Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

HI COMPUTERS LTD is a company offering services and solutions for information security. Since its creation in 1998 up to now the company's activity has significantly changed and grown, which requires a new way of organization and process optimization, distribution and reporting of work and more.
NEED FOR IMPLEMENTATION OF NEW ERP-SYSTEM WITHIN THE PROJECT is determined by the development strategy of the company, which aims to increase the competitiveness and export potential of HI COMPUTERS LTD.
HI COMPUTERS LTD has sufficient technical, manufacturing and administrative capacity in terms of the applicability of the new ERP-system. The company has considerable experience in the implementation of projects related to optimization of workflow and increase of competitive advantages, including the implementation of projects financed by the EU and this will help the successful realization of the current project. Additionally, for the purposes of the project the company needs to purchase new equipment that will contribute to the implementation of the ERP-system.
This project complies with the principle of effectiveness and efficiency and all activities are in compliance with the objectives of the Operational Program and lead to achieving a specific objective and results of the investment priorities at the proper ratio between the estimated costs and benefits.
Project activities are planned to promote the use of information and communication technologies and services; planned activities and submitted budget are realistic and effective in terms of the purpose of the project and planned expenditure.
All project activities are in accordance with the principles of the EU horizontal policies of equality and non-discrimination and sustainable development.
The implementation of the ERP-system will improve management processes and organization of the work of HI COMPUTERS LTD and will have a direct contribution to the implementation of organizational innovations at the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и внедряване на ERP-система: В рамките на дейността ще бъде придобита и внедрена съвременна и ефективна ERP-система, отговаряща на нуждите на ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД. НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ВЪВЕЖДАНЕ НА ERP-СИСТЕМАTA ПО ПРОЕКТА се определя от стратегията за развитие на компанията, която цели повишаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД. Наличната система отдавна е изчерпала полезния си капацитет - ограничена е в дизайна на версията, изисква много ръчен труд, създава предпоставки за допускане на грешки в отчитането, не позволява редица връзки с външни системи, като тикет система (система за поддръжка), електронен магазин, провеждане на маркетингови кампании, дейности извън територията на страната и др. ПРИНОСЪТ НА ИНВЕСТИЦИЯТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА СЕ СЪСТОИ В АВТОМАТИЗИРАНЕ И ОПТИМИЗИРАНЕ НА ОСНОВНИТЕ ПРОЦЕСИ В ДЕЙНОСТТА НА ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД ЧРЕЗ РЕАЛИЗИРАНЕ НА НОВИ ВЪЗМОЖНОСТИ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННИ ИНОВАЦИИ. Директният принос на инвестицията е подробно описан В Т. 11.4 И 11.5 по-долу. Посредством новата ERP-система ще бъдат преодолени следните основни пречки в развитието на компанията, посредством което ще се повиши нейната конкурентоспособност и експортен потенциал: - Невъзможност да се изготвят на специфични бюджети за всеки от отделите, включващи както планираните приходи, така и общата стойност на планирани фиксирани и променливи (динамични) разходи. Това е нужно, за да могат да се изведат измерители за представянето на всеки отдел/служител с неоспорими показатели за ефективност (KPI). - Невъзможност за реализирането на нови функционалности и автоматични операции (напр. невъзможни са автоматична активация на платени поръчки, кредитни лимити, регистрации на повече от един акаунт на дистрибутор и др.). Обслужването на портала, през който се извършват поръчките на дистрибуторската мрежа към момента изисква огромно количество ръчен труд, а подобни операции са честа предпоставка за грешки. - Предстои спиране на портала, посредством който се осъществява прецизирането на лицензи на основния доставчик ESET. При липсата на изрична функционалност, свързваща системата за управление със системата на доставчика (Dexter), добавянето на новите продукти ще се извършва ръчно, което е предпоставка за грешки и забавяне. - Затруднения при определяне на коректна себестойност на предлаганите продукти/услуги, свързани с липсата на достъп до системата за управление извън офиса (напр. по време на командировка). - Неправилно отчитане на предоставена поддръжка на клиент и завеждането й за сметка на ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД, поради технологични ограничения на съществуващата система за управление да се свърже със системата за поддръжка (тикет система). - Ограничения за употребата на промо-кодове, автоматизирани отстъпки базирани на логика (покупка на няколко различни вида артикули, количествени промоции и др). при онлайн-продажбите. - Невъзможност за прецизиране, разпространение и отчитане на лицензи в ЕС при използване на съществуващата система за управление. Налични са ограничения за максималния брой на Application servers и използвана памет тъй като е реализирана върху 32 битова архитектура. ПРЕДВИД АБСОЛЮТНАТА НЕВЪЗМОЖНОСТ ЗА ПРИЕМЛИВА ДОРАБОТКА И ЕФЕКТИВНО ВКЛЮЧВАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ МОДУЛИ, РЪКОВОДСТВОТО НА КОМПАНИЯТА Е ВЗЕЛО РЕШЕНИЕ ДА ПРЕКРАТИ ДЕЙСТВИЕТО НА СЪЩЕСТВУВАЩАТА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА БИЗНЕСА В МОМЕНТА НА УСПЕШНО ПРИКЛЮЧВАНЕ НА НАСТОЯЩИЯ ПРОЕКТ И ВНЕДРЯВАНЕТО НА ЕФЕКТИВНА ERP-СИСТЕМА. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец); 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец); 3. Внедряване, тестване и пускане в експлоатация на ERP-системата; подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 18-ми месец). 489 000.00 488 300.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP-системата: Като част от дейността ще бъдат закупени ДМА, необходими за функционирането на ERP-системата по проекта, всеки от които допринася за изпълнение на дейностите по проекта по следния конкретен начин: - СЪРВЪРИ - 3 БР.: Ролята им е да осигурят подходяща виртуална среда за реализиране на проекта по внедряване на новата ERP-система, заедно с възможност за създаване на тестова среда за въвеждане на нови или подобрени функционалности в бъдеще. Планираното реализиране на проекта, в контекста на свързаността му с други системи, налага обезпечаването с изчислителен капацитет, който да подсигури реализирането на заложените предимства. Ролята на това оборудване е от изключително важно значение за реализиране на бизнес-анализи на основата на постъпващите почти в реално време данни. Необходимостта от тестване на нови и подобрени функционалности, заедно с анализирането на данни, получени в реално време ще ангажира значително сървърно пространство и изисква бързодействие и високопроизводителни устройства. Без капацитета на сървърите, заложени в настоящата дейност, подобни операции биха забавили или дори напълно прекъсвали нормалната работа на ERP-системата в момента на извършване на анализ. - КОМУТАТОР С ПОРТОВЕ С ОПТИЧНА ВРЪЗКА SAN SWITCH – 1 БР. Осъществява свързаност между дисков масив и сървъри за достъп до файловата система и оперативните данни. Без подобен комутатор производителността на останалите елементи не може да се извършва с необходимата скорост, което обезсмисля цялата модернизация. В момента компанията не разполага с комутатор от този тип. Наличните сървъри са свързани директно със сториджа, което, при наличието на ограничен брой интерфейси за връзка значително намалява производителността на съществуващата система и би направило невъзможно действието на новата, многократно по-ефективна ERP-система по проекта. - СТОРИДЖ (ДИСКОВ МАСИВ ЗА СЪХРАНЕНИЕ НА ДАННИ) – 1 БР. Осигурява файлова система за виртуализационната платформа, с която работят сървърите. На него се съхраняват всички данни на ERP-системата, нейните различни версии, резервни копия, обезпечава работата на други системи, с които ERP-системата е свързана, за да постигне желания ефект. Наличието на дисков масив, премахва критичната зависимост на информацията от живота и качеството на твърди дискове. Тази технология на практика не позволява загуба на информация. Наличните сториджи, които съхраняват всякаква информация, свързана с дейността на компанията, нямат достатъчен свободен капацитет за да осигурят безпроблемното функциониране на новата ERP-система. Изпълнението на дейността ще стартира със сформиране на екип и разпределяне на отговорностите между членовете му. Екипът ще разполага с нужните опит и квалификация да извърши планираните дейности по проекта и се нуждае от заложените активи и съфинансирането по проекта, за да осъществи успешно внедряването на ERP-системата. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец); 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец); 3. Доставка на активите (от 4-ти до 7-ми месец); 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на приемо-предавателни протоколи. (от 7-ти до 9-ти месец). 66 600.00 66 147.50
Визуализация на проекта: В рамките на дейността ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД ще информира обществеността за получената от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 подкрепа по следните начини: - При сключването на договор за безвъзмездна помощ, ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД ще публикува на фирмения уеб-сайт подробна информация за одобрения за финансиране проект, като изрично ще се наблегне на финансовата подкрепа от Европейския съюз; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансирането от страна на Оперативната програма; - На внедрената по проекта ERP-система ще бъде поставено логото на ЕС и на Оперативната програма; - На входа на офиса на ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД ще бъде поставен плакат с информация за проекта, на който ще се споменава финансовата подкрепа на ЕС; - На видно място върху закупуваното оборудване ще бъдат поставени информационни стикери, на които ще бъде визуализирана емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“, наименованието на Европейския фонд за регионално развитие, логото на програмния период и номерът на договора за безвъзмездна финансова помощ. Дейността е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС за насърчаване на равенството между мъжете и жените и на недискриминацията и за устойчиво развитие. По време на нейното изпълнение ще се насърчават равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация, като няма да бъдат налагани ограничения относно пол, етническа принадлежност или вид увреждане на членовете на екипа по проекта, на служителите на компанията като цяло и на избраните изпълнители. Дейността и планирания бюджет са реалистични и ефективни от гледна точка на целта на проекта и планираните разходи. 1 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).