Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The aim of the project proposal is to improve the quality of the ambient air in the Municipality of Vratsa by reducing the levels of fine particulate matter and nitrogen oxides as a result of the replacement and modernization of the rolling stock of the means of mass urban transport. The implementation of the project will contribute to meeting the needs of the population, tourists and guests, companies and organizations in the municipality of Vratsa, fresh air, modern and ecological urban transport. It is planned to supply 13 new electric buses and 9 new trolleybuses meeting the European emission standards for engines and the use of renewable energy sources in public transport. Supply of specialized equipment for optimizing the operation of trolley buses and installation of charging stations for charging the electric motors is envisaged. The project includes activities for the supply of electric vehicles; specialized services; optimizing the operation of newly acquired vehicles, incl. implementation of an integrated transport management system (for electronic and real-time passenger information), collision avoidance systems, reconstruction of the contact network, construction of cable routes to charging stations and delivery and installation of rectifier station cartridges, initial registration and insurance, publicity measures. Activities have been developed following a cost-benefit analysis that has demonstrated the relevance of the project and the sustainability of the results. Expected results are reduction of PMI, noise and vibration levels and energy saving, reduction of use of non-renewable energy sources such as diesel and its replacement with electricity, development of sustainable urban transport, reduction of the use of private cars, increase of the share of urban transport users who, through the project, become attractive, comfortable and secure.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по подготовка на проектното предложение: Дейности по подготовка на проектното предложение включват: 1. Изготвяне на анализ "Разходи- ползи" (АРП); 2. Изготвяне на анализ и изчисление на индикатор за резултат по показател ФПЧ10 в град Враца; Изготвянето на анализ "Разходи-ползи" и изчисленито на индикатор за резултат по показател ФПЧ10 в град Враца изисква много специфични познания на експерти, с каквито Община Враца и "Тролейбусен транспорт - Враца" ЕООД не разполагат, затова дейностите са възложени на външни изпълнители с опит в съответните области, преди подаването на проектното предложение. 26 304.00 26 304.00
Закупуване и доставка на електрически превозни средства и зарядни станции: Дейността включва: 1. Доставка на 9 нови тролейбуси с дължина12 (+/- 1) метра; 2. Доставка на 13 нови електробуси с дължина 12 (+/- 1) метра; 3. Доставка 13 станции за бавно зареждане към електрическите автобуси; 4. Доставка на 1 брой станция за бърз заряд. Снабдяването с нови електрически автобуси и тролейбуси ще допринесе за намаляване на разходите за електроенергия, намаляване на експлоатационните разходи и подобряване на пътната сигурност и комфорта на пътниците. За остаряващия автопарк е от огромно значение да се подновят превозните средства, за да могат да се подобрят услугите на обществения транспорт, като в същото време стане по-екологичен и с по-малко отделяни емисии. Превозните средства ще бъдат единични, с европейско одобрение, климатик, 100% нисък под и усилена батерия за осигуряване на самоход до 15 км без наличие на електрическо захранване във ВКМ и с капацитет най-малко 75 пътника. Тролейбусите ще имат техническа възможност да се наклонят, така че височината на стъпалото да бъде не повече от 7 см, ако височината на тротоара е 18 см или повече. Електробусите ще бъдат нископодови, височина на входните стъпала при вратите - не повече от 340 mm, измерена при спрял автобус без пътници, без да е задействана системата за накланяне. Всяко превозно средство ще бъде оборудвано със система за видеонаблюдение, позволяваща бъдеща интеграция с други системи. Системата включва 3 IP камери за видеонаблюдение и възможност за съхранение на информацията за минимум 14 дни, както и възможност за наблюдение в реално време (при необходимост). Тролейбусите и електробусите ще бъдат оборудвани с информационни табла (VMS), осигуряващи информация отвън (електронни с възможност за информация на български и английски език) – по едно информационно табло отпред и от страни от дясно, показващи наименованието на маршрута и номера на линията (и едно отзад – указващо номера на линията. Информационното табло ще бъде оборудвано с подходяща система за гласово обявяване на спирките (високоговорители при всяка врата). В пътническото отделение ще бъдат предвидени минимум два информационни панела над или около вратите (втора и трета), указващи поредността на спирките. За всеки един от 13-те електробуса ще бъде доставена станция за бавно зареждане, като всяка от 13–те станции ще е способна да зарежда напълно батериите на автобусите за не повече от 5 часа в автобусното депо. Ще бъде доставена 1 брой станция за бърз заряд, с капацитет за бързо зареждане на батериите на автобусите за максимум 30 минути при необходимост. 26 177 491.20 27 775 927.55
Оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства - Осигуряване на елементи на Интегрирани системи: Дейностите за оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства - Осигуряване на елементи на Интегрирани системи, включват: 1. Интегрирана система за управление на транспорта (за електронно таксуване и за информация на пътниците в реално време) Въвеждане на електронна система за таксуване и за електронна система за информиране на пътници: Доставка на централна система таксуване (софтуер, хардуер), централна система информиране на пътници, бордови устройства, контрольорски устройства, устройства за първоначално издаване, зареждане и продажба на документи за пътуване, електронни и статични табла за спирките на градския транспорт и др. 2. Системи за избягване на сблъсък Системи за избягване на сблъсък и автономно шофиране, базирани на изкуствено зрение. Доставка и инсталация на 22 интелигентни системи за електрически автобуси и тролейбуси за избягване на сблъсъци и подпомагане на водачите при движение и маневриране в градска среда. Множество функции в една хардуерна платформа, която използва параметри в реално време, за да определя съответни прагове, като странично време за сблъсък и опасни зони, и генерира необходимия сигнал за предотвратяване на опасни ситуации между превозното средство и пешеходци, велосипедисти или друго превозно средство. Системата съдържа минимум 5 предупреждения при движение напред за предотвратяване или смекчаване на сблъсък. 1 604 587.20 1 464 067.20
Оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства - Осигуряване на необходимата инфраструктура: Оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства - Осигуряване на необходимата инфраструктура включва: Поддейност 1 Реконструкция на съществуваща контактна мрежа и Оборудване на Токоизправителната станция 1 (ТИС 1) и Токоизправителната станция 2 (ТИС 2); Поддейност 2 Изграждане на кабелни трасета до зарядни станции; Поддейност 3 Доставка на специализирано оборудване с работна площадка за оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства. Подробно описание на изброените Поддейности е включено в Приложението към Дейност 4. 3 630 912.13 3 731 455.43
Оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства - строителен надзор : Оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства - строителен надзор по 2 броя договори за инженеринг: 1. Реконструкция на съществуваща контактна мрежа и Оборудване на ТИС 1(Токоизправителна станция) и ТИС 2 и 2. Изграждане на кабелни трасета до зарядни станции. Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обектите в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП. Обхвата на договора за строителен надзор включва: • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; • извършване на оценка на съответствието и изготвяне на комплексен доклад; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта; Упражнавянето на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на Оперативна програма "Околна среда" 2014 - 2020 и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. 17 328.00 17 328.00
Първоначална регистрация и застраховки на превозните средства: Дейността по първоначална регистрация и застраховки на превозните средства включва: 1. Първоначална регистрация (електрическите автобуси и специализирано оборудване) - КАТ Враца; 2. Застраховки „Гражданска отговорност“ на електрическите автобуси; 3. Застраховки „Гражданска отговорност“ на тролейбусите; 4. Застраховка „Гражданска отговорност“ на специализирано оборудване за обслужване на контактната мрежа; 5. Застраховки „Автокаско“ на електрическите автобуси; 6. Застраховки „Автокаско“ на тролейбусите; 7. Застраховка „Автокаско“ на специализирано оборудване за обслужване на контактната мрежа. 259 381.31 295 541.08
Специализирани услуги: Тази дейност включва: 1. Извършване на предпроектно проучване за реконструкция на съществуваща контактна мрежа; Преди възлагане на обществената поръчка за реконструкция на съществуващата контактна мрежа е необходимо да се направи предпроектно проучване за реконструкция на съществуваща контактна мрежа. То ще покаже броя и дължината на най-належащите участъци за ремонт, като своевременно се съобрази и с вида на новите тролейбуси. 2. Консултантски услуги за актуализиране на Договор за обществена услуга за обществен превоз на пътници (ДОУ). Необходимо ще е изменение на ДОУ с цел привеждането му в съответствие с Регламент (ЕО) № 1370/2007. 29 974.80 29 974.80
Организация и управление, информация и комуникация на проекта, подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Дейността включва 3 поддейности 1.Организация и управление:Екипът по управление (ЕУП) ще бъде съставен от служители на партньорите и ще бъде отговорен през целия период на проекта за провеждането на дейностите.Тук се включват дейности,които да обезпечат ефективното и качествено управление на проекта,вкл. по отношение на мониторинг и докладване, верификации, разплащания и осчетоводяване на разходите,провеждане на мерки за информация и публичност.Ще се осигури ЕУП с подходяща квалификация и опит веднага след подписване на АДБФП.ЕУП ще се състои от следните експерти:служители от Община Враца: Ръководител;Координатор;Счетоводител;Експерт Строителство;Юрист и Експерт Мониторинг,служители от Тролейбусен транспорт:Счетоводител партньор и Експерт Транспорт.Подробно описание на задълженията на всеки един експерт са разписани в т.9 ЕКИП.Ще се създаде система за контрол, гарантираща в най-висока степен успешното реализиране на възложените задачи и функции на експертите.Контролът ще бъде съчетан с непосредствена комуникация между членовете на ЕУП, имаща за цел постигане на възможно най-добри резултати от изпълнението на поставените задачи и тяхното своевременно завършване.Екипът от експерти ще докладва директно на Ръководителя на екипа.Ще се въведат механизми за контрол при извършването на мониторинг на изпълнението на проекта,основаващи се на :качество, разходи и срокове;съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на информацията;преглед на докладите за напредъка и документите,свързани с изпълнението на проекта;сравняване на информацията и докладваните данни с целите,очакваните резултати,дейности и индикаторите за изпълнение на договора. 2. Информация и комуникация:Проектът предвижда дейности за информация и комуникация по проекта, с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от МОСВ ГД „ОП Околна среда“, КФ на ЕС . Всички дейности за информация и комуникация по проекта ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.Дейността има за цел да оповести проекта,неговите цели,дейности,резултати и финансираща институция чрез: организиране и провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция, 2 официални церемонии „първа копка“ и „откриване на обекта“; дизайн и изработка на печатни и рекламни материали-билборд 1 бр.,постоянна обяснителна табела 1 бр.,дипляни за популяризиране на Еко транспорт 300 бр.,дипляни за отчитане резултатите по проекта 300 бр.,информационни папки 300 бр.,химикалки 300 бр.,флаш памет 32 GB 350 бр.,перфо фолио за брандиране на нов подвижен състав 23 бр.,стикери 120 бр.,чадъри 600 бр.,текстилна пазарска торбичка 300 бр., ролбанер 1 бр.,хавлиена кърпа 600 бр.,рекламен пъзел 400 бр.,тениски 300 бр.,визитник–кутия 300 бр.,тефтери 400 бр. и ключодържател с форма на автобус 350 бр.; публикуване на 4 съобщения в регионални медии. 3.Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки:Ще бъдат изготвени 5 пълни документации за обществени поръчки:1.Изпълнение на инженеринг с две обособени позиции:Об.поз.1:Реконструкция на съществуваща контактна мрежа и Оборудване на Токоизправителна станция 1 и Токоизправителна станция 2-изпълнение на инженеринг-проектиране,строителство и осъществяване на авторски надзор;Об.поз. 2: Изграждане на кабелни трасета до зарядни станции - изпълнение на инженеринг- проектиране, строителство и осъществяване на авторски надзор.2.Доставка на специализирано оборудване за оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства–тролейбуси;3.Закупуване на интегрирана система за управление на транспорта и системи за избягване на сблъсък с две обособени позиции: Об.поз.1: Интегрирана система за управление на транспорта (за електронно таксуване и за информация на пътниците в реално време“Об.поз. 2:Системи за избягване на сблъсък.4.Строителен надзор по договори за инженеринг- проектиране и строителство по проекта;5.Застраховки "Гражданска отговорност" и "Каско" на закупените превозни средства. 303 925.73 301 394.63

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).