Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project envisages implementation of activities that provide development management capacity and growth of the company. These activities include:
1. Implementation and certification of management systems of quality and environmental requirements of ISO 9001: 2015 and to ISO 14001: 2015;
2. Achieving the CE marking of products to market - new lighting fixtures;
3. Re-engineering of processes in the company to improve the management and control in the repair of aviation equipment, taking into account and provided for producing a new range of energy efficient products;
4. Investment in new equipment to control the repair of aviation equipment with guaranteed high accuracy, thereby ensuring compliance with the quality requirements specified in ISO 9001: 2015 and compliance with the European requirements for repair of aviation equipment by account the results of analyzes and decisions about redesigning processes from executing reengineering.

To implement these activities provides attract:
- Specialized consulting organizations to support the preparation of documentation and implementation of systems for quality management and environmental requirements of ISO 9001: 2015 and ISO 14001: 2015, to prepare the product for "CE" marking, as well as planning and implementation activities reengineering;
- Accredited Certification Organization for certification to ISO 9001: 2015 and ISO 14001: 2015;
- New equipment, consistent with the requirements of ISO 9001: 2015, taking into account the results of reengineering the processes of the company.
The choice of these organizations will be carried out in strict compliance with the statutory requirements, user performance and contract provided in publicity, transparency and non-discrimination.
In the implementation of the project will comply with specified requirements for publicity and visualization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015: В рамките на тази дейност ще се привлечат два вида организации - доставчици на услуги, както следва: - Консултантски организации с опит и доверие към изпълняваните от тях услуги за разработка и внедряване на Системи за управление по изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015; - Сертифицираща/и организация/и, която да извърши одит за оценка на съответствието и издаде сертификат за съответствие на въведените Системи за управление в съответствие с изискванията на межднародни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015; Двата вида организации задължително трябва да са независими една от друга, което е задължително изискване на стандартите за акредитация ISO/IEC 17021 (сертифициращите организации нямат право да консултират внедряването - изискване за независимост). От консултантската/ите организация/и ще се изисква да изпълни: - Диагностика на процесите, изпълнявани в момента в дружеството с отчитане на изискванията на целевите международни стандарти, като се обърне особено внимание на съвременните условия за изпълнение на бизнеса (контекста на организацията), силните и слабите страни, както и рисковете и възможностите за развитие; - Подпомагане на разработката на адекватна за дружеството Политика и общи цели, които да се приемат и утвърдят от ръководството; - Предоставяне на варианти за структури на документираната Система за управление, които да се разгледат и приемат от ръководството на дружеството; - Разработка на основните документи от Системата за управление - Наръчник, процедури и инструкции, съобразени с избраната структура от предложените варианти; - Обучение/ инструктаж на ръководния и изпълнителския персонал; - Пълно съдействие за разпространението и усвояването на утвърдения в документите ред от персонала на дружеството; - Консултации по ежедневния мониторинг и периодично вземане на решения за внасяне на изменения в Системите за управление с цел тяхното подобряване; - Организиране и провеждане на вътрешен одит на Системите за управление; - Съдействе в анализа на констатирани отклонения от изискванията и предприемане на адекватни корекции и коригиращи действия за тяхното отстраняване; - Консултации по подготовката и провеждането на анализи на възложените процеси от отговорниците за тях, подготовката и провеждането на преглед на Системите за управление от ръководството; - Консултации при подготовката и съдействие при изпълнение на сертификационния процес. От сертифициращата/ите организация/и ще се изисква: - Предоставяне на план за изпълнение на сертификационния процес; - Изпълнение на сертификационния одит в пълно съответствие с договора, приложимите стандарти и добри практики; - Предоставяне на доклад от одита, включително с акцентиране върху възможностите за подобряване на Системите за управление; - Издаване на сертификати за съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 в рамките на срока на договора за БФП. Крайният резултат, който се очаква да бъде получен като следствие от изпълнението на тази дейност е, както следва; - документирани системи за управление, съответстващи на изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015; - реално внедрени и функциониращи система за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, подобряващи доверието във фирмата; - доказано съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 със сертификати от независима/и акредитирана/и сертифицираща/и организации. 26 000.00 21 650.00
Дейности за подготовка на продукти за постигане на съответствие с т.нар. „съществени изисквания” към тях, о пределени в директиви (транспонирани в националното законодателство) от Нов подход, изискващи СЕ маркировки: В рамките на тази дейност ще се привлече организация, специализирана в доставка на консултантски услуги за подготовка на продукти за постигане на съответствие с т.нар. „съществени изисквания” към тях, определени в директиви (транспонирани в националното законодателство) от Нов подход, изискващи СЕ маркировки. От тази организация ще се изисква да изпълни: - Анализ на целевия продукт (Малък бордови кран) и определяне на приложимите хармонизирани Директиви/ Регламенти и хармонизирани стандарти; - Разработка на основните документи/ процедури и инструкции за подготовка на продуктите на дружеството за постигане на съответствие с хармонизираните европейски съществени изисквания; - Разработка на документите за идентификация, оценка и управление на риска, характерен за целевия продукт с отчитане на методите, определени в хармонизираните европейски стандарти; - Инструктаж на инженерно-техническия персонал за начина на постигане на съответствието в процеса на проектиране/ разработване на продуктите; - Пълно съдействие за усвояването на утвърдения в документите ред от инженерно-техническия персонал на дружеството; - Консултации по подготовката на Техническата документация (Техническото досие) на целевия продукт; - Съдействие при подготовката и организация на изпитванията на целевия продукт във външна/и лаборатория/и (ако се изисква и се налага); - Организиране и провеждане на вътрешна оценка на съответствие на целевия продукт; - Съдействие в анализа на констатирани отклонения от изискванията и предприемане на адекватни корекции и коригиращи действия за тяхното отстраняване; Крайният резултат, който се очаква да бъде получен като следствие от изпълнението на тази дейност е, както следва; - Техническо досие в състав, изискван от приложимите хармонизирани директиви/ регламенти, включваща ЕС Декларация за съответствие и проекта на етикет/ табела за маркиране на продуктите, съдържащ изискваната маркировка "СЕ"; - реално подготвена и изпълнима документация, гарантираща постигането на съответствието от всеки произвеждан продукт (включително с отчитане на системата за вътрешен производствен контрол, характерна за прилагането на Модул А); - доказано съответствие с изискванията на целевия/ите стандарт/и с Чек-лист за оценено съответствие от страна на производителя с помощта на специализирана външна консултантска организация. По предварителните резултати от анализа, целевия продукт - осветителни тела за LED осветление попадат в обхвата на поне две директиви (транспонирани в националното законодателство) от Нов подход, изискващи СЕ маркировки. Това са Директива 2014/35/EU "Съоръжения за ниско напрежение" и Директива 2014/30/EU "Електромагнитна съвместимост", въведени в националното законодателство със Закона за техническите изисквания към продуктите и Наредби (съгласно чл. 7 от ЗТИП), съответно - Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на електрически съоръжения, предназначени за използване в определени граници на напрежението и Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието за електромагнитна съвместимост. Тези директиви не изискват намеса на Нотифициран орган за оценка на съответствието. Приложим е Модул "А", съгласно Решение 768/2008 на ЕС, изпълняван изцяло под отговорността на производителя, който доказва постигнатото съответствие чрез маркировка "СЕ" и ЕО Декларация за съответствие. 40 000.00 40 000.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез ползване на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в дружеството: В рамките на тази дейност ще се привлече организация, специализирана в доставка на консултантски услуги за проектиране и развитие на бизнес процеси. От тази организация ще се изисква да изпълни: - Диагностика и измервания на бизнес процесите в дружеството; - Избор на процесите, които ще бъдат изменени и препроектирани вследствие на реинжинеринга; - Техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия; - Персонализиране на модела спрямо спецификите на дружеството, обучение на персонала; - Консултации по въвеждане в дейността на дружеството на препроектираните процеси (съгласно подготвените предписания от реинженеринга). - Консултации по ежедневния мониторинг и периодично вземане на решения за внасяне на изменения в целевите препроектирани процеси за тяхното твърдо налагане в практиката; - Организиране и провеждане на вътрешен одит за оценка на състоянието на препроектираните процеси от реинженеринга и подготовка на доклад за изпълнение на поставените цели. Крайният резултат, който се очаква да бъде получен като следствие от изпълнението на тази дейност е, както следва; - документирани резултати от изпълнението на описаните по-горе дейности от избраната организация; - получаването на доклад от одита за оценка на състоянието на препроектираните процеси от реинженеринга (издаден от избраната организация, извършила реинженеринга) в рамките на срока за изпълнение на проекта, удостоверяващ изпълнението на предписанията от извършения реинженеринг на процесите. 44 000.00 44 000.00
Доставка на ДМА, допринасящи за спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и реорганизация на процесите - резултат от услуги за реинженеринг: Като следствие от първоначалния анализ при подготовката на проектното предложение и поставените основни цели за осигуряване на развитие и укрепване на управленския капацитет на дружеството бе установено, че се налага доставка на ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения,. Същите са пряко свързани с изпълнението на останалите дейности по проекта и допринасят за: 1. Спазване на съответствието с изискванията на въведената сертифицирана система за управление на качеството в съответствие с изискванията на международен стандарт ISO 9001:2015: Предвиденото и описано в Техническата спецификация оборудване за контрол на авиационната техника (Комплект за навигационни и комуникационни наземни изпитвания, включително за изпитване на радиомаяци (аварийни радиопредаватели), Комплект за наземни изпитване/ тестване на транспондери и Многофункционален, ултразвуков дефектоскоп - за безразрушителен контрол на шупли, пукнатини и други дефекти в детайли и елементи от самолета и двигателя) са пряко свързани с изпълнението на изискванията за контрол, предявени от ISO 9001:2015, както и конкретните изисквания на службите, управляващи въздухоплаването в европейските страни. Те допринасят както за постигането на съответствието с този стандарт, така и с укрепване на управленския капацитет на дружеството. Без описаното оборудване значително се затруднява изпълнението на контрола и тестовите операции при наземен контрол на самолетите. 2. Препроектиране/реорганизация на бизнес процесите в предприятията като резултат от ползваните услуги за реинженеринг на процесите Предвиденото и описано в Техническата спецификация оборудване за контрол на авиационната техника (Комплект за навигационни и комуникационни наземни изпитвания, включително за изпитване на радиомаяци (аварийни радиопредаватели), Комплект за наземни изпитване/ тестване на транспондери и Многофункционален, ултразвуков дефектоскоп - за безразрушителен контрол на шупли, пукнатини и други дефекти в детайли и елементи от самолета и двигателя) са пряко свързани с изпълнението на един от процесите, които до момента създават проблеми в ремонния и обслужващия цикъл и вероятно ще бъдат реорганизирани с изпълнението на реинженеринга. Отсъствието на описаното оборудване налага поемането на редица рискове и затрудняване на обективността на контрола на авиационните средства преди, по време и след ремонт в дружеството. Установено е, че с придобиването на целевите апарати тези проблеми ще бъдат сведени до минимум и процесаа ще бъде значително подобрен . Без описаното оборудване значително се увеличават рисковете от срив на бизнес процесите, забавяне на ремонтите и неизпълнение на договори, което е недопустимо за никой пазар, особено за европейския или международния. 99 170.00 99 170.00
Визуализация на проекта : Екипът по проекта ще предприеме и изпълни мерките за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Ще се упоменава финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора, както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дейности по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта ще се оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК, включително чрез: - включване на интернет страницата на дружеството на кратко описание на проекта, неговите цели и очаквани резултати с открояване на финансовата подкрепа от ЕС; - поставяне на 2 плаката с информация за проекта в размер А3, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място - на входа на сградата и на избрано от ръководството място като плакатът ще бъде подготрен съгласно ръководството. Пълният набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), които ще бъдат приложени при изпълнение на проекта ще се съобразят изцяло с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. 2 000.00 1 950.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).