Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The design, construction and put in operation of a pre-treatment and composting plants under the current procedure as well as ensuring the separate collection of green and/or biodegradable municipal waste will contribute to the achievement of Specific Objective 1 of priority axis 2 "Waste" of OPE 2014 -2020 - "Reduce the amount of municipal waste landfilled". The implementation of the measures under the procedure will help to achieve the national targets laid down in the Bulgarian legislation and in the NWMP. The measures to limiting the amount of biodegradable waste to be disposed to 35% of the total amount of the same waste generated by 1995, and increasing by the end of 2020 the share of recycled waste to at least 50% of the generated municipal waste.
Pursuant to the Ordinance on separate collection of biowaste and treatment of biodegradable waste, the objective of limiting the amount of biodegradable waste disposed shall be calculated for each year as a percentage of the amount of biodegradable waste disposed to the amount of biodegradable waste generated in 1995 in the Republic of Bulgaria.
The project proposal includes the construction of a pre-treatment plant for mixed municipal waste and a composting plant for separately collected green and biodegradable waste in the Gorna Malina Region. The constructed installations will ensure the achievement of the objectives under Art. 31 WMA and for the municipalities of the Region. The implementation of the project proposal will also ensure the introduction of a system for separate collection of green and biodegradable waste on the territory of each of the Gorna Malina Region municipalities. With the implementation of the project proposal the legislative requirements for the pre-treatment and recovery of biodegradable waste, reduction of the amount of biodegradable waste disposed of and recycling through the combination of separate collection of recyclable waste and sorting mixed municipal waste.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовката на проект за изграждане на инсталация предварително третиране и инсталация за компостиране: В рамките на настоящата дейност е включено подготовката на всички документи, анализи, проучвания и данни, необходими за реализиране на проектното предложение. В изпълнение на дейността са разработени: Прогнози за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс) и анализ на инфраструктурата за управление на отпадъците; Анализ разходи ползи (АРП); Предварителни (прединвестиционни) проучвания (за инсталацията за предварително третиране и за инсталацията за компостиране) с минимално съдържание съгласно глава втора на Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; Проведено и изготвено проучване за нагласите на населението; Анализ на необходимост от изграждане на допълнителна инфраструктура; Анализ за ефективност на централизиран или децентрализиран подход за изграждане на инфраструктура за управление на отпадъците; Обосновка относно характеристиките на необходимите услуги по компостиране и предварително третиране в рамките на региона за управление на отпадъците и за липса пазарно предлагане на услуга със сходни параметри и условия; Информация за инсталации за предварително третиране на битовите отпадъци преди тяхното депониране; Информация за инсталациите за компостиране или инсталации за анаеробно разграждане на зелени отпадъци и/или биоразградими битови отпадъци; Анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение; Изработени документи, свързани с управлението на компоста: План за използване на получения краен продукт – компост, Схема за контрол на качеството на компоста, План за третиране на остатъчния отпадък, Планът за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция; Предоставена експертна помощ в хода на подготовка на проектното предложение и кандидатстване. Основни стъпки: Избор на изпълнител; Сключване на договор с определения изпълнител; Практическа реализация на дейностите, предмет на договора; Проверка на постигнатите резултати от страна на Възложителя; Приемане работата на Изпълнителя. За подготовката на проектното предложение са подписани следните договори: - Договор № 26.07.2016 г. за подготовка на ПУП за площадката – 8 000 лв. без ДДС. - Договор №29/21.03.2017 г. с предмет: „Консултантски услуги за подготовка и окомплектоване на проектно предложение по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци” по приоритетна ос 2 „Отпадъци“ на оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.” – 52 000 лв. без ДДС. 72 960.00 62 400.00
Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Изготвянето на документациите за възлагане на обществени поръчки ще бъде възложено на външен/и изпълнител/и, експерт/и по обществени поръчки. Определеният изпълнител ще бъде отговорен за изготвянето на документациите за следните процедури, свързани с изпълнението на проекта: - Инженеринг – проектиране, авторски надзор на основната и довеждащи инфраструктури, строително монтажни работи (на основната и довеждащи инфраструктури), изграждане на инсталация за предварително третиране и на инсталация за компостиране и въвеждането им в експлоатация. - Строителен надзор. - Доставка на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими битови отпадъци; - Избор на оператор на изградените инсталации. Останалите обществени поръчки (Избор на изпълнител за подготовка на тръжни документи; Организация и управление на проекта; Информация и комуникация) ще бъдат изготвени от експерти на водещата община. Основни стъпки: Избор на изпълнител; Сключване на договор с определения изпълнител; Практическа реализация на дейностите, предмет на договора; Проверка на постигнатите резултати от страна на Възложителя; Приемане работата на Изпълнителя. В съответствие с Насоките за интегриране на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата (ПОС и ПИК), в рамките на проектното предложение, където е приложимо ще се предвидят възможности за възлагане на зелена/и обществена/и поръчка/и. 78 000.00 41 832.00
Инженеринг – проектиране, авторски надзор на основната и довеждащи инфраструктури, строително монтажни работи (на основната и довеждащи инфраструктури), изграждане на инсталация за предварително третиране и на инсталация за компостиране и въвеждането им в експлоатация. : Настоящата дейност се предвижда да бъде реализирана чрез инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор), като дейността може да се обособи както следва: 1. Проектиране на инсталация за предварително третиране и инсталация за компостиране и осъществяване на авторски надзор (съответно на съпътстваща и на основната инфраструктура). 2. Строително монтажни работи (на съпътстваща и на основна инфраструктура). 3. Доставка и монтаж на оборудване, съоръжения и на техника за инсталацията за предварително третиране и на инсталацията за компостиране. Оборудването, предмет на настоящата точка е подробно посочено като опис в бюджета на проекта и се състои от: - Инсталация за предварително третиране (Стационарен шредер; Транспортна лента; Феромагнитен сепаратор; Барабанно сито (балистичен сепаратор), сортировач, сито и т.н.; Сепаратор за найлони; Преса за неметал; Ръкани филтри; Мотокар; Колесен челен товарач; Метачна машина за миене; Вишка с платформа; Превозно средство за контейнери; Контейнер за опасни отпадъци) - Инсталация за компостиране (Мобилно барабанно сито; Измервателни уреди за компост; Компютърна система за управление; Бобкат – багер) 4. Въвеждане в експлоатация на инсталацията за предварително третиране и обучение на персонала и на инсталацията за компостиране и обучение на персонала. В изготвените Работни проекти ще бъдат детайлно описани и остойностени, чрез количествено-стойностните сметки всички строително-монтажни дейности, свързани с инсталацията за компостиране. Съобразявайки се приложимото секторно законодателство, след подготовката на Работния проект ще се изготви Комплексен доклад за оценка на съответствието, като проектът ще се съгласува с компетентните институции. Приключване на процеса по съгласуване е съпроводен с издаването на Разрешение за строеж. Разрешителното за строеж е основният документ след издаването, на който могат да стартира практическата реализация на строително – монтажните работи по изграждане и въвеждане в експлоатация на инсталацията за компостиране, както и на необходимата за това инфраструктура и система за разделно събиране. Осъществяване на авторски надзор, съгласно разпоредбите на чл. 162 от ЗУТ и условията на договорът за изпълнение. С планово задание е изработен Подробен устройствен план – План за застрояване, на поземлени имоти с №№ 040001, 040002, 041003, 041023, разположени в землището на с. Горна Малина. С плана се създава устройствена основа за реализиране на инвестиционни намерения на Община Горна Малина, свързани с изграждане на площадка за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци и рециклиране. Имотите са ситуирани на север и изток от съществуващото депо и се намират в северозападна посока от общинския център с. Горна Малина. Инсталацията за предварително третиране е с капацитет от 12000 т., докато инсталацията за компостиране е с проектен капацитет до 4000 т. Транспортният достъп до площадката ще се осигури след рехабилитация на съществуващ общински път. Пътната връзка от рехабилитирания общинския път до площадката ще се осъществи по полски път и вътрешно площадкова инфраструктура. Захранването на площадката с вода за питейно битови нужди ще се доведе от съществуващ водопровод, захранващ битовата сграда на регионалното депо, отстояние, разположен в непосредствена близост до площадката; Ел. Захранването ще се осигури с изграждане на нов трафопост, като присъединяването ще се осъществи от съществуващ електропровод, разположен на площадката на депото. Основни стъпки: Избор на изпълнител; Сключване на договор с определения изпълнител; Практическа реализация на дейностите, предмет на договора; Проверка на постигнатите резултати от страна на Възложителя; Приемане работата на Изпълнителя. 7 580 400.00 0.00
Осъществяване на строителен надзор: В рамките на настоящата дейност се предвижда осъществяване на задължителният по ЗУТ строителен надзор и извършване на оценка на съответствието на разработените работни проекти за инсталацията за предварително третиране и инсталацията за компостиране. В резултат на изпълнението на дейността се очаква да се избере по реда на ЗОП и ППЗОП лицензиран изпълнител, който да контрол на качеството за реализираните СМР, като гарантира на възложителя прилагането на секторните нормативни изисквания. С изготвеният доклад за оценка на съответствието на работният проект в съответствие с изискванията на Наредба 1 се очаква да се осигури по-високо качество, като се минимизира вероятността от проявлението на допустими грешки, неясноти и тълкования в документите. Извършеното съответствие се явява и като допълнително ниво на контрол за качество при издаването на разрешението за строеж. Основни стъпки: Избор на изпълнител; Сключване на договор с определения изпълнител; Практическа реализация на дейностите, предмет на договора; Проверка на постигнатите резултати от страна на Възложителя; Приемане работата на Изпълнителя. 336 000.00 0.00
Доставка на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими битови отпадъци: В рамките на настоящата дейност ще се осигури практическата реализация на системата за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци, образувани на територията на Регион Горна Малина. Използваният подход, изчисления и методология, използвани за определяне на вида, количеството, местата за разполагане и честотата на извозване са детайлно описани в Приложение I към Предпроектното проучване за изграждане на компостираща инсталация. Така определените оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране ще бъде нова и неупотребявана, като същите съответстват изцяло по обем, количество и капацитет на инсталацията за компостиране, към която се предвижда да бъдат транспортирани разделно събраните отпадъци. Предвижда се доставката на: - Специализиран камион за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци – 2 бр. - Специализиран камион за разделно събиране на зелени отпадъци от общински площи – 2 бр. - Контейнери за събиране на зелени и биоразградими отпадъци - 428 бр. Основни стъпки: Избор на изпълнител; Сключване на договор с определеният изпълнител; Практическа реализация на дейностите, предмет на договора; Проверка на постигнатите резултати от страна на Възложителя; Приемане работата на изпълнителя. 800 496.00 0.00
Въвеждане в експлоатация и разрешения: В рамките на настоящата дейност се предвижда подготовката и окомплектоването на документацията, необходима за въвеждане на обекта в експлоатация, в т.ч. разрешителни/регистрационни документи по реда на ЗУО или ЗООС, които са издадени на имащите права лица. Подготвената и окомплектована документация ще се предостави на компетентните органи (РДНСК, РИОСВ, ИАОС) за одобрение, сформиране на държавна приемателна комисия и издаване на разрешение за ползване и издаване на необходимите разрешения. Регионално депо за неопасни отпадъци Горна Малина притежава Комплексно разрешително с КР № 301-Н1/2012г. С оглед настоящата процедура е подадено заявление с вх. № 32.00-34/20.12.2017 г. до РИОСВ София за изменения условията на разрешителното. Съгласно чл.117, т.4 от ЗООС, в случай на промяна на оператора, новият оператор поема правата и задълженията на предишния притежател на разрешителното, за което уведомява компетентния орган. Това е възможно, т.к предмет на разрешителното е дейността на конкретната промишлена инсталация. Избора на оператор на съоръженията ще се извърши по реда на ЗОП, като процедурата е планувана за обявяване не по-малко от 6 месеца преди приключването на настоящата дейност. Документацията за процедурата за избор на оператор на изградените съоръжения ще се изготви от експерти на водещата община в съдействие с експерти от общината партньор по проекта. 14 000.00 0.00
Организация и управление на проекта: Обхватът на проектното предложение съдържа дейности различни по своя характер, специфика и обем, което налага използването на допълнителна експертна помощ със специфични области на познания, експертиза, опит и квалификация, като инструмент за успешното изпълнение на проектните дейности. Въпреки устойчивия си административен капацитет, бенефициентът по проекта не притежава необходимият експертен състав за ефективното и ефикасно изпълнение на проекта, което налага включването на външна техническа помощ. С цел подобряване качеството на управлението на проекта, бенефициентът ще сформира екип за управление на проекта (ЕИУП) – служители на Бенефициента и външен консултант избран по реда на ЗОП и ППЗОП (юридическо лица). Екипът ще бъде сформиран през първият месец от изпълнение на проекта (включващ всички служители на бенефициента), който е заложен индикативен като месец юни 2018 г., Екипът ще се допълни своевременно допълнен от избраният по реда на ЗОП изпълнител и ще осъществява дейност през целия проектен период. Спецификата на проектните дейности, взаимната им обвързаността и необходимостта от осигуряване на синергия между тях усложняват значително процеса по дефинирането на контрактни срокове за изпълнението на отделните задачите към всяка от дейностите. Структурата на екипа за управление се състои от следните експерти: Ръководител проект – външен експерт; Координатор проект – външен експерт; Специалист инсталации за третиране на отпадъци – външен експерт; Юрист - външен експерт; Счетоводител – служител на Община Горна Малина; Специалист мониторинг и докладване – служител на Община Горна Малина; Технически сътрудник – служител на Община Елин Пелин. Така създадената динамична структура на управление осигурява допълнителна гаранция за постигане високо качество и удовлетвореност от резултатите, като осигурява и недопускане на смесване и припокриване на функциите и задачите както между отделните членове в ЕУП, така и с външният изпълнител. Начин на приемане на работата, механизми за контрол при договорите за ОП, както и механизмите за контрол при мониторинг на дейностите най-общо могат да се опишат, чрез предвидените от Бенефициента мерки по качеството, обхващащи организационната структура на екипа, методите, процесите и ресурсите, необходими за реализиране и управление на качеството за всяка една от дейностите. Тези процеси проследяват жизнения цикъл на всяка една дейности и на проекта, като цяло. Ефективното им прилагане гарантират достигане на поставените изисквания за осигуряване на качество. Целта на мерките за управление на качеството е да регламентират всяка от дейностите, така, че да се гарантира качествено управление на процесите по реализация на проектното предложение с цел постигане на очакваните резултати и индикатори. На всеки етап от изпълнението на дейностите се извършва задължителен контрол, проверка и оценка на постигнатите резултати за съответствие с дефинираните изисквания и критерии. Контролът се извършва планирано или избирателно, като проверката започва във възможно най-ранна фаза, тогава, когато се изчиства стратегията за реализация. Проверката се извършва, за да се осигури достоверност и адекватност на използваните изходни данни и информация. От така дефинираните мерки се очаква да се постигне високо качество на изпълнението за всяка от дейностите по проекта, при ефективно планиране и извършване на качествени оценки и разпределение на ресурсите. Неразделна част от настоящата дейност, представлява и осигуряването на консумативи и материали (посочени в редове 33.4. и 33.5. от бюджета на проекта). Основни стъпки: Определяне на служители на кандидати за членове на екипа; Избор на външни експерти за управлението на проекта; Практическа реализация на дейностите, предмет на договора; Практическа реализация на механизмите за контрол; Приемане работата на екипа. 681 110.40 403 392.00
Информация и комуникация: Настоящата дейност ще се реализира при пълно спазване на изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация, Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОП „Околна среда 2014 - 2020 г.“, Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и приложимото секторно законодателство, указания, ръководства и добри практики. Бенефициентът не само ще приложи подходящи мерки за публичност и информираност, но и ще разработи стратегия за публичност по проекта и ще организира провеждането на публична кампания за популяризиране резултатите от проекта. В тази връзка: -банерът ще бъде поставен преди церемонията "Първа копка", а след приключване на проекта ще бъде заменен с билборд; - ще помества информация за проекта на интернет страниците на партньорските общини; - ще осигури банер на интернет страницата си с линк към сайта на ОПОС; - информационните стикери ще бъдат поставени на закупеното по проекта оборудване; - По време на изпълнението на проекта на видимо за обществеността място ще се постави временен билборд с големи размери; - Не по-късно от три месеца след приключване на проекта ще се постави постоянен билборд с големи размери на видимо за обществеността място. Освен така предвидените задължителни мерки, като отделен опис в бюджета са предвидени и разходи за: информационни стикери, банер, информационни дипляни, информационна табела, промоционален филм, пресконференции, церемония "Първа копка", церемония "Откриване", билборд. Детайлно описание на вида разходи, боя и единичните цени и предоставено като опис към бюджета на проекта. Спазването на изискванията за информация и комуникация ще бъде следена при реализирането на всяка една от дейностите по проекта. 62 580.00 3 897.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).