Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at modernization and improvement of the energy characteristics of public buildings owned by Burgas Municipality intended for culture. With its implementation, energy efficiency will be increased in10 public buildings housing cultural community centers developing cultural and educational activities.The building will achieve energy consumption class "A"The planned activities envisage introduction of energy efficiency measures for building enclosing elements and installations, providing an accessible environment for disadvantaged people.The needs, the project addresses are related to the reduction of energy consumption costs in the cultural centers' buildings; improvement of working and cultural services conditions in the premises of the buildings, ensuring equal access to cultural activities for all groups of the population.The target groups of the project are 42 permanent employees of the centers and 673average daily(169,596/year)external visitors to the building, representing users of cultural services and participants in creative activities organized by the centers.The introduction of energy efficiency measures will contribute to:
- Increasing the energy class of the building from "B"to"A"
- Savings in the annual consumption of primary electricity amounts to 790 045.93 kWh/year, which is equal to 65.34%
- Realization of environmental benefits from the complex implementation of energy-saving measures, expressed in annual reduction of CO2 emissions, amounts to 170.67 t/year
- Improving the working conditions and comfort of employees and users of the public infrastructure and achieving the legally defined parameters of the environment for heating, cooling and lighting
- Saving public funds as a result of the achieved energy savings
- Improvement of operational characteristics and extension of the building's life cycle
- Provision of living environment conditions in accordance with the criteria for sustainable development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление, информация и публичност на проекта: Дейността има за цел да се създадат необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение,спазвайки законовите и нормативни уредби, правилата и указанията на Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ). За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти, с необходимия опит и квалификация,отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените в проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в длъжностни характеристики/заповеди. В него ще бъдат включени експерт от Община Бургас, разпределени на съответните позиции: 1. Ръководител проект - отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация с Управляващия орган на НПВУ; - контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи;- осъществява дейности по наблюдение и контрол на изпълнението на проектните дейности; - отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН 2020. 2. Координатор - координира изпълнението на текущите задачи по реализация на проекта, подпомага технически и административно Ръководителя на проекта; - съдейства и участва в подготовката на отчетна документацията по проекта в това число искания за плащане и финансови отчети; - координира и съблюдава за коректното изпълнение на договорите с фирмите – изпълнители, съгласно подписани договори и в съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ; 3. Финансов експерт - Отговаря за финансовото управление, следенето на паричните потоци и процедиране на всички първични счетоводни документи - Подготвя финансови отчети и искания за плащане; - Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи 4. Инвеститорски контрол - контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителство на обекта на интервенция по проекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР; - представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация Техническото и финансово отчитане по проекта ще бъде извършвано съгласно Общите условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъдат изготвяни и представяни технически отчети, проследяващи напредъка в изпълнението на проекта, както и финансови отчети и искания за плащане. В рамките на дейността се предвижда да бъдат изпълнени мерки за информация и публичност по проекта, които имат за цел да се информира широката общественост за заложените цели и дейности, напредъка по проекта и резултатите от неговото изпълнение и да се популяризира финансовия принос на ЕС за реализацията му. Ще бъдат прилагани различни подходи за достигане до възможно най-широка аудитория. При изпълнението на всички дейности по информация и публичност стриктно ще бъдат спазвани указанията за информация и комуникация на НПВУ. В началото на изпълнението на проекта ще бъде организирана стартираща пресконференция, по време на която ще бъде представен проекта. След приключване на строително-монтажните работи ще бъде организирана церемония по откриване на ново-реконструирания обект и финална пресконференция за представяне на постигнатите резултати. За достигане на информация до максимално най-голям брой заинтересовани страни на всички официални събития ще бъдат поканени медии, които да отразят предоставената информация и разпространят сред обществеността.По време на строително-монтажните работи на обекта ще бъде разположено временно винилно пано с информация за проекта, а след приключване на строителните дейности ще бъде монтирана постоянна информационна табела.Информация за проекта ще бъде публикувана и на страницата на Община Бургас. 34 199.05 0.00
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от ЕС, действащото българско законодателство, системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. Дейността включва подготовка и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнител при следния предмет и обхват: 1. „Инженеринг (проектиране, изпълнение на мерки за енергийна ефективност и извършване на авторски надзор) в 10 читалищни сгради, представляващи публична общинска собственост за обществено обслужване в областта на културата по обособени позиции, както следва: - ОП 1 Сграда на НЧ „Паисий Хилендарски 1928“с идентификатор 07079.656.36.1, гр. Бургас, ж.р. Меден Рудни ул. Въстаническа № 40 - ОП 2 Сграда на НЧ „Христо Ботев 1937“с идентификатор 07079.662.2.1, гр. Бургас, кв. Победа ул. Кубрат №7 - ОП 3 Сграда на НЧ „Просвета 1927“с идентификатор 07079.825.464.14, гр. Бургас, кв. Д.Езерово ул. Захари Зограф, №80Б - ОП 4 Сграда на НЧ „Пробуда 1880“с идентификатор 07079.620.94.1, гр.Бургас, ж. к-с Бр.Миладинови, на ул. Дрин, №14 - ОП 5 Сграда на НЧ „Съгласие 1905”с идентификатор 07332.501.278 .1, гр. Българово, Община Бургас, ул.Първи май № 1 - ОП 6 Сграда на НЧ „Изгрев 1909“с идентификатор 07079.501.256.1, гр.Бургас, ж. к-с Изгрев до бл.72 - ОП 7 Сграда на НЧ „Ангел Димитров 1929“ с идентификатор 07079.820.406.1, гр.Бургас, кв. Сарафово, ул. Брацигово № 14 - ОП 8 Сграда на НЧ „Светлина 1928", сграда с идентификатор 06776.501.205.1 село Брястовец, ул. Втора № 2. - ОП 9 Сграда на НЧ "Пробуда - 1929", сграда с идентификатор 61145.501.106.1 село Равнец, ул. Девети Септември №40 - ОП 10 Сграда на НЧ "Обнова - 1923" сграда с идентификатор 07079.702.852.1, кв. Ветрен, ул. Българка № 52 2. Изготвяне на независима оценка от одитор за доказване на постигнатите спестявания (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) Изпълнението на следните дейности ще бъде възложено на основание Рамкови споразумения на Община Бургас, както следва: 3. Изготвяне на оценка за съответствието на инвестиционния проект по реда на чл.142, ал.6 от ЗУТ ще се възложи съгласно сключен рамков договор №93-ОП20-49/21/29.04.2021 на Община Бургас с предмет "Изготвяне на доклади за оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите за всички видове строежи от първа до трета категория съгласно изискванията на чл.169, ал.1 и ал.3 от ЗУТ; 4. "Извършване на консултантска услуга – упражняване на строителен надзор за строеж „Инженеринг (проектиране, изпълнение на мерки за енергийна ефективност и авторски надзор) в сградата на Младежки културен център – град Бургас с идентификатор 07079. 613.2.1, находяща се на ул. „Уйлям Гладстон“ № 39" съгласно сключен рамков договор № 93-ОП20-49/10/11.02.2021 на Община Бургас с предмет "Упражняване на строителен надзор на строежи от първа до пета категория с изключение на обектите по чл.14, ал.2 от Закон за Камарата на строителите; 5. Обществена поръчка с предмет "Осигуряване на публичност и визуализация по проект „Енергийно обновяване на публична културна инфраструктура чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на Младежки културен център – град Бургас (ул. „Уйлям Гладстон“ № 39)“съгласно сключено Рамково споразумение на Община Бургас 6. Обществена поръчка с предмет "Предоставяне на услуги по организиране и провеждане на събития по проекти на Община Бургас, които се финансират със средства на Община Бургас и от външни финансови инструменти", съгласно сключено Рамково споразумение на Община Бургас № 93-ОП20-65/3/17.12.2020 съгласно сключено Рамково споразумение на Община Бургас Подготовката и провеждането на обществени поръчки е ангажимент на екипа за изпълнение на проекта, както и на служители от дирекция "Обществени поръчки и юридически въпроси" на Община Бургас. 0.00 0.00
„Инженеринг (проектиране,изпълнение на мерки за енергийна ефективност и извършване на авторски надзор) в 10 читалищни сгради, публична общинска собственост за обществено обслужване в областта на културата:НЧ Паисий Хилендарски 1928;НЧ Христо Ботев 1937;НЧ Просвета 1927;НЧ Пробуда 1880;НЧ Съгласие 1905;НЧ Изгрев 1909;НЧ Ангел Димитров 1929;НЧ Светлина 1928;НЧ "Пробуда - 1929";НЧ "Обнова - 1923": Сградата на НЧ П.Хилендарски 1928 разполага с изготвено техническо обследване и технически паспорт. Изготвеното енергийно обследване за сградата показва, че тя не отговаря на нормативните изисквания за енергийна ефективност съгласно Наредба РД-02-20-3/9.11 2022 г. Предписани са енергоспестяващи мерки, след които сградата ще достигне енергиен клас А и ще се реализират енергийни спестявания от 62 446.81 KWh първична енергия годишно, което се равнява на68.33 % Сградата на НЧ Х. Ботев 1937 разполага с изготвено техническо обследване и паспорт. Изготвеното ОЕЕ за сградата показва, че тя не отговаря на нормативните изисквания за енергийна ефективност. Предписани са енергоспестяващи мерки, след които сградата ще постигне енергиен клас А и ще се реализират енергийни спестявания от 108 203.12 KWh първична енергия годишно, което се равнява на56.30% Сградата на НЧ Просвета 1927 разполага с изготвено техническо обследване и паспорт. Изготвеното ОЕЕ за сградата показва, че тя не отговаря на нормативните изисквания за енергийна ефективност. Предписани са енергоспестяващи мерки, след които сградата ще постигне енергиен клас А и ще се реализират енергийни спестявания от 24 470.94 KWh първична енергия годишно, което се равнява на 33.08% Сградата на НЧ Пробуда 1880 разполага с изготвено техническо обследване и паспорт. Изготвеното ОЕЕ за сградата показва, че тя не отговаря на нормативните изисквания за енергийна ефективност. Предписани са енергоспестяващи мерки, след които сградата ще постигне енергиен клас А и ще се реализират енергийни спестявания от 46 249.41KWh първична енергия годишно, което се равнява на 54.86% Сградата на НЧ Съгласие 1905 разполага с изготвено техническо обследване и паспорт. Изготвеното ОЕЕ за сградата показва, че тя не отговаря на нормативните изисквания за енергийна ефективност. Предписани са енергоспестяващи мерки, след които сградата ще постигне енергиен клас А и ще се реализират енергийни спестявания от 115 266.76KWh първична енергия годишно, което се равнява на 72.21% Сградата на НЧ Изгрев 1909 разполага с изготвено техническо обследване и паспорт. Изготвеното ОЕЕ за сградата показва, че тя не отговаря на нормативните изисквания за енергийна ефективност. Предписани са енергоспестяващи мерки, след които сградата ще постигне енергиен клас А и ще се реализират енергийни спестявания от 33 113.57KWh първична енергия годишно, което се равнява на77.45% Сградата на НЧ Ангел Димитров 1929 разполага с изготвено техническо обследване и паспорт. Изготвеното ОЕЕ за сградата показва, че тя не отговаря на нормативните изисквания за енергийна ефективност. Предписани са енергоспестяващи мерки, след които сградата ще постигне енергиен клас А и ще се реализират енергийни спестявания от129 494.33KWh първична енергия годишно, което се равнява на80.21% Сградата на НЧ Светлина 1928 разполага с изготвено техническо обследване и паспорт. Изготвеното ОЕЕ за сградата показва, че тя не отговаря на нормативните изисквания за енергийна ефективност. Предписани са енергоспестяващи мерки, след които сградата ще постигне енергиен клас А и ще се реализират енергийни спестявания от56 124.83KWh първична енергия годишно, което се равнява на78.73% Сградата на НЧ "Пробуда - 1929" разполага с изготвено техническо обследване и паспорт. Изготвеното ОЕЕ за сградата показва, че тя не отговаря на нормативните изисквания за енергийна ефективност. Предписани са енергоспестяващи мерки, след които сградата ще постигне енергиен клас А и ще се реализират енергийни спестявания от140 674.84KWh първична енергия годишно, което се равнява на61.81% Сградата на НЧ "Обнова - 1923" разполага с изготвено техническо обследване и паспорт. Изготвеното ОЕЕ за сградата показва, че тя не отговаря на нормативните изисквания за енергийна ефективност. Предписани са енергоспестяващи мерки, след които сградата ще постигне енергиен клас А и ще се реализират енергийни спестявания от 74 001.32KWh първична енергия годишно, което се равнява на70.38.% 2 442 762.31 0.00
Извършване на оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор : В рамките на дейността се предвижда: 1/ Извършване на оценка на съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите. Обектите са III-та, IV-та и V-та категория по смисъла на чл.137, ал.1, т.3, буква „в” от ЗУТ и чл.6, ал.3, т.4от НАРЕДБА № 1 от 30 юли 2003г за номенклатурата на видовете строежи. ОСИП обхваща: проверка за съответствие с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ; взаимната съгласуваност между частите на проектите; пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност; други специфични изисквания. 2/ Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обектите, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ. За законосъобразното стартиране, изпълнение извършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултантът изпълняващ строителен надзор на обектите ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени законосъобразно в съответствие с инвестиционните проекти и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Основните задължение на строителния надзор на обекта в процеса на изпъление на строителните дейности са следните: - Упражняване на строителен надзор по време на строителството – законосъобразно започване на строителството и всички други изисквания съгласно чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове чрез осигуряване на ежедневно присъствие на обекта; - Контрол на строителните продукти и материали, влагани в строежа – чрез извършване на всички необходими проверки, проби и изпитвания, доказващи качеството им; проверка на сертификати и протоколи от контролните изпитвания за влаганите в строежа материали и съответствието им с нормите на безопасност; - Проверка и контрол за пълнота и правилно съставяне на строителната документация по време на строителството съгласно Наредба № 3 – за съставяне и подписване от всички страни, участвиащия в строителния процес; - Координация на строителния процес чрез контрол на графика за изпълнение на строително-монтажните дейности и договора за изпълнение на СМР; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност на строителния обект; - Контрол на опазването на околната среда и управлението на отпадъците в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; - Изготвяне на Окончателен доклад съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползванe /Удостоверение за въвеждане в експлоатация, включително допълване технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите; Строителен надзор ще бъде упражняван по време на целия инвестиционен процес до издаване на Удостоверения за въвеждане на експлоатация от ДНСК и предаване на цялата строителна документация на Възложителя. 14 592.07 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от енергиен одитор: Дейността предвижда да бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на строително-монтажните дейности по изпълнение на мерки за енергийна ефективност в 10 читалищни сгради, представляващи публична общинска собственост както следва: 1. НЧ „Паисий Хилендарски 1928“, за сграда с идентификатор 07079.656.36.1 и административен адрес гр. Бургас, ж. к. Меден Рудник, ул. „Въстаническа № 40; 2. НЧ „Христо Ботев 1937“, за сграда с идентификатор 07079.662.2.1 и административен адрес гр. Бургас, кв. Победа, ул. „Кубрат“№ 7; 3. НЧ „Просвета 1927“, за сграда с идентификатор 07079.825.464.14 и административен адрес гр. Бургас, кв.“Долно Езерово“, гр. Бургас“ 4. НЧ „Пробуда 1880“, за сграда с идентификатор 07079.620.94.1 и административен адрес гр. Бургас, к.с. “Братя Миладинови“, ул. Дрин № 14 5. НЧ „Съгласие 1905”, за сграда с идентификатор 07332.501.278 .1 и административен адрес, гр.Българово, ул. „Първи май“ № 1 6. НЧ "Изгрев 1909“ за сграда с идентификатор 07079.501.256.1 и административен адрес гр. Бургас, к-с „Изгрев“ до бл.72; 7. НЧ "Ангел Димитров“ 1929 за сграда с идентификатор 07079.820.406.1 и административен адрес гр. Бургас, кв. „Сарафово“, ул. Брацигово“ № 14 8. НЧ „Светлина 1928", за сграда с идентификатор 06776.501.205.1 и адрес село Брястовец, ул. Втора № 2. 9. НЧ "Пробуда - 1929", сграда с идентификатор 61145.501.106.1 и адрес село Равнец, ул. Девети Септември №40 10. НЧ "Обнова - 1923" сграда с идентификатор 07079.702.852.1 и адрес кв. Ветрен, ул. Българка № 52 Целта на дейността е да докаже, че след изпълнение на предвидените енергоспестяващи мерки, потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, отговарят на заложени в подаденото на етапа на кандидатстване проектно предложение. Наред с това ще се внесе допълнитенлан увереност по отношение на законосъобразността, ефективното и ефикасното изпълнение на въведените мерки за енергийна ефективност и спазването на националните и европейски нормативни правила и технически изисквания, свързани с постигане на изискванията за енергийна ефективност при енергийно обновяване на сгради. В това число ще бъде извършена проверка за съответствие на изпълнените енергийни мерки с изискванията за енергийна ефективност на сградите съгласно Наредба РД-02-20-3 от 9 ноември 2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сградите. Енергийният одитор ще удостовери съответствието на изпълнените мерки за енергийно обновяване на сградите, с направените предписания в енергийното обследване и отчитане на постигнатите показатели по отношение на постигнат клас на енергопотребление, РЗП на подобрената инфраструктура, намаление на годишното потребление на потребна енергия, намаление на годишното потребление на невъзобновяема първична енергия, както и дял на потребената възобновяема енергия. Наред с това ще бъде доказано постигането на показателя за намаление на емисиите на парникови газове CO2. При изпълнение на дейността ще се съблюдават всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията за извършване на независим енергиен одит на национално и европейско ниво. В резултат на оценката, одиторът ще предостави протоколи за потвърждение на постигнатите енергийни спестявания в съществуващите сгради за целите на Национален план за възстановяване и устойчивост. Протоколите ще съдържат информация за потребление на енергия преди изпълнение на мерките за повишаване на ЕЕ и потвърдени спестявания след изпълнение на мерките за подобряване на енергийните характеристики на сградите. 2 019.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).