Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Overall objective:
The project implementation will lead to meeting the needs of 80 individuals in need of the "public dining".
The implementation of the project activities will reduce the social exclusion of the target groups and will lead to satisfying their needs for diverse and healthy eating.

The main target group of the project are:
Individuals and families to monthly social assistance; persons with proven lack of income and relatives; single people and families and other socially disadvantaged individuals and families.

Results:
Satisfying the needs of a diverse and healthy food of at least 80 needy persons;
Reducing social exclusion of target groups and dealing with emergency social situations in emancipating  and sustainable manner.

Activities:
- Identification of target groups
- Buying Food
- Providing hot lunch - will be revealed 1 Public dining room for 80 representatives of the main and additional target group for the period from November 1, 2016 to April 30, 2017, under Annex, until 30.04.2018. The dining room will serve all settlements of Elin Pelin Municipality. It will be carried out pouring of hot meals and providing individual packages food products at the point of beneficiary - Elin Pelin and / or home users.
- Providing accompanying measures supplementing the provision of hot meals - studying the needs of the target groups of new social services, preparation of information materials for fundamental social rights, referral to other services, individual and group counseling to manage the family budget, to prepare guidelines for a balanced diet and others.
- Activities for the organization and management of the project - administering the contract for project implementation, providing information and publicity, implementation of user feedback.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: В съответствие с предвиденото в Наредба № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица, информация за представителите на целевите групи ще се предоставя от дирекциите „Социално подпомагане“. Предвидена е основна целева група, както и допълнителна целева група, на която да бъдат раздадени неполучените храни. 1. Основната целева група за предоставяне на топъл обяд са: 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 1.4. Скитащи и бездомни деца и лица. 1.5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците. 2. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, ще бъде разпределян на следната допълнителна целева група: 2.1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 2.3. Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 2.4. Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 2.5. Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 2.6. Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. 2.7. Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария На територията на Община Елин Пелин за момента няма регистрирани бездомни и скитащи лица и деца. Ще бъде обменяна информация с отговорните институции по места при поява на подобни на територията на общината. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Закупуването на хранителни продукти ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Стойността на един храноден за едно лице от целевата група е в размер на 2.50 лв. на лице на ден с включен ДДС и включва закупуване на хранителни продукти за осигуряване на топъл обяд – супа, основно ястие, хляб. При реализирани икономии ще се предоставя и десерт, което не променя броя на дните и представителите на целевата група, ползващи услугата. По настоящия проект планираме закупуването на хранителни продукти да започне от 01 ноември 2017 г. Определянето на видовете хранителни продукти, които ще бъдат закупени за приготвяне на топлия обяд ще се извършва при спазване на изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Финансиране: 3.1. Общата сума на допустимите разходи за изпълнение на Договора възлиза на 27 280,00 лева (двадесет и седем хиляди, двеста и осемдесет лв. и 00 ст.). От тях: 3.1.1 за закупуване на хранителни продукти на 80 представители на целевата група, ползващи услугата, по 2,30 лв. за един ден - общо 0,00 лв. до 30.04.2017, включително, (съгласно последното изменение на договор) 3.1.2 за закупуване на хранителни продукти - разходи за единица продукт - топъл обяд на 80 представители на целевата група, ползващи услугата, по 2,50 лв. за единица продукт - общо 24 800,00 лв. считано от 01.05.2017г. 3.1.3 адмнистративните разходи и разходи за транспорт и съхранение, определени като единна ставка в размер на 5 на сто от общата стойност на разходите по т. 3.1.1. и 3.1.2., но не повече от 1 240,00 лв. 3.1.4 разходите за съпътстващи мерки, предприети и декларирани от партньорската организация, в размер на 5 на сто от общата стойност на разходите по т. 3.1.1. и 3.1.2., но не повече от 1 240,00 лв. Бенефициентът няма изпълнение по договора за периода от сключването до 30.04.2017, като заявява изпълнение за периода 01.11.2017 - 30.04.2018 г. 24 800.00 0.00
Осигуряване на топъл обяд: Ще бъде разкрита 1 Обществена трапезария за 80 представители на основната и допълнителната целева група, за периода от 01 ноември 2016 г. до 30 април 2017 г. /6 месеца/, в рамките на общо 125 дни /работни дни/, както следва: Месец ноември 2016 година, 22 дни; Месец декември 2016 година, 21 дни; Месец януари 2017 година, 22 дни; Месец февруари 2017 година, 20 дни; Месец март 2017 година, 22 дни; Месец април 2017 година, 18 дни. Трапезарията ще обслужва всички населени места на община Елин Пелин. Ще се осъществява разливане на топъл обяд и предоставяне на индивидуални пакети хранителни продукти в пункта на бенефициента – Община Елин Пелин и/или до дома на потребителите. Ще се следи за: - Спазване на утвърдения график за Осигуряване на топъл обяд / раздаване на индивидуални пакети хранителни продукти; - Наличие на документи за предаване от склада към пункта /когато е приложимо/; - Наличие на седмични менюта, калкулационни ведомости, требвателни листове; - Наличие на регулярен опис на доставени и раздадени продукти по дата, вид и количество. - Запазена цялост на доставените единични опаковки; - Списък на лицата, ползващи услугата, които се подписват ежедневно при получаване на храната, в това число и на допълнителните лица във връзка с предотвратяване разхищението на храните; - Резултат - обратна връзка от потребителите за удовлетвореност - попълнени формуляри за обратна връзка. Административните разходи и разходите за транспорт и съхранение са изчислени по следния начин: Административни разходи и разходи за транспорт и съхранение на храните, определени като единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за закупуване на хранителни продукти Ст-ст на ден Бр. дни в месеца Ст-ст на месец Ноември 9,20 22 202,40 Декември 9,20 21 193,20 Януари 2017 9,20 22 202,40 Февруари 9,20 20 184,00 Март 9,20 22 202,40 Април 9,20 18 165,60 Обща Стойност = 1 150,00 лв. Бенефициентът няма изпълнение по договора за периода от сключването до 30.04.2017, като заявява изпълнение за периода 01.11.2017 - 30.04.2018 г. Адмнистративните разходи и разходи за транспорт и съхранение, определени като единна ставка в размер на 5 на сто от общата стойност на разходите по, но не повече от 1 240,00 лв. 1 240.00 0.00
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на дейността „Осигуряване на топъл обяд“. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват в проучване на потребностите на целевите групи от нови социални услуги, индивидуално и групово консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, управление на семейния бюджет, здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Община Елин Пелин ще предлага пряко съпътстващи мерки. Информация, относно тези възможности, ще бъде разпространявана чрез: - Използване на електронната страница на общината; - Изготвяне и разпространение от служители на общината на информационни материали за представяне и популяризиране на услугите, които се предоставят в община Елин Пелин; - Консултиране за възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - Консултиране на потребителите за дейностите по проект „Независим живот” по ОП „РЧР”; - Консултиране на потребителите относно ползването на административни общински услуги; - Консултиране на потребителите съгласно Правила за реда и начина за отпускане на еднократна помощ с решение на Общински съвет. Разходите за съпътстващи мерки са изчислени по следния начин: Разходи за съпътстващи мерки, под формата на единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за закупуване на хранителни продукти Ст-ст на ден Бр. дни в месеца Ст-ст на месец Ноември 9,20 22 202,40 Декември 9,20 21 193,20 Януари 2017 9,20 22 202,40 Февруари 9,20 20 184,00 Март 9,20 22 202,40 Април 9,20 18 165,60 Обща Стойност = 1 150,00 лв. Бенефициентът няма изпълнение по договора за периода от сключванетп дп 30.04.2017, като заявява изпълнение за периода 01.11.2017 - 30.04.2018 г. Разходите за съпътстващи мерки, предприети и декларирани от партньорската организация, в размер на 5 на сто от общата стойност на разходите, но не повече от 1 240,00 лв. 1 240.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).