Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 339 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The main task of the present project proposal is sustainable energy renovation by introducing integrated energy efficiency measures in  residential building, subject of the present project proposal. The implementation of the project activities will improve the living conditions of households and will help to achieve a higher quality of the living environment, will contribute to high thermal comfort in connection with the reduced emissions of greenhouse gases, as well as to the reduction of energy consumption in the building. Improving EE will have long-term positive effects on the economy as well. The planned interventions and the reduction of energy costs for households will contribute to increasing social sustainability in many aspects, improving the living conditions of households, increasing the quality of life of the population in connection with reduced greenhouse gas emissions. The parallel efforts of national and local authorities as well as consumers to increase energy efficiency are extremely necessary given the high levels of energy intensity of the economy, exceeding 3.5 times the energy expenditure for production per unit of GDP on average in the EU, as well as given the extremely unfavorable energy characteristics of the country's building stock with predominant energy consumption classes E, F and G. Efforts to renew the building stock are essential to support economic recovery by creating jobs in the construction sector, energy savings, healthier living conditions and reducing energy poverty. In this regard, the project is in full compliance with Bulgaria's regulations in the field of EE, as well as mainly with the Strategy for Sustainable Energy Development of the Republic of Bulgaria until 2030 with a horizon of 2050, namely the achievement of a highly energy-efficient and decarbonized built fund by improving the energy performance of multi-family residential buildings.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Подготвителни дейности за внедряване на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда : Дейностите по изготвяне на обследване за енергийна ефективност, сертификат за енергийни характеристики на сградата в експлоатация, обследването за установяване на техническите характеристики на сградата, изготвянето на обследване за наличие на защитени синантропни видове са условие за кандидатстване по Процедура чрез подбор на проектни предложения BG16FFPR003-4.001 „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на многофамилни жилищни сгради, включително справяне с енергийната бедност“, и в тази връзка те са подготвителни към дейността за внедряване на мерки за ЕЕ на горепосочената сграда. Нейното изпълнение беше реализирано на етап подготовка на ПИИ и имаше за цел да бъдат извършени всички необходими задачи, съобразно правилата на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, които да осигурят кандидатстването и финансирането на предложението. Документите, които са изготвени в резултат от изпълнението на дейността определят техническите и финансовите параметри на общата, специфичните цели, индикатори и очаквани резултати на проекта. Дейността включва изпълнението на следните поддейности: • Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ – първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложението по настоящата процедура; • Изготвяне на техническо обследване и технически паспорт на сградата; • Изготвяне на обследване за наличие на защитени синантропни видове: Съгласно "ДОБРИ ПРАКТИКИ И МЕТОДИКА ЗА ОБСЛЕДВАНЕ НА ПРИ САНИРАНЕ НА СГРАДИ" на Министерство на околната среда и водите, въвеждането на мерките за енергийна ефективност на сградите следва да протече, като се избегнат или се ограничат до минимум вредните влияния върху синантропните защитени видове. По този начин ще се постигне необходимата екологосъобразност и ще бъде модел за устойчивост. Настоящата методика съвместява защитата на животните и изпълнението на строителните дейности. Целите на методиката са следните:- да осигури опазването на защитените видове, обитаващи сгради и спазването на изискванията на Закона за биологичното разнообразие (чл.38) - да предложи приложими мерки за смекчаване на щетите върху индивидите и техните колонии; - в зависимост от находките, да предложи подходящи срокове за реализация на строителните дейности и последователността в изпълнението на мерките за намаляване на очакваните въздействия; - да изготви препоръки за създаване на компенсаторни убежища; - да маркира текстове, които да послужат за промяна на наличните нормативни документи с цел опазване на биоразнообразието при изпълнение на мерки за енергийна ефективност; - запознаване на обществеността със заплахите за различните видове и с практични методи и възможности с помощта на които може да се помогне на птиците и прилепите по време на реконструирането и топлоизолирането на сградите ако се установи наличие на синантропни видове в сградата. Изпълнението на дейността бе от ключово значение за подготовката на качествено и обосновано ПИИ по процедурата. В многофамилната жилищна сграда, находяща се в гр. Кюстендил, кв. "Запад" блок 106 и 107, Община Кюстендил е собственик на следните самостоятелни обекти с административен адрес: гр. Кюстендил, ж.к. Запад, бл. 106, ет. 7, ап. 28; бл. 106, ет. 8, ап. 32; бл. 107, ет. 2, ап. 6 и бл. 107, ет. 3, ап. 8. 25 440.00 0.00
Дейност 2 Организация, управление и видимост, прозрачност и комуникация на проекта : В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за публичност и информация и съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с който да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат с богат професионален опит. Проектният екип ще е отговорен за спазването на процедурите и изискванията на Структура за наблюдение и докладване съгласно клаузите на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема и приложенията към него, за упражняването на постоянен мониторинг и контрол по отношение на наетите фирми - изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната технологична последователност и не на последно място, за информирането на широката общественост за проекта. През целия период на реализиране на проекта ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатите от него и приноса на Министерство на регионалното развитие и благоустройството и Фонда за справедлив преход. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: целевите групи и преките бенефициенти по проекта; широката общественост; разпространителите на информация. Изпълнението ще съответства на всички принципи, свързани с осигуряването на информация и публичност при реализирането на проекти, а именно: - Равнопоставеност - Навременност - Адаптивност - Прозрачност и Партньорство Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Директна комуникация - пресконференции, официални церемонии, разработване на информационни материали; - Външна реклама - постоянни обяснителни табели. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информация и комуникация, предвидени в Условията за изпълнение. 76 260.81 0.00
Дейност 3 Изпълнение на инженеринг – изготвяне на инвестиционен проект за нуждите на обновяването, осъществяване на авторски надзор и изпълнение на СМР за обекта : Настоящата дейност включва в себе си три поддейности: 1. Изготвяне на инвестиционен проект; 2. Авторски надзор; 3. Изпълнение на дейности по СМР за обекта. Първата част на обществената поръчка ще включва изработване на инвестиционен проект във фаза Технически проект в обем и съдържание съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Изработеният инвестиционен проект ще съдържа всички проектни части, необходими за издаване на Разрешение за строеж за обекта. Авторският надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в работния проект. Авторски надзор ще бъде упражняван най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на участниците в строителния процес. Основните задължения на авторския надзор са: - Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството. - Разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Извършване на експертни дейности и консултации. - Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност. Изпълнението на строително - монтажните дейности ще бъде в съответствие с изготвения инвестиционен проект и действащото законодателство в Република България. Обхватът на предвидените строително - монтажни работи ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на инвестиционния проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. В многофамилната жилищна сграда, находяща се в гр. Кюстендил, кв. "Запад" блок 106 и 107, Община Кюстендил е собственик на следните самостоятелни обекти с административен адрес: гр. Кюстендил, ж.к. Запад, бл. 106, ет. 7, ап. 28; бл. 106, ет. 8, ап. 32; бл. 107, ет. 2, ап. 6 и бл. 107, ет. 3, ап. 8. 1 095 200.52 0.00
Дейност 4 Консултантски услуги съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ и извършване на оценка на съответствието на инвестиционният проект, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ : Изпълнението на дейностите ще се извърши съгласно изискванията на чл.168, ал.2 от ЗУТ, чийто обхват ще бъде, както следва: - оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект със съществените изисквания по ЗУТ; - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; - в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите, съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. В многофамилната жилищна сграда, находяща се в гр. Кюстендил, кв. "Запад" блок 106 и 107, Община Кюстендил е собственик на следните самостоятелни обекти с административен адрес: гр. Кюстендил, ж.к. Запад, бл. 106, ет. 7, ап. 28; бл. 106, ет. 8, ап. 32; бл. 107, ет. 2, ап. 6 и бл. 107, ет. 3, ап. 8. 39 318.96 0.00
Дейност 5 Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство и въвеждане в експлоатация на многофамилната жилищна сграда : Закона за устройство на територията (ЗУТ) урежда обществените отношения, свързани с устройството на територията, инвестиционното проектиране и строителството в Република България, и определя ограниченията върху собствеността за устройствени цели. Издаването на отделните актове в строителния процес е също съгласно ЗУТ, като изискванията към тях са различни в зависимост от категорията на обекта. Съвременното жилищно строителство най-често попада в т.нар. четвърта и пета категория строежи. Строежите от първа, втора и трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) или упълномощено от него лице издава разрешение за ползване на строежите въз основа на: окончателен доклад, съставен от лицето, упражняващо строителен надзор, за строежите от първа, втора и трета категория и протокол обр. 16 за установяване годността за ползване на строежа, съставен от Държавна приемателна комисия (ДПК) с предложение за издаване на разрешение за ползване. Жилищните сгради от първа до трета категория попадат в разрешителен режим и след Акт 15 за тях се издава Протокол за установяване на годността за ползване на строежа /Акт 16/ и Разрешение за ползване. Останалите жилищни сгради попадащи от четвърта до шеста категория са само с регистриращ режим и след Акт 15 за тях се издава единствено Удостоверение за регистриране и въвеждане в експлоатация. Категорията в която попада всяка конкретна сграда е описана в издаденото Разрешение за строеж. В многофамилната жилищна сграда, находяща се в гр. Кюстендил, кв. "Запад" блок 106 и 107, Община Кюстендил е собственик на следните самостоятелни обекти с административен адрес: гр. Кюстендил, ж.к. Запад, бл. 106, ет. 7, ап. 28; бл. 106, ет. 8, ап. 32; бл. 107, ет. 2, ап. 6 и бл. 107, ет. 3, ап. 8. 5 056.40 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).