Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

This project proposal addresses the needs of Radomir Municipality to enhance the quality of educational services and improve the access to education of pre-school age children from marginalized groups, as well as to implement preventive measures to reduce the number of children excluded from the educational system. To that purpose, a complex integrated innovative pilot program (the Program) for mentoring and coaching will be implemented in Slantse Kindergarten in order to modernize the pedagogical instruments and attract broad public support for the educational process, incl. the marginalized communities.

The a.m. will be achieved through expert and infrastructure capacity building in the kindergarten in the initial project stage when, in accordance with the elaborated Program, the local teachers will be trained and new teaching materials will be purchased. On that basis, Interest Clubs will be established where the knowledge and the skills of the children will be developed through innovative practices – learning through play. 
Simultaneously, activities with another target group – parents and guardians – will be held. The primary aim of those activities will be to create, through the involvement of the adults in the educational and playing processes and through the conduct of coaching sessions, an environment encouraging the education. In order to mobilize public support and to promote communication and joint activities between children from marginalized and non-marginalized groups, each year an „Open doors week” will take place. 

Although the project will focus on children from minority ethnic groups, some of the costs will be distributed to children and parents representing non-marginalized groups in order to achieve a broader integration effect. The project will be implemented by the Municipality of Radomir (Beneficiary) and Slantse Kindergarten (Partner) for the total amount of BGN 271 723,20, of which BGN 29 113,20 will be indirect costs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за подобряване на достъпа и повишаване на обхвата на децата от маргинализирани групи в системата на предучилищното образование: Дейността обхваща същинската работа по разработването и реализация на Комплексната програма за менторство и наставничество (Програмата) в ДГ „Слънце“ (ДГ). Предвижда се пилотното й провеждане да обхване 60 деца (36 от маргинализирани групи), които ще бъдат разпределени по 15 деца в 4 клуба. ЕТАП 1 ПОДГОТВИТЕЛЕН Този етап обхваща изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в детската градина посредством обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработената Програма. Ще се сформира екип от 2 външни специалисти (Експерт "Образователни дейности" и психолог) и 4 преподаватели от ДГ. Външните специалисти ще разработят Програмата в нейната конкретика, като допълнително ще прецизират предварителната структура с цел адаптирането й към спецификите на конкретните представители на целевите групи. За целта ще се проведат дълбочинни интервюта с учителите и деца и фокус групи с родителите. Предвижда се педагогическият инструментариум да е структуриран в 4 клуба по интереси: клуб „Дигитална креативност“ за ИКТ, клуб „Традиции“ за фолклор, клуб „Сръчко“ за приложни изкуства, клуб „Спорт за всеки“ за спорт, с което да се даде възможност на всяко дете да намери най-близката до него среда за непринудена изява. Целта е посредством интерактивни иновативни практики (учене чрез играене) децата да развият естественото си любопитство в траен интерес към образователния процес. Екипът от ДГ ще подпомага работата на външните експерти. В края на етапа те ще преминат обучение (20 часа) по модулите на Програмата, водено от външните експерти. На база на разработената Програма ще бъдат възложени за разработване и доставка необходимите дидактически материали: 1) Методическо ръководство и материали за провеждане на обучението за учители, както и за последващи насоки при работата с целевите групи; 2) Материали за провеждане на фокус групи с родители; 3) Материали за текуща работа с целевите групи: o Интерактивен дидактически инструмент „Калейдоскоп“ за всяко дете (60 бр.), вдъхновен от метода Монтесори, представляващ дървена кутия с вдъхновяващи материали (карти, дипляни, пясъчен часовник, зарчета и др.), o Сетове за изпълнение на ролеви игри (4 бр.), представляващи декори с аксесоари (напр. маски) и интерактивни елементи, където децата ще отбелязват наученото, o Арт кутия за творчески занимания (вкл. статив, водни бои, темперни, моливи, флумастери, пластилин и др.), маси и столчета за 15 деца, o Носии (15 бр.), o Спортни екипи (15 бр.) и пособия (топки, въжета и обръчи), o Лаптопи (3 бр.), таблети (3 бр.) и мултимедия (1 бр.), които ще бъдат ползвани при работата с целевите групи за развитие на креативността и творческите способности, подобряване на невролингвистичното развитие, уменията за работа в екип, управление на времето, личностните качества за учене в мултикултурна среда и пр. За установяване на конкретните потребности на целевите групи и създаване на семейна среда, подкрепяща образователния процес ще се проведат 8 фокус групи (по две за всяка възрастова група) с коучинг сесии с родителите/настойниците на децата (120 души). Освен дидактически материали, за организиране на мероприятието ще бъдат осигурени кафе, сладки/соленки, минерална вода, посуда, брандиран информационен пакет, обяд – сух пакет, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант) от външен доставчик. ЕТАП 2 ИЗПЪЛНЕНИЕ Този етап обхваща същинската работа с децата по методологията, разработената в Етап 1. Преподавателите от ДГ ще провеждат занимания в клубовете 4 пъти месечно, като в летните месеци и през декември занятията ще бъдат разредени заради намалената посещаемост. Веднъж месечно ще бъдат канени и родителите на децата, където чрез въвличането им в образователно-игровия процес и провеждането на коучинг сесии от външните експерти ще се работи за създаване на социална среда, подкрепяща образованието. 119 346.00 123 336.59
Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца/ученици от маргинализирани и не маргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на населеното място чрез допълнителни образователни услуги: Предвидените в тази дейност мероприятия са насочени към увличане към Програмата на максимално широк кръг целевите групи, включително деца от други детски градини и техните родители. Целта е от една страна да се популяризират иновативните методи, заложени в Програмата, и да се провокира техния траен интерес към образованието. От друга страна, ще се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на община Радомир. Ще се проведат 3 мероприятия в рамките на проекта: - В началото на учебната 2021/2022 година – Септември 2021 г. - В края на учебната 2021/2022 година – Юни 2022 г. - В началото на учебната 2022/2023 година – Септември 2022 г.“. Мероприятия ще бъдат организирани като Седмица на отворените врати на ДГ „Слънце“ и ще включват представяне на клубовете по пилотния проект: Те ще имат нарочно фестивален характер. Това е от съществено значение на успешността на Програмата. От една страна по този начин участниците в проекта ще получат признание за постиженията си ще бъдат мотивирани да продължат да се развиват в системата на образованието. От друга страна те ще се превърнат в посланици на ценностите за съвременното образование сред целевите групи и ще способстват за намаляване процента на децата преждевременно напуснали системата. Всяко мероприятие ще бъде организирано в 5 дни със следната програма: ДЕН 1: Официално откриване, на което ще бъдат поканени общински представители и широката общественост с фокус към маргинализираните групи. Ще бъдат представени целите на Програмата и иновативните концепции и методи, на които тя е базирана, като в тон със самата програма ще бъдат ползвани увлекателни похвати, които да впечатлят публиката и ще изградят позитивна нагласа към образователната инициатива. Ще бъдат осигурени от външен доставчик:  Организация на събитието (сценарий, водене, фотограф),  Кетъринг за 300 души : кафе, сух пакет, вода и безалкохолно;  Озвучаване;  Балони, брандирани, с хелий,  Брандирани информационни материали: плик с програма за цялата седмица, химикалка, тефтер, папка,  предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). ДЕН 2 - 5: Във всеки от тези дни клубовете, създадени в рамките на Програмата, последователно ще отворят вратите си в рамките на 4 часа за всеки желаещ да се запознае със заниманията им и прилагания педагогически инструментариум. Ще се раздават брандирани информационни материали и предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). Ще бъдат подготвени изненади за най-малките участници. 123 264.00 120 060.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).