Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

This project proposal will be implemented under Priority Axis 2 and includes activities for improving the energy efficiency in the Administrative Building for Public Service - Pomorie contributing to the reduction of final energy consumption and indirectly - the reduction of greenhouse gas emissions in small towns - supporting centers of polycentric system according NCSD (National Concept for Spatial Development). The measures will have an additional effect as they will provide a cost-effective functioning of a public building , which will allow tsustainably continue their management and maintenance.The implementation of the activities envisaged in the project will contribute to:
• Achieving the energy consumption class "A" in the Administrative building for public service-Pomorie
• Reducing energy costs and a significant part of the required energy will be provided by the Renewable Source-Solar Plant;
• Higher energy efficiency: direct - reduction of final energy consumption and indirectly - reduction of greenhouse gas emissions in small towns - supporting centers of the polycentric system, according to the NCSD 2013-2025;
• Achieving the indicative 2020 energy savings targets set out in the National Action Plan for Energy Efficiency 2014-2020;
• Ensure better air quality, living conditions, accessible and working environment in accordance with sustainable development criteria;
• Improving performance to extend the life cycle of the building;
• Preservation of the traditional functions of small town-supporting centers related to the provision of public services not only to the local population but also to the population of the surrounding peripheral areas.
The energy efficiency measures will be implemented on the basis of an energy efficiency audit, proving that the measures implemented will cover the concept of the building as a "Near-zero energy building" as defined by the Energy Efficiency Act. Degree of readiness: Technical Project and Building Permit.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и Управление: Проектът ще стартира със сформиране на Екип отговарящ за Организация и Управление на проекта. В състава му ще бъде включен ключовия персонал, покриващ изискванията по процедурата, а именно: Ръководител на проекта, Счетоводител и Експерт „Строителни дейности". Екипът ще бъде селектиран на база професионална компетентност и опит в в управлението и/или изпълнението на инфраструктурни проекти. С реализирането на тази дейност, ще се гарантира оптимално и успешно изпълнение на заложените проектни дейности, с изградени добри комуникации между участниците в цялостното изпълнение на проекта. Ще се изгради комуникационна мрежа между Общината бенефициент и Управляващия Орган на ОПРР. Екипът по проекта ще осъществава постоянен мониторинг на избраните изпълнители и ще спомага за оптималното и качествено изпълнение на заложените дейности и услуги отговарящи на изискванията на настоящата процедура и съответстващи на нормативните норми на Европейското и българското законодателство. Разпределение на възнагражденията, за целия период на реализиране на проекта: - за ръководител проект - 20 месеца по 607,4335 лв. месечно = 12 148.67 - за счетоводител - 20 месеца по 250 лв. месечно =5000лв - за „Строителни дейности" - 10 месеца по 250лв месечно = 2500лв На първата среща на екипът за Организация и Управление на проекта ще бъде извършено разпределение на основните функции, отговорности и задачи между членовете на екипа и ще се подготви подробно планиране на цялостния процес на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. В хода на изпълнението на проекта, ще бъдат провеждани ежемесечни заседания на Екипът за организация и управление на проекта, на които ще бъде анализиран напредъка по проекта и ще се дефинират следващите стъпки и дейности, предстоящи за реализиране. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП (Екип за управление на проекта), са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. 19 648.67 19 208.84
Извършване на строително-монтажни работи (СМР) за Повишаване на Енергийната Ефективност в Административна сграда за обществено обслужване - гр. Поморие: Планираните СМР ще доведат до подобряване на енергийната ефективност на Административната сграда за обществено обслужване в гр. Поморие, попадаща в обхвата на целевите територии по процедурата, което пряко ще допринесе за намаляване на крайното потребление на енергия на сградата обект на интервенция и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в малките градове -съгласно НКПР. Предивидените СМР ще се извършват на база вече изготвена и налична техническа документация - Предварителни дейности (ПД) ПД1:а)Изготвяне на обследване за установяване на техн. характеристики на съществуваща сграда, за удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1, т.1–5 от ЗУТ, б)Съставяне на технически паспорт на сграда съгласно Наредба №5 от 28.12.2006г. в)Извършване на обследване за ЕЕ и издаване на сертификат за енергийни характеристики на сградата.Сключен договор по реда на чл. 20 от ЗОП, в съответствие с определените стойностни прагове за директно възлагане, с рег № Д-324 /06.06.2018г. между Община Поморие и "Санконсултинг" ЕООД на стойност 14 900лв. без ДДС ПД2: Изготвяне на Инвестиционен проект, в съответствие с Наредба№4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и ЗУТ- Сключен договор с изпълнител по реда на чл. 20 от ЗОП, в съответствие с определените стойностни прагове, с рег №Д-323/05.06.2018г между Община Поморие и „Ърбън Грийн“ ЕООД за стойност 14 900 лв. без ДДС ПД3: а)Извършване на Оценка на съответствието на инвестиционните проекти ОСИП - комплексен доклад, съставен от регистрирана независима строителна фирма: чрез директно възлагане на изпълнител, по реда на чл. 20 от ЗОП, в съответствие с определените прагове за директно възлагане, липса на процедура по чл.18 от ЗОП. Сключен Договор с рег № Д - 397 /14.08.2018 г. между Община Поморие и "Експерт Дисижънс" ООД - 950 лв. без ДДС б)Издаване на Разрешение за строеж - Таксата е заплатена от Община Поморие и не е предмет на настоящия проект. Дейностите ПД1, ПД2, ПД3 са вече изцяло реализирани - избрани изпълнители на база оферти, сключени договори по реда на чл. 20 от ЗОП и предадени услуги, предмет на договорите – с ППП. С изпълнението им се постига пълна степен на проектна готовност. Всички предвидени СМР са изцяло съобразени с допустимостта от Насоките за кандидатстване по процедурата и постигащи Основната и Конкретната й цел. Изпълнението им ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите му актове. Община Поморие ще обяви процедура за обществена поръчка с предмет: „Избор на Изпълнител за изпълнение на строително-монтажни работи, съгласно одобрени инвестиционни проекти и издадено Разрешение за Строеж на Административна сграда за обществено обслужване, находяща се на адрес гр. Поморие, ул. „Солна №15, УПИ X, кв. 73а, ПИ №57491.502.476 по КК и КР на гр. Поморие" за Повишаване на енергийна ефективност на обществени сгради в гр. Поморие по ОПРР 2014-2020 г.“ Изпълнителят по обявената обществена поръчка, следва да изпълнява СМР, съгласно условия на ДБФП, проекто договора приложен в документацията към поръчката, одобрения инв. проект ведно с приложената подробна КСС. Да бъдат спазени разпор. на Наредба № 4 от 2009 г. и в съотв. с изискванията за достъпна среда за населението, вкл. за хората с увреждания. Етапи на изпълнение: 1. Изпълнение на СМР при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка, в т.ч.изпълнение на СМР съгласно одобрените строителни книжа. 2. Законосъобразно завършване, предаване на строежа и въвеждане в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка в т.ч.: приключване изпълнението на строежа със съставяне на всички актове съгласно Наредба № 2/31.07.2003г.; издаване на Разрешение за ползване. Преди стартиране на СМР: анализ на източниците на шум на строителната площадка и описание на мерките за ограничаване на шума по време на СМР. 940 750.00 1 126 430.15
Осъществяване на Авторски и Строителен надзор по време на изпълнението на СМР: 1. Упражняване на независим строителен надзор е дейност, която ще се извършва от отделен от избрания изпълнител за СМР контрактор, който ще има за задача да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните мерки за енергийна ефективност и строително-ремонтни дейности. Основната задача на фирмата, извършваща строителния надзор, ще бъде да представлява и защитава интересите на Възложителя-Община Поморие през целия инвестиционен процес. Тя ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на законодателството свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва СМР в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството (основно ЗУТ и подзаконовите актове към него). Строителният надзор е задължителен за строежите от 1-ва до 4-та категория съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ. По време на строителството и в съответствие с изискванията на чл.168, ал.1 от ЗУТ, лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: - законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ; - спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл.169, ал.1-3; - осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. - определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, т.2 от Наредба №2; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; и други подробно описани в чл.168, ал.1 от ЗУТ. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно НАРЕДБА № 3 ОТ 31 ЮЛИ 2003 г. То извършва предписания и заповеди, вписани в заповедната книга, които са задължителни за строителя, инвеститора и техническия ръководител на строежа. Съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ след приключване на СМР лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. 2. Авторския ндзор също е паралелна дейност, която се извършва от отделен от избрания изпълнител за СМР. Извършва се от екипа проектанти, с необходимата проектантска правоспособност, които са изготвили инвестиционния проект, в необходимия обхват и обем съгласно НАРЕДБА № 4 ОТ 21 МАЙ 2001 г. по време на изпълнението на СМР по проекта и Съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ, условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството. В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено: - авторски надзор при строителството на обекта в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаване на разрешение за ползване на обекта; - присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; - наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на СМР за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; - съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; - заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обекта. 31 933.33 25 296.00
Информация и комуникация: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, проектът предвижда мерки за Информация и комуникация за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Регионално развитие” чрез Европейския фонд за регионално развитие в съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, предвидени в чл.8 от Регламент 1828/2006г. на Комисията и приложение 1 към него, както и с Единния наръчник на бенефициента за приагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г“. За осъществяването на дейността и постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция, ще се организират и планират следните дейности: - Провеждане на пресконференция за оповестяване стартирането на проекта - 1 бр. ; - Провеждане на заключителна пресконференция - 1 бр.; - Провеждане на официална церемония за ефективния старт на проекта "Първа копка"-1 бр.; - Провеждане на официална церемония за ефективния старт на проекта "Откриване на обекта" - 1 бр.; - Изработване и монтаж на временен билборд -1 бр., поставен преди провеждане на церемония "Първа копка", със задължително включена следната информация: - Изработване и монтаж на обяснителни табели- по един брой на всеки отделен вход към сградата, тъй като в сградата се помещават отделни администрации извършващи редица публични дейности към обществеността - 4 бр.,с подходящ размер и съдържаща информация в съответствие с Наръчника за дизайн и комуникация. - Публикации в online медии за уведомяване на обществеността- общо 4 бр. - Химикали с логото на ОПРР и ЕФРР от рециклирани материали - 200 бр; - Флаш памет 16GB с логото на ОПРР и ЕФРР - 200 бр. 9 750.00 11 700.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).