Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 401 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The main objective of this project is to transform the ancient and medieval church "St. Archangel Michael" - Rila into a competitive, cultural tourist attraction, part of the tourist product on the territory of the municipality, attracting a significant number of visitors and improving the quality of tourist experience in the destination Rila .
The specific objectives leading to the achievement of the main objective of the project are:
- To support the establishment of a preferred tourist attraction offering suitable conditions for year-round visit through the conservation, restoration and display of all parts of the Church of St. Archangel Michael and the construction work for its socialization, conservation and accessibility;
- To stimulate the interest of different groups of tourists by implementing measures for the development and promotion of the tourism product;
- To support the development of local business in the field of tourism services by increasing the flow of tourists.
Project activities include:
Activity 1. Execution of conservation, restoration, display and accessibility of antique and medieval St. Archangel Michael Church in Rila.
Activity 2. Delivery and installation of church furniture and equipment.
Activity 3. Implementation of measures for development and advertising of the tourist product.
Activity 4. Project organization and management.
Activity 5. Implementation of information and publicity measures.
Activity 6. Conducting a project audit.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на дейности за консервация, реставрация, експониране и осигуряване на достъпност до антична и средновековна църква "Свети Архангел Михаил" в гр. Рила: Дейността предвижда изпълнението на две основни дейности: Поддейност 1. Изпълнение на строителство (консервационно-реставрационни работи и строително-монтажни работи), с цел довършване реставрацията и консервацията на църквата "Свети Архангел Михаил" в гр. Рила. Дейностите представляват Етап 2 от изпълнението на работен проект, съгласуван от Министерство на културата със становище от НИНКН № 33-НН-697/05.08.2014 г. Етапът по строителството ще включи изпълнението на следните дейности за СМР и КРР по условно обозначени „Средновековна част“, "Възрожденска част" и „Съвременна постройка“ на църквата „Св. Архангел Михаил": - КРР и СМР по сградата, включително „Средновековна част“, "Възрожденска част" и „Съвременна постройка“ на църквата „Св. Архангел Михаил"; - СМР по благоустрояването на гробището и модернизация на външния санитарен възел; - СМР за възстановяване на масивна ограда (подпорна стена) с дължина 61.22 м. и на метална ограда на обекта с дължина 163.00 м.; - Изграждане на парково осветление и видеонаблюдение; - Озеленяване и паркоустройство: подготовка на зелените площи, доставка и засаждане на иглолистна и широколистна дървесна растителност и на широколистни декоративни храсти; - Изграждане безплатен паркинг за посетители; - Осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания. Църквата попада в територия с културно-историческо наследство със статут на групов паметник на културата — „Ансамбъл "Бабинска махала" в гр. Рила. Разходите, необходими за реализация на консервационно-реставрационните работи и строително-монтажните работи са формирани въз основа на извършено пазарно проучване, приложено към ФК. Изпълнението на строителството ще се финансира със средства от БФП и финансов инструмент (ФИ), както следва: Поддейност 1. Строително-монтажни работи и консервационно-реставрационни работи по Църква "Свети Архангел Михаил" - гр. Рила на обща стойност 1 305 864,08 лева без ДДС, от които: - изпълнение на КРР и СМР 1 233 373,05 лева без ДДС, които ще бъдат финансирани с БФП; - изпълнение на КРР и СМР 72 491,03 лева без ДДС, които ще бъдат финансирани с ФИ. Финансирането с ФИ на обща стойност 72 491,03 лв. без ДДС (86 989,24 лв. с ДДС) за СМР е по част „Допълнителна инфраструктура, вкл. осигуряване на достъпност“ и включва дейности: - Ремонт на ограда – подпорна стена с обща дължина 61,22 м. на стойност 29 847,54 лв. без ДДС; - Осветителни тела - парково осветление и видеонаблюдение на стойност 41 986,74 лв. без ДДС; - Паркоместа за достъп до обекта на стойност 656,75 лв. без ДДС (включва под-позиции „Уплътняване на земната основа“ – 288,00 лв. и „Доставка и поставяне на пътни знаци Д 21“ – 368,75 лв.). Поддейност 2. Упражняване на авторски надзор по време на строителството за обект "Консервация, реставрация, експониране и осигуряване на достъпност до антична и средновековна църква "Свети Архангел Михаил" в гр. Рила". Тази поддейност включва изпълнението на следните задачи: - Извършване на контрол и консултации на строителната площадка относно съответствие на СМР и КРР с оригиналния инвестиционен проект; - Провеждане на срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта и комисии за съставяне на протоколи по време на изпълнение на обекта съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите или по време на извършване на строителството. Разходите за изпълнение на Поддейност 2. Упражняване на авторски надзор са на стойност 26 155,99 лева без ДДС и ще бъдат финансирани от финансов инструмент 1 233 373.05 1 350 303.04
Консултантска дейност свързана с оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор.: Дейността предвижда използването на външен изпълнител, който да изпълнява дейностите по чл.166, ал.1, т.1 и чл.168 от ЗУТ. За изпълнение на дейността ще бъде избран консултант, притежаващ професионална квалификация и практически опит, който да гарантира законосъобразното изпълнение на строително-монтажните работи на обектите. Той ще бъде отговорен за: - Оценка на съответствието на инвестиционните проекти; - Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа в присъствието на служители по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, като състави необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - В тридневен срок от съставянето на Протоколите за откриване на строителните площадки и определяне на строителна линия и ниво да завери Заповедните книги на строежите и да уведоми писмено в 7-дневен срок от заверката Общината, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК); - съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти; - контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - въвеждане на обектите в експлоатация. - изготвени доклади за оценка на съответствието. След приключването на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателни доклади до Възложителя за всеки от обектите, както и ще съгласува констативни актове по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежите от строителя на Възложителя. Подробна информация относно остойностяването, включително информация относно конкретни проведени обществени поръчки със сходен предмет, е представена в отделно приложение към настоящото проектно предложение. Прогнозните разходи за съгласувания, оценка за съответствие на инвестиционния (работен) проект, осъществяване на строителен надзор са в размер на 26 155,99 лева без ДДС, които ще бъдат финансирани с финансов инструмент. 0.00 0.00
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за презентиране на църквата. : Доставката и монтажа на обзавеждане и оборудване за килийното училище е свързано с презентирането и популяризирането на обекта на интервенция - църквата. Килийното училище "Св.Св. Кирил и Методий" е част от цялостния ансамбъл. Туристическият продукт на общината ще бъде популяризиран посредством туристическия информационен център, интернет сайт и активно използване на килийното училище, където ще се провеждат интерактивните беседи и прожекции. За нуждите на презентирането ще бъде закупено и монтирано оборудване както следва: - Екран за прожектиране - 1 брой; - Мултимедиен проектор - 1 брой; - Обзавеждане за килийното училище, включително: зона за настаняване на посетители, зона за провеждане на прожекции, зала за беседи (столове пуфове, шкафове, витрини, маси, щори и други). - Аудиогайд система - 1 брой. Разходите за изпълнение на дейността са в размер на 31 000 лева без ДДС и ще бъдат финансирани с финансов инструмент. 0.00 0.00
Реализиране на мерки за развитие и реклама на туристическия продукт. : Проектното предложение е базирано на увереността, че църквата притежава изключителна художествена и историческа стойност, която при инвестиции в реставрация и облагородяването на прилежащите площи, предвидени в работния проект, би била пълноценна туристическа атракция, която да обогати туристическия продукт на територията на общината. В тази връзка, в проекта са предвидени мерки за развитие и реклама на туристическия продукт, като следва: - Създаване на аудио запис за презентиране (2 броя); - Превод и професионален запис (2 броя); - Създаване на видео съдържание за презентиране (1 филм); - Информационни и рекламни материали (информационни карти на туристическите обекти, инфо уеб сайт с туристическите атракции; - Указателни табели (3 бр.) табла (2 бр.) колони/транспаранти (2 бр.); - Публикации в специализирани печатни издания за туризъм (3 броя). Изборът на тези мерки е съгласуван с експерти в областта (изкуствовед и историк) и напълно отговаря на вида на обекта. Подобни мерки се използват и за експонирането и популяризирането на Боянската църква (София) и Червената църква (Перущица). Изборът за закупуване на 3D принтер и консумативи към него е базиран на това, да се изработват уникални сувенири, които ще бъдат привлекателни за посетителите и особено за младежите (ученици, студенти и др.), които посещават църквата. Туристическият продукт на общината ще бъде популяризиран посредством туристическия информационен център, интернет сайт и активно използване на килийното училище, където ще се провеждат интерактивните беседи и прожекции. Интегрираният туристически продукт включва предоставяне на услуги и информация за обектите на територията на общината, които включват: 1. Архитектурен комплекс “Бабинска махала” – паметник на културата, включва: - къщи (частна собственост) от епохата на Възраждането; - Килийно училище, датиращо от 1830 г., възстановено и реставрирано; - Гробищна църква “Св. Арахангел Михаил” – датира от ХІІ-ХІІІ век. В нея са открити уникални стенописи с изображения на светци от края на ХІІ и началото на ХІІІ в. 2. Градски парк, с изложен “Самоков” (съоръжение за рудодобив) и паметника на Майстор Алекси Рилец – възстановил и съградил Рилски манастир в днешния му вид. 3. Еко-пътека “Кръста” – пътуване към древността. 4. Еко-пътека “Водопади Бохемия” – красотата на природата. 5. Църква “Св. Никола” – датира от 1885 г., паметник на културата. 6. Дом на културно-историческото наследство – от античността да най-ново време. 7. Параклисите “Св. Петка”, “Св. Георги”, “Св. Варвара” и “Св. Троица”. Туристическият информационен център ще бъде основно звено, което ще рекламира туристическия продукт в общината, ще предоставя туристическа информация и услуги на посетителите. Разходите за изпълнение на дейността са в размер на 62 000 лева без ДДС и ще бъдат финансирани с финансов инструмент. 0.00 0.00
Организация и управление на проекта. : За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще отговаря екипът за неговото управление, в който са включени следните позиции: - Ръководител проект; - Експерт "Финанси и счетоводство"; - Експерт "Строителство"; - Експерт „Културно-историческо наследство”; - Координатор. За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото изпълнение на проекта в рамките на заложените времеви и финансови параметри ще бъдат подготвени и утвърдени всички необходими документи и процедури, определящи правилата и стъпките за реализирането му. За тази цел след стартирането на проекта екипът: - ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта; - ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности; - ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптиране на плана за действие, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; - ще обсъди и приеме в окончателен вариант предварително разработени от ръководителя на проекта описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта; - ще бъде обсъден графика за провеждане на обществени поръчки, като всеки член на екипа ще получи копие от приетите документи. - ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от Ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ; - ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности; - ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности; - ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на представители на Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат: - ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа; - оптимално използване на наличните човешки ресурси; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта; - равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. Разходите за изпълнение на дейността са на стойност 36 000 лева без ДДС и ще бъдат финансирани с финансов инструмент по проекта. 0.00 0.00
Изпълнение на мерки за информация и публичност. : Описание В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на единния наръчни на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване ще бъдат: 1. Изготвяне и поставяне на временен билборд с информация за проекта (по време на строителството); 2. Организиране и повеждане на две официални церемонии - при "Първа копка" и при откриване на обекта; 3. Организиране и провеждане на две публични събития (пресконференции); 4. Изработване на банер и на 3 плаката за визуализация на проекта по време на публични събития; 5. Информационни съобщения (PR публикации) в регионални медии; 6. Изработване и поставяне на 1 брой постоянна обяснителна табела; 7. Популяризиране на проекта и неговото изпълнение, чрез регулярни публикации в сайта на Община Рила. В допълнение бенефициентът ще редовно ще публикува на интернет страницата на община Рила информация за напредъка при изпълнението на проекта. Разходите за изпълнение за дейността са в размер на 10 000,00 лева без ДДС и ще бъдат финансирани с финансов инструмент. 0.00 0.00
Провеждане на одит на проекта.: Дейността предвижда осъществяване на финансов одит от регистриран експерт счетоводител или фирма за одит за удостоверяване и оценка на целесъобразността и ефективността на изразходваните финансови средства по проекта. Финансовият одит ще съпровожда всеки един етап от изпълнението на проекта. Екипът за управление на проекта ще извърши цялостното администриране и отчитане на проектните дейности, като подготви финалните технически и финансови отчети. Разходите за изпълнение за дейността са в размер на 6 000,00 лева без ДДС и ще бъдат финансирани с финансов инструмент. 0.00 0.00
Подготовка на бизнес план на проекта: Дейността по подготовката на бизнес план на проекта включва следните стъпки: - събиране на релевантна информация за обекта на интервенция по проекта; - събиране на информация за туристическите обекти на територията на община Рила и разкриване на потенциални възможности за нови; - обобщаване на информацията, свързана с описание на интегрирания туристически продукт на общината, неговото предлагане и реализирани предходни дейности за популяризиране; - анализ на финансови данни, свързани с приходи и разходи на община Рила и свързаните с обекта на интервенция и други обекти, които участват в интегрирания туристически продукт на общината; - анализ на необходимите дейности, свързани с популяризиране на интегрирания туристически продукт на община Рила и определяне на подходящи мерки за изпълнение; - изготвяне на финансов анализ на проекта; - анализ на финансовия ресурс, необходим за реализация на проекта и обосновка (финансов инструмент и БФП); - подготовка на описателна част на бизнес план; - обсъждане и съгласуване на изготвения бизнес план с възложителя (община Рила). Разходите за дейността ще се финансират с финансов инструмент в размер на 15 000 лева без ДДС. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).