Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project will be accomplished in the Northern central region. The project’s target are all employees in the company, with particular attention to employees over 54 years. The project’s activities aim the improving of the working environment by providing a good and safe working conditions and developing a system for managing human resources including organizational practices and models for efficient and flexible forms of work organization, with a focus on implementing solutions to facilitate the reconciliation of work, family and private life. The project provides conditions for promoting the geographical mobility of the employees in the company and encourage the employees of “Zaharni zavodi " AD who are traveling from other places, to maintain their employment and labor income in the enterprise. The project provides activities to ensure collective protection means, personal protective equipment and social benefits for the employees. In the elaboration process of the system for human resources development will be provided measures to increase labor productivity and practices for effective action for environmental protection. The planned activities and goals of the project correspond to the priorities set in the Axis 1 “Improving access to employment and job quality” of OP “Human resources development”. In accordance with the legal requirements and consultation with the Contracting Authority will recruit and conclude contracts with service providers and providers of activities included in the project. To ensure the publicity of the project the team responsible for managing of the project will implement a set of activities to inform the employees and the public for the project’s purposes, the source of funding and expected results of its implementation. There are 7 activities planned in the project.  The project cost amounts to 152 732,52 BGN which 41 546,50 BGN (27.20%) own funding and 111 186,02 BGN grants (72.80%).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип и създаване на система за управление на проекта.: Цел: Да се сформира екип и се създаде работеща система за управление на проекта. Описание на дейността: Със заповед на работодателя ще бъде назначен екипа за управление на проекта. Ще се сключат граждански договори с членовете на екипа. Екипът ще разработи вътрешен Правилник за дейността по проекта, където ще бъдат разписани точно задълженията и отговорностите на всеки член на екипа. Правилникът ще бъде одобрен от работодателя представляващ бенефициента. 7 588.52 7 796.51
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси – планиране, подбор, организация на труда, квалификация, закупуване и внедряване специализиран софтуер за управление. : Целевата група по настоящия проект са 469 лица на трудов договор в „Захарни заводи“ АД, от които 94 на възраст над 54 години. Стратегията за развитие на предприятието касае всички равнища свързани с управление на процеси касаещи човешките ресурси. Направения анализ извежда следните основни аспекти, които обусловят разработването и въвеждането на система за развитие на човешките ресурси: А. Потребността от организационни промени се определя от: - Текучество на персонал по неизяснени от организацията причини. - Неефективното назначаване на служители, което води до неефективни разходи на средства и време, влошаване на производителността. Организацията си поставя за цел да изгради по-устойчиви екипи, като да приложи мотовационни подходи за да създаде по-устойчиви връзки между организацията и нейните служители. Мотивацията, би трябвало да е такава, която действително да повлияе положително на служителите и да постигне по-висока ефективност и продуктивност. Организационните промени са необходими и от гледна точка на динамично развиващата се външна среда, която предполага гъвкавост на организацията, а наложените подходи и процеси, част от тях са вече неефективни и това води до ригидност и неконкурентност на пазара. Б. Обосновка за необходимостта от усъвършенстване и подобряване спрямо текущото състояние на предприятието. Текучеството на персонал предполага промяна на подхода и начина на управление, оценка и мотивация на служителите. Предполага разходване и загуба на средства, влошаване на психологическия климат и неефективно представяне на служителите. Извършените неефективни назначения на служители е довело до нарушаване на екипната съвместимост в отделни звена, генерирало е напрежение, което се отразява на производителността на труда. Също така този процес на неефективни новоназначения не е бил съобразен с политиката на развитие, довел е до загуба на средства. Загубата на организацията е не само в средствата инвестирани в новоназначения служител, а и неговото неефективно трудово представяне, поради неясните критерии за очакван резултат. Загубата на време и непродуктивността са довели до делегиране на отговорност за изпълнение на задълженията към други служители, които са поели освен своите и други функции, това е влошило значително тяхната ефективност във връзка с основната им дейност. При срещи с служителите, те маркират източници на стрес в работната среда, които могат да бъдат преодолени, както и условия на неудовлетвореност, които влияят на трудовото им представяне. На база на това управлението на организацията, регистрира желание за промяна в организационната структура с цел да преодолее неефективността и да консолидира отделните екипи с цел да подобри продуктивността. В. Въвеждане на практики и утвърждаване на на програма за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители над 54 год: Идентифициране на нужди и проблеми; Практики за лесно съвместяване на професионален и личен живот; Практики за удължаване професионалния живот в 3 етапа(Обучение за обучители/наставници; Обучение за нововъведено оборудване технологии; Наставничество на новоназначени служители). Г. Обосновка как предвидените мерки ще допринесат за повишаване на производителността на труда и/или за опазване на околната среда. Въвеждането и прилагането на система за управление на човешките ресурси и утвърждаване на програма за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 год)ще създават благоприятни условия за подобряване на организационния климат и намаляване на стресорите на работното място. Основно предназначение е да започне да формира чувство на принадлежност към организацията. Подобряването на условията на труд, ще подобри взаимоотношенията, което ще е предпоставка за намаляване риска от акумулирано напрежение и конфликти в организацията. 24 000.00 27 500.00
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси – въвеждане на гъвкави форми на заетост за съвместяване на професионален, семеен и личен живот, мерки по опазване на околната среда.: За пълното и ефективно действие на системата за управление на човешките ресурси са необходими още 4 етапа: I. Изготвяне на методология за практическо въвеждане в действие на разработената система за управление на човешките ресурси. Тези мерки ще се приложат към вътрешните документи на организацията и ще предполага ревизия на ефективността в определен период от време, с цел нейното усъвършенстване и доразвиване. Оценка на входа и изхода на всеки етап, ще даде на управляващото ниво по-голяма прозрачност и яснота относно промените и потребностите на организацията. Разписаната вътрешна политика на управление, строго специфична за организацията на Кандидата, налага вътрешни правила и процеси на работа и взаимодействие между отделните звена, като регламентира тези отношения и ги канализира. Това създава по-голяма точност на изпълняваните процеси, намалява стреса, подпомага включването в работния процес на новоназначените служители и скъсява периода на адаптация. II. Изготвяне на мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области и за допринасянето за преодоляване на недостига на „зелени“ умения в съответствие с реалните нужди на пазара на труда и в предприятието на Кандидата. III. Изготвяне на мерки за насърчаване съвместяването на професионален, семеен и личен живот. - Организиране храненето на служителите в рамките на работния ден с предвидени места за хранене и създаване на условия за почивка в рамките на работния ден, предварително регламентирани като време. - Предвидени средства за заплащане на храненето на служителите за работния ден под формата на ваучери, под формата на социална придобивка. - За служители работещи основно в офис помещения - организиране на средата с офис обзавеждане, адаптирано съобразно потребностите на опорнодвигателния апарат. Осветеност на помещението, съобразно зададени норми, извършване на измерване от трудова медицина и поставяне на осветителни тела осигуряващи оптимално ново на осветеност. - За служители работещи основно на компютър - предвиждане на медицински преглед и закупуване на очила. - Организиране на стаи за отдих и почивка, оборудвани с апарати предоставящи кафе, свежи напитки и храна. Стаите за почивка да са достъпни за всички служители и да са избрани като място в организацията по възможност с оптимален достъп до всички. - Оборудване на помещение или площадки на открито осигуряващи физическо натоварване, с цел по-здравословен начин на живот. Залата следва да бъде оборудвана с фитнес уреди разтоварващи напрежението в работния процес или съоръжения за спорт, превантиращи нарушения в опорно двигателния апарат и/ или нервно напрежение в следствие на стресори на работното място. Целта на тези помещения за спорт е да се избегне професионалното прегаряне и да намали равнището на акумулиран стрес от работата. Подобряването на условията на труд и почивка на служителите, ще подобри социалните взаимоотношения в организацията, което ще е предпоставка за намаляване риска от акумулирано напрежение и конфликти в организацията. Така също подобрява възстановяването в чисто физически план и повишава ефективността в трудовата дейност. IV. Внедряване на софтуера за управление на човешките ресурси. 3 500.00 0.00
Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място за работници и служители на „Захарни заводи“ АД: Обща цел : Да се подпомогне запазването на заетостта на служителите на „Захарни заводи“ АД, пътуващи ежедневно до и от работното си място, чрез осигуряване на организиран безплатен транспорт. Специфична цел: - Да се осигури социална придобивка на персонала на „Захарни заводи“ АД- осигуряване на организиран безплатен транспорт, в продължение до 12 месеца, съобразен с работното време и местоживеенето на работниците. - Да се стимулират служителите на „Захарни заводи“ АД пътуващи от други населени места да запазят своята заетост и доходи от труд в фирмата. Целевата група по настоящия проект са 67 лица заети на трудов договор, които работят в населени места извън гр. Горна Оряховица- в гр. Велико Търново (община Велико Търново) гр. Лясковец (Община Лясковец), с. Писарево, с. Върбица, с.Драганово и гр. Долна Оряховица (Община Горна Оряховица). Всички участници в проекта ще отговарят на следните изисквания: - работното място не е отдалечено на повече от 100 км от населеното място; - лицата не са командировани по смисъла на Наредбата за командировките в страната; - трудовата им дейност не е обичайно свързана с пътуване; С осигуряването на безплатен редовен транспорт ще се: - Намалят разходите им; - Намали времето за пътуване; - Намали стреса от пътуването и спазването на графици и разписания; - Гарантира по-доброто съвместяване на личния и професионалния живот. От изпълнителя се изисква да осигури необходимите превозни средства по следните маршрути: 1: Нач. т. сп. Автогара (В.Т-во) до сп.Качица (В.Т-во)- разст. 1 км.; от сп.Качица (В.Т-во) до сп. Кооп.пазар (В.Т-во)- разст. 1 км.; от сп. Кооп. пазар (В.Т-во) до сп.гр. Лясковец - разст. 11 км.; от сп. гр. Лясковец до сп. раб. място "Зах. заводи" АД, Г.Орях.- разст. 12 км.; от сп. работно място "Зах.заводи" АД, Г. Орях. до сп. гр. Лясковец - разст. 12 км.; от сп. гр. Лясковец до сп. Кооп. пазар (В.Т-во)- разст. 11 км.; от сп. Кооп.пазар (В.Т-во)до сп.Качица (В.Т-во)- разст.1 км.; от сп. Качица (В.Т-во) до Кр.т.сп.Автогара (В.Т-во)- разст.1 км. - обща дължина 50 км. за 24 часа. Пътуващи 13. 2: Нач.т. сп. Военно у-ще (В.Т-во) до сп.Кооп.пазар (В.Т-во)- разст.1 км.;от сп.Кооп.пазар (В.Т-во) до сп. гр. Лясковец - разст.11 км.; от сп. гр. Лясковец до сп. работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г. Орях. - разст.12 км.; от сп. работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях. до сп. гр. Лясковец - разст.12 км.; от сп. гр. Лясковец до сп. Кооп.пазар (В.Т-во)- разст.11 км., от сп. Кооп.пазар (В.Т-во) до Кр.т. сп. Военно у-ще (В.Т-во)- разст.1 км. - обща дължина 48 км. за 24 ч. Пътуващи 10. 3: Нач.т.център с. Върбица до сп. с. Писарево- 5 км.; от сп.с. Писарево до сп. работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях.- разст.11 км.; от сп. работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях. до сп.с. Писарево - разст.11 км.; от сп.с. Писарево до кр.т. център с. Върбица- разст.5 км.- обща дължина 32 км. за 24 ч. Пътуващи 13. 4: Нач.т. сп. автогара с. Драганово до сп. гр. Д.Орях.- разст.8 км.; от сп.гр. Д.Орях. до сп.работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях.- разст.4 км.; от сп.работно място "Зах. заводи" АД, гр. Г.Орях. до сп.гр. Д.Орях.- разст.4 км.; от сп. гр. Д.Орях. до кр.т. сп. автогара с. Драганово - разст. 8 км.- обща дължина 24 км.за 24 ч.Пътуващи 21. 5: Нач.т. сп.с. Първомайци 2 до сп. читалище с. Първомайци - разст.1,6 км.; от сп.читалище с. Първомайци до сп.с. Първомайци 1 - разст. 0,8 км.; от сп.с. Първомайци 1 до сп.работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях.- разстояние 6,6 км.; от сп. работно място "Зах.заводи" АД, гр. Г.Орях. до сп.с. Първомайци 1- разст.6 км.; от сп. с. Първомайци 1 до сп. читалище с. Първомайци - разст.0,8 км.; от сп.читалище с. Първомайци до кр.т.сп.с. Първомайци 2- разст. 1,6 км.-- обща дължина 18 км. за 24 ч. Пътуващи 10. 21 672.00 20 038.00
Осигуряване на средства за колективна защита, обезопасяване на технологични процеси, машини и съоръжения.: Обща цел : Да се гарантират безопасни условията на труд в „Захарни заводи“ АД в съответствие с нормите и изискванията на европейския пазар, чрез превенция на трудовите злополуки, обезопасяване на работното оборудване, машините и съоръженията и създаване на условия за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси. Специфична цел : - Да се гарантира превенция на трудовите злополуки и се подобри здравния статус на работниците в „Захарни заводи“ АД, чрез обновяване на колективните средства за защита на работещите в заводите и изграждане доставка и монтаж на обезопасителни съоръжения. Целевата група по настоящия проект са 44 лица заети по трудово правоотношение в „Захарни заводи“, работещи в Завод за опаковки, където ще бъде осигурено обезопасяване на технологичните линии. „Захарни заводи” АД е едно от добре оборудваните предприятия от хранително- вкусовата промишленост в региона, а политиката на дружеството включва грижата за непрекъснатото подобряване и обезопасяване на труда на работещите специалисти и служители. Безопасността и здравето при работа е един от важните и развити аспекти на тази политика. Тя включва стремеж за пълно и последователно прилагане на законодателството и нормативната уредба за безопасност и здраве при работа, за намаляване броя на злополуките на работното място и на професионалните заболявания. Проектното предложение е в съответствие с идентифицираните нужди на целевата група. В съответствие със заложените дейности и препоръки в Програмата за минимизиране на риска се установиха следните нужди, които реализацията на проектното предложение ще задоволи, изцяло или поне частично: 1.Обезопасяване на технологичните линии в Завод за опаковки, поделение на „Захарни заводи“ АД, поради наличие на статично електричество. 2.Изграждане на пасарелка за безопасно преминаване. В настоящата дейност се предвижда: - Да се закупят и монтират 9 броя неутрализатори на статично електричество с цел елиминиране на статичното електричество натрупвано върху транспортните валове и гумените пресьори, при преминаване на фолиото за печат през тях ( 8 броя за модернизиране и обезопасяване на Дълбоко печатна машина – „Скиави” и 1 брой за ролков нож „Тифмак”). С монтирането на това оборудване ще се елеминира статичното електричество и електрошока, на който са изложени работниците. Така ще се подобри противопожарната безопастност на технологичния процес. - Да се изгради пасарелка и предпазен парапет на флексо печатната машина в зоната на супилният тунел / основно сушене/. Предвижда се изграждане на пасарелка с дължина 5,0 м.,широчина 0,60 м. на височина 2,5 м. и парапет с височина 1,0 м. Съоръжението ще гарантира здравето и сигурността на работниците на флексо печатната машина, предотвратявайки възможността от подхлъзване и падане. С реализацията на заложеното ще се обезопаси труда на 44 работници и специалисти, реализиращи производствения процес в Завода за опаковки. В Завода за опаковки изцяло собственост на „Захарни заводи“ АД ще бъдат извършени необходимите предвидени дейности. Реализацията на настоящата дейност е необходима, защото директно ще за подобрят условията на труд и безопасността в „Захарни заводи“ АД. Ще се осигурят предпазни средства за предпазване от електрошока на който са изложени работниците оператори на Дълбоко печатната машина и ролковия нож. Работещите на флексо печатната машина са изложени на риск от подхлъзване и падане от височина 2,5 м. при реализация на производствения процес. С дейностите ще се постигне пряка превенция на трудовите злополуки в „Захарни заводи“ АД, а това ще гарантира приноса на фирмата за постигането на общата цел на настоящата схема, както и на горепосочените две цели на дейността. 28 100.00 28 099.84
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Обща цел : Да се гарантират безопасни условията на труд в „Захарни заводи“ АД в съответствие с нормите и изискванията на европейския трудов пазар. Специфична цел : Да се гарантира превенция на трудовите злополуки и се подобри здравния статус на работниците в „Захарни заводи“ АД, чрез обновяване на ЛПС и специалното работно облекло. Целевата група по настоящия проект са 139 заети лица, представители на Завода за захарни изделия, Завода за опаковки, Завода за спирт, звено транспорт и звено инфраструктура, всички от "Захарни заводи" АД.Това са хората изложени ежедневно на опасности свързани със замърсяване, механични опасности, срязване ,ожулване , летящи частици и др. Като отговорен работодател ръководството на фирмата счита, че инвестицията в подобряването на условията за реализацията на производствения процес, безопасността и здравето на работещите е инвестиция в бъдещето и фактор за повишаване на на производителността на труда и конкурентоспособността. Водено от това разбиране ръководството на фирмата включи в проектното предложение настоящата дейност.Закупуването на ЛПС и специално работно облекло за служителите е необходимо по следните съображения: 1. След направен анализ на потребностите във връзка с извършената оценка на риска в „Захарни заводи” АД – Горна Оряховица, в съответствие с изискванията на Наредба № 7 от 23.09.1999 г. и Наредба №3/19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място, съобразявайки се с препоръките на службата по трудова медицина се извеждат като приоритетни следните длъжности: монтьор поддръжка инсталации и оборудване; оператор парни и водогрейни съоръжения; електромонтьор; електрозаварчик; товарач; водач мотокар; зареждач материали и полуфабрикати; общ работник в промишлеността. Това е обусловено от по-големият брой опасности, въникващи при работа, по-високата вероятност от възникване на рискове, продължителната експозиция, както и по-високата тежест на еавентуалните последствия от неупотребата на ЛПС.2.В края на 2016 г. изтича срока на част от използваните предпазни средства и специално работно облекло и е необходима подмяната им; 3.Част от предвидените в Списъка предпазни средства и специално работно облекло се нуждаят от осъвременяване от гледна точка на нивото на сигурност с нови и по-модерни, с по- добри възможности на защита.Проекта предвижда осигуряването именно на тях: 1.Полугащеризон и куртка/яке зимни – необходими са за защита на тялото, горните и долни крайници от механични опасности /срязване, охлузване, раздиране и др./, неблагоприятен микроклимат и замърсяване.2.Полугащеризон и куртка/яке летни – необходими са за защита на тялото, горните и долни крайници от механични опасности и замърсяване. 3.Работни обувки S1 /с метално бомбе и противохлъзгаща подметка/ - защита на долни крайници от механични опасности, ниски температури, влага и замърсяване.4.Предпазни очила – осигуряват защита на очите от механични опасности /летящи частици и др./, защита при работа с опасни химични агенти и прах.5.Заваръчна маска – осигурява защита на лицето и очите от инфрачервена радиация, УВ-лъчи, пръски разтопен метал.6.Кожен костюм осигурява защита на тялото от пръски разтопен метал.7.Антифони с вградена комуникационна система- предпазват от шум. 27 082.00 26 714.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка, и спортни съоръжения.: Обща цел : Да се подобри социалната инфраструктура предоставена за ползване от работниците и служителите на „Захарни заводи“ Специфични цели : - Да се създадат условия за активен отдих през време на регламентираните почивки на работния ден; - Да се предостави възможност за осъществяване на социални контакти и създаване на подходящ за работа психологически климат; - Да се предостави възможност за спорт на желаещите с цел укрепване здравния статус и трудоспособността на работещите. Фирмата провежда последователна политика на обновяване и модернизиране на производствената и социалната инфраструктура. През последните години се извършва реконструкция на технологичните линии във всички съставни заводи, в която специално място е отредено на създаване и оборудване на съвременни санитарно- битови помещения, места за хранене и почивка, климатизация на административните офиси и битовите помещения. Фирмата поддържа парк от 400 декара с вековни дървета, зелени площи и растителност, стадион и спортни площадки за няколко вида спорт. Всичко това се ползва от работещите и живущите в района на завода, преобладаващата част от които живущи в закупените от тях ведомствени жилища на "Захарни заводи" АД. Фирменото ръководство полага системни грижи за поддръжката на тази инфраструктура в отлично състояние целогодишно. Но все пак има какво да се подобрява и надгражда, предвид обективната потребност от обновяване и освежаване в резултат на физическото износване на съоръженията. С предвидените в настоящия проект дейности се цели удовлетворяването на потребности в съответствие с идентифицираните нужди на целевата група. След направени преки допитвания до ръководството и работещите в „Захарни заводи“ АД се установи, че работниците и служителите имат следните нужди, които ще задоволи, изцяло или поне частично, реализацията на проектното предложение : В съответствие с най неотложните нужди в резултат на направеното проучване се предвижда осигуряването на следните социални придобивки за работещите работници и служители. Текущ ремонт и оборудване на помещение за хранене и почивка за работещите 300 човека в Завод за захарни изделия. Тази потребност е обусловена от спецификата на технологичния процес организиран на три смени. С обособяването и оборудването на помещението ще се осигурят подходящи условия за отдих и хранене и ще се предостави възможност за осъществяване на социални контакти и създаване на подходящ за работа психологически климат в завода. Предвижда се закупуването на следното оборудване и обзавеждане: 1 брой хладилник;1 брой микровълнова фурна; 1 брой автомат за вода; 20 броя маси; 100 броя столове.Предвидено е закупуването и доставката на 10 броя пейки (3 за ЗЗИ, 1 за ЗО, 1 ЗС и 5 за парковата зона на фирмата).Ще се доставят и 1 брой успоредка, 1 брой маса за тенис на открито за нуждите на Завода за захарни изделия, с което ще обособи площадка за отдих и спорт на открито в района на Завода за захарни изделия и допълнително оборудване на парковата зона собственост на фирмата ползвана от работещи и живущи в жилищния комплекс в района на "Захарни заводи" АД. 39 440.00 39 248.11
Дейности по информация и публичност.: Цел: Да се популяризира проекта, да се информира общността и да се осигури публичност при разходването на средствата по проекта осигурени от ЕС, чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ Описание на дейността: В целия процес на реализация на настоящия проект се предвижда да се провеждат разнообразни дейности за осигуряване на информация и публичност. В реализация на настоящата дейност ще бъдат изработени и разпространени 1000 бр. диплени (А4, двустранна, цветна), а в допълнение ще се поставят 3 бр. информационни табели за проекта с размери 70х50 см. в производствените сгради на „Захарни заводи” АД. Ще се проведат две пресконференции- встъпителна и заключителна, за представяне на проекта и заложените в него дейности. При изпълнението на всички дейности за информация и публичност ще се наблегне на ролята на Европейския социален фонд и на ОП „Развитие на човешките ресурси”. Всички резултати от проекта ще бъдат обобщени и ще се съхраняват в специална папка. 1 350.00 1 350.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).