Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

By helping with a hot lunch in the municipality of Krichim, the aim is to provide healthy, varied and nutritious hot food for lunch to people who are unable to provide it themselves or with the help of their relatives, due to poverty, long-term social isolation, severe health condition. Freshly prepared hot food, in the form of soup, main course and bread and at least once a week dessert will be provided to the users. In addition, accompanying measures corresponding to the specific needs of the representatives of the target groups will be provided as follows:
-persons and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone who have low incomes, cannot support themselves with these incomes and their property and do not receive support from their relatives;
-persons subject to social assistance, including from the group of persons under Art. 4, para. 1 of the Ordinance, who are unable to meet their basic life needs and for whom a need for additional support has been established;
-persons with low incomes who, due to available disabilities or health limitations, have difficulty or impossible self-care, including single persons with permanent disabilities with low personal income from a pension, for whom there is no suitable candidate for an assistant under the personal assistance mechanism;
- persons who, due to accidental circumstances, are in a difficult and vulnerable situation and for whom a need for this type of assistance has been established;
-wandering and homeless persons;
- persons from vulnerable groups - citizens of third countries, in the sense of § 1, item 17 of the additional provisions of the Act on Asylum and Refugees.
The aim and expected results of the implementation of the activities are overcoming the consequences of poverty, satisfying the basic need for food of 90 persons from risk groups, providing help and support through accompanying measures to overcome social isolation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Реализиране на дейностите по приготвянето на топъл обяд в община Кричим започнаха на 03.10.2022 г. и ще продължат до 30.09.2025 г. за 36 месеца. Услугата се реализира в сградата на Домашен социален патронаж, с административен адрес гр. Кричим, бул. „Александър Стамболийски“ № 27, собственост на Община Кричим, актувана с акт за общинска собственост № 286 от 07.11.2006 г., вписан в Служба по вписванията гр. Пловдив под № 184, том 112 на 15.11.2006 г. Кухнята на патронажа е регистрирана по чл. 12 от Закона за храните, за което е издадено Удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене с № 06287/08.08.2012 г. от Областна дирекция по безопасност на храните гр. Пловдив, съгласно което обекта отговаря на изискванията на Регламент (ЕО) 852 и се регистрира с рег. № 162500312, като заведение за обществено хранене. Обекта е вписан в Регистъра на обектите за обществено хранене и за търговия на дребно с храни. Сградата разполага с кухненски блок; топла кухня с подготвителни; складове, умивални и битови помещения за кухненски персонал; разливно за храна за дома. Кухнята разполага със следното кухненско оборудване: 3 бр. електрически печки с 6 плочи; 3 бр. хладилни витрини; 2 бр. зеленчукорезачки; 2 бр.картофобелачки; 1 бр.електрическа скара; 2 бр.електронни везни; 1 бр.хладилна камера; 1 бр. кухненски робот; 2 бр. месомелачки; 1 бр. пекарна; 1 бр. хлеборезачка. Персонала се състои от домакин, трима готвачи, помощник кухня и шофьор, които са ангажирани с приготвянето, разливането на храната на потребителите на социалната услуга „Домашен социален патронаж“ и също така ще бъдат ангажирани с приготвянето, раздаването и доставянето на храната до дома на трудно подвижните крайни получатели. Приготвената храна, която се доставя до домовете на трудноподвижните потребителите се опакова в индивидуални опаковки за еднократна употреба, предназначени за всеки конкретен потребител. Предоставяната здравословна, качествена и разнообразна храна се приготвя с използване на безопасни добри работни практики и технологии, при стриктно спазване на всички санитарно-хигиенни правила и изисквания и в съответствие с приложимите разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните, нормативната уредба по прилагането им и относимото законодателството на европейската общност в същата област. Общият размер на необходимите финансови средства за извършване на дейността през посочения период възлиза на 247 881,60 лв., от които 217 440,00 лв. се разходват за приготвяне на индивидуални порции топъл обяд с единична стойност от 3,20 лв. за 90 потребители в продължение на 755 работни дни (3,20 лв./порция х 90 потребители х 755 работни дни), 15 220,80 лв. за административните и транспортните разходи и разходите за съхранение и приготвяне, поети от бенефициентите, разпределящи храните и/или основното материално подпомагане на най-нуждаещите се лица, под формата на единна ставка в размер на 7% от разходите за храна и 15 220,80 лв. за разходите за съпътстващи мерки, предприети от бенефициентите или от тяхно име и декларирани от бенефициентите, доставящи храните и/или основното материално подпомагане на най-нуждаещите се лица, под формата на единна ставка в размер на 7% от разходите за храна. Общият размер на необходимите финансови средства за извършване на целокупната дейност през посочения период възлиза на 247 881,60 лв. Дейността стартира на 03 октомври 2022 г., продължава през целия период на изпълнение на проекта и се очаква да приключи на 30 септември 2025 г. или обявената крайна дата за реализация на проекта. Относно механизмите, чрез които се отчита мнението и обратната връзка за качеството на храната и предоставяната услуга като цяло, към всеки технически отчет ще се представят и обобщени данни на дадената обратна връзка от крайните получатели в Дневниците на крайните получатели – Приложение 2 от Ръководството, което предоставя възможност за отправяне на препоръки от крайните потребители. 217 440.00 107 424.00
Предоставяне на топъл обяд: Приготвената храна се предоставя на част от крайните потребители на място в кухнята, като помещенията за раздаване на приготвена храна отговарят на всички изисквания на Закона за храните и създадената организация за раздаването на храната е в съответствие с предписанията на националните здравни органи. На трудно потвижните и лежащо болни крайни потребители приготвената храна се доставя до дома им. Доставката на топлия обяд по домовете се извършва със собствен ресурс, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания с автомобил „Рено Канго“ с регистрационен номер РВ6041МВ, собственост на община Кричим, който обслужва и действащия в община Кричим Домашен социален патронаж. Автомобилът е вписан в регистъра на обектите с обществено предназначение по чл. 36, ал. 3 от Закона за здравето, съгласно удостоверение за вписване на обект с обществено предназначение – транспортно средство № 16 27 004653/18.12.2009 г. За всеки работен ден се издават пътни листове за извършения превоз. Всяка порция от приготвената храна се опакова и доставя в отделна опаковка, за еднократна употреба, с цел спазване на всички санитарно-хигиенни норми. При приготвянето и предоставянето на храната ще се прилагат механизми, които отчитат и климатичните и екологични аспекти и за намаляването на разхищението на храни и ограничаването на използването на пластмасови опаковки и изделия за еднократна употреба. При наличие на икономии, в почивните и празничните дни общината ще осигурява и годна за директна консумация храна/консервирана или пакетирана. Длъжностните лица ангажирани с доставката на храна по домовете и раздаването й в кухнята, ще водят подробна отчетност, с която да се удостовери, че приготвеният обяд е получен от лицата. За целта ще се изготвят списъци с потребителите за всяка седмица и в колоната за съответната дата ще се отбелязва с знак „V”, който ще удостовери че храната е получена от лицето и със знак „Х” в случай на неполучен топъл обяд. При случаите на неполучен топъл обяд от определените потребители, готовата храна ще се предоставя на следващият чакащ от списъка, изготвен от комисията.Получаването на топъл обяд се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател. В началото на всеки месец конкретният бенефициент предоставя Дневниците на крайните получатели с оглед попълването им от лицата или техните законни представители и удостоверяване на получената подкрепа. В случай на отпадане от участие в проектните дейности по желание на крайния получател преди предвидената крайна дата, дневникът се попълва от крайния получател/законния представляващ в последния ден от участието. Със Заповед №РД-02-09-281 от 03.10.2022 г., община Кричим определи длъжностните лица, които са отговорни за удостоверяване получаването на подкрепа от всяко лице при необходимост и в случай на непредвидено отпадане на крайния получател (смърт, липса на контакт, невъзможност за отразяване на необходимата информация и др.), възпрепятстващо попълване на Дневника, получаването на подкрепа от крайния получател , които чрез подписите си да удостоверяват ползването на услуги от отпадналия краен получател и попълват административният раздел на дневника.. С оглед избягване на двойно финансиране, назначената със Заповед на Кмета, Комисия ще изисква списъци от услугите предоставяни в Домашен социален патронаж и Дневен център за стари хора на територията на община Кричим, както и риска от двойно финансиране на крайните получатели се отразява и при проверката на потребителите от Дирецция "Социално подпомагане" - град Стамболийски. 15 220.80 7 519.68
Реализиране на съпътстващи мерки: Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Община Кричим предвижда реализиране на съпътстващи мерки за лицата обхванати в програмата, като дейности в допълнение към разпределянето на храна и подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и се изразяват в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. За реализирането на съпътстващите мерки ще се ангажират служители от общинска администрация, Домашен социален патронаж, Дневен център за стари хора град Кричим, както и доброволци заявили желанието си да оказват помощ на възрастни, трудноподвижни и/или самотно живеещи лица или лицата, които носят храната по домовете. Всяка предоставена съпътстваща и допълнителна подкрепа ще се удостовери с протокол, информационни материали, брошури, листовки, дипляни и списъци на крайни получатели, на които са предоставени. Ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Планирането и предоставянето им ще е съобразено с установените специфични потребности за всеки отделен краен потребител. Доброволците към Центъра за обществена подкрепа при община Кричим и персонала, доставящ храната по домовете на трудноподвижните потребители на услугата ще подпомагат самотноживеещите лица, като ще оказват помощ - закупуване на хранителни продукти, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на потребителя, провеждане на индивидуални беседи. Община Кричим ще прави оценка за качеството на предоставяната услуга като към всеки технически отчет ще бъдат представяни обобщени данни на дадената обратна връзка от крайните получатели в Дневниците на крайните получатели – Приложение 2 от Ръководството. За предоставянето на съпътстващи мерки всички потребители ще бъдат запознати подробно за тези възможности, което ще се осъществи чрез информация, заедно с подписания индивуален договор за получаване на топъл обяд и чрез писмена информация, разлепена на общодостъпни за всички потребители места – обществените трапезарии и община Кричим. 15 220.80 7 519.68
Определяне на целевите групи: Подбора на целевите групи в община Кричим започна преди стартиране на договора. Със Заповед № РД-02-09-270 от 29.09.2022 г. на Кмета на община Кричим е назначена постоянно действаща Комисия, която да приеме и прилага ясни и проследими правила и критерии за подбор на конкретните представители на целевите групи, които ще ползват услугата „Топъл обяд в община Кричим”. В комисията са включени представители на общинска администрация, Дирекция „Социално подпомагане” /ДСП/, Център за обществена подкрепа и Домашен социален патронаж гр. Кричим. Формираната комисия на местно ниво за определяне на критериите за подбор на крайните потребители извършва персонален подбор на 90 души в неравностойно социално положение, въз основа на одобрени от ДСП списъци на лица от целеви групи, определени по чл.6 от Наредба №РД-06-53/17.09.2021г., както следва: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - скитащи и бездомни лица - лица от уязвими групи - граждани на трети страни Класирането на нуждаещите се лица ще се извърши според размера на месечния доход на лицата попадащи в целевите групи. За всяко проведено заседание Комисията ще изготвя протокол. Лицата попадащи в обхвата на целевите групи, ще бъдат своевременно уведомени за класирането и периода на предоставяне на услугата и ще бъдат сключени договори за предоставяне на социалната услуга. В община Кричим има утвърдена Процедура за провеждане на подбор, която е създадена за нуждите на проект „Топъл обяд в община Кричим" и разписва правилата за подбор на потребители за включване в целевата програма. Приготвен, но неполучен обяд ще се предоставя на лицата от целевите групи от резервния списък по реда на тяхното класиране. Кандидатите желаещи да ползват социалната услуга подават Заявление-декларация по образец. Всички постъпили заявления за ползване на услугата се вписват в единен регистър, създаден за целите на проекта. Приетите заявления-декларации се предоставят на ДСП – гр. Стамболийски за изготвяне на индивидуални оценки на всеки конкретен случай. Изготвя се окончателен списък с лицата попадащи или не в принадлежността към конкретна целева група. Решението на комисията се оформя с протокол и се изготвя списък с класираните потребители. След заемане на максималния капацитет по проекта от 90 бенефициенти, лицата попадащи в целевите групи остават резерви и могат да получат социалната услуга при наличие на свободни места или незапълнен капацитет. Комисията включва кандидатите по реда на тяхното класиране от списъкът с резерви. Кмета на Общината или упълномощено от него лице сключва договор за социалната услуга. Комисията извършва актуализация на класираните потребители на всеки 6 месеца, изпращайки списъците на потребителите за проверка на продължаващата принадлежност на крайните потребители към целевите групи в ДСП– гр. Стамболийски. Обратната информация, която се получава е потвърждаване принадлежността на включените вече потребители към одобрените целеви групи. Дейността стартира на 20.09.2022 г., продължава през целия период на изпълнение на проекта и се очаква да приключи на 30.09. 2025г. или обявената крайна дата за реализация на проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).