Организация и управление на проекта: Основаната цел на дейността е осигуряване на необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на необходимите ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта. Чрез изпълнението на дейността ще се гарантира оптимизираното използване на проектните ресурси, постигането на ефективна координация и комуникация с изпълнителите на проектните дейности, осигуряването на прозрачност при управлението на проекта, добра отчетност и контрол върху изпълнението му. Дейността ще се реализира в следната последователност:
1) Формиране на екип за организация и управление на проекта (ЕОУП): Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейности през целия проектен период. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. В екипа ще бъдат включени следните позиции: Ръководител на екип - 1, Координатор на проекта - 1, Юрист на проекта - 1, Счетоводител на проекта - 1, Архитект - 1, Експерт СМР - 1, Технически сътрудник на експерт СМР - 2, Експерт "Обзавеждане и оборудване", Експерт "Връзки с обществеността" - 1, Технически сътрудник на проекта - 2.
Екипът по проекта ще провежда регулярни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Като част от тази мярка се предвижда и актуализация на графика за изпълнение на проектните дейности, уточняване на възможните рискове, които биха довели до забавяне изпълнението на проекта и набелязване на възможностите за тяхното преодоляване.
Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях.
2) Административна организация за изпълнение на проекта: Тази мярка ще включва създаване на необходимата административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на необходимите ресурси (финансови, човешки и материални); организиране на счетоводна отчетност; изготвянето на процедури на проследяване и мониторинг, правила за документооборота и архивиране.
3) Отчетност на проекта: В рамките на тази мярка ще бъдат изготвени необходимите технически и финансови отчети, справки и други документи по проекта. |
145 279.36
|
115 323.24
|
Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта: В рамките на тази дейност ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители за заложените по настоящото проектно предложение дейности, които изискват специфични компетенции и експертиза, при спазване на принципите на равнопоставеност, свободна и лоялна конкуренция и прозрачност съгласно Закона за обществени поръчки (ЗОП).
Юристът по проекта ще има ангажимент да разработи тръжни документации за провеждане на следните процедури по ЗОП:
1) Процедура за избор на изпълнител за изпълнение на инженеринг - проектиране, ведно с авторски надзор и изпълнение на строителство;
2) Процедура за избор на лицензиран консултант за упражняване на строителен надзор;
3) Процедура за избор на изпълнител за изготвяне на комплексни доклади за Оценка на съответствието;
4) Процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на социални жилища;
5) Процедура за избор на изпълнител за осигуряване на мерки за информация и публичност;
6) Процедура за избор на изпълнител за осъществяване на одит по време на изпълнението на проекта.
7) Процедура за избор на изпълнител за изготвяне на Анализ разходи-ползи; |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг – проектиране, ведно с авторски надзор и изпълнение на строителство на три сгради, предназначени за социални жилища : Дейността включва проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителство на три сгради, предназначени за социални жилища от избран изпълнител по реда на ЗОП.
Проектирането ще осигури изготвянето на три броя инвестиционни проекти, които ще бъдат одобрени и съгласувани със заинтересованите експлоатационни дружества. Инвестиционните проекти ще бъдат предадени на избран изпълнител за изготвяне на комплексни доклади за Оценка на съответствието (Дейност 4 "Изготвяне на комплексни доклади за Оценка на съответствието"). На база одобрени и съгласувани инвестиционни проекти ще бъдат издадени Разрешителни за строеж за обектите, предмет на интервенция.
За начало на СМР, съобразно издадени Разрешителни за строеж ще се счита денят на съставяне на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво. В процеса на изпълнение на СМР ще участват Възложителят, Строителят, Проектантът, Консултантът, Техническият ръководител и Физическо лице, упражняващо технически контрол по част "Конструктивна" и Доставчици. Горепосочените участници ще носят отговорност съгласно правомощията, предвидени в ЗУТ.
Общата стойност на проектирането на трите сгради ведно с авторския надзор е в размер на 174 000 лв. с ДДС. , с единична цена на кв. м. за всяка от сградите така както следва:
- Сграда в УПИ VIII-601.177,601.178 в кв. 2 по плана на IV микрорайон с РЗП 2 130 кв/м. – 42 000 лв. без ДДС или 19,72 лв. на кв/м;
- Сграда в УПИ IX-601.177,601.178 в кв. 2 по плана на IV микрорайон с РЗП 2 920 кв/м. – 58 000.00 лв. или 19,86 лв. на кв/м;
- Сграда в УПИ X-601.177 в кв. 2 по плана на IV микрорайон с РЗП 2 390 кв/м. - 45 000.00 лв. или 18,83 лв. на кв/м.
Необходимите финансови средства за проектиране, авторски надзор и извършване на СМР са в размер на 5 670 685,50 лв. без ДДС и 6 804 822,60 с ДДС. |
6 804 822.60
|
7 286 350.82
|
Изготвяне на комплексни доклади за Оценка на съответствието: За издаване на Разрешителни за строеж на 3 броя жилищни сгради е необходимо да има изготвени комплексни доклади за Оценка на съответствието на основание чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и Оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради. Разходите, предвидени за тяхното изготвяне, възлизат на 39 627,50 лв. без ДДС и 47 553.00 лв. с ДДС, с единична цена на кв. м. за всяка от сградите така както следва:
- Сграда в УПИ VIII-601.177,601.178 в кв. 2 по плана на IV микрорайон с РЗП 2 130 кв/м. - 13 431.00 лв.;
- Сграда в УПИ IX-601.177,601.178 в кв. 2 по плана на IV микрорайон с РЗП 2 920 кв/м. - 14 399.00 лв.
- Сграда в УПИ X-601.177 в кв. 2 по плана на IV микрорайон с РЗП 2 390 кв/м. – 11 797,50 лв.
|
47 533.50
|
47 553.00
|
Упражняване на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: Съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория (категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ), е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант.
Лицето, упражняващо строителен надзор ще носи отговорност за: законосъобразното започване на строежа; осъществяване на контрол относно пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд по време на извършване на СМР; подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение съгласно Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството; изготвяне на окончателен доклад до Възложителя.
Сградите, предназначени за социални жилища ще бъдат въведени в експлоатация съгласно разпоредбите на действащия Закон за устройство на територията (ЗУТ). |
161 796.28
|
157 438.60
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: В рамките на дейността се предвижда да бъде доставено и монтирано подходящо оборудване и обзавеждане, свързано с осигуряване на основните битови условия, а също така и мерки за облагородяване на прилежащото околно пространство за обектите на интервенция по проекта.
Апартаментите, състоящи се от спалня, дневна и кухня и баня с тоалетна, ще бъдат снабдени с всички необходими мебели, ел. уреди и др. за осигуряване на нормални условия на живот на наемателите. Задоволяването на техните основни битови нужди ще бъде предпоставка за постигане на социалното им включване и интегрирането им в обществото. |
1 444 505.67
|
1 733 406.80
|
Осъществяване на мерки за информация и публичност: В обхвата на дейността попада изпълнението на конкретните мерки за представяне на проекта, неговата същност, цели и очаквани резултати. Целта на дейността е:
• Осигуряване на максимално информационно покритие в Община Благоевград и извън нея за конкретните предстоящи дейности по проекта;
• Осигуряване на информация и публичност за финансовия принос на ЕС чрез ЕФРР и ОПРР 2014 - 2020 г. за реализацията на проекта;
• Осигуряване на прозрачност и информация от практическо значение за идентифицираните целеви групи и цялата общественост;
• Осигуряване на прозрачност на процеса на реализация на проекта.
Мерките ще се прилагат съгласно Правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на ЕП и Съвета от 17.12.2013 г., Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. и задълженията на бенефициента за осигуряване на информация и публичност.
За изпълнението на дейността са планирани следните мерки:
- Провеждане на пресконференции - 3 бр.* 490.00 лв.= 1 470.00 лв. без ДДС и 1 764.00 лв. с ДДС. Предвижда се първата конференция да се проведе при стартирането на проекта. На нея ще бъдат представени целите, предстоящите дейности и очакваните резултати от проекта, финансиращата програма и екипът за управление. На събитието ще бъдат поканени различни местни и регионални медии, както и представители на целевите групи и други заинтересовани страни. Втората конференция ще бъде междинна с цел оповестяване на постигнатите до момента резултати и информиране относно последващите за изпълнение дейности. При приключване на проекта ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени крайните резултати и постигнатия ефект от реализирането на всички заложени дейности и мерки по проекта.
- Официални церемонии - 2 бр.*1 080.00 лв. = 2 160.00 лв. без ДДС и 2 592.00 лв. с ДДС - Първата ще се проведе за оповестяване ефективния старт на проекта - "Първа копка", а втората за откриване на обектите.
- Подготвяне на преспакети, съдържащи хартиена торбичка, тефтер и химикалка. Всеки отделен компонент от съдържанието на преспакета ще бъде брандиран - 250 бр.*5,40 лв. = 1 350,00 лв. без ДДС и 1 620,00 лв. с ДДС.
- Поставяне на билбордове - 3 бр.*2 810.00 лв. = 8 430.00 лв. без ДДС и 10 116.00 лв. с ДДС
- Поставяне на постоянни обяснителни табели - 3 бр.*180.00 лв. = 540.00 без ДДС и 648.00 лв. с ДДС
- Информационна дизайнерска табела - 1 бр.*2 700.00 лв. = 2 700.00 лв. без ДДС и 3 240.00 лв. с ДДС
- Публикации и репортажи във вестници и радио - 14 бр.*200.00 лв. = 2 800.00 лв. без ДДС и 3 360.00 лв. с ДДС
- Телевизионни репортажи в местна телевизия - 5 бр.*340.00 лв. = 1 700.00 лв. без ДДС и 2 040.00 лв. с ДДС.
- Подготовка и разпространение на информационни брошури - 500 бр.*1,45 лв. = 725.00 лв. без ДДС и 870,00 лв. с ДДС
- Изготвяне на плакати - 50 бр.*3,95 = 197.50 лв. без ДДС и 237.00 лв. с ДДС
- Изработване на флаш-памет (USB) - 16 GB - 330 бр.*9.80 лв. = 3 234.00 лв. без ДДС и 3 880.80 лв. с ДДС
- Чаши - 100 бр.*4,80 лв.= 480.00 лв. без ДДС и 576.00 лв. С ДДС
- Чадъри - 100 бр.*17,70 лв. = 1 770,00 лв. без ДДС и 2 124.00 лв. с ДДС
- Информационни стикери - 10 000 бр.*0.24 лв. = 2 400.00 лв. без ДДС и 2 880.00 лв. с ДДС
- Ключодържатели - 100 бр.*4,90 = 490,00 лв. без ДДС и 588,00 лв. с ДДС
- Бизнес чанти – 100 бр.*42.00 лв. = 4 200.00 лв. без ДДС и 5 040.00 лв. с ДДС
- Периодично публикуване на страницата на Община Благоевград информация относно напредъка на проекта.
Общият размер на финансовите средства, необходими за изпълнение на дейността възлиза на 34 646,50 лв. без ДДС и 41 575,80 лв. с ДДС
|
41 575.80
|
31 411.80
|
Финансов одит на проекта: Основната цел на дейността е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Община Благоевград разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая ще се определя като правилно и коректно изразходване на финансовите ресурси в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ.
Изпълнението на дейността ще бъде възложено на независим одитор. Той ще бъде избран, чрез провеждане на процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията и разпоредбите на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на работата и време за изпълнение. |
41 400.00
|
41 400.00
|
Изготвяне на Анализ разходи-ползи: Предназначението на Анализа разходи - ползи е да идентифицира и даде финансово изражение на всички възможни въздействия (финансово, икономическо, социално, екологично и др.), с цел определяне на разходите и ползите от изграждането на социални жилища в рамките на настоящия проект.
Финансовият анализ към анализа разходи - ползи осигурява съответствие със следното условие: Размерът на наема не следва да превишава разходите за поддръжка и осигуряване функционирането на сградите и прилежащите им пространства, т.е доказва „социалната поносимост” (цената на услугата е на социално приемливо ниво) на новоизградената социална инфраструктура. |
33 600.00
|
33 600.00
|