Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 640 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the construction of a complex for social care for the elderly and people with mental disabilities on the territory of Veliko Tarnovo Municipality, according to the Community Support Services Card and the Resident Services Card through:

1. Construction of 4 buildings (new construction), each of which is intended to provide services “Center for services for people with mental disabilities” with a total capacity of 60 persons (places) in the village of Tserova koriya, Veliko Tarnovo Municipality. The centers are self-contained solid buildings located in a common parcel with separate adjoining yard spaces. Architecturally they will be formed into a single composite complex. The outdoor area common to the complex will be shaped like a park with places for resting and walking lanes. It is planned to build a common kitchen for the four buildings (in an outbuilding to one of the main buildings), furnished and equipped taking into consideration the total number of inhabitants.

2. Repair, reconstruction, modernization and rehabilitation of an existing building for the provision of the service "Center for services elderly people unable for self-service" with capacity of 15 persons (places) in Veliko Tarnovo. The center will be established as a self-contained building with a separate entrance and own adjacent yard.
In each of these buildings there will be common spaces, personal rooms and premises for providing services (warehouses, for the staff, medical cabinets according to the legislative requirements).

Engineering activities will be carried out (designing, author's supervision and building construction); preparing a compliance assessment; construction supervision; an information and communication campaign to promote the project.  The necessary equipment and furnishing will be delivered and assembled according to the requirements for the provision of the respective service, and the adjoining yard space will be developed accordingly.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността цели да се създадат условия за ефективно и качествено изпълнение на предвидените в проектното предложение дейности, като в рамките й ще се сформира екип за управление на проекта, включващ: - ръководител, - координатор, - експерт обществени поръчки, - счетоводител; - експерт инвеститорски контрол . Екипът ще се състои от служители на общинска администрация Велико Търново с нужния опит съгласно правилата на УО на ОПРР по отношение изискванията за управление на инфраструктурни проекти. С оглед качествено и своевременно изпълнение на планираните задачи, екипът за управление ще включва лица, които са теоретично и практически подготвени в сферата на предвижданите за реализация дейности и имат умения по администриране, координиране, управление и отчитане дейностите/операциите по проекта. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1. Определяне и назначаване на екипа След сформиране на екипа ще се организира среща, на която ще се изготви план-график за изпълнение на дейностите, осигуряващ в най-голяма степен ефективно постигане на поставените цели, с оглед времето за изпълнение и ефикасно използване на разполагаемия финансов ресурс. На срещата ръководителят на проекта ще разпредели функционалните отговорности на всеки член от екипа съобразно изготвения план-график. 2. Текущо управление на проекта: - запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключения договор за БФП; - провеждане на периодични срещи на екипа (при необходимост ще се провеждат извънредни срещи в случай на възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с изпълнението на ДБФП). - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; 3. Финансово управление на проекта: вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуване с УО на ОПРР график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план-графика на проекта; - документални проверки (междинни и при извършване на плащане) за качество, за достоверност и допустимост; Членовете на екипа ще осъществяват административното, техническо и финансово управление на проекта, съгласно Методическите указания за изпълнение на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020. 22 809.92 21 248.22
Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството по проект "Изграждане на комплекс за социални грижи за възрастни хора и лица с умствена изостаналост": В рамките на изпълнение на дейността, съгласно техническото задание на Възложителя, ще бъдат изготвени инвестиционни проекти за изграждане на комплекс за социални грижи за възрастни хора и лица с умствена изостаналост. Ще бъдат изготвени технически/работни проекти по съответните части включващи изграждане (ново строителство) на четири сгради, всяко от които с предназначение „Център за грижа за лица с умствена изостаналост“ и ремонт и реконструкция на съществуваща сграда с предназначение "Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване". За нуждите на потребителите на социални услуги в четирите „Центъра за грижа за лица с умствена изостаналост“ ще бъде проектирано изграждането на обща кухня. Техническата разработка включва и цялостно проектантско решение по отношение на дворното пространство на комплекса за социални грижи. При осъществяване на строително-монтажните работи се предвижда: - Изграждане (ново строителство) на четири „Центъра за грижа за лица с умствена изостаналост". Сградите ще бъдат самостоятелни (отделени една от друга) всяка с капацитет за 15 потребителя и всяка със самостоятелно дворно пространство. Във всяка сграда ще бъдат обособени помещения за: общо ползване, лично ползване, сервизни, санитарни, складови, инсталационни и за персонала. - Благоустройство и паркоустройство на дворното пространство около сградите и на комплекса, като цяло; - Изграждане на обща кухня за нуждите на потребителите съгласно разработените проекти. За нуждите на потребителите на социалната услуга в "Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване" се предвижда изпълнение на строително-монтажни работи включващи: - ремонт, реконструкция и внедряване на мерки за енергийна ефективност в южния двуетажен корпус и първото ниво на западния двуетажен корпус на съществуваща сграда (бивша детска ясла с четири корпуса). Строителството ще бъде осъществено по начин позволяващ "Центърът за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване" да бъде обособен като самостоятелен обект с отделен вход и със собствено прилежащо дворно пространство. - При реконструкцията ще бъдат обособени и изцяло ремонтирани помещения за общо ползване, за задоволяване на личните нужди на потребителите на услугата, сервизни, складови, инсталационни, медицински кабинет с манипулационна и служебни помещения. - Преходните пространства - коридори и фоайета - ще бъдат изградени и оразмерени по начин позволяващ свободно придвижване на болнични легла и инвалидни колички между отделните помещения в сградите. Ще бъдат извършени СМР за обезопасяване и благоустройство на прилежащото дворно пространство. Върху прилежащите дворни пространства към посочените по-горе 5 обекта, предвидени за предоставяне на социалните услуги, ще бъдат извършени благоустройствени мероприятия и озеленяване, което да гарантира възможност за визуално проследяване на местоположението на ползвателите на услугите. Прилежащите пространства ще бъдат оформени така, че да позволяват провеждането на разнообразни занимания – разходки и свободно придвижване, занимания с градинарство, спорт и други. Ще бъдат изпълнени всички предвидени в инвестиционните проекти мерки за достъпна архитектурна среда за хора с увреждания в центровете за грижа за лица с умствена изостаналост и в центъра за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване. През периода на изпълнение на СМР ще се осъществява ефективен авторски надзор съобразно чл.162, ал. 2 от Закона за устройство на територията. Преди подаването на настоящето проектно предложение е подготвена техническа документация, включваща изготвянето на актуална скица на имота за застрояване и архитектурно заснемане, заверено от главния архитект на общината, заедно с обяснителна записка, както и индикативна количествено-стойностна сметка по окрупнени показатели. Разходите за тези предварително извършени дейности са на стойност 20 150 лв. и са заложени в бюджета на проектното предложение. 2 007 608.13 2 333 895.54
Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор по време на строителството: В процеса на изпълнение на дейността ще бъде извършена оценка за съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите. Оценката за съответствието ще бъде изготвена под формата на комплексен доклад съставен от регистрирана фирма - консултант. В процеса на изпълнение на строително-монтажните работи се предвижда системен контрол по време на строителството, чрез упражняването на независим строителен надзор, в съответствие с разпоредбите на чл.168 от Закона за устройство на територията. Представителят на строителния надзор ще участва във всички проби и изпитания на материали, конструкции и инсталации, използвани и/или изградени на обектите подлежащи на интервенция при строителството, като подписва всички документи, удостоверяващи резултатите от тези проби и изпитания. Решенията и указанията на лицето, упражняващо независим строителен надзор, вписани в заповедната книга на строежа, са задължителни за всички участници в строителството и следва да се изпълняват незабавно след вписването. Независимият строителен надзор по време на строителството ще се упражнява в следния задължителен обхват: 1. Законосъобразно започване на строежа; 2 .Пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти; 4. Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството; 5. Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; 6. Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; 7. Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 8. Правилно изпълнение на строително монтажните работи; 9. Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. Строителния контрол ще се упражнява през целия период от откриване на строителната площадка до издаване на разрешение за ползване на строежа. Представители на независимия строителен надзор ще присъстват на съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството с цел установяване точното изпълнение на проекта. След приключване на строителството упражняващия строителен надзор изготвя окончателен доклад на основание чл.168, ал. 6 от Закона за устройство на територията. 23 000.00 14 880.00
Закупуване, доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за нуждите на проект "Изграждане на комплекс за социални грижи за възрастни хора и лица с умствена изостаналост": В рамките на изпълнение на дейността ще бъде закупено, доставено и монтирано оборудване и обзавеждане, съгласно приложената към проектното предложение остойностена техническа спецификация - Приложение В1. Оборудването и обзавеждането е съобразено изцяло със спецификите и изискванията за предоставяне на социални услуги от резидентен тип, предвидени за разкриване в резултат от изпълнението на проектните дейности. За нуждите на четирите "Център за грижа за лица с умствена изостаналост" ще бъде закупено, доставено и монтирано: - Обзавеждане на спални помещения, включващо легла, матраци, гардероби, маси, столове, шкафове за лични вещи на ползвателите; - Оборудване и обзавеждане на общите помещения (дневни и складови помещения), включващо холни гарнитури, маси, телевизори, етажерки и стелажи; - Оборудване и обзавеждане на санитарните възли и антретата, включващо шкафове за обувки, огледала, аксесоари за баня и тоалетна и шкафове за баня; - Кухненско оборудване и обзавеждане за кухненските боксове с трапезарии, включващо кухни за вграждане, мивки и батерии, ел. печки, ел. котлони, абсорбатори, хладилници с фризер, микровълнови печки, трапезни маси, столове, перални машини, сушилни машини, съдомиялни машини; - Кухненско оборудване и обзавеждане за общата кухня, обслужваща четирите центъра за грижа за лица с умствена изостаналост, включващо хладилни шкафове, работни шкафове, работни маси, стелажи, професионална електрическа печка, конвектомат, скара, аспираторен чадър, вентилатор, въздуховоди, съдомиялна машина; - Оборудване и обзавеждане за офисите на управителя и персонала, включващо бюра, столове, шкафове, компютри За нуждите на "Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване" ще бъде закупено, доставено и монтирано: - Обзавеждане на спални помещения, включващо медицински легла, матраци, антидекубитални дюшеци, гардероби, шкафове за лични вещи на ползвателите, столове, маси, телевизори; - Оборудване и обзавеждане на общите помещения (дневни и складови помещения), включващо холна гарнитура, маси, телевизор, етажерки и стелажи; - Оборудване и обзавеждане на санитарните възли и антретата, включващо, огледала, аксесоари за баня и тоалетна и шкафове за баня; - Кухненско оборудване и обзавеждане за кухненския бокс с трапезарията, включващо кухня за вграждане, мивка и батерия, хладилници, микровълнова печка, електрическа кана, кафе машина, трапезна маса, столове, спешни шкафове, перална машина, сушилна машина; - Оборудване и обзавеждане за офисите на управителя и персонала, включващо бюра, столове, шкафове, компютри, лаптопи, принтери. 242 663.60 193 354.08
Изпълнение на мерки за информация и комуникация: В проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на ЕС за изпълнението на предвидените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на община Велико Търново. Предвидените мерки и дейности са съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагана на правилата за информация и комуникация. Разясняването на целите и задачите на проекта и постигането на максимална публичност на постигнатите резултати ще се осъществи в рамките на дейността чрез: - Поместване на информация на интернет-страницата на община Велико Търново, включваща: кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, финансовата подкрепа от Европейския съюз; - Изработване, доставка и монтаж на информационни временни билборда в процеса на изпълнение на строително-монтажните работи. Предвижда се изработването и поставянето на 2 (два) броя информационни временни билборда в процеса на изпълнение на строително-монтажните работи. На тях ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на съ-финансиращия фонд - ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнението на проекта. - Изработване, доставка и монтаж на 2 (два) броя постоянни информационни табели. Постоянни информационни табели се предвижда да бъдат поставени в обхвата на всеки от обектите на видно за обществеността място. На тях ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на съ-финансиращия фонд - ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. - Организиране и провеждане на 2 (две) публични събития под формата на пресконференции. Ще бъдат проведени 2 (две) публични събития: непосредствено след сключването на договорите за строителство и при приключване на дейностите по проекта. Публичните събития ще бъдат анонсирани чрез две прессъобщения в местните медии, като информацията посочена в тях ще бъде публикувана и на интернет-страницата на община Велико Търново. Ще се изготви информационен банер и снимков материал по време на събитията. - Организиране и провеждане на официална церемония за откриване на обекта "Първа копка" и церемония "Откриване на обекта". Ще бъдат проведени две официални церемонии "Първа копка" (за откриване на обектите в с. Церова кория и на обекта във Велико Търново) и две церемонии "Откриване на обекта". Събитията ще бъдат анонсирани чрез публикации в местните медии, като информацията посочена в тях ще бъде публикувана и на интернет-страницата на община Велико Търново. Официалните церемонии за откриване на обекта "Първа копка" ще се състоят непосредствено след съставянето на протоколите за откриване на строителните площадки и за определяне строителна линия и ниво, а официалните церемонии "Откриване на обекта" след приключване на строително-монтажните работи и приемането им. - Изработване и поставяне на информационни стикери на закупеното оборудване и обзавеждане – 4 000 броя, съдържащи: визуализиране на емблемата на ЕС, упоменаване „Европейски съюз“, наименование на съфинансиращия фонд - ЕФРР, общото лого на програмен период 2014-2020 и номера на Договора за безвъзмездна финансова помощ. 7 720.00 7 656.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).