Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at supporting the most vulnerable groups of the population by providing food in the form of a hot lunch as a local social service. With the implementation of the project on the territory of Plovdiv, 2,000 persons from the eligible main and additional target groups, detailed in Art.6, para.1 of Regulation No.RD-06-53/17.09.2021 - persons and families without income or with low income, elderly families of pensioners & pensioners living alone, with low incomes, unable to support themselves and don’t receive support from relatives; persons subject to social assistance, including persons under Art. 6, para.1 of the Ordinance; persons with low incomes who due to disabilities or health restrictions that make self-care difficult or impossible, incl.-single persons with permanent disabilities with low income from a pension, for whom there is no suitable candidate for a personal assistant; persons who, incidentally, are in a difficult and vulnerable situation and for whom a need for this type of assistance has been established; wandering & homeless persons; refugees. The project will be implemented through external contractors selected under the PPA to provide users with hot lunch. They will be responsible for the overall implementation of the service-purchase, preparation & provision of food products in the format of a hot lunch for the persons of the target groups. The service will be offered free of charge to users in 6 administrative districts of the city of Plovdiv in order to preserve their dignity and respect for their privacy. The provision of food aid, in the form of a food portion for needy persons, will be carried out in 32 months (01.10.2022-17.05.2025). During the implementation of the project all horizontal priorities detailed in the Procedure will be observed, and all information and publicity measures applied, guaranteeing maximum transparency and awareness of the target groups and interested parties.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на "Топъл обяд" ще бъде осъществено от 2 изпълнители,избрани съгласно ЗОП. Предвидените като обхват 6 административни района на гр. Пловдив ще бъдат групирани в два лъча-р.Централен, р.Северен, р.Източен-1; р. Западен, р.Тракия, р.Южен-2.Избраните изпълнители ще осигурят закупуването и приготвянето на хранителните продукти и предоставянето на топлия обяд, в регламентираните за това помещения,съответстващи на изискванията на ЗХ и нормативите в сферата. Изпълнителите на услугата по проекта ще спазват изискванията за качество на хранителните продукти с установен произход и съответствието им с нормативно установените изисквания за качество и безопасност при употреба от крайните получатели. Седмичните менюта ще се съгласуват предварително с представител на Общината и ще отговорят на изискванията за здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики при спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, ЗХ и поднормативната им уредба, както и на приложимото европейското законодателство в областта на храненето. Количеството храна ще осигури ежедневните нужди от хр. вещества на потребителите, като всеки порцион ще включва:супа,осн. ястие,хляб и веднъж седмично-десерт. За качественото приготвяне на храната ще се използва оборудване, съотв. на санитарно-хигиенните изисквания.Рецептите за приготвяне на ястията,ще бъдат съотносими към посочените в Сборник рецепти за заведения за обществено хранене(издателство Техника 2010). „Таксидо Ентъртеймънт”предоставя топъл обяд на потребителите от районите в лъч 2- ,Договор № 21ДГ-437/17.05.2021г. със срок на действие 4 години (17.05.2021-17.05.2025г.); с Уд.№ 16070051, стопанисва нает обект на адрес: гр. Пловдив,ЖП Гара Филипово,местност „Хармани и Айгъри”,съгл. договор за наем с „Рой-Антъни 2011” ЕООД с ЕИК 203981222 от 01.05.2020 г /Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки 00267-2021-0008, открита на 21.01.2021г/.Фирмата разполага с 2 автомобила, отговарящи на изискванията на БАБХ за разнос на храна: Пежо Експерт с рег.№РВ4552ТX,с Уд. №4801/02.11.2020г.Дачия Логан с рег.№РВ9502МX,с Уд.№1139/22.05.2014г. ДЗЗД "За хората в нужда-гр. Пловдив"предоставя топъл обяд на потребителите от районите в лъч 1, съгласно сключен договор №21 ДГ-741/30.07.2021г .със срок на действие 4 години (30.07.2021-30.07.2025г.); Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки 00267-2021-0008, открита на 21.01.2021г. Дружеството разполага с кухня -майка за приготвяне на храната като за целта има сключен договор за наем на ученически стол със СОУ“Димитър Матевски“с адрес: гр.Пловдив, ул.Съединение 61.Притежава Уд-ние за регистрация №14719/12.08.2015г и е регистриран под № 162500233.Транспортни средства: Товарен автомобил Ивеко 35 C с рег № СВ 0152ММ, удостоверение №461/25.07.2019г и Форд Транзит с рег. №РВ1930МС,с удостоверение № 490/12.08.2015г. Материална база на фирмите- изпълнители включва подготвителна,помещение за разливане и опаковане на готовата храна,оборудвано с работни маси от неръждаема стомана/инокс/;място за съхранение на опаковките;отделни помещения–плюсови хладилни камери за съхранение на входящите продукти и за охлаждане на готовата продукция преди пакетиране,сух склад, помещение за топла кухня; помещение за студена кухня. Фирмите разполагат с термобоксове за транспортиране на готовата храна при предлагане на топлия обяд при необходимост от предоставяне на топъл обяд в индивидуални опаковки. 4 188 723.20 2 494 307.20
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топлия обяд до потребителите на услугата ще се осъществява от избраните, съгласно разпоредбите на ЗОП, двама изпълнители и ще бъде осъществявано в помещения, осигурени от тях,съответстващи на изискванията на ЗХ, разположени в шестте административни района на територията на Община Пловдив, а именно: район Централен-ул.Мортагон 6 и ул.Опълченска 19; район Северен-ул.Средец №65 до 28.02.2023г, а от 01.03.2023г. топъл обяд се предоставя в друг пункт с адрес: ул.Стара планина № 4а; район Източен - ул.Зорница 7 до 31.03.2024, а от 01.04.2024г. на ул.Маяковски 2; втория пункт в район "Източен " е на ул.Ландос 24; район Западен - ул.Елин Пелин 25 и ул.Русе 24; район Тракия - бл.190 и к-с Оазис 5, район Южен – ул.Михалаки Георгиев 14 и ул.Братя Шкорпил 15. Предоставянето на услугата се предвижда да бъде осъществено от двама изпълнители, избрани съгл.разпоредбите на ЗОП и съответно - със сключени договори. Шестте административни района ще бъдат групирани в два лъча- район Централен, район Северен, район Източен в един;район Западен, район Тракия, район Южен в друг. Изброените помещения, осигурени от фирмите-изпълнители на социалната услуга ще служат за пунктове за раздаване на храната, предназначена за целевите групи по проекта, приготвена и обработена в съответстващата на законовите изисквания, кухни-майки на избраните от Община Пловдив изпълнители. Всички 11 пункта за раздаване на топъл обяд притежават Удостоверения за регистрация в БАБХ като заведения за обществено хранене.Храната ще бъде разливана в собствени съдове на потребителите, като всяка порция ще съдържа супа и основно ястие, а веднъж седмично – и десерт. Във всеки един пункт присъства служител на изпълнителите, който разпределя порциите топъл обяд при спазване на всички противоепидемични мерки (дистанция, предпазни средства –маски, ръкавици, дезинфектанти и др.). Всеки от избраните изпълнители от страна на Община Пловдив за предоставяне на услугата "Топъл обяд" разполага с необходимия квалифициран персонал, вкл. - майстор-готвач, технолог "Хранене"-1, помощник-готвач-2, работници кухня-6, шофьори и хигиенисти-2. При обслужването на потребителите – от приготвянето на храната до нейното опаковане и раздаването (транспортирането й на) до същите, ще се съблюдават всички нормативи и изисквания на МЗ, РЗИ и др. Служителите притежават съответно необходимата правоспособност, съгл.изискванията на РЗИ. При необходимост и наличие на потребители със затруднена подвижност или поставени под карантина, топлият обяд ще бъде доставян до дома на съответните лица чрез осигурените от доставчика специализирани превозни средства, които отговарят на санитарно-хигиенните условия и нормативните изисквания за съхранение и разнос на храна:1.„Таксидо Ентъртеймънт” ЕООД - Пежо Експерт с рег.№РВ4552ТX, с удостоверение № 4801/02.11.2020г.; Дачия Логанс рег. №РВ9502МX, с удостоверение № 1139/22.05.2014г. 2.ДЗЗД "За хората в нужда-гр. Пловдив" ще ползва транспортни средства: Товарен автомобил Ивеко 35 C с рег № СВ 0152ММ, удостоверение №461/25.07.2019г и Форд Транзит с рег. №РВ1930МС,с удостоверение № 490/12.08.2015г. При установен случай на заболяване на краен получател,храната ще бъде доставяна в дома на боледуващия при спазване на всички указания и мерки за безопасност с необходимите за целта предпазни облекла. 293 210.62 174 601.51
Предоставяне на съпътстващи мерки: При реализирането на проекта, Община Пловдив в качеството си на Бенефициент, ще предоставя и индивидуално ориентирани съпътстващи мерки, съобразени със специфичните нужди на целевите групи потребители. Дейностите по предоставяне на съпътстващи мерки ще се извършват от служители, назначени по извънтрудови правоотношения – 7 сътрудници организационни дейности и 5 сътрудници съпътстващи дейности. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Предоставянето на съпътстващи мерки по настоящото проектно предложение ще се извършва под формата на консултиране и информация за възможностите за насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели, насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Съпътстващата подкрепа ще бъде свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от Община Пловдив или доставчици на социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Предоставяните съпътстващи мерки по програмата ще са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и ще бъдат механизмът, чрез който подпомаганите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. По програмата ще бъде създадена база данни за подпомаганите лица, в това число - ще бъде очертаван и специфичният им социален профил и на членовете на семействата им. В резултат на това, крайните получатели на помощта ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. Информацията за резултатите за всяко насочено лице ще бъде връщана на Управляващия орган по съгласуван механизъм. Съпътстващите мерки ще се състоят в индивидуално консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно ииндивидуалните им нужди за: възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Община Пловдив, включително - и такива, финансирани от ЕСФ; ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 293 210.63 174 601.49
Определяне на целевите групи: Дейността по определяне на конкретни представители от целевите групи ще стартира през м.септември 2022г, като целта е да се гарантира, че помощта ще достигне до най-нуждаещите се от нея и ще се осигури непрекъсваемост на услугата за получаващите по ОПХ ФЕПНЛ, топъл обяд. Идентифицирането на крайните получатели на услугата ще обхване 2000 граждани на Община Пловдив в периода 01.10.2022г.–17.05.2025г. от следните целеви групи: лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;лица,обект на социално подпомагане, отоговарящи на условията на чл. 6, ал.1 от Наредба № РД-06-53/17.09.2021 г, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа;лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;скитащи и бездомни лица;лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на §1, т.17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. За привличане на потенциални крайни получатели на услугата топъл обяд, Община Пловдив ще използва всякакви източници за разпространяване на информация за предоставянето й- съобщения в местната преса, в Медицински центрове, сигнали на граждани, отворени телефонни линии, информация от доставчици на социални услуги и институции, органи на МВР, канали за информиране- Български пощи; районни кметства; ДСП Пловдив.Броят на обхванатите от проекта лица е определен чрез анализ от страна служители в районните администрации на подпомаганите лица, на броя хора, получаващи социални помощи, безработни родители на деца с /без увреждания, самотно живеещи възрастни хора. За организацията на процеса, Общината се базира на натрупания опит в предоставянето на услугите–Домашен социален патронаж, Социалната услуга „Обществена трапезария на територията на Община Пловдив“, реализирана по Операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“,Целева програма „Топъл обяд у дома в условията извънредна ситуация – 2020“ и др. При определяне крайните получатели на услугата Община Пловдив ще съблюдава: Наредба № РД-06-53/17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по ПХ ОМП; Закона за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление; комуникационната стратегия по ПХ ОМП, както и Ръководството за видимост, прозрачност и комуникация по ПХ ОМП; ще съблюдава избягване на конфликт на интереси по смисъла на чл. 61 от Регламент 2018/1046 на Европейския парламент ; Наредба № Н-3/22.05.2018 г. на Министерство на финансите, доколкото не противоречи на ЗУСЕФСУ;и - изискванията за защита на личните данни в съответствие с Регламент 2016/679 на Европейския парламент. Механизмът за идентифициране лицата от целевите групи се разработва от Дирекция „Социална политика“ и утвърждава от представител на Бенефициента.За да бъдат обхванати най-нуждаещите се от всички потенциални потребители са приложени критерии за подбор, степенуващи лицата с доказана липса на доходи или с ниски доходи под линията на бедност, хора получаващи социални помощи, безработни родители на деца с /без увреждания, самотно живеещи възрасти хора. Принадлежността на лицата към допустимите целеви групи ще се потвърждава от ДСП - гр.Пловдив.При запълване на капацитета от 2000 потребители, желаещите, които отговарят на условията и са потвърдени от ДСП ще бъдат вписани в регистър на чакащи. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).