Подготовка и изпълнение: В рамките на дейността са включени следните 5 (пет) поддейности, а именно: 1. „Изготвяне на работен проект за обект: „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци“; 2. „Упражняване на авторски надзор за обект: „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци““; 3. Изготвяне на оценка на съответствие за обект: „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци“; 4. „Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки“; 5. Упражняване на строителен надзор за обект: „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци“
За поддейности от 1 до 3 и за поддейност 5 към датата на кандидатстване по настоящата процедура има избрани изпълнители по чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП.
Поддейност № 4 за „Изготвяне на тръжна документация по реда на ЗОП“ е изключително важна за успешното изпълнение на дейностите по процедурата и показателите за резултат, заложени в настоящото проектно предложение. Изготвянето на тръжните документации по отделните процедури ще бъде възложено на външен изпълнител. Изпълнителят ще бъде избран съгласно чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. Пълната тръжна документация по процедурите, които подлежат на предварителен контрол съгласно Закона за обществените поръчки, ще бъде изпратена за съгласуване в Агенцията за обществени поръчки. Ще се спазват всички срокове и указания при провеждане на обществените поръчки. Възложителят по процедурите ще назначи със заповеди комисии за оценка на предложенията по всяка процедура, след приключването на които се сключва договор с всеки изпълнител по проекта. Целта е прилагане на законодателството в областта на обществените поръчки, изпълнение на Административния договор за безвъзмездна помощ и избор на качествени изпълнители за дейностите по проекта. По проекта ще се провеждат процедури за избор на изпълнители по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) а именно: Строително монтажни работи за обект „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци“; Консултантски услуги за организация и управление, и информация и комуникация на проект „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци“. Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели.
Дейността е необходима с цел обезпечаване изпълнението на следващите дейности. Допринася за изпълнение на всички специфични цели и общата цел на проекта, чрез която ще се допринесе за постигане целта и на процедурата. Дейността допринася за прозрачност и контрол в процесите. |
44 210.00
|
55 082.00
|
Техническа рекултивация на депа, предмет на процедура по нарушаване на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14: В рамките на дейността съгласно чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП ще бъде проведено публично състезание за избор на изпълнител с предмет „Строително-монтажни работи за обект „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци“.
Дейността се отнася за извършването на Техническа и биологична рекултивация на общинското депо за неопасни отпадъци на община Гулянци, която ще бъде изпълнена съгласно одобрен проект за рекултивация по реда на ЗУТ. В обхвата на дейността са включени строителни дейности, пряко свързани с реализацията на техническата рекултивация на депото, без които е невъзможно въвеждането на обекта в експлоатация съгласно ЗУТ и издаване на протокол за приемане, съгласно раздел V от Наредба № 26/1996 г., както и, при обоснована необходимост, почистване на замърсени терени, съседни на определените за рекултивация.
Депото за отпадъци на община Гулянци, е разположено в местността Беглика, землището на град Гулянци, област Плевен, на около 2,6км северозападно от града. Поземленият имот е с идентификатор 18099.396.460 по кадастрална карта и кадастралните регистри, одобрени със Заповед РД-18-6/26.02.2007г. на Изпълнителния Директор на Агенция по Геодезия, Картография и Кадастър. Имотът е общинска публична собственост на Община Гулянци и има площ 19,895 дка или 1.99 хектара. Начинът на трайно ползване е Депо за битови отпадъци (сметище).
Дейността ще бъде разделена на два основни етапа:
- „Строително-монтажни работи за обект „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци“ – етап I Техническа рекултивация.“
- „Строително-монтажни работи за обект „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци“ – етап II Биологична рекултивация“ |
884 221.32
|
914 286.35
|
Организация и управление на проекта: В рамките на дейността, съгласно по чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП ще се проведе процедура за избор на изпълнител чрез събиране на оферти с предмет „Консултантски услуги за организация и управление на проект „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци“.
Дейността предвижда сформиране на екип от изцяло външни експерти за извършване на консултантски услуги по управление на проекта (ЕУП), в това число цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Външния изпълнител ще бъде избран още през първия месец от сключване на АДБФП и ще осъществява дейността през целия проектен период. Предвид това, че община Гулянци не разполага с достатъчен административен капацитет, така, че да осигури всички необходими експерти, то ЕУП ще се състои от външни експерти, избрани с обществена поръчка по ЗОП. Членовете на екипа ще изготвят междинните и окончателният доклад за напредък по проекта, съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания. Членовете на ЕУП ще осъществяват мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, ще осъществяват координация по договорите, ще следят за спазване на графика за изпълнение на проектните дейности. Екипът за управление на проекта е отговорен солидарно за правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020), за съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване и за осигуряване на благоприятна среда за изпълнение на проекта. По време на изпълнение на проекта ще бъдат провеждани работни срещи между членовете на екипа, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. По време на цялостното изпълнение на проекта екипът ще е ангажиран с прякото съблюдаване за недопускане и предотвратяване на потенциални нередности. ЕУП е отговорен за проследяването изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПОС съгласно крайния срок, заложен в АДБФП. По време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите по проекта. ЕУП ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител на проекта; 2. Координатор; 3. Юрист; 4. Финансист. Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнители на дейностите; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Организационната структура за управление на проекта демонстрира наличие на административен капацитет и ясното разделение на функциите на отделните членове в него. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Реализацията на дейността ще обхване целия период на изпълнение на проекта. Структурата на екипа е заложена с професионален подход и с предвиждане за появата на евентуални проблеми и начините за тяхното своевременно отстраняване. Заложен е гъвкав подход в механизма на приемане на управленски решения свързани с проекта. ЕУП осигурява качествено изпълнение на заложените дейности по проекта. С цел максимално пълна и ефективна реализация на очакваните резултати от проекта, са предвидени и съответните механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг за напредъка и предприемането на конкретни мерки при необходимост. |
43 410.00
|
56 805.30
|
Информация и комуникация: В рамките на дейността, съгласно по чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП ще се проведе процедура за избор на изпълнител чрез събиране на оферти с предмет „Консултантски услуги за информация и комуникация на проект „Рекултивация и закриване на старото общинско депо за отпадъци в землището на гр. Гулянци“.
Дейността предвижда сформиране на екип от изцяло външни експерти за извършване на консултантски услуги по информация и комуникация. Външния изпълнител ще бъде избран още през първия месец от сключване на АДБФП и ще осъществява дейността през целия проектен период.
В рамките на дейността се предвижда да се извършат редица мерки за повишаване информираността на населението, като се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на Европейския съюз и фондовете за осъществяването му. Целта на дейността е : Осигуряване на максимално информационно покритие в Община Гулянци за конкретните предстоящи дейности по проекта; Осигуряване на информация и публичност за финансовия принос на ЕС и ОПОС 2014-2020 за реализацията на проекта; Осигуряване на прозрачност на процеса на реализация на проекта; планирани мерки за информация и публичност: Информация на сайта на Община Гулянци - след подписване на АДБФП ще бъде публикувана информация - кратко описание на проекта и още три публикации. През целият период по изпълнение на проекта на интернет страницата на Община Гулянци ще се организира публикуване на информация за напредъка на проекта, за процедури за избор на изпълнители, за предстоящи и минали публични мероприятия по проекта. Информационна табела пред сградата на Община Гулянци; Прессъобщения; Банер (със стойка). Банера се предвижда да се използва при провеждане на публичните събития и официалните церемонии; Интернет банер; При изпълнението на всички дейности по проекта ще се спазват всички изисквания за публичност и комуникация, съгласно Регламент (ЕК) 1303/2013 г., Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020". Дейностите, свързани с осигуряването на публичност и комуникация целят постигането на прозрачност на полученото финансиране и разпространяването на информация относно целите и дейностите на проекта, финансиран в рамките на ОПОС. |
800.00
|
800.00
|