Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 336 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The purpose of the project proposal is to add a contribution to the overall national policy for mitigating and reducing poverty and overcoming social exclusion. This goal will be achieved by providing normal living conditions to the people of Tutrakan municipality who live in extreme poverty, experience material deprivation and live in social isolation by delivering hot lunch to 1000 consumers of Tutrakan municipality.
For the municipality of Tutrakan, food will be delivered to 17 distribution points, 1 point each in 12 settlements, 2 points in 1 settlement and 3 points in the town of Tutrakan. The food for the users of the hot lunch will be prepared and delivered by a contractor selected after a procedure under the Public Procurement Act in single-use containers, in individual packages, with vehicles registered for the purpose.
The food is provided from 11:00 a.m. to 12:00 p.m. to users approved by the Tutrakan Social Assistance Directorate, after filling in and providing a diary to the end user.
During the entire period of the implementation of the project, accompanying measures will be implemented, which will be expressed in informing and consulting users about the possibilities of using social and administrative services, for managing the family budget, for healthy and balanced nutrition, as well as other forms of support, assistance, individual or group counseling, implemented in response to identified specific needs and problems of the representatives of the target groups. Consumers will be involved in various initiatives to protect the environment, advice on reducing food waste and proper use of single-use plastic products.
As a result of the implementation of the project, 1,000 people from Tutrakan municipality will receive hot lunch for 283 working days for the period 15.05.2023 - 30.06.2024 and 900 users for the period 01.07.2024 - 30.09.2025. for 316 working days
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Община Тутракан предоставя топъл обяд всеки работен по договор с изпълнител, избран по реда на ЗОП -Р-ние за избор № D21083704/09.02.2023 , д-р:№ПО-07-195/24.02.2023г. със срок на договора от 24.02.2023 г. до 30.06.2024г.- за 283 работни дни. Изпълнителят е „КЕЙ ЕНД ВИ ООД. На 06.06.2024г.в Община Тутракан беше проведена процедура за избор на изпълнител, откр. с Р-ние № F529722/22.05.2024г. (УН 00350-2024-0008), с предмет: „Приготвяне и доставяне на топъл обяд за нуждаещите се лица на територията на община Тутракан“. След Р-нието за избор на изпълнител №D33968959/06.06.2024г. се сключи Дог.№ ПО-07-558/21.06.2024г. с „КЕЙ ЕНД ВИ“ ООД със срок за изпълнение от 01.07.2024г. до 30.09.2025г. (за 900 потребителя и 316 р.дн. ) и Доп. споразумение № ПО-07-559/21.06.2024г., отразяващо промяната в стойността на разхода за топъл обяд от 01.07.2024г. Адресът на кухнята „КЕЙ ЕНД ВИ“ ООД -гр.Сливен, ул.Д.Пехливанов2. Обект с Рег.№20070006,у-ние за регистрация №2190/25.04.2012 г. Изпълнителят разполага с 2бр.зеленчукорезачка,3бр.картофобелачка,машина за белене и измиване на зеленчуци,2 бр.месомелачка,2бр.тестобъркачка,машина за формиране на мляно месо,2бр.планетарен миксер,2бр.тестотделителна и окръглителна машина, ел. .пекарна с 3 камериХ2тави, .2бр.конвекторна фурна за 10 тави,3бр. газов парен казан,обръщателен тиган,2бр.готварски плот с котлона, фритюрник, скара,колбасорезачка, пасатор, 3бр.професионален хладилен шкаф, 3бр.хладилна камера,тунел за шоково охлаждане,ел.везни. Експертите на изпълнителя са технолог по храните,диетолог и главен готвач,съставя седмично меню за изпълнение.Екипът подбира храни,които осигуряват здравословно и сезонно хранене на потребителите с продукти при възможност от местни производители. При изборът на храни освен норм.определените изисквания,менюто се съобразява и с културните и религиозни особености на потребителите на услугата и не допуска дискриминация на базата на тези принципи.За изработване на менютата се използват Сборник рецепти за заведенията за общественото хранене, изд. „Техника” 2010 и 2014 г. и Сборник с рецепти за диетични ястия за заведенията за общ.хранене и лечебно-профилактичните заведения,изд. Техника 1984 г. Рецептите на предложените ястия се съгласуват от диетолога и технолога по храните,за да се прецени съответствието им с изискванията за здравословно хранене, като се съобразява със спецификата на хранене на лицата с известни здрав.проблеми .Одобрените ястия биват организирани в меню,което да дава максимално разнообразие и същевременно да осигурява оптимални дневни количества хранителни вещества и енергийна стойност. При необходимост менюто съдържа частичен или цялостен диетичен вариант. Готовото меню се предава на общината за одобрение. Седм.менюта се изготвят в съответствие с чл.13 от ЗХ и вкл. разнообразни видове ястия,осигуряващи балансирано хранене,съдържат информация за алергените,крайното тегло в готов вид на всяко едно ястие. В представените менюта се изписва № на използваната рецепта за приготвяне на съответното ястие. Закупуването на хранителни продукти се извършва в съотв. с изискванията на нац.законодателство,при гарантиране спазването на принципите на чл.33 от Регламент №2018/1046 на ЕП за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Изпълнителят притежава собствени превозни средства, които са поддържани чисти.Спец. транспортни средства са регистрирани по реда на чл.246 от ЗВМД. Към всяко искане за плащане ще бъдат предоставени и документи от проверки на контрол. органи при предоставянето на ТО,отнасящ се до осигуряване на балансирано хранене при спазване хигиенните изискванията за безопасност на храните, касаещи приготвянето, пакетирането и транспортирането им. Изпълнителят ще предоставя и десерт 1 път седмично,няма да доведе до промяна на бр. на дните. Безплатен обяд ще се готви ежедневно за 1000 представители на целевите групи в рамките на 283 раб. дни до 30.06.2024г. и от 01.07.2024 до 30.09.2025г. за 900 лица за 316 работни дни 1 940 816.00 532 720.00
Предоставяне на топъл обяд: Община Тутракан ще реализира проектното предложение с вече избран регистриран доставчик на социалната услуга по процедура, реализирана преди подаване на заявлението за финансиране.Храната се приготвя в кухнята на изпълнителя по договора за приготвяне и доставка на топъл обяд. Готовата храна се пакетира в индивидуални пакети в самата кухня от служители на изпълнителя, които следват всички хигиенни норми. Товари се в превозни средства, регистрирани по Закона за ветеринарно-медицинската дейност. Доставя се в пунктовете, определени от общината в часовия диапазон от 11.00-12.00 часа, всеки работен ден. Предава се на лицето в пункта с приемо-предавателен протокол при спазване на всички предписани хигиенни норми. Лицата, които раздават индивидуално опакованите храни разполагат със списъци на потребителите, предоставени от ръководителя на проекта, изготвен на база списъка с одобрените потребители. Всеки ден след получаване на храната, всяко лице потребител или пълномощник поставя отметка в дневника си на крайния потребител пред лицето, което раздава храна в съответния пункт. При първо получаване на топъл обяд потребителите попълват карта за участие. С цел недопускане разхищението на храни, неполучен обяд се предоставя на лица от резервния списък, за което същите се уведомяват от лицето в пункта. Тези лица попълват карта за участие при първото получаване на топъл обяд. Получаването на топъл обяд от всеки краен получател се основава на одобрение за включване в проектните дейности на всеки краен получател на база подадено заявление-декларация и получено одобрение за включване в услугата. Получаването на топъл обяд се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател. В началото на всеки месец Община Тутракан ще предоставя Дневниците на крайните получатели с оглед попълването им от лицата или техните законни представители и удостоверяване на получената подкрепа. В края на всеки месец дневниците се предават в пункта, попълнени от всеки потребител. В случай на отпадане от участие в проектните дейности по желание на крайния получател преди предвидената крайна дата, дневникът се попълва от крайния получател/законния представляващ в последния ден от участието и се предава на координаторът по проекта. В случай на непредвидено отпадане на крайния получател (смърт, липса на контакт, невъзможност за отразяване на необходимата информация и др.), възпрепятстващо попълване на Дневника, получаването на подкрепа от крайния получател, административният раздел на дневника се попълва от две длъжностни лица, които чрез подписите си ще удостоверят ползването на услуги от отпадналия краен получател. Тези лица ще бъдат определени със Заповед на кмета на общината и ще бъдат лицата, предоставящи съпътстващи дейности в съответното населено място, кметове/кметски наместници или координаторът на проекта. Когато се окомплектова отчетната документация за представяне към УО, екипът по проекта ще прилага дневниците на получателите, групирани в отделни папки по населени места, на чиято територия се реализират проектните дейности. 135 857.12 37 290.40
Реализиране на съпътстващи мерки: Община Тутракан разполага с административен капацитет за осигуряване предлагането на съпътстващи мерки. Общинска администрация има богат опит в реализирането на редица проекти, финансирани по различни програми и има обучен персонал за предоставянето на богат набор от социални услуги. Екипът ще работи със специалистите от Центъра за социална рехабилитация и интеграция и Центъра за обществена подкрепа. Предоставянето на топъл обяд се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общината или доставчици на социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор и ще се изразяват например в насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора, изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършена преценка и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Съпътстващите мерки ще се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. -проучвания на удовлетвореността от социалната услуга. Предоставяните съпътстващи мерки по програмата ще са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и ще бъдат механизмът, чрез който подпомаганите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. По програмата ще бъде създадена база данни за подпомаганите лица, в това число ще бъде очертаван и специфичният социален профил на тях и членовете на семействата им. В резултат от това крайните получатели на помощта ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. Информацията за резултатите за всяко насочено лице ще бъде връщана на Управляващия орган по съгласуван механизъм. Дейността ще се изпълнява от Община Тутракан, която има опит в предоставянето на социални услуги, като бъде съобразена с обслужваните потребители и техните нужди, с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд. Дейността ще стартира от първият месец на изпълнение на проекта, след определяне на целевите групи и предоставянето на топлия обяд. Реализираните съпътстващи мерки ще бъдат доказани със следните документи: списък на участниците, протокол от проведените съпътстващи мерки с потребителите и снимков материал. 135 857.12 37 290.40
Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да се определят представителите от допустимите целеви групи, на които ще се осигурява топъл обяд през работните дни за срок от 15 месеца. Дейността ще се извършва от екипа за организация и управление на проекта, съвместно с представители на Дирекция "Социално подпомагане" - Тутракан. Процесът на подбор се извърша на следните етапи: 1. Предварителна подготовка на документацията на процедурата и утвърждаването ѝ; 2. Обявяване приема на заявления; 3. Изготвяне на обобщени списъци по населени места с лицата, подали заявления; 4. Оценка на потребителите от ДСП-Тутракан; 5. Определяне на комисия за подбор на кандидатите съгласно процедурата за подбор; 6. Класиране и обявяване на резултатите от подбора. Определянето на принадлежността на лицата към целевите групи се извършва от ДСП-Тутракан на база предоставени сканирани заявления от потребителите и изготвен обобщен списък от община Тутракан.Същите се изпращат по защитен канал.Оригиналът на декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация се предават от служител на община Тутракан в ДСП-Тутракан срещу протокол на служител от ДСП в деня на изпращането на списъка или на следващия ден.ДСП извършва проверка за принадлежност към целевите групи по програмата в рамките на до 5 работни дни от предоставянето на списъка от конкретния бенефициент.Определянето на целевата група се основава на индивидуална оценка за всеки отделен случай и преценка на специфични обстоятелства като възраст,увреждане,здравословно състояние,липса на роднини и др.По преценка на ДСП е възможно да бъдат извършени индивидуални анкети на място за конкретни кандидат-получатели,за които в информационната система на АСП няма съществуващи данни за социално подпомагане.ДСП предоставя на общината получения от нея списък с попълнени колони за принадлежност към целевите групи,подписан от директора на дирекцията.Списъкът се представя на хартиен носител,както и се сканира във формат pdf. и се представя на общината чрез системата за сигурно електронно връчване или чрез средата за електронен обмен на съобщения на ДАЕУ.При проверката на кандидат-потребителите за допустима принадлежност към целевата група,ДСП извършва проверка и за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат-потребител в предоставянето на топъл обяд.В случаите на установен риск от двойно финансиране за конкретно лице,информацията се предоставя от ДСП на общината в отделен списък,а ако не е установен подобен риск се отразява в придружителното писмо към списъка.След получаване на списъците от ДСП,назначената комисия извършва подбор на потребителите и изготвя списък с резерви,на които ще бъде разпределен неполучен обяд.За работата си комисията съставя протокол,който се утвърждава от кмета на общината. Одобрените кандидати ще бъдат информирани устно лично. В общината е назначена Комисия с цел да разгледа и определи конкретните ползватели на услугата на база одобрени списъци от ДСП.Комисията работи по утвърдена от кмета Методика за подбор на потребители .При подбора на кандидатите Комисията извършва класирането на потребителите на социалната услуга„Топъл обяд“както следва: -За лицата с доказана липса на доходи-водещо е здравословното състояние/степен на увреждане/,възраст,семейно положение,отсъствие на близки,които да се грижат за тях и да им оказват помощ; -За лицата с доходи-водещ е размерът на личните им доходи,степен на увреждане,възраст,семейно положение и отсъствие на близки,които да се грижат за тях и да им оказват помощ; - За лица,без доход,полагащи грижи за деца с трайни увреждания-степен на увреждане на детето и финансово състояние на семейството. При наличие на повече потребители,класирането ще се извърши по критерий„най-нисък доход“. Кандидати, които не са включени за потребители на услугата Топъл обяд при първо класиране,остават като резерви и при освобождаване на позиция от дадена целева група,се включват като следващ по номер в класирането от същата целева група. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).