Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 399 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The scope of the project proposal includes the central pedestrian zone in Dimitrovgrad, which covers the area between the main boulevards “G.S. Rakovski” and “D. Blagoevgrad”.  It has a common area of 32 518 sq.m. Dimitrovgrad’s main pedestrian zone links the Railway Station and the Bus Station with the administrative center of the town – the City Hall of Dimitrovgrad. It represents an architecture ensemble which combines many ideas of the modernism from the first half of the XX century settled in the aesthetics of neoclassicism.The site is immovable culture heritage under art. 58 of the Culture Heritage Law and Order from 25.11.2010 issued by the Minister of Culture.The ensemble is organically linked at semantic,functional and aesthetic level with the other parts of the town. Its high value is determined by human-scaled areas and moderate architecture, fully comparable with the rest of the urban contexture.  The pedestrian zone located in the city center is a natural urban dominant actively participating in the life of the town.The scope of the project proposal is to upgrade and to reconstruct all elements of the pedestrian zone namely:Complete preservation of the pedestrian pavements;Providing an accessible architectural environment for people with disabilities;Providing  recreation zones and zones for public services; Re-examination  and inclusion of the areas under the colonnades of the residential buildings  to the area and directing the pedestrian flow to them; Re-examine the area around the amphitheater;Reconstruction and renovation of the existing fountain;Replacement of lighting fixtures and provision of  energy saving lighting and decorative art lighting which highlights typical areas and details;Planting new trees, shrubs and flowers;Providing automatic drip irrigation system.Target groups,citizens and guests of the city and the municipality, incl. people in bumpy. status, children, young people and people of working age,mothers with children, pensioners.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 "Разходи за организация и управление (в т.ч. възнаграждения и командировъчни пари)": Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване и осигуряване на информация и публичност, в рамките на общината ще бъде обособен екип от експерти, отговорен за цялостното управление на проекта, който да може изцяло да се фокусира върху ефективната организация, координация и управление на проекта. Екипът за изпълнение на проекта ще бъде сформиран със Заповед на Кмета на общината след одобрение на проектното предложение, с цел осъществяване управлението на проекта в съответствие с изискванията на процедурата за предоставяне на всички относими нормативни актове и ръководства на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж 2014-2020 г.". Екипът ще бъде нает на граждански договори, като при определяне на възнагражденията на членовете на екипа ще се спазват ПМС N 119 от 20.05.2014 г. за допустимостта на разходите по оперативните програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на Европейския съюз и от Европейския фонд за морско дело и рибарство, за финансовата рамка 2014 – 2020 г., изискванията от Насоките за кандидатстване в частта за допустимост на разходите и отчитане на възнагражденията на лицата, наети във връзка с изпълнението на проектите, финансирани по ОПРР. Екипът за управление на проекта ще включва: -ръководител на проекта; -счетоводител (финансист) на проекта; -експерт по обществени поръчки/юрист на проекта; -координатор на проекта -експерт Инвеститорски контрол -технически сътрудник по проекта; Във връзка с изпълнение на дейността екипът за организация и управление ще провежда ежемесечни работни срещи, по предварително изготвен график. На тези срещи ще се обсъждат текущи задачи и изпълнението на дейностите по проекта. За всяка среща ще се съставя протокол, в който ще се описват обсъжданите въпроси и взетите решения. При необходимост ще се провеждат и извънредни екипни срещи. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълненението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови доклади, искания за плащане, докладване на нередности и др. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Преди плащане Бенефициентът ще извършва документална проверка за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Ще се води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Ще се осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване и съставяне на финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Дейностите по архивиране и съхранение на счетоводните документи ще се извършват в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006. Счетоводната и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. 84 720.00 60 599.33
Дейност 2 "Разходи за СМР": 1. Проектът запазва съществуващата алейна мрежа и съществуващите настилки с уникалната хексагонална графика. Предвижда се цялостно почистване на съществуващите каменни плочи с песъкоструйка /безпрашно/, като се подходи специфично за различните видове камъни – мрамор, гранит и гнайс.Желателно е финишната обработка на мрамора да е с леко награпен ефект, с което да се предотвратят евентуални инциденти от подхлъзване.Запазва се характерния начин на отводняване чрез перфорирани каменни плочи, които се ревизират и почистват.Проектът не предвижда подмяна на съществуващата канализационна мрежа. ТМестата с риолитни павета са изцяло за подмяна с нови. 2. Преосмислят се и се приобщават пространствата под колонадите на жилищните блокове към пешеходната зона с цел насочване на пешеходния поток към тях. Проектът предвижда цялостно почистване на цокълния етаж на първата група сгради с качества на недвижими културни ценности. Почистването на каменните цокли /h≈60-80см/ ще се извърши безпрашно с песъкоструйка и с водоструен апарат, а съществуващата мазилка на квадри по колоните и фасадите ще се пречука до здраво и ще се възстанови по рецепта на технолог. Подкожушената мазилка по таваните на пасажите също се пречуква до здраво и се изкърпва, след което се боядисва с фасаден латекс. Подменя се осветлението в пасажите, предвижда се художествено осветление за подчертаване на арките. 3. Дообогатява се централното площадно пространство със съществуващия амфитеатър и фонтан. Предвижда се частично разширение на фонтана към пешеходната зона и обогатяването му с нови водни/ефект „шампанско“/ и светлинни ефекти. Запазва се съществуващата във фонтана сцена за градски мероприятия с малко разширение и се измества съществуващия паметник с няколко метра встрани, но пак в централната ос – „СЕВЕР-ЮГ“. Подравняват се нивата на съществуващия амфитеатър, като амортизираните пейки се подменят с нови модулни елементи от бетон и дървени скари в хармония със съществуващата хексагонална структура на площадното пространство. По този начин се получава и малко по-съвременно звучене на пространството. Хексагоналният принцип се запазва и във височина, чрез пластични елементи – сенници по приложените детайли. По този начин се получава оживяване на пространството с оригинални елементи на съвременния градския дизайн, които осъществяват връзката между старото и новото време.4. Съществуващият малък фонтан се запазва, ревизира и почиства.Пространството около него се обогатява със новите хексагонални модулни елементи за сядане, съгласно приложения фрагмент.5. Подменят остарелите и амортизирани елементи на градската среда – пейки, фонтанки, кошчета за отпадъци, указателни табели. Предвидени са модулни пейки и елементи от бетон и дървени скари, които съответстват на съществуващата хексагонална структура на алейната мрежа.6. В началото на пешеходната зона към бул.“Г.С.Раковски“ е предвидено място за поставяне на нов градски часовник /аналогов/.7. Съществуващите осветителни тела - морално остарели, неефективни и различни по вид се подменят с нова „фамилия“ енергоспестяващи осветителни тела – двойни, единични; таванни и стенни – за пасажите, с цел постигане на единно архитектурно звучене на цялата пешеходна зона. С подходящи прожектори се подчертават колонадите в ъглите на сградите, рамкиращи централното площадно пространство с амфитеатъра и големия фонтан.8. Предвижда се изграждане на система за видеонаблюдение на цялата пешеходна зона. 9. Елементите на съществуващата инженерна инфраструктура са графично овладяни и по-никакъв начин не се натрапват и не възпрепятстват експонирането на единичните и груповите НКЦ. Предложени са детайли на капаци на шахтите на инженерната инфраструктура, които са с рамки и плочи на настилката .10. Проектът предвижда нова декоративна растителност на подходящи места, която да дообогати площадните и алейни пространства – показана в дендрологичните ведомости. 11. Предвидена е автоматична поливна система за зелените площи. 4 166 666.66 4 857 093.30
Дейност 3 "Разходи за авторски надзор": Авторският надзор ще се изпълнява от автора на работния проект, избран в рамките на подготвителните дейности. Целта на тази дейност е осъществяване на контрол по време на изпълнението на СМР с оглед точно изпълнение на работните проекти. Тъй като дейността ще се упражнява от автора на работния проект няма да се провежда процедура по избор на изпълнител, а ще бъде сключен договор с автора на работния проект. Основни дейности и отговорности: 1.Упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя; 2.Следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; 3. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; 4. При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта; 5. Взема участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 6. Взема участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи; 7. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; 8. Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; 9. Изработване на допълнителни чертежи на детайли; 10. Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. 16 000.00 19 245.56
Дейност 4 "Разходи за строителен надзор": Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности.Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви окончателен доклад до Възложителя.Основни дейности и отговорности:1. Координира строителния процес до въвеждането на обектите в експлоатация;2. Проверява за наличност на необходимите документи за законовото започване на строителството и съдействие за тяхното набавяне;3. Наблюдава за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд;4. Проверява съответствието и подписва количествените сметки представени от изпълнителя на извършените СМР и осигурява предаването им на Възложителя; 5. Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях;6. Контролира съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти;7. Следи за осигуряване на необходимите мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;8. Осигурява присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности;9. Дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти;10. Изготвя и подписва всички актове и протоколи, съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството ;11. Комплектова цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и др. и информиране на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне;12. Осъществява ежедневен контрол на строителния процес за съответствието на Строежа с действащите норми и правила за изпълнение на строително – монтажни работи, за спазване на изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект;13. Извършва заверка на екзекутивната документация, изготвена по време на и след приключване на строителния процес включително проверява извършеното от изпълнителя по Договора за СМР екзекутивно замерване на теренната основа на Строежа преди началото на строителството и представя, съвместно с Изпълнителя по договора за СМР, за одобрение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на протокол, удостоверяващ резултатите от направените измервания;14. Съдейства за издаване на всички необходими писмени становища от специализираните контролни органи, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, както и документ от Агенцията по кадастър за изпълнение на изискванията по чл.175 ал.5 от ЗУТ;15. Съставя и подписва констативен акт съгласно чл.176 ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че Строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169 ал.1 и 2 от ЗУТ и условията на Договора за обществена поръчка;16. При необходимост, предприема необходимите мерки за навременно получаване на Разрешение за ползване; 37 500.00 42 120.00
Дейност 5 "Разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация": Разходи, необходими при изпълнение на дейностите по проекта, за въвеждане на обекта в експлоатация.По време на изпълнението на строително-монтажните дейности по проекта може да възникне необходимост от извършване на разходи, необходими за въвеждането на обекта в експлоатация (издаване на Разрешение за ползване). След подписване на Акт 15 (Констативен акт за установяване годността на строежа) и Окончателен доклад по чл. 168 от ЗУТ се окомплектова цялата строителна документация и се подава Искане към ДНСК за издаване на Разрешение за ползване. 4 666.67 248.40
Дейност 6 "Разходи за публичност и визуализация": Тази дейност е свързана с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и публичност на всеки проект, финансиран със средства от европейските структурни фондове, намерили отражение в съответните български и европейски нормативни актове. Дейността е изцяло съобразена и с изискванията на УО на ОПРР. Тя гарантира популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица, заинтересовани страни, органи на държавната власт, обществеността и медиите. Реализацията на тази дейност ще повиши информираността на всички заинтересовани страни относно значението на настоящия проект, както и относно възможността за финансиране на полезни проекти в рамките на ОПРР. Проектът предвижда следните мерки за осигуряване на информация и публичност: 1. Начална пресконференция - за началото на проекта и запознаване на гражданите с целите и дейностите, които ще бъдат извършени по време на проекта. 2. Заключителна пресконференция - за края на проекта и отчитане на резултатите, постигнати с реализирането на проекта. Пресконференциите ще се проведат в подходяща зала в сградата на Общинска администрация - Димитровград, при спазване на изискванията на Насоките за осигуряване на публичност и информация. 3. Ще бъдат поканени представители на местни и национални медии за отразяване на събитията. Ще бъдат направени презентации от ръководителя на проекта. Всички събития, свързани с изпълнението на проекта, ще бъдат популяризирани и чрез сайта на общината, където ще се публикува допълнителна информация свързана с изпълнението на проекта. 4. Организиране на официални церемонии - 2 бр. Едната ще бъде организирана за старта на проекта (тип "Първа копка"), а втората - за откриване на обекта ( тип "Рязане на лента") 5. Платени публикации: - в местни и регионални медии - 4 бр. (в началото и в края на проекта) - в интернет сайтове - 4 бр. (в началото и в края на проекта) 6. Отпечатване печатни информационни материали: - брошура в тираж 1000 бр. с цел запознаване обществеността с проекта; - промоционални материали - тефтери - 150 бр.; химикалки - 150 бр.; хартиени торбички - 150 бр. 7. Изработване и поставяне на билбордове, които да бъдат разположени на работната площадка на основните обекти за интервенция, изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Билбордовете ще бъдат премахнати след приключване на дейностите по СМР и ще бъдат заменени с постоянни обяснителни табели - 2 бр. 8. Поставяне на постоянни обяснителни табели след приключването на проекта, които да бъдат разположени на мястото на билбордовете след приключване на дейностите по СМР, изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. - 2 бр. 9. Банер/транспарант по проекта, съдържащ информацията, разположена на билбордовете и обяснителните табели. Информационният банер ще бъде използван по време на планираните в проекта информационни събития- 1 бр. 8 500.00 10 200.00
Дейност 7 "Разходи за одит": Одитът се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. За изпълнение на тази дейност след сключване на договора за безвъзмездна помощ, Община Димитровград, в качеството си на бенефициент, ще сключи договор за извършване на одит на проекта с лицензиран одитор, който ще бъде подробно запознат с договора за безвъзмездна помощ, приложенията към него и всички изисквания на Договарящия орган. Общината ще съгласува с Одитора счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, ще уточни всички изисквания относно попълването на първичните счетоводни документи и ще му предостави достъп до счетоводната документация. На етапа на подготовка на искане за окончателно плащане одиторът ще провери дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора за безвъзмездна помощ и ще изготви доклад за одит по проекта, който ще бъде приложен към искането за окончателно плащане.Предвижда се дейността да се осъществява текущо, като в последния месец от изпълнението на проекта ще се изготви финалния доклад за фактически констатации.Основната задача на Одитора включва да се осигури качествена услуга за своевременна и независима оценка на разходването на бюджетните средства по проекта.Одиторът ще следи за законосъобразността на съответните обществени поръчки; ще проверява дали дейностите по проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление и по-конкретно – дали средствата са изразходени икономично, ефективно и ефикасно. Икономичността се изразява в използването на ресурсите, необходими за осъществяване на проекта навременно, в подходящи количества и с подходящо качество и на най-добрата възможна цена. Ефикасността се изразява в най-доброто съотношение между използваните ресурси и постигнатия резултат. Принципът на ефективността се изразява в постигането на поставените цели и резултати. С оглед постигане на увереност, че операциите се изпълняват съгласно изискванията, одиторът следва да оцени системата за вътрешен контрол на бенефициента в контекста на изпълняваните одиторски процедури. Одиторът следва да прецени доколко всички извършени към момента на одита разходи, свързани с изпълнението на проекта, са допустими съгласно изискванията на регламентите на ЕС и ПМС № 62/2007, ПМС № 245/2007, както и на други актове, определящи допустимост на разходите. За допустимите разходи одиторът следва да провери дали те действително са извършени. Извършва се и проверка за установяване на съответствието между отчитането от страна на Бенефициента на разходи по дейности, залегнали в одобреното проектно предложение и реда и правилата за отчитане на съответните разходи,определени и описани от Управляващият орган. Извършва се и проверка относно съответствие между декларираните в разходооправдателните документи разходи и дейностите, залегнали в одобрения проект. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават (съответствие между разходите, заявени от бенефициента за възстановяване и тези, посочени в счетоводните записи и разходооправдателни документи). Одиторът следва да направи проверка дали бенефициентът разполага с необходимите системи и организация, за да поддържа адекватна одитна пътека. За адекватна следва да се счита одитна пътека, която дава възможност за проследяване на всеки разход, през детайлния счетоводен запис до първичния документ, пораждащ основание за съответния счетоводен запис, както и до съпътстващите го документи, в контекста на които са извършени разходите (одобрение на помощта и финансирането; документация, свързана с обществените поръчки; доклади за напредъка; доклади от верификации; доклади от проведени одити и пр.). 16 900.00 16 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).