Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project aims to renovate and modernize the municipal educational infrastructure by repairing and implementation of energy efficiency measures in Mathematic school “Acad. Ivan Tzenov”, Kindergarten “Evropeycheta” base 1, Kindergarten “Daga”, Kindergarten “Zora”, Kindergarten “Zname na mira” and to build a sports hall in Secondary school “Hristo Botev”.
There will be improved conditions in schools, and this will have a positive impact on students’ motivation to actively participate in the educational process. This will raise the level and adequacy of knowledge and skills acquired at all levels, which will lead to adequately meet the specific needs of business and public administration and successful implementation of the labor market in their respective industries. Supported activities will keep children and young people in schools and will lead to the achievement of better educational outcomes in the long term that will stimulate increased employment, especially youth employment and reducing unemployment.
Investments in school infrastructure will contribute to improving the quality of the educational environment and enhance its attractiveness among students. The combined implementation of measures to improve the outdated and does not meet the present conditions the infrastructure and delivery of the equipment will lead to a complete renovation of material and technical base of the school and improve the learning process and will facilitate the introduction of new training methods that increase and retain the interest of young people. The improved conditions in schools, modern classrooms and offices will reflect favorably on students’ motivation for better activity in the absorption of knowledge and their subsequent realization of the labor market, including the reduce the percentage of early school dropouts.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Компетентното управление на проекта е една от най-важните предпоставки за постигане на целите. Екипът по управление ще бъде съставен от служители на бенефициента и ще бъде отговорен през целия период на проекта за провеждането на дейности, сред които: контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между УО и Бенефициента; предаване на информация от Бенефициента за УО; контрол на договарянето; управление на дейностите по строителство, публичност и др. Екипът за управление на проекта ще бъде сформиран от следните експерти: Ръководител проект, Координатор проект, Счетоводител проект, Експерт СМР училища, Експерт СМР градини, Експерт Обществени поръчки и Технически сътрудник. При периодични заседания ще бъдат разпределяни основните оперативни задачи между членовете на екипа. Периодични заседания на екипа, отчетност, анализ на възникнали проблеми, решения за усъвършенстване на дейностите по проекта, мотивиране на екипа за постигане на оптимални резултати. Екипът по проекта ще подготвя изискваните периодични доклади, включително междинни отчети и окончателен доклад, съгласно указанията на УО на ОПРР. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат: - ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа; - оптимално използване на наличните човешки ресурси; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта; - равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. 102 391.00 93 258.21
Публичност и визуализация на проекта: Съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 за общо приложими разпоредби на Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейски фонд за морско дело и рибарство за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета и съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (2014-2020) за настоящия проект ще бъдат спазени всички задължителни дейности по публичност и визуализация. С изпълнението на тази дейност се цели постигане на широко популяризиране на проекта сред общността , времевия период, за който ще бъде изпълнен, очакваните резултати, както и полученото финансиране. Задължителните мерки за осигуряване на публичност на проекта включват следните дейности: - Провеждане на две публични събития - При стартиране на дейностите по проекта ще се организира и проведе пресконференция, чрез която обществеността ще бъде запозната с целите и дейностите на проекта и времевия период за неговото изпълнение. На пресконференцията ще бъдат поканени журналисти от местни и регионални медии за отразяване на събитието. Екипът по проекта ще подготви пресинформация. Ще се публикува информация за проекта на официалната интернет страница на Община Враца (www.vratza.bg). В края на проекта ще се организира и проведе заключителна пресконференция, където ще бъдат представени постигнатите резултати. - Поставяне на билборди по време на строителните дейности. - Поставяне на постоянни обяснителни табели след приключване на строителните дейности с мин. размери 50х70 см. - Провеждане на официална церемония "Първа копка" и/или "Официално откриване". Допълнително ще се извършат и следните дейности: - Изготвяне и разпространение на информационни листовки, отразяващи целите, дейностите и резултатите от изпълнението на проекта. - Публикуване на пресинформация в местни медии. 11 880.00 14 256.00
Строително - ремонтни дейности Природо Математическа Гимназия „Академик Иван Ценов": Строителните дейности, предвидени за изпълнение в сградата на ПМГ „Акад. Ив. Ценов”, съобразно одобрената проектна документация се изпълняват в три отделни етапа, всеки от които с различно финансиране. В първият етап е включена сградата на ПМГ „Академик Иван Ценов” в проект „Повишаване на енергийната ефективност в общинската образователна инфраструктура на гр. Враца”, като за изпълнение са включени дейности по подмяна на отоплителната инсталация (подмяна на отоплителни уреди, тръбна разводка и нова абонатна станция). Средствата, необходими за реализирането на тези СМР са от горепосочения проект, който е приключил на 30.11.2016 г. Във втория етап са включени строително монтажните работи /топлоизолация на външни стени и топлоизолация на подпокривнато пространство/, представляващи необходимо условие за започване на работата по проект „Повишаване на енергийната ефективност в общинската образователна инфраструктура на гр. Враца” и предшестващи дейностите по програмата са свързани с въвеждане на ЕЕ мерки по сградата. Всички тези СМР са финансирани от Община Враца и са приключили успоредно с първия етап. В третият етап са включени два подобекта: Първият подобект е физкултурен салон, който е самостоятелна сграда със застроена площ от 1283.00 м.кв. Строително монтажните работи по физкултурния салон включват: ремонт на покрив-топло и хидроизолация, топлоизолация на външни стени, подмяна на дограма, вътрешен ремонт на салона /бояджийски работи и настилки/, основен ремонт на ел. инсталацията, мълниеотводна и заземителна инсталация, пожароизвестителна система, система за видеонаблюдение и основен ремонт на ВиК инсталации. Вторият подобект е учебна сграда, на която е предвидено да се изпълнят строително монтажни работи в това число: ремонт коридори сутерен, първи, втори и трети етаж /бояджийски работи, настилки/, изграждане на сервизни възли в сутерен и на първия етаж, който ще бъде пригоден за хора с увреждания, основен ремонт на ел. инсталацията, основен ремонт на вътрешни ВиК мрежи, пожароизвестителна система, система за видеонаблюдение, сигнално-охранителна система, основен ремонт външно стълбище централен вход. В училищния двор има изградена спортна площадка, на която е необходимо да бъде подменена амортизираната настилка от изкуствена трева с нова и доставка и монтаж на нови ограждащи метални пана на спортната площадката. Строително-монтажните работи описани в одобрената проектна документация ще бъдат реализирани чрез Инвестиционната програма на Община Враца за 2014-2020 по ОП „Региони в растеж”. По проект, финансиран по ОПРР 2007-2013 г., във физкултурния салон е подменена само подовата настилка на сградата /ново дървено дюшеме/, а в учебната сграда са подменени всички дървени вътрешни врати с нови АL и е направен основен ремонт на покрива /нова дървена покривна конструкция, нови керемиди, снегозадържаща система и подмяна на улуци и водосточни тръби/. По същият проект е асфалтиран целият училищен двор и са изградени нови тротоарни подходи към учебната сграда. 829 253.00 1 455 387.42
Изграждане на Спортна зала на СОУ "Христо Ботев": Ще се изгради спортна зала в СОУ "Христо Ботев". Сградата ще заеме мястото на сега съществуващата асфалтирана площадка с игрища и засяга незначителна част от игрището за футбол на малки вратички в двора на имота. Сградата е със стегнат, лаконичен обем и съвременен дизайн. Архитектурният образ е с изчистен детайл и пропорции. При оформянето му целенасочено е използван по – едър детайл и цветове, кореспондиращи с архитектурната визия на разположената в близост училищна сграда. Теренът е с наклон в северозападна посока. Сградата е едноетажна, без сутерен. Има три входа – един главен от северозапад (ул. „Кр. Българията”), един евакуационен от североизток (ул. Мито Бояджиев) и един служебен от юг. Сградата е разделена основно на две функционални зони – спортната зала и зона за достъп и обслужване. Спортната зала е разделена на две игрища – едно за официални срещи и едно помощно игрище. Зоната за достъп и обслужване е разделена с отделни входове на две подзони – едната за ученици, учители, служители и играчи, а другата за зрители. 1 512 649.67 2 887 110.83
Строително-ремонтни дейности - Ремонт и обновяване на ЦДГ "Европейчета" база 1: ЦДГ „Европейчета“ е публична общинска собственост. Сградата на детската градина е построена през 1972 г. Имотът се намира в централната градска част на гр. Враца. Детската градина представлява две двуетажни тела, свързани едно с друго. Ще се внедрят предписаните мерки за енергийна ефективност и ще се благоустрои дворното пространство. 204 363.22 240 234.17
Строително-ремонтни дейности - Ремонт и обновяване на ЦДГ "Дъга": ЦДГ „Дъга”, гр. Враца, е публична общинска собственост. Сградата е изградена от три свързани двуетажни корпуса и едноетажно тяло с една едноетажна топла връзка, като посредством нея се оформят два вътрешни двора. Сградата е построена през 1976 година. По сградата се въвеждат мерките за енергийна ефективност, посочени в изготвения доклад за обследване за енергийна ефективност. Осигурява се достъпна среда в сградата на първо ниво като се проектират тоалетни с размери подходящи за хора в неравностойно положение чрез изграждането им в тоалетните помещения. За достъп до сградата пред главния вход се предвижда подемна платформа по каталог на производител, разположена на стълбите. Предвиждат се репарационни дейности по двора, включващи подмяна на компрометирани настилки, добавяне на елементи на парковото обзавеждане. Обособяват се детски площадки за децата, посещаващи детската градина, с настилка от каучукови плочи и разположено на нея комбинирани детски съоръжения. Проектирането и изграждането на детската площадка е съобразено с Наредба 1 от 12 януари 2009 за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра. 664 333.03 801 255.24
Строително-ремонтни дейности - Ремонт и обновяване на ОДЗ "Зора": ОДЗ „ЗОРА” се намира в гр. Враца ж.к. „Дъбника“, кв. No 23 по действащия застроителен и кадастрален план. Сградата е построена и въведена е експлоатация през 1978 г. и представлява сграда за детска градина. Състои се от три корпуси. Два от корпусите се състоят от два надземни отопляеми етажа и частичен полуподземен отопляем етаж. Третият корпус е едноетажен и е предназначен за котелно и абонатна станция. Между първи и втори корпус са изпълнени топли връзки от един отопляем етаж. Предвиждат се репарационни дейности по двора, включващи подмяна на компрометирани настилки, добавяне на елементи на парковото обзавеждане. Обособяват се детски площадка за децата, посещаващи детската градина, с настилка от каучукови плочи и разположени на нея детски съоръжения. Проектирането и изграждането на детските площадки е съобразено с Наредба 1 от 12 януари 2009 за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра. По сградата се въвеждат предписаните мерки за енергийна ефективност Осигурява се достъпна среда в сградата в една от групите и физкултурния салон и в административната част посредством подемна платформа, разположена на едно от стълбищата при входовете. 698 349.39 830 992.05
Строително-ремонтни дейности - Ремонт и обновяване на ОДЗ "Знаме на мира": ОДЗ „Знаме на мира”, гр. Враца е публична общинска собственост. Сградата е построена и въведена в експлоатация през 1983 година. Сградата на ОДЗ „Знаме на мира”, гр. Враца се състои от три броя еднакви корпуси, всеки от които с по два надземни и един полуподземен отопляем етаж. Предвиждат се репарационни дейности по двора, включващи подмяна на компрометирани настилки, добавяне на елементи на парковото обзавеждане. Обособяват се детска площадка за децата, посещаващи детската градина, с настилка от каучукови плочи и разположено на нея комбинирани детски съоръжения. Проектирането и изграждането на детската площадка е съобразено с Наредба 1 от 12 януари 2009 за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра. По сградата се въвеждат мерките за енергийна ефективност посочени в изготвения доклад за обследване за енергийна ефективност. Осигурява се достъпна среда в сградата. 1 126 279.88 2 679 627.22
Авторски надзор: В рамките на тази дейност ще бъде оказан авторски надзор по време на строително-ремонтните дейности по проекта от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта е да се съблюдават процесите и последователността на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Авторският надзор ще се осъществява по всичките части на работните проекти. 54 730.00 65 076.00
Строителен надзор: Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ за интервенции върху строежи от първа до четвърта категория. Всички обекти на интервенция са четвърта категория. Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на ремонтните работи в образователната инфраструктура и въвеждането на обектите в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма/фирми изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП. Дейността включва: - упражняване непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство със законовите изисквания; строителните правила и нормативи; техническите, технологичните, санитарно-хигиенните, екологичните, и противопожарните изисквания; предвижданията на инвестиционния проект, договора за строителните работи. - координиране строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - контролиране, отчитане и удостоверяване вида, количествата и стойността на извършените СМР на обекта/обектите, проверяване съответствието и подписване количествените сметки за извършваните СМР; - осигуряване съставянето на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ, бр. 72/2003); - осигуряване спазването на условията за безопасност на труда съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд, наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи и останалите нормативни актове, уреждащи тази материя; - осъществяване контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; - контролиране съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; - осигуряване предприемането на всички необходими мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - даване инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; - изпълнение на необходимите действия за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа; - инспектиране строителните работи и проверка дали изпълнението отговаря на спецификациите и проектната техническа документация; - следене и контролиране качеството на работата на строителя и верността на резултатите от изпитванията за контрол на качеството; - внасяне екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; - изготвяне технически паспорт на строежите съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №5 / 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. - изготвяне и представяне доклад за въвеждане в експлоатация. 30 100.00 36 120.00
Одит на проекта: Одитът на проекта ще бъде извършен от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит. Във връзка с необходимостта от независима експертна оценка на правилното разходване на отпусната безвъзмездна финансова помощ ще се сключи договор със сертифициран одитор. Той ще има за задача да изготви одиторски доклад в съответствие с Международните одиторски стандарти и Закона за независимия финансов одит. Целта на този документ е да се докаже коректността и законосъобразността на представените финансови отчети и тяхното удостоверяване пред Управляващия орган. Одиторският доклад ще бъде изготвен на базата на изискванията на българското счетоводно законодателство и определени взаимосвързани процедури. Дейността е необходима с оглед на осигуряването на прозрачност при изпълнението на проекта и усвояване на средствата. 4 000.00 4 000.00
Въвеждане на обектите в експлоатация: Завършването на строителството и въвеждането на обектите в експлоатация се извършва по реда на ЗУТ. Учлищата и детските градини са четвърта категория и се приемат с доклад от строителния надзор, като се издава удостоверение за въвеждане в експлоатация от Община Враца. За спортната зала на СОУ Христо Ботев ще се извършат необходимите действия за отразяване на промените в централен кадастрален регистър. 600.00 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).