Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 401 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The Project envisages a complete renovation/reconstr. and implementation of energy efficiency measures and upgrading the material and technical foundation of 26 kindergartens and schools involved in the IP "Educational infrastructure" of  IPURD of Sofia Municipality. 25 of the buildings are situated in area with a predominantly social nature - the territory of the regions of Krasna polyana, Vrabnitza, Nadezhda and Ilinden and one building is in the area of public functions with high public importance in the region Sredets. The buildings are spread on the territory of intervention areas as follows: Region Krasta Polyana -3 sites /57 High School (HS) St.Naum Ohridski and 147 PS Radichkov, 123 HS Stefan Stambolov; Region Nadezhda - 11 sites /102 Primary School (PS) Panaiot Volov; 54 HS Ivan Rilski; 15 HS Adam Mickiewich; 101 HS Bacho Kiro; 16 PS Raiko Jinzifov; Kindergarten №15 Chuchuliga; Kindergarten №90 Vesa Paspaleeva -2 buildings; kindergarten №115 Osmi Mart; Kindergarten 152 Vrabnitza; Kindergarten 170 Pchelitsa; Kindergarten 27 Detska kitka; Region Vrabnitza - 4 objects /140 HS Ivan Bogorov; 70 PS St.Kliment Ohridski ; 62 PS Hristo Botev; 42 Chaika; Region Ilinden - 7 sites /113 HS Sava Filaretov; 3 HS Marin Drinov; former subsidiary of the Second English Language School Thomas Jefferson, Kindergarten 179 Sinchetz; kindergarten 51Sturche; Kindergarten 53 Sveta Troitsa, reconstruction of two-storey municipal building /Former military District institution/building for 43 PS Hristo Smirnenski/; Region "Sredets" -1 object /9 French language HS/; The renewed infrastructure and material and technical foundation of the schools and kindergartens will contribute to a better quality of education and educational process as a whole. With the implementation of the project equal conditions and access to education for all children of the targeted metropolitan areas will be achieved and a maximum range of children and students as well non-discrimination will be reached.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изграждане, реконструкция/основен ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност на 26 училища и детски градини на територията на Столична община: Обектите подлежащи на реконструкция, основен ремонт и прилагане на мерки за ЕЕ са 26 обекта, в т.ч. 15 училища и 11 детски градини като 25 от тях попадат в Зоната с преобладаващ социален характер, на територията на районите Красна поляна, Връбница, Надежда и Илинден и един обект в Зоната на публични функции с висока обществена значимост в район "Средец". В рамките на проекта ще се извърши изграждане, осн. ремонт/реконструкция на: Сгради с предназначение "училище" по райони: - район "Красна поляна" - 3 обекта /57 СОУ "Св. Наум Охридски" и 147 ОУ "Йордан Радичков" 123 СОУ "Ст. Стамболов"/ - район "Надежда" - 4 обекта /102 0У "Панайот Вопов", 54 СОУ "Иван Рилски", 15 СОУ "Адам Мицкевич", 101 СОУ "Бачо Киро"; - район "Връбница" - 3 обекта /140 СОУ "Иван Богоров", 70 ОУ "Св. Климент Охридски", 62 ОУ Христо Ботев",; - район "Илинден" - 4 обекта /113 СОУ "Сава Филаретов", З СОУ "Марин Дринов", 6ивш филиал на Втора АЕГ "Т. Джеферсън", Преустройство и реконструкция на двуетажна общинска сграда /Бивше военно окръжие/ за училищен корпус към 43 ОУ "Хр. Смирненски", - район "Средец" - 1 обект /9 ФЕГ "Апфонс дьо Ламартин"/ Сгради с предназначение "детска градина" по райони както следва - район "Надежда" - 7 обекта / ОДЗ № 15 "Чучулига", ОДЗ № 90 "В. Паспалеева"- 2 сгради, ОДЗ №115 "Осми март", ЦДГ № 152 "Връбница", ЦДГ № 170 "Пчелица", ОДЗ № 27 "Детска китка", ; - район "Връбница" - 1 обекта /ОДЗ № 42 "Чайка"; - район "Илинден" - 3 обекта /ОДЗ № 179 "Синчец", ОДЗ №51 "Щурче", ЦДГ №53 "Света троица"; За всеки обект от посочените има осигурена пълна степен на проектна готовност, като следните документи са налични и са приложени към настоящото проектно предложение: 1) Работен проект, съгласно ЗУТ и Наредба 4; 2) Влязло в сила разрешение за строеж по реда на ЗУТ и влязли в сила заповеди за презаверяване на разрешенията за строеж за 2 обекта; 3) Обследванe за енергийна ефективност, придружени със сертификат за актуалното състояние на потреблението на енергия. 4) издадено Становище от МОСВ, че дейностите в обхвата на настоящия проект не подлежат на ОВОС и на Оценка по чл.31 от ЗБР. Състоянието на сградите към момента не удовлетворява напълно изискванията на чл. 169 от ЗУТ по отношение съществените изисквания за безопасна експлоатация; хигиена, опазване здравето и живота на хората; икономия на енергия и топлосъхранение; безопасност при пожар. Предвидените в отделните работни проекти строително-монтажни работи осигуряват напълно спазването на изискванията на Наредба № Iз-1971 от 2009 г. за строително-технически правила и норми за осигуряване на безопасност при пожар на МВР и МРРБ, НАРЕДБА № 4 от 1 юли 2009 г.за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания както и спазване на предписанията в докладите от обследвания за енергийна ефективност изготвени за всеки отделен обект. За 9 ФЕГ "Апфонс дьо Ламартин", освен внедряване на мерки за енергийна ефективност в съществуващата сграда е предвидено изграждане на спортна зала, нов учебен корпус и асансьор за достъп на хора в неравностойно положение. Категорията на строежа, съгласно ЗУТ, за обектите е: 102 ОУ – 3 категория; 54 СОУ–3 категория;15 СОУ-3 категория; 16 OУ-3 категория, 101 СОУ – 3 категория, ОДЗ № 15– 3 категория, ОДЗ № 90-сграда 1- 4 категория, ОДЗ № 90-сграда 2– 4 категория, ОДЗ № 115 – 4 категория, ЦДГ № 152-4 категория, ОДЗ № 170– 4 категория, ОДЗ № 27– 4 категория, 140 СОУ-3 категория, 70 ОУ-4 категория, 62 ОУ-4 категория, ОДЗ № 42, 3 категория, 113 СОУ- 3 категория, З СОУ, 3 категория, Бивш филиал на 2 АЕГ- 4 категория, ОДЗ № 179, 4 категория, ОДЗ №51, 3 категория, 43 ОУ, 3 категория, ЦДГ № 53, 4 категория, 123 СОУ, 3 категория, 57 СУ и 147 ОУ, 3 категория, 9 ФЕГ - 4 категория. Обосновка на разходите: Пълният текст на обосновката е представен в Таблица Обосновка на разходите(MS Excel). В подкрепа на обосновката е изготвен анализ – виж приложение: Таблица 2: Анализ /СМР. 47 247 025.71 51 076 910.01
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Модернизирането на образователната инфраструктура целящо подобряване на условията в детските градини и училищата и повишаване на качеството на възпитателния и образователния процес неминуемо включва и модернизиране на съпътстващата материална база. За целта в рамките на настоящата дейност след приключване на ремонтните/строително-монтажни работи ще се извърши доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за всички включени в проекта 26 обекта. За всички обекти има изготвени и приложени към настоящото проектно предложение Технически спецификации включително остойностяване на необходимото оборудване и обзавеждане. За училищата оборудването и обзавеждането включва (неизчерпателно описание): Двойни маси ученически, Ученически чинове едноместни, Ученически столове, Шкафове, Бели дъски магнитни с крила и алуминиева рамка , Столове за преподаватели, Бюра учителски, компютри и монитори, Оборудване за физкултурен салон - Баскетболни кошове, врати за хандбал ( мини футбол ) и др. Оборудване за ученически столове - хладилни шкафове и др. За детските градини оборудването и обзавеждането включва (неизчерпателно описание): Детски столчета с облегалка , Кошарки с подвижна решетка за яслена група, Гардеробчета за дрехи, Легло детски ниско на крачета, Дидактичен шкаф - тип секция, Детски маси за хранене, Маси елипси за занимания, Пейки двустранни, Комплект за легло - долен, горен, калъфка, Олекотени завивки, Възглавнички, Матраци детски легла, Килим за под /малък и голям/, Интерактивна дъска , Екран, Лаптоп, Проектор; Обзавеждане кухненски блок; Хладилник среднотемпературен, млечни и колбаси, Машина за рязане на зеленчуци, Готварска печка с четири квадратни котлона и фурна, Конвектомат за 9 тави, Пералня/сушилня за индивидуално пране, Преса за гладене, Стерилизатор сух за посуда и др. Обосновка на видовете разхпди: В приложение Таблица 7.1. е представена разбивка на разходите за оборудване/обзавеждане по обекти. Подробна разбивка на разходите за оборудване/обзавеждане по видове мерки, количество и единични стойности е представена в Техническите спецификации за всеки обект на интервенция, които са представени при подаване на проектното предложение, като неразделна част от съпътстващата техническа документация. Остойностяването на оборудването/обзавеждането е извършено на база оферти от доставчици и анализ на текущи и възложени обществени поръчки за избор на изпълнител за доставка на оборудване/обзавеждане за обекти, финансирани чрез различни фондове на ЕС.Пълният текст на обосновката е представен в Таблица Обосновка на разходите(MS Excel). В подкрепа на обосновката е изготвен анализ – виж приложения: -Таблица 7: Анализ / Оборудване -Таблица 7.1: Разбивка - разходи за оборудване/обзавеждане 1 006 487.69 258 367.19
Надзор на изпълнението на строително-монтажните работи (дейности по Строителен надзор и Авторски надзор): 1.СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР: Предвижда се избор на изпълнител/и за дейностите по независим строителен надзор на 26 обекта в обхвата на инвестиционния проект - лицензиран консултант съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ за интервенции върху строежи от първа до четвърта категория. Изпълнителите ще бъдат избрани след провеждането на тръжна процедура, съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки, за надзор по време на строителството на 26 обекта от образователната инфраструктура в обхвата на проекта. С избрания изпълнител ще се сключи договор за услуга, като определения за надзорник ще реализира предвидените в чл. 168 от ЗУТ дейности, а именно: законосъобразно започване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; контрол на изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годност на строежа за въвеждане в експлоатация и др.Предписанията и заповедите на лицата, упражняващи строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. След приключване на СМР лицата, упражняващи строителен надзор ще изготвят окончателни доклади до възложителя. Разходи за въвеждане на обектите в експлоатация По проекта са планирани разходи за въвеждане в експлатация на 26 обекти – училища и детски градини: заплащане на такси за становища от съгласувателни инстанции (РЗИ, Пожарна, РИОСВ, Агенция по кадастър и др.) такси за Държавна приемателна комисия (ДНСК), както и разходите, свързани с присъединяване на обектите към експлоатационните дружества. 2.АВТОРСКИ НАДЗОР: Съгласно изискванията на ЗУТ, условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между възложителя и проектанта. С цел да се гарантира точното изпълнение на проекта, съблюдаване на архитектурните, технологични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация, авторският надзор ще бъде извършван от проектантите на съответните обекти или упълномощени от тях представители с ППП по съответната част.Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. При необходимост ще се извършва авторска намеса за определени практически решения на обекта, както и в случаи, при които се налага препроектиране на определени елементи или изготвяне на допълнителни детайли. След приключване на СМР лицата, упражняващи авторски надзор ще изготвят окончателни доклади до възложителя. Обосновка на видовете разходи: Строителен надзор: Остойностяването на строителния надзор е съобразено с изискванията на Насоките за кандидатстване и с ценообразуването за този тип услуги, определено в Методика за минимални цени при договаряне на строителен надзор, изготвена от Българска асоциация на инженерите-консултанти. Пълният текст на обосновката е представен в Таблица Обосновка на разходите(MS Excel). В подкрепа на обосновката е изготвен анализ - виж Таблица 4: Анализ /Строителен надзор(MS Excel) Авторски надзор: Остойностяването на авторския надзор е съобразено с изискванията на Насоките за кандидатстване, както и с ценообразуването за този тип услуги, определено в Методика за определяне на размера на възнагражденията. Пълният текст на обосновката е представен в Таблица Обосновка на разходите(MS Excel)В подкрепа на обосновката е изготвен анализ - виж Таблица 3:Анализ /Авторски надзор (MS Excel). Разходи за въвеждане в експлоатация - Таксите са регламентирани в ценоразписи и тарифи за административни услуги към съответните ведомства, респ. експлоатационни дружества. 1 193 948.19 994 451.73
Одит на проекта : Осъществяване на финансов и счетоводен одит на проекта от фирма или експерт счетоводител. Одиторът/експерт-счетоводител ще провери дали всички разходи, представени в окончателния финансов доклад са реално извършени, точни и допустими. Одиторът ще се задължи да представи отчет за фактическите констатации. Изборът на одитор ще се осъществи още след стартиране на проекта, като по този начин ще се спази изискването на Общите условия на ДБФП, а именно в срок до три месеца от сключване на договора всички обществени поръчки да бъдат обявени. Окончателния одиторски доклад ще се представи към искането за окончателно плащане и ще бъде изготвен в съответствие с Международните одиторски стандарти и съгласно Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от СКФ на ЕС, като за целта ще му бъде предоставен достъп до цялата първична документация по проекта и съответните разходооправдателни документи, доказващи изпълнението на дейностите. Окончателният одиторски доклад ще включва най-малко следното: 1. въведение, което идентифицира финансовите отчети, които подлежат на независим финансов одит, заедно с рамката за финансово отчитане, която е приложена при тяхното изготвяне; 2. описание на обхвата на независимия финансов одит, заедно с одиторските стандарти, в съответствие с които е извършен одитът; 3. одиторско становище, което ясно изразява становището на регистрирания одитор дали финансовите отчети дават вярно и честно представяне в съответствие с прилаганата рамка за финансово отчитане, а също и дали финансовите отчети отговарят на законовите изисквания; 4. въпроси, на които регистрираните одитори обръщат внимание чрез подчертаването им, без квалифициране на одиторското мнение; 5. становище относно съответствието между доклада за дейността и одитирания финансов отчет за същия отчетен период. Одита на проекта се налага както от изискванията на процедурата, така и от необходимостта да се получи вярна представа за рационалното и точно използване на финансовите ресурси по проекта. Той е предназначен да отстрани евентуално направени грешки и да помогне на общината да верифицира правилно разходите по проекта. Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител. Същинската част от окончателния одиторски доклад ще се изготвя през последните 2-3 месеца от изпълнението на проекта. Обосновка на видовете разходи: Остойностяването на дейностите за одит е съобразено с изискванията на Насоките за кандидатстване, като бюджетирането е извършено на база оферти от одиторски фирми и анализ на текущи и възложени обществени поръчки за избор на изпълнител за осъществяване на одит по проекти, финансирани чрез различни фондове. Пълният текст на обосновката е представен в Таблица Обосновка на разходите(MS Excel). В подкрепа на обосновката е изготвен анализ – виж приложение:Таблица 6: Анализ / Одит 10 080.00 2 419.20
Дейности за информация и комуникация: С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта се предвижда използването на следните комуникационни инструменти: ➢ Публични събития и официални церемонии Пресконференция по повод стартирането на проекта и Информационно събитие, при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. На Пресконференцията за начало и на Информационното събитие за край на проекта ще бъдат поканени заинтересовани страни, представители на институциите и медиите. Ще се наблегне на обществената значимост на проекта и на резултатите и ефектите от неговото изпълнение. Те ще дадат възможност на медиите да научат и разпространят информация сред широката общественост за подобрената средата на живот в детските градини и училищата, осигурения комфорт за децата и учителите и не на последно място за икономиите, които той носи на данъкоплатците, чрез реализирането на енергоспестяващи мерки. В процеса на изпълнение на строително-монтажните работи ще се проведат 26 Официални церемонии – една за “Първа копка” по проекта и 26 Официални церемонии по откриване на готовите обекти реализирани в рамките на проекта. На двете събития ще бъдат поканени представители на ръководството на Столична община, директори училища/детски градини, изпълнители на строително-монтажни работи, родители на деца/ученици и медии. ➢ Билбордове и постоянни пояснителни табели - Ще бъдат изработени 26 билборда за всички обекти на СМР /размер 4х3 метра/; - 26 постоянни пояснителни табели за всяко ремонтирано/реконструирано училище и детска градина; - 1 постоянна табела на проекта за административния офис. ➢ Банери - 2 бр. Рекламни банери (винил) - 2 кв. метра, 4+0 (вертикален – за окачване на стойка). ➢ Платени репортажи – 2 бр. излъчвания на официалните церемонии (“Първа копка” и “Официална церемония по откриване” на готовите обектите) ➢ Печатни информационни материали - Изготвяне и отпечатване на Брошура с информация и снимков материал за проекта и извършените ремонт/модернизация и приложени енергийно ефективни мерки в детските градини и училищата в обхвата на проекта. Формат : А4, Тяло - 32 стр., рециклирана хартия Заедно с това на интернет страницата на Столична Община ще бъде публикувана подробна информация за проекта. Всички мероприятия и рекламно-информационни материали, както и провеждането на публични събития и официални церемонии ще бъдат в пълно съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Обосновка на видовете разходи: Подробна разбивка на разходите за публичност и визуализация по видове мерки, количество и единични стойности е представена в приложение Таблица 5.1. Остойностяването на дейностите за публичност и визуализация е съобразено с изискванията на Насоките за кандидатстване, като бюджетирането е извършено на база оферти от рекламни агенции и анализ на текущи и възложени обществени поръчки за избор на изпълнител за осъществяване на публичност по проекти, финансирани чрез различни фондове. Пълният текст на обосновката е представен в Таблица Обосновка на разходите(MS Excel). В подкрепа на обосновката е изготвен анализ – виж приложение: Таблица 5: Анализ / Публичност 29 000.00 2 160.00
Организация и управление на проекта: Екипът за управление на проекта се състои от 10 (десет) членове, в това число: Ръководител, Координатор, Технически сътрудник, 6 СМР експерта и Експерт финансово-счетоводна дейност. В тази дейност се включва създаването на екип по проекта, цялостното му управление, изготвяне на отчети, контролиране работата на подизпълнителите, изготвяне на справки за свършената работа от всеки член на екипа, подготовка и предаване на междинни и финални доклади, верифициране на извършени разходи, приемане на извършената работа от изпълнителите на дейностите. Настоящата дейност е цели: ¬Осигуряване на успешно изпълнение на дейностите и постигане на целите на проекта; ¬Ефективно използване на ресурсите; ¬Постигане на ефективна координация и комуникация, както с МЗ , така и с УО на ОПРР, контролиращите институции свързани с дейностите изпълнявани в рамките на проекта, включително с подизпълнителите; ¬Осигуряването на прозрачност в управлението на проекта; ¬Осигуряването на добра отчетност и контрол върху изпълнението; ¬Спазване на изискванията на нормативната база за управлението и изпълнението на инфраструктурни проекти, финансирани със средства на ЕС; Назначеният екип по управление на проекта ще изпълнява следните дейности свързани с управлението и организацията на проекта - изпълнение, контрол, отчитане, приключване: - осъществява управлението и контрола на дейностите по проекта; осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; - анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи, подпомага кмета на общината като бенефициент в осъществяването на връзката с МЗ и УО на ОПРР; - подготовя първичните отчетни документи за напредъка; - осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на УО и МРРБ при провежданите мониторинги; - осъществява проверка на документите за разплащане представени от изпълнителите по проекта; - съдейства при реализация на дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; - изготвя междинния и финалния технически отчет на проекта с изготвяне досие с копия на всички разходооправдателни документи и попълнени форми за отчет - осъществява подготовката на документацията по проекта и осъществява на практика кореспонденцията по проекта с МЗ и УО на ОПРР и институциите. - организира междинните срещи с избраните изпълнители; - осъществява предварителни проверки и подпомага контрола на финансовите операции при реализацията на проекта; - осъществява помощ при управлението и контрола на финансовите потоци; - съдейства при представянето на документите и резултатите от проекта и самия проект пред финансовите органи и УО при финансов мониторинг; - изготвя техническите и финансови отчети на проекта Действията на екипа по управление на проекта ще бъдат изцяло съобразени с всички ръководства, насоки, указания на Междинното звено и Управляващия орган, кмета на общината и ръководителя на проекта. Обосновка на разходите: Пълният текст на обосновката е представен в Таблица Обосновка на разходите(MS Excel) В подкрепа на обосновката са изготвени анализи – виж приложения: Таблица 1: Анализ /разходи за организация и управление Таблица 1.1: Разбивка на разходите и обосновка натовареност Таблица 1.2: Анализ /разходи за възнаграждение СО Таблица 1.3: Справка НСИ Таблица 1.4: Справка икономически растеж - данни Евростат 850 000.00 737 644.34

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).