Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal is in accordance with the specific objectives set in the procedure "Independent Living". The project provides activities aimed at decentralized model for providing services in a family environment and creating new jobs. In pursuance of the objectives, the project will implement activities that will be focused entirely on creating a section for providing social services in the home environment in the municipality of Radomir, employment, and development of the social economy and opportunities for social inclusion of people involved in the project- service users and employed people in the social enterprise.
In the newly established section the following services will be delivered: 
	Providing hourly service for personal assistance to needy people;
	Providing hourly services for public utility activities to needy people;
	Providing hourly services to support the social inclusion of deprived;
	Delivering health services to people in need
 On the whole, 50 people will get the opportunity for employment and career development.
 The project is set to take care for 63 users. Activities of the social enterprise will increase social activity, both for service users and employees.
The project realization will allow upgrading the existing social services and give the opportunity to provide new ones. It will expand the range of services specifically designed for elderly, lonely people and people with disabilities. It will ensure the security of people from the target group who will use the services. The created section and its work will give opportunities for effective planning of services, and also of their decentralization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на проектен екип и цялостна организация и управление на проекта.: Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. Екипът за организация и управление организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата, с особено внимание ще следи правилното попълване и поддържане на Досието на проекта.Членовете на сформирания екип за управление на проекта - Ръководител - 1, координатор - 1, технически сътрудник - 1 и счетоводител - 1., ще разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Ще поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. При поискване ще предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращите органи. В рамките на тази дейности ще бъдат организирани и проведени срещи на екипа за управление, за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, както и за разработване на детайлиран план за изпълнение на проекта. По време на изпълнението на проекта ще бъде провеждан ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически доклад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта. Ще контролира провеждането на процедури за избор на изпълнител по ЗОП за целите на проекта. 43 410.00 46 697.92
Пространствена организация и обособяване на работна среда на Звеното за предоставяне на социални услуги в домашна среда: Дейността цели осигуряване на реална работна среда за лицата от целевата група в Звеното.Предвижда се офиса на Звеното да бъде обособен в съществуващо помещение, публична общинска собственост намиращо се на 2 ет. в Младежки културно-информационен център - Европа . Сградата е масивна, двуетажна с обособени офиси и зали за провеждане на информационни и културни мероприятия. За нуждите на Звеното ще се обособи офис, който се намира на 2 ет. и се състои от стая, коридор и тоалетна. Помещението в момента е в лошо състояние и за тази цел е необходимо да се извърши текущ ремонт. Таванът на цялото помещение е тип "Армстронг" и има теч в следствие на лошата покривна конструкция, което налага ремонт на покрива и смяна на плоскостите на тавана. Стените в цялото помещение са на латексова основа и се нуждаят от освежаване. Подът в стаята е покрит с ламиниран паркет, който в следствие на употребата и теча от тавана се нуждае от подмяна. Коридорът при входната врата е застлан с теракот, който на места е с повредена цялост,останалата част от коридора е застлана с ламиниран паркет, който също се нуждае от подмяна. С цел гарантиране ритмично функциониране на звеното в рамките на дейността ще се извърши доставка на канцеларски материали,оборудване с медицински материали и специализирано медицинско облекло за работа на персонала на Звеното. 16 327.40 12 949.95
Провеждане на информационна кампания сред местното население за включване в проекта: Целта на дейността е да се популяризират целите на проекта сред местната общност.Тя е ключов елемент за успеха на проекта, защото ще насърчи и мотивира участието на целевите групи в проекта 0.00 0.00
Подбор на целеви групи. 4.1. Подбор на персонал за работа в Звеното. 4.2. Подбор на потребители на социални услуги: Подборът и наемането на персонала ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и ще осигурява защита на наеманите лица и на потребителите. Кандидатите за работа в Звеното, ще се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Подборът на персонала и потребителите на социални услуги в Звеното ще се извърши през 4 проектен месец. В случай, че екипът на Звеното, който е нает първоначално не може да обслужва и лицата по „Нови алтернативи”, тогава е допустимо да бъде нает и допълнителен персонал. В този случай няма да се прави нов подбор по реда на КТ щом не се извършва промяна на работодателя. Дейността включва подбиране на персонал за управление и за работа в Звеното и на потребители нуждаещи се от социални и здравни услуги. Ще се изпълнява на два етапа в следните две направления: 4.1. Подбор на персонал за работа в Звеното. При подбиране на персонал за работа в Звеното, предимство за участие ще имат безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. Подборът ще бъде извършен на база изготвена процедура . Ще се наемат кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. Предвижда се за бъдат назначени общо 48 лица, които ще предоставят 4 вида социални услуги в домашна среда, а именно: -Предоставяне на почасови услуги за лична помощ. -Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности; -Предоставяне на почасови услуги за социално включване; -Предоставяне на здравни услуги на нуждаещите се лица В рамките на подбора на персонала ще бъдът одобрени още - 1 лице /социален работник /, което ще отговаря за цялостния работен процес на звеното и 1лице предоставящо здравни услуги, което ще бъде с медицинско, здравно или друго релевантно на потребностите на бенефициентите от здравни услуги професионално образование. Липсата на практически опит на някои лица от персонала налага осигуряването на такава помощ, което е в интерес на потребителя.Здравният работник ще следи здравословното състояние на потребителите. При необходимост и възникнали потребности ще се извършват промени в индивидуалните планове на ползвателите на услугата. Посещения ще се извършват и по сигнал от страна на потребителите , домашните помощници и личните асистенти. Резултатите от наблюденията ще бъдат отразявани в досиетата на потребителите и на персонала предоставящ услугите. 4.2. Подбор на потребителите на социални услуги. Подборът на потребителите на социални услуги ще бъде извършен на два етапа.На първи етап ще бъдат уведомени всички жители на общината, че стартира приема на заявления на кандидати да ползват услуги по проекта. На първи етап ще бъдат избрани 37 кандидат-потребители с най-голяма нужда за обгрижване в домашна среда, останалите ще бъдат резерва. На втори етап в проекта ще бъдат включени само лица от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи”, като за целта ще им бъде направена нова оценка на потребностите и 26 от тях ще бъдат включени в проекта, останалите ще преминат в резервите. Като се вземе предвид, че продължителността на предлаганите социални услуги в домашна среда ще бъде 18 месеца, че целевата група са възрастни хора и хора с увреждания, които са в лошо здравословно състояние има вероятност освен предвидените два подбора да се наложи и допълнителен подбор. 2 359.60 2 431.44
Провеждане на обучение за персонала в Звеното: Професионализмът и мотивацията на социалните работници са ключови фактори за подобряване качеството на социалните услуги, а оттам и качеството на живот на хората с увреждания. Целта на тази дейност е обучение на персонала на Звеното за предоставяне на качествени социални услуги в съответствие с Методиките за предоставяне на социалните услуги в общността. Целта на обучението е придобиване на знания и развитие на умения и нагласи за ефективно предоставяне на качествени социални услуги, чрез стимулиране на екипната работа, развитие на професионализма и удовлетвореността на потребителите.Предвид спецификата на целевата група и характера на социалната услуга се предвиждат въвеждащо и поддържащо (надграждащо) обучение на лицата, които ще предоставят услугата, с оглед постигане на ефективна подкрепа, адекватна на нуждите на ползвателите Участието във въвеждащо обучение, директно ще окаже влияние върху лицата от целевата група, които ще имат възможност да придобият социални умения и мотивация за заетост и трудова реализация. 1 806.24 1 310.00
Стартиране работата на Звеното за услуги в домашна среда: Дейността е основна за проекта и изпълнението й е насочено към постигане на заложените цели Дейността включва изпълнение на следните задачи: 1. Сключване на договори по трудово правоотношение с персонала на Звеното; 2. Изготвяне на вътрешно нормативни документи, регламентиращи дейността на предприятието – Правилник за вътрешния трудов ред, Процедура за подаване и регистриране на жалби, Регистър и досиета на потребителите, Правила и процедури за достъп до дома на потребителя и др. 3.Предоставяне на социални услуги в домашна среда: Предвижда се 48 лица от целевите групи да обслужват 63 потребители на социални услуги чрез съчетано почасово ползване на четирите вида услуги по различно време. Целта е по-висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс. Това може да се постигне чрез познаване на нуждите на целевите групи и тяхното сегментиране. Проектът предвижда прилагане на гъвкави механизми, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. Механизмът, основан на индивидуален подход към всеки потребител ще бъде основа за създаване на единен стандарт за обслужване на потребителите на социални услуги в общината. Предоставянето на услугите в домашна среда ще се извършва от 33 Лични асистенти и 15 Домашни помощници . Те ще оказват подкрепа на 63 лица, крайни бенефициенти на услугата.Общата продължителност на дейността по предоставяне на услугите е 18 месеца.Почасовите услуги в домашна среда на 63-те преки бенефициенти ще се предоставя , съгласно планираното качество и многообразие, отразено в индивидуалните план-графици, съобразени със специфичните им потребности. Общата типология на дейностите обхваща: Медицински услуги; Помощ за достъп до административни услуги; Психологическо подпомагане на бенефициентите; Помощ при общуването и социалните контакти. Качеството на предоставяните услуги ще се мониторира ежемесечно, чрез посещение на място. Направените констатации от мониторинга ще се документират. Ще бъдат изготвени вътрешно нормативни документи, регламентиращи дейността на предприятието. 424 407.12 412 602.46
Предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия: Дейността предвижда осигуряване на текуща психологическа подкрепа на персонала и потребителите и супервизия в периода на предоставяне на социалните услуги. Потребителите и наетите лица по проекта ще имат възможност да бъдат консултирани и психологически подкрепяни от експерти -консултанти. Консултирането на потребителите ще се извършва от специално подбрани за целта специалисти с професионален опит и подходящо за тази дейност образование, с които ще се сключи договор. Формите за консултиране ще бъдат индивидуални и групови /обсъждания/, вкл. и по телефона. Психологическата подкрепа е интеракция между двама или повече лица, която има за цел да подкрепи и промени дадена криза или страдание или ако неможе да промени ситуацията на страдание и криза да се опита да смекчи техните последствия върху личността. Супервизията съчетава елементи и от специализираното консултиране и от психотерапията, тъй като тълкуването на проблемите се извършва на тези равнища. Така се създават условия за осъзнаване на собственото поведение в професията и свързаните с него чувства, както и за предприемане на конкретни действия за позитивна промяна. Супервизията използва и двата начина на тълкуване, като ги модифицира според основната си цел: да се подобри работната ситуация. Супервизията се занимава с конкретно поставени въпроси от професионалното ежедневие на участниците, както и с въпроси на съвместната работа на лицата. 6 475.68 6 486.41
Дейности за информация и публичност : Целта на дейността е осигуряване на обществена подкрепа и популяризиране на целите и резултатите по проекта, финансовият принос на ЕСФ и ЕС, както и популяризиране на дейността на Звено за услуги в семейна среда . Дейността има хоризонтален характер и подпомага предвидените в проекта цели, дейности и постигнати резултати да получат широка публичност. Тази дейност ще се изпълнява през цялото време на проекта. Ще бъде възложена на външен изпълнител, избран чрез публична покана. 4 320.00 4 320.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).