Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project is part of the Investment programme for implementation of the Integrated plan for urban restoration and development of Petrich municipality 2014-2020. One of the main goals of the project is to guarantee the access to high quality education through investments in the municipal educational infrastructure. The project is in compliance with Priority 1.4. from the Integrated plan: Investment in education, skills and lifelong learning through construction of educational infrastructure. It is crucial for Petrich municipality to invest in the high quality, competitiveness and effectiveness of the education, which is in close relation with the teaching conditions - i.e. the respective infrastructure. It is important to develop the the educational infrastructure because if its direct relation with the economic development. Petrich is in a very favorable demographic state compared to other towns in the country. This powerful tool must be used and developed. The educational infrastructure is important in the context of the easier incorporation of the educational choice with the market needs and of the easier integration of young people into the labor market. The project will also contribute to social problem prevention, as they are expensive for the society, also to teach them the basic working habits.
The project will also contribute to the reduction of students leaving school before graduation. The goal will be reached through investment in educational infrastructure of Petrich municipality. The foreseen activities are related to energy efficiency, improvement of the buildings and will create attractive educational environment in the schools from the influence zones.
The potential full-day organisation of the educational process will be possible through improvement of the infrastructure, recreation and sport zones for the students.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екипа: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване (ако е приложимо) и със спецификата на предвидените дейности. Той ще бъде съставен от: - Ръководител на проекта; - Счетоводител; - Експерт "Инвеститорски контрол"; - Експерт "Обществени поръчки"; - Координатор на проекта. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 7. Екипът на проекта ще бъде смесен - от общински служители и външни експерти. Предложеният ръководител на проекта е осигурен от община Петрич и напълно отговаря на изискванията на Насоките за кандидатстване. Счетоводителят ще бъде общински служител. За останалите позиции ще бъде обявена процедура за избор на външен изпълнител, която е отразена в графика за обществените поръчки. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход още в момента на извършването му, за архива на проекта. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуван с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателен протокол и оформяне на плащане. 104 304.00 94 115.22
Изпълнение на СМР: Проектът предвижда извършването на следните видове работи по четирите обекта: СОУ „Н.Вапцаров”- гр.Петрич" - Основен ремонт на сградите, подмяна на финишни покрития и др. Осъществяване на всички проектни предложения по обемно-пространствените решения. - Саниране, подмяна на дограма и покривни покрития. Изграждане на навес пред основен вход. Гимназия „Пейо Яворов”- гр.Петрич" Цялостна подмяна и ремонт на ВиК инсталации, като и основен ремонт на сградите, подмяна на настилки, финишни покрития и др. Осъществяване на всички проектни предложения по обемно-пространствените решения. Саниране, подмяна на дограма и покривни покрития. Цялостна подмяна на стенни и покривни панели на физкултурен салон. Цялостен ремонт и реконструкция на прилежащо дворно пространство. III ОУ „Гоце Делчев”- гр.Петрич" - Цялостна подмяна и ремонт на ВиК инсталации, като и основен ремонт на сградите, подмяна на настилки, финишни покрития и др. Осъществяване на всички проектни предложения по обемно-пространствените решения. - Саниране, подмяна на дограма, покривни и фасадни покрития. Монтиране на козирка при основна фасада и външна стълба при северна фасада както и нова козирка и парапет при съществуваща външна стълба при северна фасада. - Цялостен ремонт и реконструкция на прилежащо дворно пространство (изграждане на трибуни, подмяна на настилки и тревни площи, засаждане на нови дървета, монтиране на съоръжения). ДГ „Калина Малина”- гр.Петрич" - Цялостна подмяна и ремонт на ВиК, като и основен ремонт на сградите, подмяна на настилки, финишни покрития и др. Осъществяване на всички проектни предложения по обемно-пространствените решения. - Подмяна на покривни покрития. - Цялостен ремонт и реконструкция на прилежащо дворно пространство, както и подмяна на цокъл. 5 253 726.89 5 471 775.82
Мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции за ефекта, който те ще имат за развитието на града. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя на информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Благоевград - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (билбордове, постоянни обяснителни табели) Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник. 55 320.00 38 160.00
Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит, избрани по реда на Закона за обществените поръчки съобразно заложената стойност в бюджета. Избраният изпълнител ще отговаря на изискванията, заложени в Инструкцията. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер. 55 320.00 22 128.00
Въвеждане на обектите в експлоатация: След приключване на СМР по подобряване на градската среда, бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обекта в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи. 8 000.00 0.00
Извършване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Дейността по упражняване на строителен надзор ще се извърши от изпълнител избран по ЗОП, и в съответствие с чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията чрез екип от правоспособни квалифицирани лица. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител ще извършва контрол за съответствието на строително-монтажните работи съгласно разработените технически проекти за обекта на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Ще бъде осъществяван контрол и върху графика на извършване на строителните дейности с оглед навременното изпълнение на строителството, както и точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР. 116 690.54 114 240.00
Извършване на авторски надзор: По време на строителството ще бъде осъществяван авторски надзор. Авторският надзор ще се осъществява в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството както следва. Лицето/лицата, упражняващо/-и авторски надзор по смисъла на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ ) носи/-ят отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ. Лицето/лицата, упражняващи авторски надзор ще участва/т/ при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството. Лицата, изпълняващи авторски надзор ще следят и ще упражняват стриктен контрол над работата на строителните обекти, като по този начин се предвижда да се гарантира точното изпълнение на проекта. В хода на изпълнение на услугата по упражняване на авторски надзор стриктно ще се съблюдават архитектурните, технологичните и строителни правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта на интервенция в експлоатация. 48 000.00 47 998.95

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).