Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

This project proposal is developed by Tera-2 Ltd – a company specialising in producing top women’s and men’s clothing. A leader in the production of ladies’s coats, jackets, skirts, pants and other garments. The enterprise is average, it employs  (05.2016) 76 people identified as target group beneficiaries. The project envisions  the realization of a set of activities for investment in human resources by improving the working environment in Tera-2 Ltd aimed to provide better and safer working conditions within the enterprise. For more effective management of labor resources and the better  implementation of production processes with increased motivation of the  employees, the company aims to provide funding for the purchase of equipment for collective defense. To  improve the  health and wellbeing status of the employees, the company plans to mediate environmental factors such as protecting  them from adverse climate and providing increased ergonomics and lighting in their workplace. Tera-2 Ltd plans through implementation of the project to provide social benefits for workers – furnishing a place for short rest and nutrition, which will increase their comfort, willingness and motivation to work. There are about organizing – a woman’s restroom, adapted for people with disabilities. In order to ensure the successful implementation of the envisaged activities,  the project will be managed and administered by a project team. This project proposal will be implemented through 100% funding f rom OP HRD and the ESF, whose grant dissemination activities will be implemented. The successful project implementation will be an adequate answer to the identified issues and needs of the target group through out provided  health and safety working conditions, high quality of the occupation positions, enhanced work efficiency, opportunities for professional realisation and  risk prevention of  job leavers and lack of employee loyalty.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности/разходи за организация и управление на проекта: Дейността има за цел да осигури условия за успешно изпълнение на заложените дейности и бюджет по проекта. Управлението на проекта ще се осъществява от екип: Ръководител, Координатор, Счетоводител и Технически сътрудник. Квалификацията, задълженията и отговорностите на Ръководител проект за осъществяване на проектните дейности, са разписани подробно в т. 9 Екип от формулярa. Координатор Необходимата квалификация на Координатор проект следва да разполага с висше образование и опит с характера на очакваните за изпълнение дейности. Ангажиментите и отговорностите по проекта ще бъдат да: -подпомага изпълнението, организацията и управлението на проектните дейности -координира всички заинтересовани страни по настоящия проект -подпомага екипа при изготвянето на междинни и финален доклади за изпълнението -извършва техническа обработка на информацията по изпълнението на дейностите -поддържа и съхранява документацията и кореспонденция на проекта, съгласно указанията на УО. При получаване на одобрение на месечна база, Координаторът ще бъде ангажиран в рамките на 24 часа месечно, през всички 18м на проектa или общо 432 часа. Счетоводител Квалификацията на Счетоводителя на проекта следва има икономическо образование, опит с работа с първични счетоводни документи. Определени са следните отговорности да: -подпомага изпълнението, организацията и управлението на проектните дейности, особено в частта, касаеща финансовите ангажименти на Тера-2 ЕООД -изпълнява и други задачи пряко възложени от Ръководителя на проекта във връзка с управлението на проекта и в рамките на своята компетентност -подпомага ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители от гледна точка на финансовото изпълнение и спазване на одобрените стойности в бюджета на проекта; -участва в процеса по верификация на представените от изпълнителите по отделните договори фактури; -осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по проекта. При получаване на одобрение на месечна база, Счетоводителят ще бъде ангажиран в рамките на 20 часа месечно, през всички 18м на проектa или общо 360 часа. Технически сътрудник Техническото лице следва да разполага с релевантно инженерно образование и опит с характера на очакваните за изпълнение дейности по проекта. Ангажиментите и отговорностите по проекта ще бъдат да: -подпомага изпълнението, организацията и управлението на проектните дейности; -координира всички заинтересовани страни по настоящия проект; -да упражнява контрол и съблюдава изпълнението и спазването на договорните клаузи от фирмите изпълнители; - Да подпомага екипа при изготвянето на междинни и финален доклади за изпълнението. - Да извършва техническа обработка на информацията и мониторинг и да докладва за изпълнението на дейностите и постигане на резултатите на ЗБУТ и работна среда. При получаване на одобрение, осреднено на месечна база, Техническият сътрудник ще бъде ангажиран в рамките на 20 часа месечно, през всички 18м на проектa или общо 360 часа. С подписването на договор за БФП Екипът ще организира среща на членовете, за планиране на бъдещите дейности, допълнително разпределяне на ангажиментите, актуализиране на работната програма. Екипът по проекта ще има задължение за разработване на необходимата тръжна документация и всички процедури за изпълнение на заложените дейности по проекта, когато касаят избор на външни изпълнители, като следват разпоредбите на ЗУСЕСИФ. Екипът ще разработи план за външно възлагане на дейности на изпълнители. Екипът следва да прилага на контрол върху качественото изпълнение на дейността от страна на избраните изпълнители. Решенията на екипа относно изпълнението на проекта ще бъдат вземани единодушно. Всички членове на екипа по проекта предоставят на Ръководителя отчети за извършената работа относно степента на изпълнение на техните задължения по проекта, свързани с реализиране на заложените дейности. 14 249.09 14 239.06
Дейности/разходи за информиране и публичност: Дейностите имат за цел осигуряване на информираност за предоставената финансова подкрепата на ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за реализирането на настоящия проект. По време на изпълнението на проекта във всеки документ и предприети мерки за информиране и публичност с обществеността и участниците в него, бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕСФ за осъществяването на проекта. Дейността по информираност и публичност предвижда изработката и разпространението на следните информационни материали: -Информационна табела – 3 бр., от които 1бр. ще бъде поставена в производственото помещение/на входа на сградата на Тера-2 ЕООД в Пловдив. Другите 2 бр. табели ще бъдат локирани съответно в помещението за жената, адаптирано за хора с увреждания и в стаята за почивка. Табелите носят информационна стойност и ще визуализират пред настоящи и бъдещи клиенти на фирмата, нейните служители, представители на местната общност и други за подкрепата на ЕСФ за реализиране на настоящия проект. -Плакат– 1 бр., който ще бъде поставен в административния офис на фирмата и ще информира всички заинтересовани страни, включително и участниците в проекта за ролята на ЕС и държавата за осъществяването на проекта. -Брошури – 300 бр., с дизайн и пълноцветен печат, които ще представят целите и дейностите по проекта. Целта на брошурата е да се популяризира осъществявания проект и приносът на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за неговата реализация. -Стикери – 160 бр., които ще бъдат поставени върху всички закупени по проекта средства осигуряващи колективна защита, оборудване и инвентар за създаване на по-добри и безопасни условия на труд за представителите на целевата група. За нуждите на по-добрата информираност и публичност на предоставеното финансиране, както и за разпространение сред по-широка общественост, фирма Тера-2 ЕООД предвижда да организира публикация в медия за проекта, с което ще се повиши интереса и информиране на обществеността, за дейностите и очакваните положителни резултати в посока подобряване на трудовите условия във фирмата. Дейността по реализация на публикация в медия ще осигури информирането за целите и очакваните резултати по настоящото предложение. -Платена публикация в медия – 1 бр. Екипът по проекта ще изготви и разпространи публикацията, с цел популяризиране полученото финансиране. 1 500.00 1 500.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Дейността е част от предвидените комплекс от мерки за инвестицията в човешки ресурси в посока подобряване на работната среда във фирмата. Тя има цел технически да подсигури организирането на устойчиви работни места, в по-добра здравословна и безопасна среда на работа за всички заети в производството служители. Инвестицията в спомагателно оборудване, което отговаря адекватно на идентифицираните нужди на целевата група по проекта и опосредства създаването на необходимите условия и колективна защита са именно: - Защита от неподходящ производствен микроклимат: чрез закупуване на 6 бр. колонни климатични с-ми и рекуператорна система за пресен въздух–3 бр. Колонните климатици по смисъла си са подвижно оборудване, което ще гарантира отоплението и охлаждането в производствения цех и циркулация на въздуха, разположени според изискванията, според това къде са ситуирани работниците и нивата на шум при работа. Наличните климатици са с капацитет крайно недостатъчен и непропорционален за размерите на цеха. Докато за някои работници се оказва че климатиците обдухват прекалено отблизо и има риск за здравето им, то за тези разположени по-отдалечено от климатичната колона, температурата не е приемлива, което говори за неблагоприятни условия на труд. От друга страна, липсата на система за пресен въздух, която да поддържа и снабдява с пресен въздух помещението, допълнително утежнява работния процес и не позволява достигане на комфорт и максимална производителност на труда при минимално натоварване на работника, което с прилагане на съответната мярка, ще бъде постигнато. -Защита от опасности, свързани с работното място и поза: *ергономичност на работната мебел: чрез закупуване на ергономични столове с възможност за регулиране на височината на стола и възможност за въртене, седящ на 5 крака за по-голяма стабилност. За да осигури по-добри условия на труд, ергономична поза, защита от гръбначни изкривявания и други трудови травми от седналия тип на работата, Тера-2 предвижда покупка на 50 бр. такова оборудване за работещите на длъжност – машинен оператор, обслужващ работник, работник спомагателни шивашки дейности, опаковач, които спецификата на работата им изисква да са в седяща поза. Сега се използват стандартни столове, без възможност за нагласяне спрямо специфичните нужди на работника, което влияе негативно върху ефективността и производителността на труда, както е и предпоставка за риск за здравето. *за работещите правостояща работна поза на длъжност – гладач, оператор преса, крояч, оператор кроене, оценител облекла се предвижда средство за колективна защита – ергономична подова постелка. Това средство ще позволи колективна защита от липса на ергономичост при работа на 20 служители в права работна позиция, които ще имат ортопедично стъпване, ще се намали умората и „тежестта” в крайниците и предпазва от рисковете на работната поза. Тера-2 е предвидила за закупуване 37 метра от цитирана подова лента, която е необходимо да бъде поставена пред съответната машина и работно място. *помощни работни маси на колела, които се използват по време на работа непосредствено до операторите, където поставят нужните им детайли – 50 бр. Тези, които се използват в момента не са подвижни и за тяхното преместване от работника се изисква допълнително немалко усилие, особено когато са пълни с детайли. От друга страна, от съображение за сигурност при евентуално събитие и нужда от евакуация, такъв вид лесно преместима работна мебел на колела, ще позволи безпрепятствен достъп на служителите до аварийните изходи, а неподвижната такава се явява своеобразно препятствие в случай на евакуация. * местно осветително тяло - 50 бр лампи, с магнитно закрепване към машината. В цехът е осигурено смесено осветление, но е идентифицирано като незадоволително. Това допълнително натоварва зрението на работниците, прецизността може да се компрометира, което налага осигуряване на допълнителни луксове светлина, които биха подобрили производителността на заетите. 96 400.00 103 058.00
Дейност по осигуряване на социални придобивки за работещите - оборудване на място за почивка: Тази дейност е част от предвидените комплекс от дейности за инвестицията в човешки ресурси чрез подобряване на работната среда в фирма Тера-2 ЕООД. Настоящата дейност включва оборудване на място за почивка, кът за хранене и краткотраен отдих на заетите, в мултицелево помещение от 40 кв.м. Чрез реализирането на тази дейност фирмата ще осигури стратегически важните за мотивацията за работа на служителите немонетарните придобивки. Общо дейността има за цел осигуряване по-ефективното управление на трудовите ресурси и безпроблемното реализиране на производствените процеси с повишена мотивация от страна на служителите, като предостави по-добри и безопасни условия на труд в предприятието, възможности за почивка и освобождаване на напрежението в стая за краткотраен отдих, с кът за хранене и почивка, като се минимизират влиянията на психо социалните фактори. Посредством реализирането на тези дейности ще се повиши сигурността, комфортът, готовността и мотивацията за работа у персонала. За осъществяване на дейността е необходимо да се закупи оборудване необходимо за обзавеждане на помещението за отмора: 55 бр. гардеробчета с персонално ползване и заключване; 1 бр. маса с 2 бр. пейки с подходящи размери и функционалност, спрямо квадратурата на помещението за обособяване на кът за хранене; хладилник за общо ползване; балатум с антибактериално покритие за застилане като подова настилка; климатизация за постигане на благоприятен микроклимат. Към настоящия момент, Тера-2 ЕООД предоставя за ползване служителите си 40 кв.м помещение, което е оборудвано с недостатъчен за всички брой персонални гардероби за лични вещи и работно облекло. За оптимално използване на пространството и осигуряване достъп до лични гардеробчета на всички производствени служители, фирмата предвижда да закупи 3 бр. единични гардероби със заключване и приблизителни размери: височина 1850, дължина от 500мм и дълбочина 400; двойни 5 бр.: височина: 1850мм, дължина: 800мм и 14 бр тройни гардеробчета - височина: 1850мм, дължина 1170 мм и същата дълбочина 400. Помещението не разполага с подходяща за целите на кът за хранене подова настилка, която да позволи пригодността на помещението за целта. С полагането на балатум и поддържането на хигиенните условия, помещението ще бъде пригодено за такъв вид отмора на закрито за през зимния период, например. 1 бр. хладилник с размери 1.80м височина; 0.6 м ширина; дължина: 0.65м, спрямо размерите на помещението, също ще представлява обзавеждане, за ползване от целевата група. За постигане на условия на климатизация – отопление и охлаждане и за да се задоволят нуждите на служителите за благоприятни условия и режим на труд и почивка, се предвижда закупуването на оборудване 1 бр. климатичен модул, за постигане на микроклимат, който не разтренира терморегулационните механизми на организма, движимо оборудване за целите на осигуряване на подходящите физични условия в помещението за краткотраен отдих, кът за хранене и почивка. С реализирането на предвидените мерки ще се постигне минимизиране на опасностите, свързани с работния процес и нервно-психическото натоварване на служителите. 21 900.00 14 946.67
Дейности по осигуряване на социални придобивки за работещите - организиране на стая за жената, пригодена за хора с увреждания: За по-добрите и безопасни условия на труд в предприятието, в частност ограничаване опасностите, свързани с факторите на работната среда, както и осигуряване на санитарно битови условия, Тера-2 ЕООД планира да организира и санитарно помещение стая за жената, адаптирано за хора с увреждания. Дейността включва организирането на това подобрение, предвид традиционно феминизирания сектор, в който извършва дейност фирмата, както и броя служители на фирмата, които имат определено увреждане и намалена трудоспособност, които са преки участници и целева група по настоящия проект. Хората със специални нужди във фирмата използват стандартните изградени тоалетни, а заетите жени са преобладаващият персонал, които също имат специфична нужда от санитарно помещение, което да използват, когато са на работа. Ето защо Тера-2 ЕООД предвижда с изпълнението на тази дейност, да осигури допълнителни придобивки и удобства за хората в неравностойно положение, като изгради санитарно помещение, пригодено за техните нужди, което ще бъде организирано ведно със стая за жената, предвид по-добрата оптимизация на пространството и традиционно феминизирания сектор, в който извършва дейност фирмата. Посредством реализирането на тези дейности ще повиши комфортът, готовността и мотивацията за работа у персонала, понеже, тези мерки ще окажат положителен ефект върху фактора „време за почивка”, като ще се опосредства ефективното му използване от служителите и не следва работният процес да се нарушава поради съществуването на такива ограничения. Тази своеобразна социална придобивка ще позволи по-ефективното управление на трудовите ресурси и безпроблемното реализиране на производствените процеси чрез освобождаване на напрежението и при минимално влияние на психо социалните фактори, като ще се предостави благоприятни условия на труд в предприятието и ще се отрази положително на производителността на труда на служителите и представянето на организацията. Кандидатът предвижда да организира СМР по изграждането на санитарното помещение с 5 кв.м площ, като разполага с договор за наем и съгласието на собственика на сградата за ремонтните дейности, където се помещава производствения цех на Тера-2 ЕООД. Тази дейност е част от предвидените комплекс от дейности за инвестицията в човешки ресурси чрез подобряване на работната среда в фирма Тера-2 ЕООД, като се осигурят по-добри и безопасни условия на труд и почивка и допълнителни улеснения за персонала. Този тип придобивки определят компанията като социално отговорна, с грижа към служителите си, спомага за изграждането на по-добър корпоративен имидж, което е мотив за ограничаване на текучеството и двупосочно лоялно отношение: работодател – работник. 11 000.00 10 912.96

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).