Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project aims to prevent the generation of biodegradable waste in the community (guest houses from the tourism sector; city park and stadium, schools) and households. The project envisages the following tasks’implementation in the municipality of Elena, in accordance with the implementation of the studied good practice in the city of Chambéry, France:
Activity 1. Preparation of the project
Activity 2. Implementation of a demonstration project
Activity 3. Campaigns to promote project results 
Activity 4. Project organization and management
Activity 5. Information and communication
The activities of the project are in line with the objectives set out in Art. 31, para. 1 of LMW and Objective 1 to reduce the harmful effects of waste by preventing their generation and promoting their re-use of a National Waste Prevention Program.
The expected results from the implementation of the demonstration project are: Reduction of the amount of biodegradable waste (BW) by 9.87% compared to the total amount of BW for 2018 in the municipality of Elena (by 3.92% compared to the total amount of solid municipal waste for 2018 or 120.16 t. ) in the year after completion of the project by preventing their generation and composting.
The target groups of the project include a total of 1386 persons, such us: 426 children from 7 to 13 years old in interactive activities at the Public Environmental Center; 240 households with composters; c) 25 master composters and 240 household representatives trained; 10 guest houses with composters; 12 schools with 20 composters with a total of 1031 children; 20 teachers; in surveys and monitoring: 100 households, 12 schools and 10 guest houses.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подготовка на проекта: Дейността включва разработване на Обосновка за демонстрационен проект (съгл. указанията в т. 13.3. Специфични за процедурата изисквания и Приложение № 6 от условията за кандидатстване). За нуждите на демонстрационния проект е предвидено и осъществено проучване, съпоставка и анализ за приложимостта на нови добри практики, изпълнени вече успешно на друго място реализирани и приключени с постигнати резултати на подходящи практики извън Р България с фокус нови мерки или управленски подходи за превенция образуването на отпадъци чрез компостиране в домакинствата и общността. В сградата на Общностен център Елена в сутеренния етаж, в крайните югозападни помещения - 1. Зала игри 17,82 кв. м. и 2. Зала игри 17,34 кв. м. ще се извърши освежаване на помещенията - боядисване, хидроизолиране на южните стени, с цел същите да се адаптират в Обществен екологичен център. В сградата на Общностен център Елена в сутеренния етаж, в крайните югозападни помещения - 1. Зала игри 17,82 кв. м. и 2. Зала игри 17,34 кв. м. ще се извърши освежаване на помещенията - боядисване, хидроизолиране на южните стени, с цел същите да се адаптират в Обществен екологичен център. Разработена е КСС на базата на която е направено пазарно проучване на стойността на предвидените СМР. Осъществено е пазарно проучване за определяне на стойностите на предвидените за осъществяване дейности и разработване на разходите по бюджета. 8 000.00 6 000.00
Дейност 2. Изпълнение на демонстрационен проект - Създаване на Обществен екологичен център и предоставяне на „зелени“ услуги за домашно и обществено компостиране в община Елена: Проектът е с фокус предотвратяване образуването на биоразградими отпадъци в общността домакинствата. Въвежда се добрата практика на гр. Шамбери, Франция: 1. Проучване на нагласите в общността и домакинствата за предотвратяване генерирането на БрБО -Разработване на методика и съдържание на въпросник -Популяризиране на проучването -Публикуване на онлайн въпросник на сайта на общ. Елена -Анкетиране „лице в лице“ -Представителната извадка - 1% от общността -Създаване на база данни, анализ и разработване на доклад 2. Създаване на Обществен екологичен център (ОЕЦ): ОЕЦ ще се помещава в Общностния център Елена в помещение от 35 м² 2.1. Оборудване на ОЕЦ -Осъществяване на СМР -Доставка на: офис оборудване, ИТ и спец. оборудване 2.2. Разработване на модел за функциониране на ОЕЦ -Методология за предоставяне на услуги -Методология за обучения и Наръчник н „Управление на органичните отпадъци, чрез адекватно събиране и третиране на БрБО с устойчиви методи в туристически райони с близка селскостопанска дейност“. -Дизайн и разработване на лого на ОЕЦ; -Разработване на съдържание за БрБО и компостиране за интернет страницата на община Елена -Разработване на съдържание на флаери за „зелени“ услуги за компостиране -Разработване на съобщения и статии за ОЕЦ 2.3. Участие на община Елена в създаването и обезпечаване дейността на ОЕЦ: Предоставяне на еквивалент на пълен работен ден от експерти от различни отдели на общинската администрация и 1 експерт на пълно работно време 3. Обучения на лицата, които ще използват контейнери 3.1. Обучения за компостиране в общността -1 обучение за общо 20 майстори - компостьори 3.2. Обучения за компостиране в домакинството -Организирани групи от по 15-20 лица в 1 група-общо 9 бр. обучения 4. Предоставяне на съдове за компостиране в домакинствата Доставка на 285 компостери с различна вместимост според спецификата на обектите, в които ще се разположат съдовете за компостиране. Компостерите ще бъдат разположени на общ. земя пред еднофамилните жилищно сгради (ЕЖС) на домакинствата, къщите за гости, градския парк, стадион и уч. дворове  Обособяване на зона за компостиране в градинката на Общностния център Елена 2 компостера - от 1200 литра и от 400 литра (въртящ се) за практическите занятия по компостиране  Пилотно компостиране в домакинства, живеещи в ЕЖС с тревни и зеленчукови градини с площ ≥150 м² на 243 компостери от 1200 л  Пилотно компостиране в градски парк и стадион с 12 компостери от 1200 л. Местата са избрани според най-голям бр. посещения, най-голямо замърсяване с БрБО от консумацията на ядки и плодове и най-голяма площ.  Пилотно компостиране в 10 къщи за гости с въртящи се компостери от 400 л С цел повишаване качеството на услугата и намаляване на дела на БрБО, генерирани от туристи, както и от тревните площи и градини към къщите за гости, проектът предвижда предоставяне на въртящи се 10 компостери от 400 литра, система от 2 камери  Пилотно компостиране в 12 училища и детски градини (1031 ученици) чрез 20 въртящи се компостери с вместимост от 400 литра 5. Мониторинг на изпълнението Кметът на община Елена, чрез своите служители-експерти ще предприеме следните дейности: -Оценка на визуалното качество на компоста; Самопретегляне на отпадъците, внесени в системите за компостиране в общността за 3 месеца -20 дом., 4 училища, 10 къщи за гости. -Проучване сред домакинствата (70 бр.) и общността (10 уч., 20 къщи за гости) за проверка на причините за включване в компостиране или не, качеството на дейностите по компоста и др. Въпросникът включва следните направление: - Въпроси, свързани с управлението на зелени и биологични отпадъци - Причини за некомпостиране, стимули - Параметри, важни за приготвяне на добър компост? - На място (зона за компост): положение на компоста, състояние на употреба, пълнене на компоста, миризми, съдържание, влажност и употреба на компоста; - Комуникационни въпроси: относно наличната информация за компостирането и др. 250 272.45 216 598.18
Дейност 3. Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: А. Кампания „Компостиране в общността и домакинствата“: Целева група: къщи за гости, училища, домакинства Предвидени дейности: 1. Разпространение на флаери за „зелени“ услуги за домашно и обществено компостиране 2. Набиране на желаещи за майстори - компостьори и представители на домакинствата: -промоционалните съобщения в местна кабелна телевизия-5 бр. -прессъобщения на интернет страницата на община Елена-5 бр. -прессъобщения в местна кабелна телевизия и регионални вестници-5бр. -Излъчване на видеофилм за компостиране на БрБО и др. Б. Кампания „Рицари компостьори“: Целева група: деца от 7 до 13 години-426 деца Кампанията ще стартира в рамките на 1 година на проекта паралелно с учебната година. Предвидени дейности: - Интерактивни занимания в ОЕЦ - Формиране на екологични нагласи и поведение, чрез разделно събиране на БрБО, компостиране, мулчиране в демо къта на ОЕЦ. По 2 интерактивни занимания за всяка група от деца (общо 30 занимания). Лектори-учители по биология и кл. ръководители, преминали обучение на обучители - Работа с 3Д принтер -15 занятия, ръководени от експерти на ОЕЦ - Създаден на клуб „Рицарите компостьори“ с участие на минимум 20% от обхванатите деца. Конкурс „Рицари компостьори“: - организиране и провеждане на конкурс за написани приказки за компостирането. - Конкурсът ще се проведе в рамките на 12 училища - Излъчените най-добри 3 приказки от всяко училище в общинския финал -15 приказки - Предвиден фонд за награждаване на участниците в конкурса - Визуализация и популяризиране на конкурса и кампанията: - Прессъобщения за кампанията на страницата на община Елена и местната кабелна телевизия (10 бр.) Провеждане на информационна кампания сред населението на община Елена от „рицарите компостьори“: - 15 приказки, участвали в общинския финал ще бъдат размножени на в 15 бр. флаери - Осъществяване на информационна кампания сред 30% възрастното население от клуб „Рицарите компостьори“ - Представяне на Клуба „Рицари компостьори“ в местната кабелна телевизия В. Кампания „Добрият пример“: Осъществяване на събитие в рамките на Международна седмица на компостирането-първата седмица на месец май в целия сват ежегодно от 1995 година по инициатива на Комитета за компостирането на Канада, с акцент за разпространяване на добри практики от общността, страната и чужди държави за компостиране на БрБО. Провеждане-втората година на проекта. Дейности: 1.Визуализация на кампанията «Добрият пример»: - флаг с изображения и текст, свързани с темата, монтиран на улични стълбове - прессъобщения за кампанията на страницата на община Елена и местната кабелна телевизия-10 бр. - заснет видеофилм с 5 минутна продължителност за компостиране в общността и домакинството - излъчване на видеофилм в регионална кабелна телевизия-5 бр. 2.Откриващ концерт с участието на деца и възрастни от местното читалище 3.Провеждане на кръгла маса "Как да произвеждаме по-малко отпадъци? Да спрем да се чувстваме виновни!" с 40 участника 4. Дни на Клуба „Рицарите компостьори“ - 4 събития Г. Разработване и отпечатване на информационни материали. Дейността включва дизайн, предпечат и изработването на различни информационни и промоционални материали: Дейност 2. Създаване на Обществен екологичен център  Наръчник „Управление на органичните отпадъци, чрез адекватно събиране и третиране на БрБО с устойчиви методи в туристически райони с близка селскостопанска дейност“ -300 бр.  Флаери за предоставяне на „зелени“ услуги за домашно и обществено компостиране -2000 бр.  Стикери за компостерите-300 бр.  Заснемане на видеофилм с 5 минутна продължителност за компостирането в общността и домакинството Дейност 3. Кампании за популяризиране на резултатите от проекта Кампания „Рицари компостьори“: -К-ти учебни материали за интерактивни занимания с деца в рамките на кампания „Рицари компостьори“ (426 бр.) -15 бр. флаера - общо7500 бр. Кампания „Добрият пример“; - Флагове за кампания „Добрият пример“ - 70 бр. 78 100.00 81 826.00
Дейност 4. Организация и управление на проекта: Тази дейност включва доброто изпълнение на проекта, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. Организацията и управлението на проекта ще се осъществи чрез смесен екип от служители от екипа на Общинска администрация Елена и външни експерти като се прилага на единната ставка за непреки разходи по проекта. Ще бъдат изпълнявани следните дейности: 1. Организация, координация и изпълнение на дейностите по проекта:  Изготвяне на подробен план за действие за изпълнение на проекта;  Разпределяне на задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа;  Определяне на правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване;  Създаване и поддържане на система за ефективна комуникация в екипа и със заинтересованите страни;  Навременно, ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта;  Ефективно планиране, подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки; 2. Подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите. 3. Мониторинг и докладване  Осъществяване на контрол и мониторинг по изпълнението на план-графика за изпълнение на дейностите по проекта;  Мониторинг на графика за провеждане и документацията на процедурите по избор на изпълнители по дейности;  Създаване и поддържане на одитна пътека (документиране на дейностите и мероприятията, осъществени в процеса на изпълнение на проекта, движението на финансови средства и свързаната с тях документация). Обществените поръчки ще се възлагат в съответствие с принципите на Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС) и ЗОП и по-специално тези за свободно движение на стоки, свобода на установяване и свобода на предоставяне на услуги и взаимно признаване, както и с произтичащите от тях принципи на прозрачност. Документите за всяка обществена поръчка ще се обособяват в електронна преписка. Чрез сайта на община Елена , секция „профила на купувача“ ще се публикуване всички документи по провежданите обществени поръчки. 4. Изпълнение на мерки за информация и комуникация  Информиране и публичност на общността за изпълнението и постигнатите резултати по проекта 5. Съхранение на документите по проекта "Организация и управление" е текуща дейност и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проекта. Особено важно е всеки член на екипа да е наясно със своите отговорности и задачи при изпълнението на проекта. Ефективната система за вътрешна комуникация е начин за стимулиране на мотивацията на членовете на екипа за качествено и ефективно изпълнение на планираните дейности. 50 855.58 37 622.28
Дейност 5. Информация и комуникация: Мерките за информация и публичност целят повишаване на информираността на обществото за проекта и демонстриране на неговата роля и значение за Община Елена. Мерките са насочени към бенефициенти от целевите групи и цялата общественост. 1. Разработване и изпълнение на комуникационен план на проекта 2. Организиране на начална и заключителна пресконференция (2 бр.) по проекта Дейността включва: организиране и провеждане на две публични събитие за по 30 човека, наем на зала, предоставяне на кафе-пауза (кафе/чай, дребни сладки и соленки), логистично съдействие по време на събитието. - Изработване и разпространение на информационни материали по проекта: - Информационна табела по проекта (да се уточни размера) - 2 бр. - Брошура на проекта (2000 бр., формат А4 прегънат на 3, пълноцветен печат); - Рекламни торби от плат (300 броя); - Дизайн, изработване и доставка на рол-банер със стойка и калъф (пълноцветен печат, размер 85х200 см.) - Подготовка и публикуване на информационни съобщения на сайта на община Елена и посещавани публични места в общността (5 информационни съобщения). 3 852.00 3 852.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).