Дейност 1. Реализиране на пазара на предприемаческа идея – ЧАСТ 1 (дейност 1, под-дейност 1.1., етап 1 ще бъде осъществен чрез наемане на квалифициран персонал-4 лица на следните позиции: „Архитект“ ; „Проектант“; „Машинен инженер“ и „Чертожник“): Дейността по реализиране на пазара на предприемаческата идея - продукти, притежаващи характеристиките на услуги, а именно: проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности, включва следните под-дейности, представляващи етапите от цялостния им процес от разработката, вкл. проектирането и изготвянето им (най-общо–създаването на услугите) през процеса на предоставянето им на клиентите до крайното излизане и позициониране на целевия пазар:
Под-дейност1.1.Същински процес на предоставяне на услугите по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности
Под-дейност1.2.Създаване на предпоставки и условия за навлизане и позициониране на целевия пазар
Конкретните действия, планирани да бъдат предприети в процеса на изпълнение на така формулираните две под-дейности на Дейност 1, както и съответните ресурси, които ще са необходими за осъществяването им, разходите за които са планирани в бюджета на проекта, са, както следва:
Под-дейност 1.1.Същински процес на предоставяне на услугите по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности
Под-дейността вкл. действия по изпълнение на следните 4 етапа:
Етап 1.Подготвителен етап–осигуряване на необходимите човешки ресурси;
Етап 2.Подготвителен етап–осигуряване на необходимите материални ресурси;
Етап 3.Подготвителен етап–осигуряване на необходимите нематериални ресурси и
Етап 4.Същинско изпълнение.
Конкретните действия,предприемани в етапите на под-дейност1.1., както и съответните ресурси за осъществяването им, разходите за които са планирани в бюджета на проекта, са:
Етап 1.Подготвителен етап–осигуряване на необходимите човешки ресурси за осъществяване на същинския процес на предоставяне на услугите по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности,в т.ч.:
-1 лице за позиция: Архитект–ще бъде заето по проекта за 17 мес.(от 2-ри до 18-ти, вкл. мес. от изп. на проекта) на 8 ч./ден.Лицето ще отговаря за извършването на дейности в инвестиционното проектиране и устройственото планиране, както и ще контролира изграждането, поддържането и възстановяването на сгради. Основните задачи, които ще изпълнява архитекта в проекта са разписани в детайли в т.9 на ФК.
-1 лице за позиция: Проектант–ще бъде заето по проекта за 17 мес.(от 2-ри до 18-ти, вкл. мес. от изп. на проекта) на 4 ч./ден.Проектанта ще провежда проучвания, консултации, проектиране и управление на строителни дейности; ще управлява строителни работи и ще осъществява поддръжката на строителни съоръжения; ще отправя съвети в технологичен аспект относно видовете използвани материали.Проектанта по проекта ще изпълнява основни задачи, разписани в детайли в т.9 на ФК.
-1 лице за позиция: Машинен инженер-ще бъде заето по проекта за 17 мес.(от 2-ри до 18-ти, вкл. мес. от изп. на проекта) на 4 ч./ден.Машинния инженер ще провежда проучвания, ще предоставя съвети и ще проектира в производствени сгради по задание на клиенти производствени машини, промишлени съоръжения, оборудване и системи; съветва по и контролира тяхното функциониране, поддръжка и ремонт;ще изучава и консултира относно материали, продукти и процеси.Машинния инженер по проекта ще изпълнява основни задачи, разписани в детайли в т.9 на ФК.
-1 лице за позиция: Чертожник-ще бъде заето по проекта за 17 мес.(от 2-ри до 18-ти, вкл. мес. от изп. на проекта) на 4 ч./ден.Чертожникът ще изпълнява функции по подготовка на технически чертежи, карти и схеми от скици, измервания и други данни, ще копира чертежи и рисунки; ще подготвя и коригира работни чертежи от скици и спецификации, изготвени от архитекта и други, разписани в детайли в т.9 на ФК.
В периода от1-ви до 2-ри мес. ще бъдат сключени трудови договори с поименно посочените лица за съответните позиции спрямо планираната им заетост в проекта, посочена в т.9 на ФК.
За позиция Чертожник договора ще бъде сключен с лице, отговарящо на посочените в т. 9 Екип от ФК изисквания, след провеждане на процедура за подбор на персонал. |
249 400.00
|
119 562.09
|
Дейност 1.Реализиране на пазара на предприемаческа идея-ЧАСТ 2 (дейност 1, под-дейност 1.1., етап 2 ще бъде осъществена чрез закупуване на 11 ДМА:Мултифункц.принтиращо и копиращо устройство,черно-бяло А3-1бр; Мултифункц.принтиращо и копиращо устройство,цветно А3-1бр;Малоформатно принтиращо и копиращо устройство А4-1бр;Лаптоп-Мобилна работна станция-4 бр и Стационарна компютърна конфигурация-4 бр): Под-дейност 1.1. Същински процес на предоставяне на услугите по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности
Етап 2. Подготвителен етап – осигуряване на необходимите материални ресурси за осъществяване на същинския процес на предоставяне на услугите по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности – 11 бр. ДМА, в т.ч.:
- Мултифункционално принтиращо и копиращо устройство, черно- бяло формат А3 - 1бр;
- Мултифункционално принтиращо и копиращо устройство, цветно формат А3 - 1бр.;
- Малоформатно принтиращо и копиращо устройство, формат А4 - 1бр;
- Лаптоп - Мобилна работна станция - 4 бр. и
- Стационарна компютърна конфигурация -4 бр.
Предвидените за закупуване по проекта различни принтиращи и копиращи устройства са от изключително значение за процеса по реализация на предприемаческата идея (предоставяне на услуги по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности) в частта им по финалното отпечатване и представяне на хартиен носител на различните видове продукти – резултат от съответните услуги, в т.ч. изготвени скици, градоустройствени планове, идейни и работни проекти на жилищни, обществени и промишлени сгради и съоръжения и др. Към настоящия момент, посочените продукти се представят в съответните институции за съгласуване и одобрение на хартиен носител, от където и изискването на клиентите, съответно на такъв да им бъдат изпълнени и предадени. Това от своя страна обосновава изключителната нужда и необходимост на включените в проекта 3 вида принтиращи и копиращи устройства с различни технически и функционални характеристики и за различни формати на разпечатване.
Предвидените за закупуване по проекта 4 бр. стационарни компютърни конфигурации също са от изключително значение за процеса по реализация на предприемаческата идея (предоставяне на услуги по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности) в частта им по същинската разработка, електронно разчертаване, проектиране, компютърен дизайн и 3Д визуализиране и презентация на продуктите – резултатите от услугите. Стационарните компютърни станции са 4 на брой, като са планирани по 1 бр. работно място за всеки от ангажираните по проекта 4 квалифицирани експерта. Те ще бъдат и основните работни места, където ще се изпълняват пряко действията по реализиране на предприемаческата идея, обхваната в проекта.
Предвидените за закупуване по проекта 4 бр. мобилни работни станции са от изключително значение за процеса по реализация на предприемаческата идея (предоставяне на услуги по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности) в частта им, от една страна, при осъществяване на подготвителните действия за осъществяване на услугите, свързани със заснемане на обекта, събиране и обработка на първоначална информация за обекта-поръчка на клиента на място, от друга страна, те са средства за представяне на готовия, разработен 3Д визуализиран проект на място при клиента и при нужда преработката му, доработката му или ревизирането му на място при клиента и спрямо неговите виждания и изисквания относно цялостно оформление и дизайн. Мобилните работни станции е предвидено да са 4 на брой, като са планирани по 1 бр. мобилна работна станция за всеки от ангажираните по проекта 4 квалифицирани експерта с оглед различния им профил и с оглед различните функции при разработката и презентацията на съответния проект-задание на клиента.
Планирания период на изпълнение на описания втори етап ще бъде от 1-ви до 6-ти месец, вкл. от изпълнението на проекта, като в периода от 1-ви до 3-ти месец ще бъде разработена необходимата документация за провеждане на процедура чрез публична покана; през 4-ти-5-ти месец ще бъде проведена процедурата и ще бъде избран изпълнител на планираните доставки и в периода 5-ти-6ти месец ще бъдат извършени самите доставки, инсталации и тестови пускания на предвидените 11 ДМА. |
0.00
|
66 915.00
|
Дейност 1.Реализиране на пазара на предприемаческа идея-ЧАСТ 3 (дейност 1, под-дейност 1.1., етап 3 и етап 4 ще бъде осъществена чрез закупуване на 3 ДНА:Софтуер за компютърен дизайн със спец. инструменти-1 бр.;Софтуер за моделиране и представяне чрез 3Д анимиране-1 бр. и Софтуер за моделиране на мултидисцип. дизайн на детайлите и конструкцията-1 бр. и чрез наем на работно помещение за 17 мес.): Под-дейност 1.1. Същински процес на предоставяне на услугите по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности
Етап 3. Подготвителен етап – осигуряване на необходимите нематериални ресурси за осъществяване на същинския процес на предоставяне на услугите по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности – 3 бр. ДНА, в т.ч.:
- Софтуер за компютърен дизайн със специализирани инструменти - 1 бр.;
- Софтуер за моделиране и представяне чрез 3Д анимиране - 1 бр. и
- Софтуер за моделиране на мултидисциплинарен дизайн на детайлите и конструкцията - 1 бр.
Предвидените за закупуване по проекта 3 бр. Специализирани софтуери са от изключително значение за процеса по реализация на предприемаческата идея (предоставяне на услуги по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности), най-вече в частта им по същинската разработка, електронно разчертаване, проектиране, компютърен дизайн и 3Д визуализиране, както и презентация на продуктите – резултатите от услугите. Планираните 3 различни софтуерни продукта са с различни функционалности и характеристики, като всеки един е нужен и изпълнява пряко различна роля в процеса на реализиране на предприемаческата идея, както следва:
- Софтуера за компютърен дизайн със специализирани инструменти – е специализирано приложене за двуизмерно и триизмерно проектиране и чертане. Поддържа файлови формати DWG и DXF, както и формати предназначени за обмен на чертефи DWF и DWFx. Има вградени специализирани инструменти за базово проектиране, архитектура, електро инсталации, машинно конструиране, заводско проектиране и сградни инсталации, картография и работа с растерни изображения;
- Софтуер за моделиране и представяне чрез 3Д анимиране – това е софтуер за 3Д моделиране, анимация и рендериране, който служи за създаване на фотореалистични изображения, визуализиране на проекти и възможности за визуална реалност. Софтуерът се използва за детайлна визуализация и компютърна графика за индустриален дизайн, дизайн и архитектура и предоставя възможност за рендериране на всички планирани по проекта 4 работни места;
- Софтуер за моделиране на мултидисциплинарен дизайн на детайлите и конструкцията – представлява софтуер за мултидисциплинарен дизайн на детайлите и конструкцията, използващ BIM технологията. Има вградени специализирани инструменти за работа на специалности архитектура, сградни инсталации и иконструкции.
Планирания период на изпълнение на описания трети етап ще бъде от 1-ви до 6-ти месец, вкл. от изпълнението на проекта, като в периода от 1-ви до 3-ти месец ще бъде разработена необходимата документация за избор на изпълнител без провеждане на процедура по указания на УО, подробно описана в т. 10 на ФК; през 4-ти-5-ти месец ще бъде избран изпълнител на планираните доставки и в периода 5-ти-6ти месец ще бъдат извършени самите доставки, инсталации и тестови пускания на предвидените 3 ДНА.
Етап 4. Същинско изпълнение – осъществяване предоставянето на услугите по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности на потенциалните клиенти.
В посочения етап 4 всичките ресурси, планирани и осигурени в предходните етапи от 1 до 3 ще бъдат реално включени и използвани в процеса на същинско предоставяне на услугите по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности на потенциалните клиенти. Планираните ресурси ще бъдат позиционирани в работно помещение в гр. Пазарджик, за което в бюджета на проекта в б.р. 5.1. са предвидени разходи за наема му за период от 17 мес., в т.ч. режийните разходи по него. |
0.00
|
37 496.71
|
Дейност 1. Реализиране на пазара на предприемаческа идея – ЧАСТ 4 (дейност 1, под-дейност 1.2. ще бъде осъществена чрез 2 външни услуги - разработване на пазарен анализ и маркетингова стратегия - 1 брой и създаване на интернет страница - 1 брой): Под-дейност 1.2. Създаване на предпоставки и условия за навлизане и позициониране на целевия пазар
Под-дейността включва действия по създаване на предпоставки и условия за навлизане и позициониране на целевия пазар и съответно осигуряване на ресурсната обезпеченост за този процес. Под-дейност 1.2. включва извършването от външни изпълнители на 2 услуги - разработване на пазарен анализ и маркетингова стратегия - 1 брой и създаване на интернет страница на „М-ПРОЕКТ И ДИЗАЙН” ООД - 1 брой.
Индикативно, планирания период на изпълнение на под-дейност 1.2. ще бъде от 13-ти до 18-ти месец, вкл. от изпълнението на проекта.
Планираните 2 външни услуги са с оглед осигуряване на необходимите предпоставки за развитие на услугите по проектиране на сгради и съоръжения и консултации по архитектурни дейности, представляващи предприемаческата идея, реализирана по проекта. В предмета на услугата за разработване на пазарен анализ и маркетингова стратегия ще бъдат обхванати:
(1)Пазарен анализ
- Анализ на пазара на конкуренцията в България;
- Поведение на пазара;
- SWOT анализ
- Определяне на таргет група;
- Изграждане на процес по намиране на потенциални клиенти;
- Изграждане на „фуния“, през която да преминават потенциалните клиенти до извършването на продажба:
• Изготвяне на темплейти за първи, втори и трети контакт с клиента;
• Определяне на различните канали за продажба;
• Изготвяне на стандартизиран формат за анализиране на резултатите и подобряване на процеса по продажби.
(2) Маркетингова стратегия и изграждане на разпознаваем бранд
- Изграждане на бранд идентичност;
- Набелязване на посланията, които ще носи бранда;
- Рекламна стратегия. |
0.00
|
24 550.00
|
Дейност 2. Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 11 бр. стикери и 1 бр. табела): Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет.
С цел популяризация на дейностите и под-дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат следните мерки, включени в настоящата дейност по визуализация на проекта:
(1) изработка и доставка на 11 броя стикери за маркиране на закупуваните по проекта ДМА – изработени по образец Приложение 2.16.5. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.;
(2) изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна табела с информация за проекта - по образец Приложение 2.16.3. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; с минимални размери 50 х 70 см. Постоянната табела ще бъде монтирана на видно място, на входа на помещението в гр. Пазарджик, където ще бъдат инсталирани придобиваните по проекта активи и където ще се изпълнява проекта;
(3) включване на визуализационните и информационни реквизити на ОПИК и ЕС в съответствие с изискванията за мерките за публичност във всяка една комуникация и документация, изготвяни в процеса на изпълнение на проекта при възникващите взаимоотношения с доставчици, изпълнители на услуги, клиенти и други заинтересовани страни. Всяко едно от средствата за визуализация ще съдържа информация, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП „Иновации и конкуретноспособност” 2014-2020 г., номер и наименование на проекта на български език.
Чрез изпълнение на дейността по визуализация на проекта ще се осигури публичност на целите, постигнатите резултатите от проекта, както и размера на финансовата подкрепа по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет.
Дейността се предвижда да стартира от 1-ви проектен месец, имайки предвид необходимостта от изготвяне на съответния пакет документи по процедурите за избор на изпълнители за доставка на предвидените по проекта активи, както и на планираните услуги, съгласно предвидените указания за информация и комуникация. Нейната продължителност съответно ще бъде през целия период на изпълнение на проекта, като при финализиране на дейностите по доставката на ДМА ще бъдат изработени и предвидените в дейността 11 стикера. |
600.00
|
590.00
|