Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project includes purchasing of software and hardware, needed for implementation of innovative online paltform for trainings. The innovation will help all trainees learn quickly and easily how to use necessary software products in an innovative, effective and amusing way and receiving longterm longlife knowledge. Based on its experience as professional training center, the company will implement an entirely new product, directed also to the english-speaking market. The innovative practical training for usage of professional software has been tested on the Bulgarian market and now there is a necessity for it to be launched on the global market by means of its translation into english language. Aula Software e-Learning combines 3 key elements: - Aula motivation (system for gamification in the process of software training); - Aula communication (system for communication and collaboration between lectors and trainees); - Aula software video (video lessons). The major purpose is to present the innovation to broader audience, without any language barriers and to increase the efficient usage of the full functionality of professional softwares worldwide. Target groups are people, working with professional software, having need to improve their qualities. Most of the consumers use less than 50% of the functionalities of a given software and lose time, energy and money. The innovation will help specialists increase their work quality (e.g. graphic designer to use in full value Photoshop, InDesign, Illustrator; engineer - to use more quickly AutoCAD, Inventor, SolidWorks; office staff - Word, Exccel, PowerPoint). The expected results are related with an increase in the number of watched lessons and the following positive effect from them. The global implementation of the platform will increase the computer literacy and effectiveness of all users, it will optimize their day-to-day tasks and will lead to positive business results in each company with trained staff.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на софтуер, необходим за внедряване на иновативна онлайн платформа за софтуерни обучения „Aula Software e-Learning“ (ще бъде извършена чрез закупуването на софтуер за полуавтоматичен превод от български език към английски език на налични софтуерни обучения от администратори на софтуера и визуализация на преведените софтуерни обучения - 1 бр.): Като част от дейността ще се закупи софтуер за полуавтоматичен превод от български към английски език и визуализация на преведените софтуерни обучения - 1 бр. Той ще позволи внедряването на английски език на онлайн платформа, специализирана в сферата на онлайн обучения за популярен професионален софтуер. Тя предлага възможност по един иновативен, ефективен и забавен начин обучаващите се да се научат бързо и лесно да използват необходимите им софтуерни продукти, като получат дълготрайни знания за цял живот. Предвиденият софтуер ще включва следните модули: 1/ Автоматично разпознаване на аудио пътеката от видео файловете с обучения - тук софтуерът автоматично засича паузи в аудиото и разделя аудио пътеката от видеото на отделни сегменти. 2/ Автоматично създаване на транскрипт - всеки един аудио сегмент се разделя и минава през алгоритъм за разпознаване на глас. Разпознатият български глас се трансформира в текст (транскрипт). 3/ Ръчна корекция на текст - интерфейс за ръчна корекция на разпознатия текст, който на един екран показва видео, аудио пътека и разпознат текст. 4/ Автоматичен превод български-английски език - превод към английски език текст към текст. 5/ Ръчна корекция на текст - интерфейс в софтуера даващ възможност оператор да провери английския текст и да нанесе корекции. 6/ Автоматично изговаряне на английско аудио - софтуерът ще разполага с алгоритъм за изговаряне на английски текст и преведения и проверен английски текст ще се трансформира в аудио. 7/ Интерфейс за аудио дублаж - софтуерът ще разполага с интерфейс, който да позволи на оператор да изговори част или цялото аудио за видео урока и то да бъде записано като крайна аудио пътека за този урок. 8/ Визуализация на преведените обучения - потребителите гледат уроците на английски език. Към този момент иновацията е тествана на българския пазар и целта е чрез проекта да се навлезе на нови пазари чрез предлагане на платформата на английски език и да се достигне глобалния пазар от над 0,5 млрд. англоговорящи. Закупуването на актива ще позволи провеждането на онлайн обучения по професионален софтуер на английски език. Концепцията на платформата е базирана на иновативна комбинация от ефективни методи за онлайн обучения по професионален софтуер, които ще бъдат изпълнени с помощта на закупения софтуер. Иновацията ще използва успешно работещият Freemium model. Той представлява стратегически бизнес модел, в който част от услугите се предлагат безплатно. Потребителят ще може да използва част от услугата безплатно и да прецени дали му харесва, като след това ще може да заплати, за пълния пакет от услуги. Предвиденият софтуер ще позволи внедряването на иновативно компютърно и мобилно приложение с образователно-развлекателен характер и на английски език. То комбинира 3 ключови елемента, които се материализират в един изцяло нов и иновативен продукт: - Аула мотивация (система за геймификация в обучението за софтуер); - Аула комуникация (комуникация и колаборация между преподаватели и обучаващи се), включва: Уеб-базиран скрийншот инструмент за софтуер; Система за въпроси и отговори (форум) между участниците; Система за видео отговор; Чат в реално време между учащите се; Аула стъпка по стъпка (споделяне на знание за решаване на конкретен проблем в лесно изпълними стъпки); - Аула софтуер видео – видео уроци, специално предвидени онлайн видео обучение за софтуер; Стъпки за реализация на дейността: 1/ Сформиране на екип по проекта (1-ви месец) - ръководител на проекта, координатор и счетоводител, като всеки от тях ще има ясно определени задачи и отговорности. 2/ Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 6-ти месец) - съгласно изискванията, регламентирани в ПМС № 118/20.05.2014. 3/ Сключване на договор с избрания изпълнител (от 6-ти до 7-ти месец). 4/ Доставка на запупените активи (от 8-ти до 17-ти месец). 5/ Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация на закупените активи. Подписване на финални приемо-предавателни протоколи. (от 17-ти до 18-ти месец). 380 000.00 380 000.00
Закупуване на хардуер (ще бъде извършена чрез закупуването на: сървъри тип 1 - 2 бр.; сървъри тип 2 - 3 бр. : Като част от дейността ще се закупят: сървъри тип 1 - 2 бр.; сървъри тип 2 - 3 бр. Иновацията е разработена на база полезен модел за предоставяне на „адаптивно онлайн обучение“, като за да бъде ефективно внедрена, е необходимо да се закупи хардуер, на който ще работи “Aula Software e-Learning” и на който ще бъде инсталиран закупения софтуер. Предвидените сървъри тип 1 ще се използват за софтуерни приложения и съхранение на видео и изображения. Сървърите от тип 1 са 2 броя, защото при система с един сървър тип 1, ще имаме единична точка на повреда. При повреда в този сървър цялата система спира да работи и възстановяването ще отнеме дни. При два или повече сървъра тип 1 този проблем ще бъде разрешен и системата ще продължи да работи, дори един от сървърите да се повреди. Това дава възможност да се реагира и подмени сървъра, докато системата продължава да работи. Сървърите тип 2 представляват клъстърна база данни от тип NoSQL. Те дават възможност за съхранение на консистентна Big Data, вътрешни изчислителни процеси и анализи, както и използването в реално време от софтуерните приложения работещи в сървъри Тип 1. Сървърите от тип 2 работещи с Couchbase база данни, синхронизират данните помежду си на ниво оперативна памет, преди да ги запишат в постоянната дискова памет. Това ги прави много по-бързи и мащабируеми от традиционните бази данни, но създава проблем с надеждността на системата при малък брой сървъри. За това, за да има максимална надеждност, клъстърът от база данни трябва да има поне 3 сървъра. Така при проблем с всеки един от 3-те сървъра, останалите ще продължат да работят и обслужват системата. В противен случай, при малък брой сървъри и възникнал проблем с тях, може да има безвъзвратна загуба на данни и срив в системата за дни. Предвиденият за закупуване хардуер включва следните елементи: 1. Сървър база данни; 2. Изчислителен сървър; 3. Уеб сървър; 4. Файлов сървър за статични файлове; 5. Комуникационен сървър; Параметрите на оборудването са съобразени с месечно натоварване 1,200,000 уеб сесии, 500,000 уникални потребителя, 5,000,000 прегледани страници и средна продължителност от 10 минути на сайта на всеки потребител. Стъпки за реализация на дейността: 1/ Сформиране на екип по проекта (1-ви месец) - ръководител на проекта, координатор и счетоводител, като всеки от тях ще има ясно определени задачи и отговорности. 2/ Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 6-ти месец) - съгласно изискванията, регламентирани в ПМС № 118/20.05.2014. 3/ Сключване на договор с избрания изпълнител (7-ми месец). 4/ Доставка на закупените активи (от 7-ми до 12-ти месец). 5/ Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация на закупените активи. Подписване на финални приемо-предавателни протоколи. (12-ти месец). 40 249.60 35 389.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).