Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project "Provision of integrated social services for people with disabilities and their families in the municipality Kirkovo" will improve the quality of life of persons with disabilities and their families by providing access to mobile integrated social service and provided support aimed at effectively exercise their right to independent living and social inclusion, taking into account their abilities and individual needs.It is envisaged conducting motivational training in the skills of active behavior on the labor market and vocational training to family members who care for people with disabilities. For persons with mild disabilities will be trained in key competence in order to actively involve and encourage equal opportunities and better employability. The project will help improve access to employment and tackle poverty and social exclusion by providing integrated mobile social service and the creation of new jobs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Екипът за управление ще включва: Ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Той ще бъде определен, при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси и ще осъществява дейността си, в съответствие с изискванията на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. Създаване на организация за управление и реализиране на Проекта. Разпределение на задълженията за изпълнение на дейностите по Проекта и гарантиране успешната му реализация. Ефективно управление процеса на предоставяне на социалната услуга и защита интересите на потребителя. Създаване на система за вътрешен контрол и мониторинг на дейностите по Проекта и анализиране на резултатите. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички участници в екипа за управление на проекта. В кода на реализирането на Проекта ще се осъществява мониторинг на всички дейности, вътрешен контрол по предоставянето на социалната услуга и контрол по отношение на качеството от Екипа на проекта. Екипът на проекта извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина, времето на изпълнението им и качеството по предоставянето на услугата от социални работници и домашни санитари, чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Проверките се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултатите се вписват в Дневника на потребителя. Отчитането на резултатите от извършените проверки се осъществява с месечен отчет за извършен вътрешен контрол до Ръководителя на проекта и е неразделна част от пакета отчетни документи за съответния месец. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове; изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Контролът по качеството на социалната услуга се извършва от екипа на проекта. Проверките се извършват на всеки 3 месеца от стартирането на услугата. Реализирането на дейността по проверка на качеството на услугата се извършва, чрез посещение в дома на потребителя. В процеса на проверката се изследва мнението и нивото на удовлетвореност на потребителя от получаваната услуга. Резултатите от извършената проверка се попълват във „Формуляр за проверка на място", като формулярът се подписва от потребителя и от проверяващия. С цел гарантиране на качество и ефективност при предоставяне на социалната услуга, в рамките на проекта ще се осъществява мониторинг от екипа на проекта, по отношение на всички дейности на проекта, контрол на качеството на предоставяната услуга, както и вътрешен контрол. Екипът на проекта води Дневник за жалби и сигнали. 34 000.00 33 932.97
Приемане на заявления за подбор и подбор на мобилния екип, който ще предоставя интегрирана социална услуга: Интегрираната социална услуга в домашна среда ще се предоставя в рамките на 8 месеца от мобилен екип , които включва следните специалисти: - ръководител на екипа, той и социален работник, - 15 социални асистента, - 1 психолог - 2 медицински лица - 1 рехабилитатор. Екипът ще е подбран съобразно ясни критерии: - релевантно за позицията образование (висше образование на експертите в екипа и минимум средно образование за асистентите); - опит в съответната област; - мотивация за работа с хора с увреждания и необходими личностни характеристики В тази връзка екипа по проекта ще извърши подбор на персонала в рамките на 2 месеца, които ще бъда нает за предоставяне на услугата. Община Кирково сключва договори трудови договори с ръководителя на екипа и асистентите за период от 8 месеца. По реда на ЗЗД ще се сключат договори с експерт за предоставяне на мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребности и предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги, медицински лица за предоставянето на медицински услуги в зависимост от конкретните нужди на потребителите и рехабилитатор за рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства Предоставящите услуги социални ще реализ. сл. пътувания: 20 души Х 14 мес. : 3мес.=107 бр.пътув.Също Психолога и Рехабилитатора ще посещават вс. потребители извън нас. място, като се предвиждат по 2бр. пътувания седмично или: 2душиХ8пътув.Х16мес.=256 бр. или общо пътув.-363бр.+200 резерв за заявени допълн. индивид. посещения=563 бр. за целия период.Т.е. ще се изплащат команд./пътни от нас. място до центъра и обратно в рамките на община Кирково /най-отдалеч. място е 48км./, (в бюджета се предв. Индикативно 10 лв. за билет с автобус /отиване и връщане/двупосочно). 500.00 500.00
Приемане на заявления и подбор на целевата група за участие в дейностите по проекта: Обхватът на целевата група, включена в настоящото проектно предложение на община Кирково са хора с увреждания и техните семейства. Планираният брой лица, на които ще бъде предоставена интегрирана социална услуга в домашна среда са 40 души с увреждания, 25 лица с увреждания в по-лека форма ще бъдат включени в обучение по ключова компетентност. Същите ще бъдат лица, попадащи в списъците на Дирекция “Социално подпомагане”, живеещи на територията на община Кирково. Подходът и критериите, които ще бъдат приложени при извършване на подбор на крайните потребители на услугите са следните: Извършване на подбор на база приета и утвърдена процедура за подбор, която спазва принципите за недопускане на дискриминация. Класиране на кандидат- потребители, отговарящи на целевата група. Обявяване на прием на документи на кандидат- потребители. Дейността се изпълнява за да се подобри качеството на живот и на достъпа до кандидатстване за услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността като се направи обективна оценка на потребностите им. Целта е да се проведат мероприятия, насочени към предоставяне на пълна информация за създадените условия и възможности за комплексно задоволяване на потребностите на хора с увреждания в община Кирково, които предоставя интегрирана социална услуга в домашна среда. По този начин ще се осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определената в проекта целева група и на база изготвените обективни оценки на потребностите им ще се направи подбор на 40 човека от заявилите своите потребности кандидат - потребители за ползване на интегрирана социална услуга в домашна среда и 25 човека за включване в обучение по ключова компетентност. Целта е да се извърши обективна оценка на потребностите на всички подали заявления. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Кирково, вкл. публикуването на същата на официалната интернет страница на общината. В изпълнение на дейността ще се изготвят оценки на потребностите на целевата група, които ще се придружават с Доклад/анализ от направените оценки на потребностите. Ще се изготвят и съответстващи и релевантни на тези потребности правила/методология за работа на екипа, предоставящ интегрирана социална услуга в домашна среда . Предоставянето на услугите ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. 1 500.00 1 442.39
Предоставяне на интегрирана социална услуга на хора с увреждания и реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства.: Във връзка с подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за хора с увреждания, разширяване на възможностите за подобряване качеството им на живот, вкл. за техните семейства и за насърчаване на равните възможности, както и за разширяване на обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги е предвидено създаване на интегрирана социална услуга в домашна среда, която ще се предоставя от мобилен екип, състоящ се от 16 души персонал и 4 специалиста в рамките на 8 месеца. Мобилната интегрирана социална услуга има няколко ключови цели по отношение на лица с увреждания и техните членове на семейства, а именно: - пряка подкрепа за самостоятелен живот на хора с увреждания; - психологическа и консултативна подкрепа на лица с увреждания и техните членове на семействата; - подкрепа на помагащите лица (роднини, близки и др.) за намаляване на натоварването и стреса в ежедневните грижи за лицата с увреждания. - превенция на социалната изолация на лица с увреждания и техните членове на семействата; Интегрираната мобилна услуга в рамките на настоящия проект включва пакет от социални дейности в подкрепа на целевата група, а именно: 1. Асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни дейности, общуване, др.); 2. Психологическа подкрепа на хора с увреждания и техните семейства чрез индивидуалната псих. подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. 3. Здравни грижи и медицинско наблюдение, което включва текущо наблюдение на здравния статус, измерване на кръвно налягане, провеждане на диагностика и медицински манипулации при възникнала необходимост, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим и др. Услугите им целят постигане на оптимална възможност за пълноценен живот, добро здраве и право на достоен живот. 4. Професионална подкрепа от рехабилитатор (информиране, консултиране, рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства); Екипът по проекта ще организира срещи между потребител и наети по трудов договор социални асистенти, съобразно оценка на потребностите на потребителите и необходимостта от вида на услуги. Резултатите от проведените срещи и изборът на конкретния потребител се отразяват в протокол, подписан от потребителя, персоналът, който ще предоставя услуги в дома на потребителя и провеждащия срещата член на екипа. Копия на протокола се съхраняват в досиетата на потребителя и на съответните лица от персонала. 122 760.00 121 918.92
Предоставяне на мотивационно обучение за адаптиране в пазарните условия: Цел: Засилване мотивацията на целевата група за обучение и работа. Предоставяне на знания за професиите, изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване. Ще бъдат обособени 3 групи, две групи по 20 човека и една група от 25 човека /общo 65 лица/. Всяка група в продължение на 30 учебни часа, в рамките на една седмица ще премине курса на обучение. В обучителната програма ще бъдат застъпени следните теми: - социално-психологическо поведение на хора с увреждания с цел ориентирането им на пазара на труда и адаптиране към изискванията му; - разработване на автобиографии и мотивационно писмо; - изграждане на умения за явяване на интервю за спешно представяне пред работодател; - изграждане и утвърждаване на универсални умения: организиране, анализ и планиране; решаване на проблеми, работа с информация, работа в екип; грижи за други хора, представяне пред публика, поемане на риск и отговорност; - изграждане на умения за търсене на работа чрез ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места; Дейността по мотивационното обучение за активно търсене на работа цели психологическо подпомагане на целевата група за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и стимулиране за включване в обучения за професионална квалификация и заетост. Община Кирково обхваща 73 села и махали, които са разпръснати в различни посоки, което налага осигуряването на транспорт. Най-отдалечените населени места са на около 40 км., при което за целите на проекта е предвидено пътуването да се извършва два пъти на ден отиване и връщане и индикативно е направено проучване за наем на транспорт с голям бр. места пътуващи. Лицата от целевата група, които ще бъдат включени в дейността са безработни хора и са предимно без или с много ниски доходи, поради тези причини се налага да им бъде осигурено транспортно обслужване за осигуряване на достъп до обучението. 28 080.00 28 080.00
Предоставяне на обучение по ключова компетентност и обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова: Дейността включва организиране и провеждане на обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”, Английски език на 25 лица с увреждания и обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 40 лица, полагащи грижи за хора с увреждания.  Обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”, Английски език на 25 лица с увреждания 1. Хорариум на обучението: 300 учебни часа при 6/шест/ часово дневно 2. Брой на обучаваните лица: 25 3. Документ доказващ завършеното обучение: сертификат Цената за обучението по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” на едно лице е 700,00 / седемстотин/ лева.  Обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 20 лица, полагащи грижи за хора с увреждания. 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 – първа степен на професионална квалификация 2. Хорариум на обучението: 300 учебни, от които 30 % теория и 70% практика при 6/шест/ часово дневно 3. Брой на обучаваните лица: 20 4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация  Обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 20 лица, полагащи грижи за хора с увреждания. 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия „Помощник в строителството “ код по СППО 582080 специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801 – първа степен на професионална квалификация 2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа, от които 30 % теория и 70% практика при 6/шест/ часово дневно 3. Брой на обучаваните лица: 20 4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация. Ангажиментът за предоставяне на бази за обучение по теория и практика ще бъде на община Кирково, при стриктно спазване на ДОИ. Професионалното обучение ще се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Обучението ще доведе до придобиването на първа степен на професионална квалификация, удостоверено със свидетелство за професионална квалификация. Професията, по която е предвидено да се проведе обучението е от списъка на професиите за професионално образование и обучение. Цената за обучението на едно лице е 600,00 / шестстотин/ лева. 41 500.00 41 500.00
Осигуряване на заетост на лица, полагащи грижи за зависими членове: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. В община Кирково за 6 месеци ще бъдат назначени 20 лица, полагащи грижи за зависими членове на длъжност "Работник в озеленяването" и 20 лица, полагащи грижи за зависими членове на длъжност „Помощник в строителството “. С тях ще бъдат сключени трудови договори. 138 280.00 138 280.00
Информиране и публичност: Цел на дейността: Повишаване информираността на обществото относно дейностите по настоящия проект. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. Дейностите за информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на банер, плакати и брошури. Плакатите ще бъдат поставени на общодостъпни места в града и в големите населени места в общината, които се явяват микрорайони. Брошурите ще бъдат разпространени на територията на цялата община: в селата чрез кметовете на населени места, а за града чрез Дирекция ”Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда”, общинска администрация и др. Те ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие. Периодично ще бъде публикувана информация на сайта на общината. При стартирането на проекта ще бъде организирана пресконференция, на която ще се представи проектната инициатива, целите и дейностите в нея. В рамките на настоящата дейност ще се организира и проведе заключителна пресконференция. За участие в нея ще бъдат поканени представители на Дирекция ”Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда”, ползватели на услугите, персонал на звеното и неправителствени организации. 3 400.00 3 399.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).