Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project is aimed at implementing the deinstitutionalization process by replacing the institutional care model with care in the family or in close proximity to the family environment in the community. In the framework of the present procedure, Petrich Municipality should establish four services, which are foreseen under the priority axis: New Center for Public Support, Repairs / Furnishing / Equipment of Existing Public Support Centers / Day Care Centers for Children with Disabilities / Social Rehabilitation Centers and integration, new family-type placement center for children and new Transitional homes for children from 15 to 18 years of age.
The construction of the infrastructure for the four services is in line with the functional requirements and guidelines for infrastructure development and approved by the Ministry of Labor and Social Policy, in line with the relevant European documents for deinstitutionalization and community life.
The project will contribute to providing better quality social infrastructure in the municipality of Petrich, which is currently lacking. This will create prerequisites for providing effective social services in the community and consequently reducing existing forms of social exclusion. Renewed and built facilities will provide more and improved opportunities for protection, social security, meeting everyday needs, consulting and informing different target groups. Among the objectives of the reform is to guarantee the right of every child to access quality care and community services according to their individual needs. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изработване на технически проекти , КСС и последващо осъществяване на авторски надзор: За три от обектите на интервенция ще бъдат изготвени работен/технически проект, одобрен съгласно Закона за устройство на територията, Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и действащата нормативна уредба, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка по видове СМР в пълно съответствие с КС на проектантите. Техническата документация ще отговаря на функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата за съответната социална/здравно-социална услуга и ще бъде съгласувана с Министерство на труда и социалната политика. В техническата документация ще бъдат включени всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания . 24 066.67 33 940.00
Управление на проекта: 1. Бенефициентът община Петрич определя ръководител проект и екип проект за управление на проекта. Екипът включва: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Технически асистент; Отговаря за общото управление на проекта и на бюджета, за спазването на правилата и процедурите на Оперативната програма, организира изпълнението на проекта, неговото докладване и отчитане. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипа на проекта или по-точно ръководителят по проекта ще следи и ще отговаря за дейността по изготвянето на документация за обществени поръчки за избор на изпълнители за извършване на дейностите по проекта, както и провеждането на обществени поръчки. Екипът на проекта - счетоводител и технически асистент, ще бъде от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход още в момента на извършването му, за архива на проекта. 18 222.13 18 542.35
Изпълнение на СМР на три обекта: - Център за обществена подкрепа - Център за настаняване от семеен тип - Ремонти/обзавеждане/оборудване на съществуващ дневен център за деца с увреждания: - Център за обществена подкрепа Ще бъде ситуиран в съседство с жилищен район със съществуваща транспортна инфраструктура.Същия се предвиди на трети етаж в болничната сграда. Достъпа се предвижда от към южната фасада на съществуващата болнична сграда. Същия ще има самостоятелен вход посредством вертикална комуникация - асансьор, метална стълба или пасарелка. В случай, че се предвиди стълба ще бъде предвидена и платформа за инвалиди, монтирана на стълбищния парапет. Стълбата ще се проектира с ширина по-голяма от 1,20 см започваща и завършваща с площадка. Над входната площадка да се предвиди метална козирка с поликарбонатно покритие. Ще бъдат предвидени Стаи за настаняване – 3 бр. В същите да се предвидят по 2 легла и едно допълнително място, както и кухненски кът и баня към всяка от тях, Санитарни помещения за посетители и персонал, Стая за ръководител, Два офиса с по две работни места, Един офис с три работни места, зала за групова работа с деца и родители, Три броя зали за индивидуална и семейна работа, „Синя стая“, Складово помещение. Тук е предвидено и оборудването, което е необходимо за центъра за обществена подкрепа. - Център за настаняване от семеен тип Целта ще бъде ремонт и реконструкция на съществуваща сграда и превръщането и в Център за настаняване от семеен тип. Центъра ще бъде в съществуваща двуетажна сграда в близост до МБАЛ – Петрич и в съседство до бъдещия градски парк. В близост до сградата ще бъде осигурена транспортна, образователна и обществена инфраструктура. Сградата ще има защитено дворно пространство и непряк излаз към уличната връзка. Ще се има предвид съществуващия архитектурен облик на сградата за да се съхрани след предприетите мерки по Енергийна Ефективност. Към входа на сградата да бъде осигурена Достъпна среда чрез подемник за хора с мобилни затруднения. Всички спални помещения ще имат самостоятелно санитарно помещение с баня. Спалните помещения ще са с Южно, Югоизточно и Югозападно изложение. На първия етаж се предвиждат следните помещения: Три спални помещения всяка със самостоятелно санитарно помещение с баня ,всяко едно за не повече от 3 души, Кухня и трапезария с кът за хранене, дневна стая, Лекарски кабинет, Стая за персонала, Санитарно помещение за персонала. На втория етаж се предвидят следните помещения:Три спални помещения със самостоятелно санитарно помещение с баня ,всяко едно за не повече от 3 души, Кухня и трапезария,с кът за хранене, дневна стая, Мокро помещение – подходящо за три перални машини, Складово помещение с мивка, Стая за персонала, Санитарно помещение за персонала. Тук е предвидено и оборудването, което е необходимо за центъра за настаняване от семеен тип. - Ремонти/обзавеждане/оборудване на съществуващ дневен център за деца с увреждания Поради нарастващите нужди на съществуващата база на дневен център за деца с увреждания в гр. Петрич, Бенефициента има намерение да разшири материалната база на дневния център с нови кабинети в друга сграда. Дневният център ще се ситуира на втори етаж в сградата на МБАЛ „Рокфелер“. Предвижда се да бъдат обособени Стая за персонала със санитарно помещение ,Съблекалня за мъже и жени поотделно със санитарни възли към тях; Стая за почивка на децата. В същата ще се предвидят легла, които могат да се прибират в шкафове и да се разтягат при нужда; Кабинет за логопед и психолог; Зала за групова работа; Зала за индивидуална работа с деца ; Зала за лечебна физкултура обзаведена с вертикализатор и проходилка за деца с увреждания, както и проходилка за ползване навън; Психосензорна зала; Кът за хранене. 519 732.53 568 860.93
Извършване на независим строителен надзор на обекти: - Център за обществена подкрепа - Център за настаняване от семеен тип - Ремонти/обзавеждане/оборудване на съществуващ дневен център за деца с увреждания - Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Дейността по упражняване на строителен надзор ще се извърши от изпълнител избран по ЗОП, и в съответствие с чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията чрез екип от правоспособни квалифицирани лица. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител ще извършва контрол за съответствието на строително-монтажните работи съгласно разработените технически проекти за обекта на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Ще бъде осъществяван контрол и върху графика на извършване на строителните дейности с оглед навременното изпълнение на строителството, както и точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР. 29 333.33 31 420.80
Мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции за ефекта, който те ще имат за развитието на града. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя на информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Благоевград - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (билбордове, постоянни обяснителни табели) Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник. 6 586.66 7 800.00
Въвеждане в експлоатация: След приключване на СМР , бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обектите в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи. 3 333.33 1 600.00
Инженеринг Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст: Изпълнение на ИНЖЕНЕРИНГ - проектиране, заедно с авторски надзор и изпълнение на СМР на обект ново Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст. Следва да се извърши 1. Изработване на работен проект, ведно с осъществяване на авторски надзор; 2. Изпълнение на СМР на обект ново Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст. 1. За обекта на интервенция ще бъде изготвент работен/технически проект, одобрен съгласно Закона за устройство на територията, Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и действащата нормативна уредба, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка по видове СМР в пълно съответствие с КС на проектантите. Техническата документация ще отговаря на функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата за съответната социална/здравно-социална услуга и ще бъде съгласувана с Министерство на труда и социалната политика. В техническата документация ще бъдат включени всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания . Авторският надзор по проекта ще бъде осъществен по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да гарантира спазването на параметрите на работния инвестиционен проект, както и да дава указания по време на изпълнението. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да гарантира спазването на параметрите на работния инвестиционен проект, както и да дава указания по време на изпълнението. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционния проект, съгласно чл. 162 от ЗУТ. 2. Изпълнение на СМР Обекта ще бъде ситуиран в съседство с жилищен район със съществуваща транспортна инфраструктура. За услугата Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст ще бъде изградена изцяло нова сграда на два етажа с РЗП около 300 кв. м .Сградата ще има защитено дворно пространство и непряк излаз към уличната връзка. Ще се има предвид съществуващия архитектурен облик на квартала. На първи етаж се предвиждат: Кухня и трапезария с кът за хранене, дневна стая, Санитарно помещение за персонала, мокро помещение. На втория етаж се предвиждат следните помещения:Пет спални помещения ,всяко едно за не повече от 2 души и баня към всяко от тях. В изпълнението на СМР-то е е предвидено и доставката на оборудването, което е необходимо за разкриване на социалната услуга. 204 219.04 243 600.00
Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Предвижда се дейността одит на проекта да бъде изпълняван одитното звено на бенефициента. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер. 0.00 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обекти: - Център за обществена подкрепа - Център за настаняване от семеен тип - Ремонти/обзавеждане/оборудване на съществуващ дневен център за деца с увреждания - Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст: За четирите обекта на интервенция е предвидено оборудване и обзавеждане съгласно функционалните изисквания на МТСП, за съответните социални услуги. В изпълнение на възложените му дейности в предмета на обществената поръчка, възлагана чрез процедура Публично състезание, определеният Изпълнител следва да осъществи дейности по доставка и монтаж (когато е необходим) на отделните елементи на обзавеждане (мебели) и оборудване. 123 835.00 67 997.30

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).