1. Дейности по подготовка и изпълнение на проект за рекултивация на депо за твърди битови отпадъци, община Брезник: Дейностите по подготовка на проекта включват:
- Преработка на проект и оптимизиране на разходите по всички части на проект за рекултивация на ДНО Брезник в съответствие с изискванията на Възложителя и на МОСВ;
- Изготвяне на проект на ПУП - план за регулация и застрояване на ПИ извън урбанизираната територия на гр. Брезник за разширение на терена на сметище Брезник;
- Лабораторен анализ на 4 броя хумусни и почвени проби;
- Анализ относно остойностяването на дейностите.
- Извършване на оценка за съответствие на инвестиционния проект;
- Дейността е поддейност към дейност 1. ПОДГОТОВКА И ИЗПЪЛНЕНИЕ
Община Брезник е възложила дейността по подготовка на документация за възлагане и провеждане на обществени поръчки на външен изпълнител. Изпълнителят има за задача да изготви документацията за провеждане на обществени поръчки със следния предмет: Техническа рекултивация на ДНО; Управление и организация на проекта;; Информация и комуникация на проекта; Строителен надзор, Авторски надзор. Разходът за подготовката на документация за възлагане и провеждане на обществени поръчки е посочена в бюджетен ред II. Изготвяне на документация за провеждане н възлагане на обществени поръчки.
Към момента на кандидатстване за обекта има издадено разрешение за строеж №3 от 12.02.2020 г., в сила от 05.03.2020 г. Планираните дейности по изпълнение на проекта предстои да бъдат осъществени и включват:
- Упражняване на строителен надзор на обекта по смисъла на ЗУТ;
- Упражняване на авторски надзор.
Горепосочените дейности са включени в т. 5. Бюджет - II. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ - 4. Разходи за подготовка и изпълнение.
Залага се индикативна дата за стартиране на дейнoстите по изпълнение на проекта " Строителен надзор" и "Авторски надзор" 01.11.2020 г.
Дейността "Подготовка и изпълнение на проекта" е стартирала преди подаване на проектното предложение и ще продължи през целия период на изпълнение на проекта. В хода на изпълнението ще трябва да бъдат заплатени всички административни такси и лабораторни изследвания, които са необходими за успешното реализиране на Техническата рекултивация на депото за битови отпадъци. Това са такси за съгласуване на проект за рекултивация по тарифа на МОСВ, такса за агрохимичен и физичен анализи. Предвиждат се такси за въвеждане на обекта в експлоатация по тарифа 14 на МРРБ и други административни разходи, които биха настъпили по време на изпълнението. Съгласно Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители за издаване на разрешение за ползване на строежите от втора категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 2, буква "г" от закона се събира такса за закриване на депа за отпадъци чрез повърхностно запечатване с горен изолиращ екран. След извършване на техническата рекултивация се предвиждат лабораторни анализи на точки съгласно нормативната уредба по околна среда и плана за мониторинг в техническия проект, както седва:
• Подземни води: 3 проби – вкл. пробонабиране и консервиране на еднократни проби от подземни води (след прочерпване), измерване на температура, определяне на активна реакция /рН/, определяне на електропроводимост, определяне на амоняк (амониев азот), определяне на нитрати (нитратен азот), определяне на фосфати, определяне на хлориди, определяне на сулфати, определяне на 10 метала в 1 проба с масспектрометър;
• Газови кладенци: 3 проби - измервания на газови емисии на вредни вещества, изпускани в атмосферата с подвижна лаборатория за емисионен контрол или с преносим газанализатор / серен диоксид, азотeн оксид, азотeн диоксид, въглероден диоксид, въглероден оксид, кислород/
Друга такса, необходими за изпълнение на проекта е за почвен анализ след техническата за категоризиране на почвата. Общата необходима сума за такси е 3000,00 лева. разходите за административни такси са посочени в бюджетен ред III. 5.1. Разходи за административни такси
Разбивка на таксите е представена в Анализа на остойностяването. |
67 320.00
|
73 560.00
|
Техническа рекултивация на депо за твърди битови отпадъци, община Брезник: За да бъде извършена техническата рекултивация на депото за неопасни отпадъци, е необходимо тя да бъде предшествана от дейности по предепониране на отпадъци с приблизителен обем 23460куб.м., изчислен след геодезическо заснемане на терена, на който е разположено ДНО, подлежащо на техническа рекултивация, и на съседните терени в границите, определени с протокола на комисията по чл. 18. от ППЗОЗЗ. Предстоящи дейности, свързани с депонираните отпадъци, са предепониране, преоткосиране, изкопаване, натоварване и транспорт на почви и използването им за междинно запръстяване, прибутване, оформяне и уплътняване на отпадъци и земни маси (депонирани в района) за оформяне на проектното тяло на депото. Етапът на предепонирането е допустим разход по процедурата при обоснована необходимост от почистване на замърсени терени, съседни на определените за рекултивация. Съседните на депото поземлени имоти, които трябва да бъдат почистени от отпадъци, са общинска собственост и са включени в терена, определен с протокола на комисията по чл. 18. от ППЗОЗЗ. Без да бъдат предепонирани натрупаните около предназначеното за техническа рекултивация депо площи, е невъзможно да се възстанови ландшафът в местността с предназначението, посочено в цитирания протокол, а именно - пасище мера.
След предепонирането следва техническата рекултивация на площ от 1,6864 ха. Тя ще се извърши съгласно техническия проект. За да съответства рекултивацията на депото с нормативните изисквания на Наредба 6/2013 г. и Наредба 26/1996 г. , са планирани и СМР за изграждане на мониторингови пунктове. По този начин не само ще бъде завършена рекултивацията до етап биологична рекултивация, но ще се създадат условия за ефективен мониторинг съгласно действащата нормативна уредба и ще бъдат изпълнени законовите изисквания за рекултивацията на депа съгласно Наредба 6/2013 г.
Дейностите, заложени в техническия проект и които са предмет на настоящата дейност в проектното предложение, са:
1.Предепониране – V≈ 23460куб.м.
2.Преоткосиране – V=14084куб.м.
3.Изкопаване, натоварване и транспорт на почви и използването им за междинно запръстяване V≈ 3192 м3
4.Прибутване, оформяне и уплътняване на отпадъци и земни маси (депонирани в района) за оформяне на проектното тяло на депото.
5.Подравняване тялото на отпадъците и преоткосиране на част от съществуващите отпадъци с минимален наклон за стабилност на тялото на депото.
6.Полагане на запечатващ почвен слой върху предепонираните и преоткосирани отпадъци с дебелина 20см.
7.Полагане на газов дрениращ слой от дренажен геокомпозит за отвеждане на газовете в газовите кладенци
8.Изграждане на 3 (три) броя газови кладенци.
9.Доставка и полагане на бентонитова хидроизолационна геомембрана
10.Полагане на дренажен геокомпозит за отвеждане на повърхностните води на площ 16350м2
11.Полагане на дренажна система 479м, за отвеждане на водите от дренажния геокомпозит
12.Полагане на два пласта по 35см. пръст и 30см хумус върху дренажния геокомпозит на площ от 16350 м2.
13. Изграждане на мониторингови пунктове.
Община Брезник ще финансира със собствени средства последващата биологична рекултивация на технически рекултивираната площ, която ще бъде извършена по описания в техническия проект начин.
Залага се индикативна дата за стартиране на техническата рекултивация в шести месец след подписване на АДБФП. |
1 163 183.82
|
1 115 819.35
|
Организация и управление на проекта: Община Брезник планира да възложи дейностите за организация и управление на проекта на изпълнител по реда на ЗОП. Екипът по проекта ще носи отговорност за напредъка по изпълнение на дейностите и тяхното отчитане към Управляващия орган на ОПОС.
Основните функции на екипа за управление на проекта са свързани с: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите. Подготовката на документите за извършване на плащания и за верификация на разходите ще се извършва съгласно клаузите на АДБФП и условията за изпълнение на проекта, като изпълнителят на дейността по организация и управление на проекта ще окомплектова необходимите за подаване документи и ще попълва отчетните форми, съгласувано с Възложителя.
Изпълнителят ще извършва мониторинг на изпълнението на проекта, да уведомява общината при установен риск от забавяне на дейностите по проекта, да дава насоки и препоръки за преодоляване на препятствията за успешното изпълнение на проекта. Екипът за организация и управление ще изготвя необходимата информация и ще окомплектова необходимите документи за докладване напредъка по проекта, така че да бъдат изпълнени условията за изпълнение. Също така ще води архив на документацията, свързана с управлението и отчитането на проекта за осигуряване на пълна проследимост на изпълнението. Също така ще осъществява коориднация на дейностите по проекта, като ще следи за тяхното системно и навременно изпълнение и съответствието им с посоченото в проектното предложение и условията на АДБФП. При упълномощаване от възложителя екипът за организация и управление на проекта ще може да осъществява комуникация с останалите изпъллнители с цел координация и изпълнение на дейностите по проекта.
Община Брезник ще заложи като изискване към екипа за организация и управление на проекта минимум от четирима експерти, чиито компетенции и отговорности са описани в т. 9. ЕКИП от проектното предложение.
Детайлните изисквания към членовете на екипа ще бъдат определени за съответната позиция по отделно в процедурата по ЗОП. Дейността по организация и управление на проекта ще започне с подписване на АДБПФП и ще е с продължителност през целия период на проекта.
Като прогнозен разход за целия период на изпълнение на дейността община Брезник е планирала сумата от 57 600 лв. с ДДС, която е отразена в Бюджета на настоящето проектно предложение в раздел IV. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ. 6.1. Възнаграждения за екипа за управление на проекта. |
57 600.00
|
57 000.00
|
Информация и комуникация: Община Брезник планира да възложи дейностите по информация и комуникация на проекта на изпълнител съгласно ЗОП. В техническата спецификация ще бъде заложен минимумът от дейности за информация и комуникация, който трябва да бъде извършен от изпълнителя.
Дейността Информация и комуникация ще започне с подписване на АДБФП и ще завърши с неговото приключване. Като прогнозен разход за целия период на изпълнение на дейността община Брезник е планирала сумата от 7 200 лв. с ДДС. От тях сумата от 7163.36 лв. e отразена в Бюджета на настоящето проектно предложение в раздел 5. Бюджет - IV. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ - 7.1 . Информация и комуникация.
Дейностите по информация и комуникация са свързани с информирането на обществеността за изпълнението на проекта, източниците за финансиране и дейностите по проекта. Информацията и комуникацията ще се извършват съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, община Брезник ще качи на сайта си информация за сключения АДБФП. Ще бъде поставен билборд по време на периода на строителството и постоянна обяснителна табела след приключване на СМР с информация за извършената инвестиция. На всички изготвени документи ще бъдат поставени логото на ОПОС и логото на програмния период 2014-2020. Предвижда се да бъде проведена пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Ще бъдат проведени и 2 две официални церемонии - по една официална церемония за Първа копка и за откриване на обекта, в съответствие с изискванията на т.3.6 от Наръчника. Също така се предвижда да бъдат изготвени информационни и рекламни материали с логото на програмата и логото на ЕС, съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Ще се публикува информация за сключения АДБФП на сайта на общината до два дни от подписване на АДБФП.
Планира се договорът за изпълнение на дейността да бъде сключен през месец юни - индикативния месец за сключване на АДБФП. |
7 163.36
|
7 163.36
|