Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 728 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

EAEMDR has implemented project "Improvement of the systems for navigation and topohydrographic measurements along the Danube River" under the Operational Programme "Transport" 2007 -2013. The following results were achieved within the project: establishment of a GPS geodetic network on the Bulgarian bank of the Danube river and its connection with EUREF (activity 1), delivery and installation of automatic hydrometric and meteorological gauges (Action 2), delivery of floating and coastal navigation signs to be used in the Danube River (activity 3), and delivery of specialized vessels for hydrographic surveys (activity 4), which was not implemented within the project, according to Annex 1/29.05.2015 of the funding contract with the OP’s Managing Authority.
The new hydrographic vessel should replace an old one, which is fully depreciated since 2009.
This new vessel will be used for hydrographical surveys on the Danube River by EAEMRD which is the Bulgarian competent authority for ensuring safe navigational conditions.
The project results will benefit all users of the inland waterway, incl. leisure ones (i.e cruise and fishing).
Modern and state of the art methods for hydro morphological surveys in the common Bulgarian-Romanian stretch of the Danube will be performed using the new vessel. The data gathered will be used for updates of the ENCs, as well prognosis of the fairway changes.
The proposal comprises implementation of 2 activities: 
1. Delivery of specialized surveying vessel
The vessel will be designed, built and delivered to the assigner, according to the requirements of the technical specification.
2. Technical assistance – project management, monitoring and dissemination
A project team will be established for sound and proper project management.
The dissemination activities will be implemented according to the requirements of Operational program on transport and transport infrastructure 2014-2020
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Покупка на специализиран плавателен съд за хидрографски проучвания : I. Проектиране, производство на територията на Република България с капацитет, основни технически характеристики и място на доставка, както следва: 1. Зона за плаване - Географска зона /за плаване/ 3 във вътрешните водни пътища на Общността /р. Дунав/; 2. Автономност - Запасите от гориво, смазочно масло, провизии и прясна вода да осигуряват автономност на кораба 6 денонощия; 3. Далечина на плаване - 1220 кm; 4. Максимална скорост - 25,2 кm/н с двигатели развиващи неограничена максимална мощност; 5. Форма на кораба - катамаран; 6. Корпус: корабостроителна стомана; 7. Екипаж 5 лица, вкл. специализираната група за хидрографски проучвания; 8. Дължина на корпуса - прогнозно 25.20 м; 9. Ширина на корпуса - прогнозно 8,20 м; 10. Изработката на корпуса, надстройката на кораба и оборудването ще бъде в съответствие с изискванията на Класификационната организация и в съгласие с процедурите за качество; 11. Рулева система - хидравлична; 12. Дизелови двигатели, стандартно морско изпълнение, с турбо пълнене и с двукръгово охлаждане; 13. Дизел генератор; 14. Системи за електрическо захранване и електрическо оборудване; 15. Системи за изпомпване на сантинни води и системи за осушаване; 16. Цистерни за гориво, тръбопроводи и принадлежности за тях; 17. Котвено оборудване и кнехтове; 18. Системи за комуникация; 19. Речни радарни системи за наблюдение; 20. Ехолот за навигационни цели; 21. AIS транспондер; 22. Пожароизвестяване; 23. Корабна лодка за проучвателни цели; 24. Подемен корабен кран; 25. Жилищни помещения - 3 кабини; 26. Санитарно оборудване; 27. Кухненски бокс; 28. Система за питейна вода; 29. Вентилация и климатизация, водно отопление; 30. Подвижно ГНСС оборудване за геодезически измервания; 31. Роботизирана тотална станция; 32. Подвижно ГНСС оборудване за инженерно геодезически и хидротехнически приложения; 33. Комбинирано бозово/ подвижно ГНСС оборудване за инженерно геодезически и хидротехнически приложения; 34. Софтуер за последваща обработка на геодезични измервания; 35. Многолъчев ехолот; 36. Лазерна измерителна система; 37. Инерциална навигационна система с интегриран сензор за движение; 38. Прибор за измерване на скоростта на звука във водата; 39. Позиционираща система в реално време на плавателния съд; 40. Трансфер на данни в реално време; 41. Дигитален фотоапарат; 42. Двойно честотен еднолъчев мобилен ехолот за проучвателната лодка; 43. Позиционираща система в реално време на проучвателната лодка; 44. Софтуер за обработка на хидрографски проучвания; 45. Преносим компютър. II. Контрол и приемане на изпълнението на кораба 1. Проектно- техническата документация се одобрява от призната класификационна организация в съответствие с чл. 4 от Наредба № 22 от 22 декември 2008 г. за технически изисквания към корабите, плаващи по вътрешните водни пътища (Обн. ДВ бр. 9 от 03.02.2009, посл. изм. бр. 16 от 25.02.2014). 2. Проектантът на кораба осъществява авторски надзор по време на изпълнението му, включително заводските изпитания. 3. Приемането на кораба по време на строителството му и оборудване до завършването му в окончателен вид, вкл. при изпитанията му от всякакъв характер, необходими за провеждане, се извършва от одобрена/призната/ класификационна организация. 6 066 541.00 6 066 541.00
Техническа помощ - Разходи за управление на проекта, мониторинг: Със заповед № 79/29.07.2015 г. на Изпълнителния директор на ИАППД е създаден екип за управление на проекта, включващ лица по компетентност и с опит в управлението и отчитането на проекти и които ще осъществяват мониторинг от страна на ИАППД по време на строителството на кораба. Ще бъде изготвяна и изпращана отчетна документация, свързана с управлението и с финансово и натурално изпълнението на проекта, при съобразяване с изискванията на договора за БФП и приложимите правила за изпълнение на ОПТТИ. Екипът ще поддържа връзка с изпълнителя на обществената поръчка, с представителя на класификационната организация, както и с представители на УО на ОПТТИ по текущи въпроси, възникнали в хода на изпълнение на проекта, включително при осъществяване на проверки на място от УО или от други одитни органи. В мониторинга, осъществяван от екипа за управление на проекта се включва неизчерпателно: - регулярни инспекции в процеса на строителството за получаване на увереност в качеството на изпълнение и влагане на материали и оборудване в съответствие със спецификациите и чертежите, които ще бъдат класифицирани като проверки на място. Ще се преглежда за допустани дефекти, като констатациите ще бъдат предявявани в съответствие с т.3 от раздел VI.2 от техническата спецификация. Ще се заснима изпълнението на всякаква част от кораба с оглед да се улесни поддръжката по време на експлоатацията му. При осъществяване на преглед по преценка ще изисква чертежи за преглед и проектни разчети преди започване на работа /етап от изпълнението/. Ще участва в процеса на съгласуване от възложителя на проектно техническата документация съгл. т. 1 от раздел VI.1 от техническата спецификация; - участие при извършване на изпитания на машини, системи и оборудване; - участие в изпитания на кораба на вода по програма на изпълнителя. Инспекциите от страна на Възложителя са съпътствани с разходи за командировки от екипа за управление от местоработата на членовете на екипа до мястото на строителство на кораба. Разходите за управление на проекта ще включват: - разходи за възнаграждения на екипа; - разходи за командировки /на територията на Република България/ за осъществяване на мониторинга; - разходи за материали, консумативи (закупуване на два метални шкафа, копирна хартия, тонер касети, химикали, индекси, класьори, папки, дискове, джобове, цветни маркери), необходими за извършване на дейностите от екипа по проекта. При разходване на средствата ще се спазват изискванията, регламентирани в Постановление № 119 от 20 май 2014 г. или действащата към момента нормативна уредба и Процедурен наръчник за управление и изпълнеине на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020, версия 1.1. Класификационната организация одобрява проекта за изпълнение на кораба, ще извърши всички дейности по контрола на изпълнението му предвид изискванията на т.2 от раздел VI.2 на техническата спецификация и в съответствие със собствена програма при отчитане на условията на техническата спецификация на възложителя /вж. и т.т.1.3, 1.4, 1.5, 1.9, 1.13 от Раздел V.1 и т. 2 от раздел VI.1 на техническата спецификация/. Класификационната организация се избира от Изпълнителя, като е достатъчно тя да съответства на изискванията на Директива 2009/15/ЕО и Наредба № 4 от 15.12.2011 г. за оправомощаване и оттегляне на предоставените правомощия за извършване на прегледи накораби и корабопритежатели /т. 5 от Раздел I на Техническата спецификация към договора/. В конкретния случай "Бюро- Веритас" като призната класификационна организация ще изпълнява контрола по предмета на договора. Същата има представителство в Р. България и сключен договор с ИА "Морска администрация" за преглед на кораби. 53 727.00 15 208.90
Публичност: Организиране и провеждане на публични събития: - организиране на всъпителна пресконференция по проекта; - организиране на заключителна пресконференция по проекта; - церемония при доставка на кораба; - провеждане на информационен ден за напредъка на проекта; - изготвяне и публикуване на прессъобщения във връзка с провеждането на публични събития - 2бр. Осигуряване на дейности по публичност, информация и комуникация: - изработване и монтиране на временен билборд в период на изпълнение на строителните работи на хидрографния кораб; - изработване и монтиране на 1 бр. постоянна паметна плоча във връзка с изпълнението на проекта; - изработване на 2 бр. плочи, които ще се монтират на кораба; - изготвяне и публикуване на прессъобщения във връзка с напредъка по проекта – 3 бр.; - рекламни/информационни материали. Изпълнението на мерките за публичност ще бъдат осъществени съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., при спазване на графични стандарти за създаване на емблемата и дефинирането на стандартните цветове, лого на ОПТТИ и общо лого на програмите за програмен период 2014-2020 г., приложение към Насоки за кандидатстване по ОПТТИ 2014 - 2020, одобрени от Ръководителя на УО на ОПТТИ (Рег. № 14-00-1305/28.08.2015 г.). 26 240.00 21 309.96

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).