results:
- Providing the project;
- Providing the necessary personal protective equipment and specialized work clothes to the target group of the project;
- Improving working conditions and improving the occupational and health status of employees;
- Ensuring mobility from and to the workplace.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на организиран собствен транспорт от работодателя до и от работното място за заетите „Пал ойл ” ООД лица за период от 12 месеца: Мобилността на раб. сила е ключов фактор за постигане на устойчива заетост и стабилен трудов пазар, особено в условия на дисбаланс между търсенето и предлагането на раб. сила не само в регионален, но и в териториален аспект. Настоящата дейност съответства изцяло на нуждите на цел. група, а именно – запазване на заетостта и доходите от труд за лицата, които нямат възможност да използват обществен транспорт и това води до допълнително оскъпяване на ежедневното им придвижване от и до работното място. Дейността е стъпка в процеса на задържане на квалифицираната раб. ръка,която се включва активно в трудов процес. Дружеството осъществява превоз за собствена сметка за заетите в него работници, чрез организиран транспорт, извършван от собствено тр. с-во. Предвид опита и ресурса, с който разполага, дружеството ще бъде способно да организира по оптимален и ефективен начин за извозването на своите служители и минимизиране на разходите за дейността по организиран собствен транспорт по проекта. Организираният транспорт по настоящата дейност от и до работните им места ще се извършва със собствено превозно средство на дружеството–2 бр. автомобил: 1. Лек автомобил- Форд Транзит 1999 г., гориво-Дизел, разход 12 л/100 км, места 8+1, рег. № В 6787 НА. Водач на автомобила ще бъде заето лице от фирмата-чиято основна длъжност е шофьор. 2. Лек автомобил - Мерцедес 312 Д Спринтер 1998 г., гориво-Дизел, разход 12л/100 км, места 8+1, рег. № В 5729 ВХ. Лицата от целевата група, включени в тази дейност, които ще бъдат транспортирани, отговарят изцяло на условията, определени в т.13.2 от Условията за кандидатстване. Местонахождението на работното място е извън населеното място, където лицата са регистрирани по настоящ адрес и транспортирането ще бъде 18 км. сутрин и съответно толкова вечер. В планираната транспортна схема всеки автомобил ще извършва по 2 курса от маршрут всеки ден -сутрин и вечер, т.е. всеки от маршрутите се изпълняват по 2 пъти на ден, 5 пъти седмично. Графикът на работа на „Пал ойл“ ООД е 5 дни седмично (от понеделник до петък) като по проекта е предвидено транспортиране на служители сутрин и вечер, съгласно утвърденото работно време, средно по 21 дни на месец, за 12 месеца.Съгласно Условията за кандидатстване маршрутите за превоз ще са от началната точка, откъдето тръгва съответното превозно средство, местата, от които се качват/слизат служителите до работното място и обратно и обратно. Детайлно разписана транспортна схема: Маршрут 1 сутрин 1 курс Начална точка-с. Рудник- 7:10 ч. с. Пчелник спирка - Център - 18 км. - 8 бр. работника - пристига в 7:40 ч., тръгва в 7:45ч. Крайна точка-с. Рудник (работно място)–18 км. - 8 бр. работници - 8:15 ч. Общо за 1 курс: 36 км - 8 бр. работници - 60 мин. 2 курс от с. Рудник - 17:20 ч., 8 бр.работници с. Пчелник - 18 км. - 8 бр. работник -17:50 ч., тръгва 17:52 Крайна точка с. Рудник (работно място) -18 км. - 18:22 ч. Общо за 2 курс : 36 км. 8 бр. работници - 60 мин. по 2 за всяко превозно средство. Общо изминати километри за едно превозно средство : 72 км , 8 бр. работници. Маршрут 2 сутрин 1 курс Начална точка-с. Рудник - 7:10 ч. с. Шкорпиловци спирка - Център - 18 км. - 8 бр. работника - пристига 7:40 ч., тръгва в 7:45ч. Крайна точка-с. Рудник (работно място)–18 км - 8бр. работници - 8:15 ч. Общо за 1 курс: 36 км. - 8 бр. работници - 60мин 2 курс от с. Рудник - 17:20 ч., 8 бр. работници с. Шкорпиловци - 18 км. - 8 бр. работник - пристига 17:50 ч., тръгва 17:52 Крайна точка с. Рудник (работно място) -18 км. - 18:22 ч. Общо за 2 курс: 36 км. 8 бр. работници - 60 мин. по 2 за всяко превозно средство. Общо изминати километри за едно превозно средство: 72 км., 8 бр. работници. Извършването на два маршрута с по едно превозни средства е належаща мярка, тъй като автомобилът е 8+1 места и по закон не може да превишава бройката. Общо ще се изминават по 72км на ден от двата автомобила. Време за извършването на транспорта – 120 минути / 2часа /. 18 144.00 11 091.11
Дейност по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Целевата група в "Пал ойл " ООД. са включени 39 служители, които заемат следните длъжности: Oбщ. работник - 15 бр. служители (1 в майчинство); Машинен оператор банциг -5 бр., Точилар- 1бр., Хигиенист- 1 бр., Водач мотокар-1бр.,Шофьор тежкотоварни автомобили 12т.-1бр., шофьор цистерни-3бр., Техник горско стопанство-1бр., склададжия- 2 бр., резач горски дървен материал-3 бр., Водачи машини горско стопанство - 2бр,. отчетник инвентаризация- 1бр., счетоводител- 2бр. (1 в майчинство). Във връзка с ежедневните служебни дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло за всяка една от посочените длъжности. Към момента ръководството на "Пал ойл " ООД. осигурява работно облекло и ЛПС, които служат за минимална защита на работещите. Във връзка с честите предписания от страна службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите е необходимо да се закупи ново и по-модерно работно облекло и ЛПС, които да осигурят по-висока защита по време на работа. По този начин риска от трудови злополука се намалява значително. Основните рискови фактори, които са класифицирани по време на работа от службата по трудова медицина са: неблагоприятен микро климат, простудни заболявания, прах във въздуха, шума, вибрациите. Над пределно допустимите концентрации е прахът в Дърводелския цех, което крие риск към заболявания на дихателната система на персонала работещ там. За ограничаване на риска персоналът работещ там ще бъде снабден с изолиращи полумаски с филтри, специално работно облекло и предпазен щит от прах и отхвърчащи частици. Нивото на шума в производството, където стойностите му са над нормите и гранични с тях създава риск към увреждане слуха на работещите и изисква ползването от тях на ЛПС антифони. Препоръките на Службата по трудова медицина са свързани с осигуряване на качествени ЛПС и работно облекло, които да предотвратят тежки инциденти по време на работа. В утвърдения списък на ЛПС и работно облекло по видове длъжности, който е неразделна част от проектното предложение са посочени всички необходими ЛПС и работно облекло за осигуряване на добри и безопасни условия на труд в "Пал ойл " ООД, като същите са обект на закупуване по настоящото проектно предложение. 14 167.56 14 167.56
Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд;: Производството на "Пал Ойл " ООД се осъществява в цех за дърво обработка собственост на фирмата, и е с площ 750 кв.м , което го прави трудно отопляем. Покривът на цехът е амортизиран и по време влошени климатични условия - дъжд, сняг, силен вятър, се наблюдава пропускане на вода, влага , студен въздух. В него работят 39 броя служители и това застрашава тяхното здраве, нарушава качеството на работния им процес. Влошеното качество на микроклимата в работните помещения е в противоречие с фирмената политика на предприятието. Осигуряването на здравословна и безопасна среда e важна цел в "Пал ойл" ЕООД. Дейностите, които са необходими за модернизация и реконструкция на цеха , са предприети да се реализират след направени замервания на микроклимата - температура, влажност, скорост на въздуха. По направена препоръка и издадено становище от Трудова медицина за минимализиране на риска от заболявания и злополуки е необходимо да се предприемат мерки за оптимизация на температурата монтиране на нови климатици ,за осигуряване на максимално добри и безопасни условия на труд на служителите. Позовавайки се на препоръките от службата по трудова медицина и оценката за минимизиране на риска, а именно от Наредба №16 от 31.05.1999г. Раздел IV Физиологични норми и правила за ръчна работа с тежести чл.12, дружеството ще предприеме мерки за механизиране на процеса, с цел свеждане до минимум на ръчната работа с тежести. Тази дейност тясно кореспондира със заложения примерен /неизчерпателен/ списък на оперативната програма за добри и безопасни условия на труд за мерки за реконструкция/ модернизация на обекти, машини и подходящи за закупуване средства за колективна защита, съобразно идентифицираните рискове. При производствово на дървени изделия, която се доставя на големи палети с различна тежест в зависимост от обема на доставките на суровина или при пакетирани готови изделия за експорт, поради което се налага персонала да ги мести и подрежда на ръка. Предвидено е закупуването на един мотокар с товароподемност 3500 кг . По предписание на трудовата медицина осигуряването на параметрите на микроклимата /температура,влажност и скорост на въздуха/ в съответствие с установените норми в производственото помещение е най-добре да се извърши посредством следните СМР дейности: частична подмяна на амортизиран покрив на цех без да му се нарушава конструкцията. Високата влажност с комбинация от студен въздух и течение на въздуха са предпоставка за развитието на дихателни и двигателни здравословни проблеми. Във фирмата работят и 8 броя служители над 54 годишна възраст, които са податливи към различни видове заболявания. Реализирането на ремонта на покрива и монтирането на 6 броя климатици ще минимализира риска от здравословни проблеми на служителите си и ще осъществи целите на МИГ Дони Чифлик- Бяла за дългосрочна заетост, осигурена в качествена и безопасна работна среда. Монтирането на клас енергоспестяващи климатици ще доведе до намаляване на енергийните разходи в производствения цех и опазване на предпазване на околната среда от замърсяване. 16 999.98 65 897.47

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).