Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

This project proposal is targeted at reconstruction and modernization of municipal infrastructure–external artificial lighting systems in the city of Montana, through the implementation of energy-saving measures (ESM) recommended in an energy efficiency audit. The recommended ESM1 consists of delivery and installation of1869pcs. new luminaires, of which5pcs. luminaires will be equipped with photovoltaic panels, controllers and rechargeable batteries. The luminaries so described will replace existing, old1730pcs. luminaires with high pressure sodium lamps. In addition, ESM2 consists of the introduction of a new intelligent system for controlling, monitoring and managing street and park lighting and refining the timing for switching on and off the lighting. The automation system consists of communication equipment, measuring equipment and a centralized monitoring and control center with installed application software. The devices, controller and built-in meter described above will be mounted in the street lighting control cassettes. Measures are provided to ensure publicity and visualization of the support received. The project has a high degree of readiness-working project has been prepared approved. For the implementation of the project activities, a qualified team of specialists has been formed, described in this application form.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Реконструкция и модернизация на система за външно изкуствено осветление : В обследваната зона на общината има монтирани общо 1 730 броя осветители за улично и парково осветление, с обща инсталирана мощност 91,073 kW. Голяма част от осветителите са монтирани на конзоли с много голям вертикален ъгъл, като по този начин светлинният поток на осветителя не е насочен оптимално. Парковото осветление е осъщественo основно с осветителите тип „глобус“ с един или няколко броя осветители. Тези осветители излъчват светлинния поток в горната полусфера, което е причина за светлинно замърсяване. Освен това тези осветители имат много ниска използваемост на светлинния поток. Електрозахранването е реализирано от 106 бр. касети за улично осветление (КУО). С настоящата дейност, ще се подменят всички съществуващи осветители в разглеждания район, както и ще се добавят нови там където не е възможно да се постигнат нормените изисквания. Предлаганите нови светодиодни осветители са с по-ниски мощности и осигуряват нормативните изискванията за съответния клас улици. Всички нови светодиодни осветители, предназначени за осветяване на улици със светлотехническа категория М4 и М5 ще бъдат димируеми, така че в часовете от 23:00 до 5:00, да могат да светят с намален светлинен поток и да постигат светлинна категория с една степен по-ниска от категоризацията на съответната улица. Димирането да се осъществява по предварително зададен график в драйвера на осветителя и да не зависи от системата за управление, с цел намаляване на инвестиционните разходи. Част от светодиодните осветители 16,6W (5 бр.) са оборудвани с фотоволтаични панели, контролери и акумулаторни батерии. Тези осветители ще имат резервно захранване от мрежата, но се очаква да консумират само енергия произведена от фотоволтаичния панел. В настоящата дейност са включени разходите от бюджета за Монтажни и демонтажни работи по демонтаж на стари и монтаж на нови осветители, стоманотръбни конзоли. Монтаж на: Табла - 106 бр, Конзоли - 124 бр, Осветители - 1864 бр. Демонтаж на: табла - 95 бр. и осветители - 1730 бр. 908 481.16 0.00
Управление на проекта и публичност: За ефективното и ефикасно изпълнение на проектните дейности е формиран екип за управление на проекта - прилагане на мерки за публичност и комуникация, провеждане на процедури за избор на изпълнители по проекта. Допълнително, екипа по проекта, ще изпълнява задълженията си по докладване и отчитане напредъка по изпълнението на проектните дейности, както и ще подготви финалното отчитане на успешно изпълнения проект. При изпълнението на настоящата дейност, екипа по проекта ще изпълнява следното: 1. Осъществяване на мерки за публичност и комуникация - в унисон с изискванията на информация и публичност по МВУ: при всички мерки за информация, комуникация и публичност, изрично се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“; включва на уебсайта кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; поставя минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда; във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС; постоянна обяснителна табела (плакат) се поставя до една седмица след отстраняване на билборда. Табелите ще съдържат същите основни елементи като билборда; организиране минимум на две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. 2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители, съгласно ЗОП - екипа по проекта ще провежда процедурите за избор на изпълнители, ще осъществява договорирането и приемане на работата на изпълнителите. Подробно описание на приложимите процедури е представено в настоящия формуляр. 3. Отчитане - при изпълнението на проекта ще се осъществява регулярен обмен на информация и отчитане, между бенефициента и Програмния оператор. Междинните отчети по проекта ще бъдат съпровождане и от искания за плащане на направените разходи. При успешното приключване на проекта, ще се представи финален технически и финансов доклад за успешно реализирания проект. 4. Управление на риска - екипа по проекта, ще отговаря за управление на рисковете по време на изпълнението на проекта. В настоящия формуляр е представена подробна информация, относно идентифицираните потенциални рискове, вероятността от възникването им и мерките за минимизиране на последствията, в случай на възникване на риск. Настоящата дейност гарантира ефективното и ефикасно управление на проекта, както и успешното изпълнение на проектните дейности. В настоящата дейност са включени разходите от бюджета за билборд 1бр., информационни табели 4 бр., изработване на интернет сайт 1бр., изработване на 1000бр. информационни брошури по проекта, провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция по проекта, тръжна документация за възлагане по ЗОП - 4 бр. 18 022.17 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).