Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 969 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Municipality of Burgas is included in the “South East” area  for air quality assessment (code BG006) and is determined as a territory with excess levels  of sulfur dioxide, particulate matter (PM10 and PM2.5) and ozone. The analysis of the municipal Programme for Air Quality Improvement 2016 – 2020, as well as data from the constant monitoring show  that part of the population of the municipality has been periodically exposed only to excessive PM10 emissions. Thence pollution with PM10 is a major problem for the city of Burgas. 
The area, affected by excessive pollution with PM10 in 2014 is 5.4 km2 while population exposed to the excessive levels of PM10 for 2014 was estimated to 116 161 people. Number of exceedances for 2017 for AMS “Dolno Ezerovo” is 116. Exceedance of average annual rate (AAR) of 40 µg/m3 is reported only for AMS “Dolno Ezerovo”.  As a result of domestic heating  using solid fuels in Dolno Ezerovo residential area  concentrations reach to and over 120 µg/m3 .  
The present project includes implementation of analysis and prefeasibility studies, information and communication campaigns for behavioral change and introduction of effective mechanism for investment in alternative heating installations for the population of Dolno Ezerovo and Meden Rudnik. The project will contribute to the improvement of air quality by reducing emissions of PM10 emitted by domestic heating using solid fuel not only in the targeted territory but also in the entire municipality. Target groups, affected positively by the project implementation include: 2280 households in Burgas and the population of the city of Burgas – about 210 000 people, tourists and visitors of the city.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Анализ на средата и изготвяне на визия за подхода на интервенция при подмяна на горивни инсталации в целевата територия: Изпълнението на дейността се осъществи чрез следните под-дейности:1) Провеждане на проучване на нагласите на населението от кв. Долно Езерово, както и зони А, Б, В и Районен център от жилищен район Меден Рудник, гр. Бургас, които използват дърва и въглища за отопление на домакинствата: Проведе се социологическо проучване (многокомпонентно емпирично проучване на навиците, нагласите и профила на населението) в кварталите Долно Езерово и Меден Рудник. След запитване на изпълнителя и одобрение от страна на Възложителя изпълнението на дейността обхвана и кв. Лозово. - Изготвен е анализ по под-дейност 2) Изготвяне на анализ на готовността на населението от целевата територия по отношение на: възможности на домакинствата за преминаване към алтернативни форми на отопление, ниво на социална поносимост и аспекти на енергийна бедност, традиции и особености на ежедневното поведение. Представен е доклад, одобрен от Възложител. - Изготвен е анализ и е представен доклад, одобрен от Възложител по под-дейност 3) Изготвяне на анализ на съществуващото състояние по отношение на: видове инсталации за отопление, принос към замърсяването с ФПЧ, идентифициране на „горещи зони“ с концентрация на замърсители. - Разработен е доклад, одобрен от Възложител по под-дейност 4) Разработване на механизъм, който осигурява приоритетност за участие в проекта на санирани сгради и въведени мерки за ЕЕ. - Под-дейност 5) Разработване на механизъм за отчитане на приходите от предадените отоплителни устройства и анализ на приложимостта на законодателството, свързано с държавни помощи – разработеният механизъм посочва процедура, по която да бъдат предавани старите отоплителни устройства, отговорностите на лицата, които ще осъществяват приемането на старите уреди, съответно начините и документите, които ще бъдат изготвяни в процеса по приемане на старите уреди и изпълнение на нормативно определените мерки за унищожаването/преработката на същите; прогнозни предвиждания относно стойности на очакваните приходи от общия обем подменени уреди, както и прогнозни стойности на присъщите разходи по събирането, транспортирането и предаването на заменените устройства на лица, регистрирани за третиране на отпадъци от черни и цветни метали съгласно Закона за управление на отпадъците (ЗУО); направено е предложение за какви дейности могат да се разходват събраните приходи; направен е анализ на приложимостта на режима за държавни помощи, както по отношение на физическите и юридическите лица, които предстои да получат финансова помощ по проекта, така и по отношение на приходите, генерирани от предадените отоплителни уреди. - Под-дейност 6) Разработване на цялостна визия за подхода на интервенция – разработена е цялостната визи, която се базира на проведените проучвания, механизъм за приоритизиране на сградите/части от сгради с въведение мерки за ЕЕ, механизъм за отчитане на приходи от предадените стари отоплителни устройства и анализ на приложимостта на режим за държавни/минимални и помощи. Визията дефинира целия процес на подмяна на отоплителни уреди на дърва и/или въглища с алтернативни и посочва резултатите от проучванията, анализите и препоръките от първия етап на проекта и чрез които ще се изпълни втория етап на проекта. - Под-дейност 7) Подготовка на необходимия пакет от документи за изпълнение на инвестиционните мерки по подмяна, включително декларации, проект на договор и други относими документи – подготви се пакета документи, необходим за провеждане на цялостната визия за подхода на интервенция, включващ: формуляр за кандидатстване, декларации за съгласие/лични данни, проект на договор, декларация за предадена стара печка/котел, приемо-предавателни протоколи. Пакетът документи включва документи за физически лица и документи за юридически лица. Предвид визията Община Бургас реши първо да обяви процедура за кандидатстване за физически лица. Пълно описание на дейността е посочено в приложение № 5 - към раздел 14 „Прикачени документи“. 70 560.00 70 560.00
Проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации в целевата територия: В рамките на дейността се изпълни следното: - Изпълнителят изготви доклад за средни и пределни цени на отоплителните уреди, като докладът включва освен единични цени, но и оптимална отопляема площ със съответния уред. Отчетени са и характеристиките на жилищните имоти – наличие на изолация/топло-изолираща дограма. За разработването на тази част от задачата бяха използвани получените резултати вследствие изпълнението на дейност 1 по проекта. - На база резултатите Изпълнителят разработи сценарии относно себестойност, социална поносимост, постигнат ефект по отношение на ФПЧ, икономии на енергия. - Изпълнителят изготви технически спецификации за обществена поръчка с предмет "Демонтаж на заменяемите устройства, доставка и монтаж на отоплителни инсталации". Предадените от Изпълнител доклади са одобрени от Възложител и е подписан окончателен приемо-предавателен протокол за приемане на извършената работа. 93 600.00 93 600.00
Организиране и провеждане на информационно – мотивационна кампания и създаване и функциониране на общностен център за информация и консултации : Под-дейност А: Разработена е концепция за реализиране на интернет реклама и кампания за повишаване на осведомеността на гражданите от целевите територии и за постигане на максимално включване на общността в мерките по проекта, представен е от Изпълнителя медиен анализ на интернет средата в България и специфично за гр. Бургас и медиен план. Разработени са лого, слоган на проекта и интернет банер. Изработени са радио спот и аудиовизуален клип. Излъчване на радио спот по 10 излъчвания: Радио БНР – Бургас – 8-17 февруари 2021 г.; Радио "Фокус" - национален ефир – 18-26 февруари 2021 г.; Общинско радио –Бургас – 1-10 март 2021 г. Излъчване на аудиовизуален клип: излъчва се в YouTube: За по-чист въздух - YouTube; Facebook страницата на Община Бургас, и Канал 0-тв от 1-31 март. Публикувана информация в медии: https://e-burgas.com/ ; https://www.zonaburgas.bg/ https://poligraff.net/ ; http://bmt-news.com/ ; https://namoreto.bg/ Под-дейност Б: Организиран общностен център в кв. Долно Езерово, като избраният експерт работи в инициирания офис на проекта за прием на заявления по процедурата за подмяна. Работа с местната общност, която се изразява в подпомагане на изпълнителя по дейност 1 при провеждане на социологическото проучване и разговори с гражданите относно проучването, проекта и предстоящата процедура за публикуване. От 01 март 2021 г. консултира гражданите при попълването на заявленията, предоставя заявления, отговаря на въпроси, свързани с процедурата. Подпомага екипа в изпълнение на дейностите по проекта. 54 180.00 54 180.00
Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители на дейностите по проекта : В рамките на първия етап на проекта се изготви тръжната документация на следните обществени поръчки с предмет: (1) Обществена поръчка по дейност 1 с предмет: "Изготвяне на анализ на средата и визия за подхода на интервенция при подмяна на горивни инсталации в целевата територия"; (2) Обществена поръчка по дейност 2 с предмет: "Изготвяне на проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации в целевата територия "; (3) Обществена поръчка по дейност 3 с предмет: "Организиране и провеждане на информационно – мотивационна кампания сред местната общност в целевата територия"; (4) Обществена поръчка по дейност 6 с предмет: "Демонтаж на заменяемите устройства, доставка и монтаж на отоплителни инсталации"; Обществена поръчка по дейност 3.Б с предмет: "Осигуряване на външна експертиза за дейности по общностна медиация и комуникация" не се подготви от избрания изпълнител. Експерт „обществени поръчка“, съвместно с Ръководител на проекта подготвиха нужната документация. В рамките на първия етап на проекта се обявиха, проведоха и сключиха договори по следните обществени поръчки: - Обществена поръчка по дейност 1 с предмет: "Изготвяне на анализ на средата и визия за подхода на интервенция при подмяна на горивни инсталации в целевата територия"; - Обществена поръчка по дейност 2 с предмет: "Изготвяне на проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации в целевата територия "; - Обществена поръчка по дейност 3.А с предмет: "Организиране и провеждане на информационно – мотивационна кампания сред местната общност в целевата територия"; - Обществена поръчка по дейност 3.Б. с предмет "Осигуряване на външна експертиза за дейности по общностна медиация и комуникация" В рамките на втория етап на проекта ще се обявят обществени поръчки по дейности 6, 7 и 8. За целите на дейност 9 ще се изпълнят поръчки чрез директно възлагане на експерти. 18 000.00 18 000.00
Управление на проекта и дейности за осигуряване на информация и комуникация (формата на чл. 55 (1), т.4 от ЗУСЕСИФ): Под-дейност 1. Управление на проекта – В рамките на първи етап се сформира екип чрез заповед на Кмета. Екипът ще се запази и през втория етап и включва следните позиции: 1. Вътрешни за общината: Ръководител на проект; Финансов; Координатор проектни дейности; Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" –участва в провеждането на обществените поръчки съгласно вътрешните правила на общината, ревизира тръжната документация, подготвена от консултанта съгласно вътрешните правила на Бенефициента в областта; Експерт "Комуникация и информация"; 2. Експерт „Мониторинг и докладване“ - външен за Бенефициента - на основание чл. 49, ал. 3 от ЗУСЕСИФ експертът ще бъде нает по трудово правоотношение по реда на КТ. Основните ангажименти и отговорност на експерта са разписани подробно в раздел 10. Екип. Експертът ще бъде нает в екипа през втория етап на проекта чрез трудов договор на 8 часов работен ден. Под-дейност 2. Изпълнение на дейности за осигуряване на информация и комуникация. В рамките на първия етап се изпълниха следните дейности: - Проведоха се две прес-конференции - 01.07.2020 г. и 01.03.2021 г. - Изработена е и публикувана дигитална брошура на страницата на Община Бургас: https://burgas.bg/bg/ekologichni-initsiativi/46114 ; - Регулярно се публикуваха прес-съобщения на интернет страницата на Община Бургас (приложение: Публикации ОПОС Долно Езерово, папка 2-Информационна кампания); - Изработиха се и се разпространиха рекламни материали - текстилни торби, значки, тениски, бележници, химикали; - Изработи се банер, изработиха се и се поставиха два билборда – един в ж.к. Меден Рудник, един в кв. Долно Езерово; - Изработиха се два информационни табели, които ще се поставят след приключване на проекта; - Подготвиха се промоционални материали с информация за проекта, които ще бъдат поставени в автобусите, обслужващи включените в проекта квартали - Изработиха се стикери, които ще се поставят на отоплителните уреди; - Повиши се информираност на населението освен за целите на проекта и приноса на ЕСИФ, така за опазване на качеството на въздуха и кои са основните източници на ФПЧ. В рамките на първия етап от проекта предприехме подход директна среща с гражданите, като се организираха срещи на място по квартали, раздадоха се брошури на хората с информация или се поставяха директно в пощенските им кутии. Наетия чрез директно възлагане експерт „Общностна медиация и оценка“ участваше активно в тези срещи, като ги организираше, предварително контактуваше с хората, подпомагаше подготовката на заявленията за подмяна. През втория етап на проекта: Ще продължи да се използват различни канали и средства за разпространение на информация сред целевите групи и заинтересовани страни – Интернет, медии, публични събития, разпространение на информационни материали, визуализации на обществено достъпни места Регулярното предоставяне на информация и организиране на директни срещи на място в целевите квартали се доказаха като успешни подходи за изграждане на положителна нагласа и информираност на местното население. Затова тази добра практика ще я пренесем и през втория етап. Мерките за осигуряване на информация и комуникация, предвидени за втория етап на изпълнение на проекта включват: - провеждане на една заключителна прес-конференция; - провеждане на регулярни срещи на място с гражданите от съответните квартали, избираеми за проекта; - провеждане на информационни събития за отчитане напредъка по проекта – 3 броя; - монтаж на постоянни информационни табели 2 броя, визуализиращи приноса на ОПОС; - разпространение на информационно - рекламни материали: рекламни торбички, значки, тениски, дигитална брошура; - публикуване на регулярни публикации в местни, регионални и национални медии и на Интернет страницата на Община Бургас; - провеждане на регулярни срещи на място с местните общности. Пълно описание на дейността е посочено в приложение № 5 - към раздел 14 „Прикачени документи“. 204 186.94 131 222.59
Подмяна, доставка и монтаж на стационарни индивидуални домакински горивни устройства за твърдо гориво с отоплителни устройства, отговарящи на специфичните технически параметри съгласно Европейското законодателство и изграждане на вътрешна отоплителна инсталация след проведена процедура за прием на заявления в периода 1.03.2021 г. – 31.05.2021 г.: Община Бургас обяви процедура за прием на заявления за подмяна на отоплителни усреди, отговарящи на съвременните критерии за еко-дизайн. Процедурата за прием беше обявена в периода 01.03.2021 г. – 31.05.2021 г. Териториалният обхват на приема беше кв. Долно Езерово и ж.к. Меден Рудник, зони А, Б, В и Районен център. На страницата на Община Бургас се публикуваха условията за кандидатстване и образците за попълване: Проект "Намаляване на замърсяването на атмосферния въздух с фини прахови частици в кв. Долно Езерово, гр. Бургас" | Община Бургас (burgas.bg). Приемът не обхващаше юридически лица. За юридически лица Община Бургас ще обяви процедура в случай, че се изчерпят всички възможности за домакинствата. Подходът, който Община Бургас предприе е приемат да е разделен на индивидуално и колективно кандидатстване, като образците за са различни. В рамките на процедурата допустими са и отоплителни устройства, които използват алтернативни източници на топлинна енергия – газ. В условията за допустимост подробно е описана възможност да се кандидатства за отоплителен уред, който използва компресиран природен газ, предвид това, че на територията на кв. Долно Езерово и ж.к. Меден Рудник няма изградена газопреносна мрежа. Предварително, както и в периода на провеждане се проведе информационна кампания, която включваше публикуване на информация на страницата на Община Бургас, публикуване на интернет банер на проекта на две интернет медии, радио спотове в три местни радиа и излъчване на видео клип в местна телевизия. В рамките на процедурата за подмяна се входираха следния брой заявления по квартали: Долно Езерово: 392 броя; Меден Рудник: 311 броя; общо – 703 заявления. Всички заявления се обработиха и на 19 юли се публикуваха списъците с одобрените кандидати. Общият брой домакинства, допустими за подмяна на отоплителен уред на дърва/въглища са 694, от които: - 422 домакинства, кандидатстват за пелети; - 272 домакинства кандидатстват за климатици. От които разпределени по уреди общо за двата квартала, както следва: - Топловъздушни камини - 116 броя уреди; - Камина с водна риза – 262 броя уреди; - Пелетни котли – 44 броя уреди; - Климатици – 524 броя уреди; - Радиатори – 426 броя уреди; - Общо уреди и радиатори – 1372 броя. Община Бургас предприе подхода за изграждане на вътрешна отоплителна инсталация, като ограничи финансовия ресурс, който може да бъде отделен за едно домакинство до 4500 лева (с включен ДДС). В случай, че изграждането на инсталацията, надвишава тази стойност разликата се поема от домакинството. Брой домакинства, които заявиха желание да им се изгради вътрешна отоплителна инсталация са 160. Изграждане на вътрешна отоплителна инсталация в съответния имот означава дейности по монтажа на инсталацията и свързването й със съответното отоплително устройство. Довършителни дейности, като „замазка/мазилка“ и изнасянето на отпадъците в следствие на извършените интервенции по монтажа на инсталацията са за сметка на крайния получател и не са част от разхода по проекта. Какво предстои: Предстои обявяване по график подписване на договори между Община Бургас и крайните бенефициенти и обявяване на открита процедура за избор на изпълнител/и. След избор на изпълнител/и ще започне доставката и монтажа на уредите по график. Подходът, който Община Бургас ще предприеме е следният: В декларация – образец 2 заявителите са отбелязали дали желаят или не желаят подмяната да се извърши в рамките на отоплителния сезон, с което ще се приоритизират домакинствата при доставката на уреди в имота, ако подмяната стартира в отоплителен сезон. Преди да се доставят и монтират новите отоплителни уреди ще се демонтират, изнесат от домовете и транспортират до площадка на територията на Регионално депо „Братово-Запад”, което се оперира от общинско предприятие „ЧИСТОТА ЕКО“ (дейност 8). Пълно описание на дейността е посочено в приложение № 5 "Пълно описание на дейности с номера: 1, 5, 6, 7 и 8" към раздел 14 „Прикачени документи“. 3 691 114.86 3 346 215.21
Подмяна, доставка и монтаж на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства за твърдо гориво с отоплителни устройства, отговарящи на специфичните технически параметри съгласно Европейското законодателство и индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства за твърдо гориво с алтернативни източници на топлинна енергия и изграждане на отоплителна инсталация: Община Бургас ще обяви процедура за прием на заявления за подмяна на отоплителни уреди, отговарящи на съвременните критерии за еко-дизайн. В процедурата ще бъдат допустими и домакинства, които искат да се присъединят или да възстановят връзката към топлофикационната мрежа на града. Предвид социологическото проучване (договор с изпълнител № 93-ОП19-91(4)26.06.2020 г.) териториалният обхват ще бъде разширен и ще обхване кв. Лозово и кварталите – Славейков, Зорница и Изгрев. Другата причина поради, която включихме Славейков, Изгрев и Зорница, е че на тяхната територия има изградена топлопреносна мрежа. В допълнение, през целия период на изпълнение на проекта се съблюдават мерките за демаркация между настоящия проект и проект проект LIFE IP Clean Air. На страницата на Община Бургас ще се публикуват условията за кандидатстване и образците за попълване. Приемът ще е насочен към физически лица – самостоятелно и колективно кандидатстване. За юридически лица Община Бургас ще обяви процедура в случай, че се изчерпят всички възможности за домакинствата. Предвид едновременното изпълнение на настоящия проект и проект LIFE IP Clean Air за улеснение на гражданите и демаркиране на двата проекта не може да се обявяват паралелно процедурите за прием за заявления. Община Бургас обявява процедурите по проектите последователно. Предвид сроковете на изпълнение на настоящия проект процедурата за прием на заявления може да бъде удължена до изчерпване на финансовия ресурс. В настоящата дейност Община Бургас ще приложи подхода за изграждане на вътрешна отоплителна инсталация, като ограничи финансовия ресурс, който може да бъде отделен за едно домакинство до 4500 лева. В случай, че изграждането на инсталацията надвишава тази стойност разликата се поема от домакинството. Другата възможност, която предоставя проекта е присъединяване или възстановяване на връзката с ТЕЦ. Именно затова Община Бургас реши да разшири териториалния обхват и да включи квартали, за които има такава възможност (Изгрев, Зорница и Славейков) и които са извън териториалния обхват на проекта LIFE IP Clean Air. Разходът за домакинство, което иска да се присъедини към ТЕЦ или да възстанови връзка ще бъде до 4500 лева (с вкл. ДДС). В критериите за класиране ще бъде дадена приоритетност за тези домакинства, които искат да се присъединят/възстановят връзка към ТЕЦ. Предвид че процедурата е скъпа и сложна за доставка на природен компресиран газ, защото в обхвата на проекта кварталите, които са включени нямат възможност за присъединяване към газоразпределителната мрежа, приоритетност ще се даде и на тези домакинство, които изберат уред за отопление, ползващ газ. Останалите критерии няма да бъдат променяни, както и условията за допустимост за участие. Формулярите ще бъдат прецизирани, предвид опита, който екипа има от първата приключила процедура. За да не се засичат процедурите по двата сходни проекта (от 15.07-30.09.2021 г. е в ход процедура за прием на заявления по проект LIFE IP Clean Air) и да се избегне объркване до края на 2021 г. или началото на 2022 г. ще бъде обявена втората процедура за прием на заявления. След избор на изпълнител/и ще започне доставката и монтажа на уредите по график. Преди да се доставят и монтират новите отоплителни уреди ще се демонтират, изнесат от домовете и транспортират до площадка на територията на Регионално депо „Братово-Запад”, което се оперира от общинско предприятие „ЧИСТОТА ЕКО“. Община Бургас определя като допустими крайни получатели/кандидати както физически, така и юридически лица, които са собственици/съсобственици на самостоятелни обекти в жилищни сгради, находящи се в регулационните граници на населените места на територията на общината и отговарящи на условията за кандидатстване. След като се изчерпят възможностите за физическите лица и е наличен финансов ресурс Община Бургас ще отвори процедура за подмяна за юридически лица. Пълното описание на дейността е посочено в Приложение № 5 - към раздел 14 „Прикачени документи“. 8 456 289.20 4 348 726.70
Демонтаж на старите отоплителни устройства на твърдо гориво и предаване за последващо третиране по реда на чл. 39, ал. 3 от Закон за управление на отпадъците: Община Бургас обявява процедура по реда на ЗОП за демонтаж, транспорт и предаване за съхранение на старите отоплителни уреди. Избраният изпълнител, който ще демонтира и транспортира до мястото на съхранение отоплителните уреди е необходимо да притежава регистрация по чл. 78 (3) от ЗУО. Демонтираните стари отоплителни уреди се транспортират за временно съхранение на площадка на територията на Регионално депо „Братово-Запад” до предаването им, чрез публичен търг, за последващо третиране по реда на чл. 35, ал. 1 от ЗУО на лица, извършващи дейности с отпадъци от черни и цветни метали (ОЧЦМ) с битов характер. Предимството на този сценарий е, че ще е проследим и контролиран финансовия приход от предадените чрез търг демонтирани отоплителни уреди на лицата, притежаващи разрешение по чл. 35, ал. 1. Община Бургас може да осъществява пряк контрол на процеса. Контролът на демонтирани и транспортирани за временно съхранение уреди ще се осъществи чрез изисканите от страна на Община Бургас подписани декларации за произход по чл. 39 (2) от ЗУО и двустранно подписани приемо-предавателни протоколи между представител на домакинството и избрания изпълнител. Количеството на транспортираните до площадката за временно съхранение демонтирани отоплителни уреди ще се измерва на вход на депо и регистрира автоматично в отчетната система на депото. Документирането, допълнително, може да се осъществи чрез протокол, придружен с извадка от системата между оператора на депото и Община Бургас за осигуряване на адекватна одитна пътека. Процедурата за предоставяне на демонтираните отоплителни уреди чрез публичен търг ще се проведе съгласно Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общински имоти и вещи, приета с решение на Общински съвет - Бургас.Община Бургас счита, че Сценарий 1 е приложим и адекватен за изпълнение на дейността, защото, в качеството й на Възложител, чрез директен контрол върху изпълнението на условията по договор с изпълнител, избран по реда на ЗОП, ще следи за количествата демонтирани отоплителни уреди и предадени за временно съхранение на Регионално депо „Братово-Запад”. Процедурата за провеждане на публичен търг ще осигури на Община Бургас получаване на коректни приходи от предадените за последващо третиране стари отоплителни уреди като ОЧЦМ на лице/а, които притежават съответните нормативни разрешителни. Получените приходи ще се използват за изпълнение на дейности, насочени към подобряване качеството на въздуха. Като основен източник за предложените мерки е използвана информацията от страницата на Община Бургас – Програми|Община Бургас (burgas.bg). Община Бургас е директен бенефициент по процедура BG16M1OP002-5.005 “Разработване/Актуализация на общинските програми за качеството на атмосферния въздух – 2“, приоритетна ос „Подобряване качеството на атмосферния въздух“, ОП „Околна среда“ 2014-2020 и изпълнява проект „Разработване на Програма за подобряване качеството на атмосферния въздух на Община Бургас 2021-2027“. На страницата на Община Бургас е публикувана предварителна Програма за качеството на атмосферния въздух на Община Бургас 2021 – 2027 г., която посоча мерки за достигане на заложените цели по отношение на намаляване на концентрации на КАВ (programa-kav-burgas-2021-2027-chast-3.pdf, стр. 217 (83)). Мерките за опазване на атмосферния въздух, заложени в новата Програма са припознати и за целите на настоящия проект, като някои от тях ще бъдат финансирани от получените приходи от предаване за последващо третиране демонтирани печки и котли от домакинствата. Възможно е изпълнението на дейността да съвпадне по време с изпълнението на дейности 6 и 7. В този случай графиците на изпълнителите ще се синхронизират по начин, който да осигури приоритетно изпълнение на настоящата дейност, за да се отговори на изискванията на ОПОС за предварително събиране на демонтираните стари отоплителни уреди. Пълно описание на дейността е посочено в приложение № 5 - към раздел 14 „Прикачени документи“. 348 419.38 348 419.38
Дейности за обход на домакинствата преди изпълнение на дейностите за подмяната на отоплителните уреди и верификация: Дейността цели да се осигури сигурност и верифициране на заявените от крайните бенефициенти факти, да се представят доказателствени материали за извършения демонтаж на отоплителните устройства, ползващи дърва/въглища, да се представят доказателствени материали за доставените и монтирани уреди в имотите на крайните бенефициенти. В рамките на дейността ще се наемат 4 експерта, като всеки ще отговаря за съответен целеви квартал: 1 експерт ще извършва обход и верификация за ж.к. „Меден Рудник“; 1 експерт – за кв. „Долно Езерово“; 1 експерт – за кварталите „Зорница“ и „Изгрев“; 1 експерт – за кварталите „Славейков“ и „Лозово“. Чрез тези експерти ще се осъществява мониторинг на дейностите по демонтажа и монтажа. Отговорностите на експертите ще бъдат разписани подробно в техническата спецификация към документацията на процедурата и в договорите, които ще сключат с Община Бургас, но ще включват минимум: - Обход на място в имота на заявилите подмяна домакинства; - Консултиране, верифициране на завените данни; - Ще отговарят за снимковия материал на демонтираните уреди и снимковия материал на доставените и монтирани нови отоплителни устройства, залепване на етикети и заснемане; - Ще докладват на експерт „Мониторинг и докладване“. Работата на експертите ще се организира и контролира от експерт „Мониторинг и докладване“, който е включен в екипа за управление на проекта. Дейността ще стартира преди стартиране на дейност 6, 7 и 8. Трудовите договори с експертите ще бъдат сключени до края на месец април 2022 г. 29 475.00 29 475.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).