Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project proposal (PP) focused on reconstruction and renovation of four important for Dobrich region municipal schools - Language School "Geo Milev", Primary school "Hristo Botev", High School "Ivan Vazov" and Kindergarten 32 "Zornitsa". The purpose of the measures included in the PP is to renovate and modernize municipal educational infrastructure to ensure equal access to height quality education, improving the educational process and implementation of the labour market integration. 
The activities for reconstruction, implementation of energy efficiency measures and building accessible architectural environment will lead to achieving the following results:
- Reconstructed and renovated educational infrastructure in three key schools in Dobrich - EG "Geo Milev" school "Hristo Botev" PMG "Ivan Vazov" providing educational services for the population of Dobrich area and beyond;
- Reconstructed and renovated educational infrastructure in Kindergarten 32 "Zornitsa", located in a zone of social character, which serves suburb area of Dobrich;
- Established accessible environment at the four sites, with appropriate architectural and social - living conditions, providing access and inclusion of persons with disabilities;
- Improvement of basic and specialized education and better realization of graduates;
- Created conditions for equal access to quality education, complete integration and socialization of children and students from disadvantaged families, including Roma;
- Improved the environment, by introducing a set of energy efficiency measures in each of the above buildings (emission savings CO2 354,62 t/year).
-      Creating an appropriate, safe and comfortable learning environment for the target groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността "Управление на проекта" е планирана и обвързана със спецификата, последователността и продължителността на всяка от предвидените в проекта дейности. С подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, съобразно Постановление на МС № 189 от 28.07.2016 г. със Заповед на кмета ще бъде сформиран екип за управление, разпределени ангажиментите на всеки от избраните експерти, които ще участват в него. Дейността ще продължи през целия период на договора, ще осигури ефективно изпълнение на заложените дейности и постигане на поставените цели. Проектният екип ще организира, координира, реализира и контролира изпълнението на дейностите, ще отчита напредъка на проекта и изразходваните ресурси и ще следи за постигане на резултатите и проектните индикатори. Разходите за управление на проекта са необходими за осигуряване на ефективното и качествено изпълнение. В екипа са включени позиции, които ще гарантират качественото реализиране проектните дейности: 1- Ръководител на екипа 1 - Счетоводител 1- Eксперт обществени поръчки 4 - Координатори 4 - Експерти “ Инвеститорски контрол СМР” 1 - Технически сътрудник 1 - Експерт вътрешен контрол и нередности Задълженията и отговорностите на всеки от членовете на екипа са описани в раздел 9 на проектното предложение. Ще бъде спазвана утвърдената Система за финансово управление и контрол (СФУК) и вътрешните правила на община Добрич с цел покриване на изискванията на Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, правилата на ОПРР и приложимата нормативна уредба. Дейностите по организация и управление ще се изпълняват в съответствие с Договора за БФП, общите условия към него, Методическите указания за изпълнение, Регламент (EС) №1303/2013 на Европейския парламент и ПМС № 189 от 28.07.2016 г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от ЕФРР, ЕСФ, КФ и от ЕФМДР за финансовата рамка 2014-2020. В рамките на тази дейност ще се проведат процедурите за избор на изпълнители в съответствие със ЗОП и приложимото законодателство. Ще бъдат осъществявани текущо документална проверка, наблюдение и контрол на всички дейности и сключените договори с изпълнители. При изпълнението на мерките за информация и комуникация, предприети от община град Добрич изрично ще се указва съфинансирането от ЕСИФ. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва, финансиращата го ОПРР и че се осъществява с подкрепата на ЕФРР. Дейностите по представяне на проекта пред широката общественост, публикуване на информация на интернет-страницата на бенефициента за проекта, изработване на поне един плакат А3, подготовка на информация, анонси и пресматериали за хода на проектните дейности ще бъдат изпълнени от екипа по проекта. За качественото изпълнение на проектните дейности и постигане в цялост на проектните резултати е необходима специфична експертиза, която обхваща квалификация, познания и опит в различни области. По тази причина след сключване на договора за БФП експерта обществени поръчки заедно с ръководителя, координаторите и експертите инвеститорски контрол ще изготви пълна документация за провеждане на обществени поръчки, ще подготви и сключи съответните договори. При подготовката и провеждането на тръжните процедури ще се съблюдават принципите на равнопоставеност, прозрачност и недискриминация. 42 710.00 38 632.92
СМР по реконструкция и обновяване на образователната инфраструктура в Добрич: Дейността включва Ремонт/реконструкция и обновяване на сгради на образователна инфраструктура в община град Добрич - Езикова Гимназия "Гео Милев", Основно училище "Христо Ботев", Природо-математическа гимназия "Иван Вазов" и Детска градина № 32 “Зорница”. Мерките предвиждат създаване на адекватна учебна и работна среда, въвеждане на мерки за енергийна ефективност, обновяване и благоустрояване на дворни пространства, осигуряване на достъп за лица в неравностойно положение чрез допълнителни технически транспортни и санитарни съоръжения. Ремонт на покриви и козирки - поправка на стоманени конструкции, полагане на топло, хидроизолация. Ремонт и саниране на фасадни стени, ремонт на подове и настилки; Подмяна на дограма - прозорци, врати и витрини; Реконструкция на ВиК системи и ремонт на санитарни възли, включително за хора с увреждания; Ремонт на електроинсталации - подмяна на ел. табла и захранващи линии, осветителна и силова инсталации, заземителна инсталация, мълниезащитна инсталация; Изграждане на система за пожароизвестяване; Изграждане на система за отопление и вентилация; Паркоустройство - настилки и озеленяване на дворни пространства, изграждане на съоръжения за игра, доставка и монтаж на паркова мебел и други. 4 948 307.93 5 689 877.77
Надзор по време на СМР по реконструкция и обновяване на образователната инфраструктура в Добрич: Дейността включва упражняване на строителен и авторски надзор по време на СМР в четирите обекта на интервенция. Тя ще бъде изпълнявана успоредно с осъществяването на строително-ремонтните работи на обектите. Независимият строителен надзор ще стартира непосредствено преди започване на строително-ремонтните работи и ще продължи до приключване на СМР, изготвяне на окончателни доклади, оформяне на пълна строителна документация за предаване на Възложителя и въвеждането на обектите в експлоатация. СН ще контролира качеството и количеството на строително-ремонтните дейности и влаганите материали. Той ще изготви необходимите актовете в съответствие с действащото законодателство. Предвидения строителен надзор ще гарантира качественото изпълнение на проектните дейности и оформяне на необходимата строителна документация. Строителният надзор следи и отговаря за: – контрола по законосъобразното започване и реализиране на СМР; – изготвянето на пълна строителна документация по смисъла на чл. 168 от ЗУТ; – съставянето на всички актове, съгласно действащите нормативи; – качественото изпълнението на СМР съобразно одобрените инвестиционни проекти; – изискването на необходимите декларации за съответствие на вложените материали; – спазването на изискванията за ЗБУТ в строителния процес; – годността на получаване на разрешителното за ползване на обекта; – съгласуване на двустранните протоколи за приемане на СМР и др. След приключване на строително-ремонтните работи строителният надзор ще изготви - окончателен доклад за строежа, необходимите актове и протоколи за установяване на обстоятелствата при подготовката, започването, изпълнението и приключване на строителството; актуализира техническите паспорти на съществуващите сгради преди въвеждането на строежите в експлоатация; необходимите документи за издаване на разрешителното за ползване на обновените обекти или съответно удостоверение за въвеждане в експлоатация. По време на СМР ще бъде упражняван авторски надзор с цел точното спазване на инвестиционните проекти. Изпълнителят посредством експерт/и - правоспособни лица, автори на проектната документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. При необходимост след завършване на изкопните и/или насипните работи ще бъдат направени геодезически заснемания на образувалите се в резултат нови теренни повърхнини и геодезическо заснемане на дървесна растителност. При въвеждането на обектите в експлоатация в случай на необходимост от авторския екип ще бъде представено геодезическо заснемане, за целите на отразяване промени в кадастъра съгласно чл. 54 от ЗКИР. 28 772.00 33 648.00
Визуализация и публичност на проекта: Дейностите по информация и публичност ще включват: Организиране и провеждане на 2 публични събития/официални церемонии съответно при ефективния старт на проекта и при откриване на обектите/отчитане на проекта. Събитията предварително ще бъдат аносирани по подходящ начин чрез разпространени прессъобщение/я до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална печатна медия. На тези събития ще бъдат поканени представителите на местната власт, гражданското общество, целевите групи, медиите и други. Предварителна информация за събитието ще бъде публикувана и на интернет-страницата на бенефициента. Информацията за публичното събитие ще бъде изпратена и на УО и на Областен информационен център-Добрич. За популяризиране на дейностите в хода на проекта ще бъдат направени поне 2 публикации в медии и на Интернет страницата на община Добрич. За да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, ще бъде изработен и поставен на подходящо място в община Добрич плакат, който ще популяризира финансовата подкрепа на Европейския съюз. По време на дейностите по изпълнение на СМР ще бъдат изработени и поставени 4 билборда, а след приключване на СМР 4 постоянни обяснителни табели на видно място, достъпно за широката общественост на територията на всеки от обектите. Всички документи, генерирани в процеса на изпълнение на проекта ще отговарят на визуалната идентификация посочена в единния наръчник за информация и комуникация 2014-2020. Чрез дейността ще се постигане съгласуваност с общите цели на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020, по отношение на популяризиране на ролята на ЕС и осигуряване на максимална прозрачност в процеса на изпълнение и управление на дейностите по проекта, както изграждане и поддържане на високо обществено доверие към процесите по изпълнение и управление на проекти. 10 495.20 12 594.24
Одит на проекта: В рамките на дейността ще бъде осъществен независим финансов одит от регистриран/лицензиран изпълнител за удостоверяване и оценка на действително направените от бенефициента разходи. А също така и за целесъобразността и ефективността на изразходваните финансови ресурси. Ще бъде изготвен доклад за фактически констатации, който ще формира потвърждения, че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Изпълнителят ще извърши проверка на всички декларирани разходи дали са действително извършени и допустими, в съответствие с административен Договор за БФП и приложимото национално и европейско законодателство относно допустимост на разходите; първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни; всички документи на база, на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; счетоводната система и осчетоводявания; всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила; счетоводните системи отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).