Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

A project proposal will be implemented in a consortium of the municipalities of Bl-d, Simitli, Kocherinovo and Boboshevo, Bulgaria and IDNA, Norway, which will jointly implement logically related activities leading to increasing the capacity of Bulgarian municipalities to pursue sustainable policies to reduce emissions and adapt to climate change (CCA).
There will be a 3-day training of municipal employees to increase their competence for planning mitigation measures and CCA with trainers from Iceland and Norway with the necessary experience and expertise in this field.
An informational forum will be held with guest speakers from Norway, to which representatives of regional public institutions in the energy, water, transport, waste, environmental and all sectors related to the implementation of CCA policies will be invited, incl. representatives of municipal and district administrations from the districts of Bl-d and Kyustendil
There will be 1 training visit of mun. experts in Oslo, Norway in order to transfer knowledge and experience and promote good practices borrowed from partners from Norway.
Within the project there will be developed and implemented 5 pilot and innovative mitigation measures and CCA in the Bulgarian mun., in implementation of their strategic plans and programs, namely:
1. Installation of solar hot water systems in 10 kindergartens and nurseries on the territory of Bl-d mun.
2. Creation of an electronic database of the green system of the city with the possibility for real-time updating and public access
3. Installation of solar hot water systems in 8 kindergartens and 3 social institutions on the territory of Simitli mun.
4. Pilot introduction of home composting of biodegradable waste (HCBW)in 600 households on the territory of Kocherinovo mun.
5. Pilot introduction of HCBW in 600 households on the territory of Boboshevo mun.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Д1. Организация и управление на проекта / Organization and management of the project: Дейността включва цялостна организация и административно управление на проекта в съответствие с изискванията на Програмата. За целта ще бъде създаден екип за управление на проекта (ЕУП) с представители на всички партньори, който ще е отговорен за качественото изпълнение на проектните дейности и постигане на заложените цели и резултати в съответствие с план-графика на проекта. ЕУП ще се състои от 8 експерта с необходимата квалификация, опит. ЕУП ще бъде съставен от Ръководител, счетоводител, юрист и 5 координатора, определени от партньорите по проекта. Членовете на ЕУП ще обсъждат начините за най-качествено изпълнение на проектните дейности и тяхната последователност съгласно заложения план-график в проекта, като ще обезпечават успешната им реализация, постигането на заложените цели и индикатори, оптимизацията на проектните ресурси, осигуряването на прозрачност в управлението, добра отчетност и стриктен финансов к-л. Тази дейност ще гарантира качественото изпълнение на заложените дейности, финансовото управление и контрол и периодичен мониторинг на ниво дейности и на проект като цяло. При реализирането на проекта ще се осъществява текущ и окончателен одит на дейностите по проекта на всички партньори. Текущият одит ще обхваща периодите на междинно отчитане на извършените дейности и направените раз-ди за тях и ще придружава всеки межд. отчет на проекта. За реализиране на всички дейности по проекта, за които има участие на партньорите от Норвегия ще бъде осигурен необходимия превод - устен, писмен и симултанен, в зависимост от необходимостта, за да гарантираме активното участие и взаимодействие на всеки един участник в изпълнението на проекта. Отговорностите на екипа са описани подробно в секция 9.ЕКИП. Организация и управление е текуща дейност и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проекта. Отговорен партньор за изпълнението на дейността е Община Благоевград. The activity includes overall organization and administrative management of the project in accordance with the requirements of the Program. For this purpose, a Project Management Team (PMT) will be established with representatives of all partners, which will be responsible for the quality implementation of the project activities and achieving the set goals and results in accordance with the project schedule. The PMT will consist of 8 experts with the necessary qualification, experience and expertise arising from the position held in the project management team. The PMT will be composed of a Project Manager, an Accountant, a Jurist and 5 coordinators appointed by the project partners. The members of the PMT will discuss the ways for the best implementation of project activities and their sequence according to the set schedule in the project, ensuring their successful implementation, achieving the set goals and indicators, optimizing project resources, ensuring transparency in management, accountability and strict financial control. This activity will ensure the quality implementation of the set activities, financial management and control and periodic monitoring at the level of activities and of the project as a whole. During the implementation of the project, an ongoing and final audit of the project activities of all partners will be carried out. The ongoing audit will cover the periods of interim reporting of the activities performed and the costs incurred for them and will accompany each interim report of the project. For the implementation of all project activities for which the partners from Norway are involved, the necessary translation will be provided - interpretation, translation and simultaneous, depending on the need, to ensure the active participation and interaction of each participant in the implementation. of the project. The responsibilities of the team are described in detail in section 9. TEAM. Organization and management is an ongoing activity and will be implemented throughout the duration of the project. 67 610.95 43 478.40
Д2. Информация и публичност / Information and publicity : Планът за публичност по проекта цели повишаване на информираността на местното население за възможностите, които финансовият механизъм на ЕИП предлага, както и относно дейностите и ползите от проекта. Изготвянето на Плана и изпълнението на мерките и дейностите за публичност е съобразено с изискванията на Ръководството за комуникация и дизайн по ФМ на ЕИП и Норвегия за периода 2014-2021 г. 1. Основни цели: - Популяризиране на подкрепата от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство във връзка с изпълнението на проекта; - Популяризиране на целите, обхвата и резултатите от изпълнението на проекта, гарантирайки откритост и прозрачност при изпълнението му - Осигуряване на публичност и информираност - лесно достъпна, разбираема и изчерпателна информация за същността и реализирането на проекта; 2. Дейности за информация и публичност 2.1 Изработване на 4 билборда и поставяне на видно място 2.2 Изработване и монтаж на постоянна обяснителна табела – 4 бр. 2.3 Организиране и провеждане на 2 бр. пресконференции - встъпителна и заключителна, включва мултимедийни презентации и кетъринг 2.4 Телевизионни репортажи - 5 бр. 2.5 Уеб сайт на проекта; 2.6. Публикации на интернет страницата на общината с информация за проекта на български и английски език. 2.7. Рекламни материали - 5 вида по 200 бр. 2.8. Разработване, предпечатна подготовка и отпечатване на брошура за проект на български и английски език - 200 бр; 2.9. Преводачески услуги. 3. Дейности за информация и публичност на Партньора - целевата група е партньори, и посетителите на интернет страницата - търсещи информация за адаптацията към климатичните промени. Публикации на интернет страницата на общината с информация за проекта на български и английски език. The project's publicity plan aims to raise the awareness of the local population about the opportunities offered by the EEA Financial Mechanism, as well as about the activities and benefits of the project. The preparation of the Plan and the implementation of the measures and activities for publicity are in accordance with the requirements of the Communication Guide and Communication on FM of the EEA and Norway for the period 2014-2021. 1. Main objectives: - Promote the support of the EEA Financial Mechanism for project implementation; - Promoting the objectives, scope and results of the project implementation, ensuring openness and transparency in its implementation - Ensuring publicity and awareness - easily accessible, comprehensible and comprehensive information on the nature and implementation of the project; 2. Measures for information and publicity 2.1 Development of a 4 billboards and placement in a prominent place 2.2 Production and installation of a permanent explanatory board - 4 pcs. 2.3 Organizing and conducting 2 pcs. press conferences - introductory and closing. includes multimedia presentations and catering 2.4 TV reports - 5 2.5 Project web site bilingual - 1 2.6. Publications on the web site of the municipality with information about the project in Bulgarian and English. 2.7. Advertising materials - 5 types of 200 pcs. of circulation 2.8. Brochures – 200 pcs. 2.9. Translation services - interpretation, translation and simultaneous translation 3. Partner information and publicity activities - the target group is partners, and website visitors seeking information for CCA. Publications on the web site of the municipality with information about the project in Bulgarian and English. 26 160.00 9 335.60
Д3. Обучение за общински служители за повишаване на компетентността/ Workshop for municipal employees to improve the competence: В рамките на дейността ще бъде реализирано 3-дневно обучение в България на служители от всички общини партньопи, насочено към повишаване на компетентността им за планиране на мерки за смекчаване и адаптиране към климатичните промени. За реализирането му ще бъдат ангажирани обучители от България и Норвегия с опит в планирането и прилагане на мерки и дейности за борба с изменението на климата в секторите, които са отговорност на общините в България, като: управлението на EE, отпадъците, намаляване на емисиите от парникови газове и замърсяването с ФПЧ на местно ниво. Обучението е изцяло с практическа насоченост и ориентирано към нуждите на всяка една община. Определените общ. служители ще трябва да направят предварителен анализ на общинската правна рамка, на базата на който да определят насоката на своята работа по време на обучението. Като резултат за всяка община трябва да бъдат опр. конкретни мерки и задачи, които да бъдат предложени на общ. ръководство за включване в стратегическите планове и програми на съответната община, обхващащи сектори, имащи отношение към темата и координирани с останалите общ. планове и прог-ми без да се припокриват по съдържание. Обуч-то ще бъде организирано в работни групи с цел въвличането и активното участие на всички участници. За успешното актуалуализиране и синхронизиране на местните планови документи с Националната стратегия за АИК и останалите нормативни документи на национално ниво ще бъдат осигурении обучители от БГ, с необходимия опит. Работен език - български, с осигурен превод за трите дни на обучение, както за общите сесии, така и за индивид. сесии и раб. по групи през различните дни. Отговорен партньор за изпълнението на дейността е Общ. Бобошево, която ще организира обуч-то съвместно с партньорите от Норвегия. Участието на чуждестранните обучители е за сметка на бюджета на съответния партньор и включва всички разходи за подготовка, пътуване и 5-престой на обучителите в РБ. As part of the activity in BG, a 3-day workshop(WP) will be conducted for employees from Bl-d, Simitli, Kocherinovo and Boboshevo, aimed at increasing their competence for planning measures for mitigation ACC. It will be attended by trainers from BG and Norway with expiriance in planning and implementing measures and activities to combat CC in the sectors that are the responsibility of municipalities in Bulgaria, such as: EE management, waste, emission reduction from greenhouse gases and pollution with fine dust particles at the local level. The WP is entirely practical and oriented to the needs of each municipality. The designated mun. employees will've to make a preliminary analysis of the municipal legal framework, based on which to determine the direction of their work during the WP. As a result, for each mun spec. measures and tasks should be determined, which should be proposed to the mun. leadership for inclusion in the strategic plans and programs of the respective mun., covering sectors related to the topic and coordinated with other mun. plans and programs without overlap of the content. The WP will be organized in working groups so that all mun. employees participate actively. For the successful updating and synchronization of the local planning documents with the National Strategy for CCA and other normative docs at the national level, a trainer from BG with experience will be provided. The working language - Bulgarian, with translation provided for the 3 days of WP, both for the general sessions and for the individual sessions and group work during the different days. The responsible partner for the implementation of the activity is the mun. of Boboshevo, which will organize the WP together with the partner from Norway. The participation of foreign trainers is at the expense of the budget of the respective partner and includes all costs for WP, travel and 5-stay of trainers in Bulgaria. 68 079.88 55 047.90
Д4. Информационен форум "Промени в климата - предизвикателствата пред българската община"/ Information Forum "Climate Change - Challenges for the Bulgarian Municipality": С тази дейност ще бъде организиран и проведен еднодневен информационен форум за представители на регионалните институции, провеждащи секторни политики от хоризонтален характер като енергетика, води, транспорт, отпадъци, селско стопанство, околна среда, строителство, представители на общини и областни администрации от Бл-д и Кюстендил, участващи в политиките за АИК. Студенти от университетите в Бл-д ще имат възможност да участват с цел придобиване на знания, свързани с АИК, предвид липсата на специализирани университетски програми.Целта е повишаване на институц. капацитет на експертите в орг-циите, отговорни за политиката и действията за АИК като се отчете ефективността от прилаг. мерки до момента в различ. сектори на регионално ниво и да се обсъдят пропуските в прилагането им на база отчетените резултати.За форума ще бъдат привлечени лектори с необходимия проф. опит и експертиза. IDNA ще осигурят лектори, които да представят добрите практики на Норвегия за рационално използване на природните ресурси, етапите на въвеждане на мерките и стимулите за обществото да се ангажира в изпълнението на тези политиките. Основният фокус на Форума е насочен към повишаване на капацитета, осведомеността и засилване на комуникация в отговор на съществуващото несъответствие между капацитета и участието на централни, регионални, местни агенции и правителствени структури, което би довело до изключване или ограничено внимание към политиките и приоритетите на АИК на местно и рег. равнище. Форумът ще бъде онлайн излъчван с ограничен достъп за опр. потребители. Запис от събитието ще бъде публикуван на уебсайта на проекта. Работен език на форума ще бъде български, с осигурен симултанен превод на англ. език. Отговорен партньор за изпъл-то на дейността е Общ. Кочериново в сътруд-во с партньорите от Норвегия. Участието на чуждестр. обучители е за сметка на бюджета на съответния партньор и включва всички разходи за подготовка, пътуване и 3-дн. престой на лекторите в РБ Within the framework of the present activity a one-day Information Forum will be organized and held for representatives of the regional institutions conducting sectoral policies of horizontal character such as energy, water, transport, waste, agriculture, environment, construction, representatives of the mun-ty and regional administrations of Bl-d and Kyustendil involved in CCA policies. Students from Bl-d universities will've the opportunity to participate in order to acquire CCA-related knowledge, given the lack of specialized univ. programs. The main objective is to increase the institutional capacity of experts in organizations responsible for CCA policy and action, taking into account the effectiveness of the measures implemented so far in the various sectors at regional level, and to discuss gaps in their implementation based on the reported results. Teachers with the necessary prof. experience will be attracted to the IF. IDNA will provide speakers to present the good practices of Norway on the rational use of nat. resources, the stages of implementation of measures and incentives for society to be involved in the implementation of local govern.policies.The main focus of the IF is to increase capacity, awareness and strengthen communic. in response to the existing mismach between the capacity and participation of central, reg., local agencies and government agencies, which would lead to the exclusion or limited attention to CCA policies and priorities at local and reg. level. The IF will be broadcast online with limited access for certain users. A recording of the event will be published on the project website. The working language will be Bulgarian, with simultaneous translation into English. The responsible partner for the implementation of the activity is mun. of Kocherinovoi in cooper.with the partners from Norway. The participation of foreign trainers is at the expense of the budget of the respective partner and includes all costs for WP, travel and 3-day stay of teachers in BG. 44 728.00 0.00
Д5. (1) Разработване и прилагане на мерки за смекчаване и адаптация към климатичните промени / Development and implementation of measures for climate change adaptation: Дейността включва разработване и прилагане на 5 пилотни и иновативни мерки в общините Благоевград, Симитли, Кочериново и Бобошево, заложени в действащите стратегическите планове и програми на общинско ниво и допринасящи за постигане на национално поставени цели и приоритети, а именно: Мярка 1. Инсталиране на соларни системи за топла вода в 10 детски градини в Благоевград, Церово, Покровник и Зелен дол. Прилагането на мярката е в изпълнение на: Цел: Изграждане на системи за оползотворяване на ВЕИ от Дългосрочната програма за EE на Община Благоевград 2020-2030; Мярка 2.1.4. Подобряване на EE и въвеждането използване на ВЕИ от Общинския план за развитие (ОПР) на Община Благоевград 2014-2020 The activity incl. development and implementation of 5 pilot and innovative measures in the municipalities of Blagoevgrad, Simitli, Kocherinovo and Boboshevo, set for implementation in the existing strategic plans and programs at municipal level and contributing to the achievement of national goals and priorities, namely: Measure 1. Installation of solar hot water systems in 10 kindergartens located in Blagoevgrad, Tserovo, Pokrovnik and Zelen dol. The implementation of the measure is in implementation of: Objective "Construction of systems for utilization of renewable energy sources" of the Long-term program for energy efficiency of the Blagoevgrad Municipality 2020-2030; Measure 2.1.4. Improving energy efficiency and introducing the use of renewable energy sources from the Municipal Development Plan (MDP) of the Blagoevgrad Municipality 2014-2020; 191 231.85 56 709.00
Д5. (2) Разработване и прилагане на мерки за смекчаване и адаптация към климатичните промени / Development and implementation of measures for climate change adaptation: Мярка 2. Създаване на електронна база данни с публичен достъп и с възможност за актуализиране в реално време, която ще съдържа: - Регистър на зелените площи и дълготрайната растителност; - Регистър на уличната растителност; - Регистър на използваните горива. Предвидената мярка е пилотна за общината и иновативна, поради характера на отворена база данни с публичен достъп и възможността за пряк достъп от голям брой служители на общината. Различните компоненти на електронната база данни са в изпълнение на следните нормативни документи: Мярка 2.4.5. Развитие на зелената система на Благоевград, Дейност: Поддържане и актуализиране на регистър на зелените площи на територията на общината от ОПР на Община Благоевград 2014-2020; Мярка Bl_Lt_Dh_a_1 Поддържане и разширяване на система регистрация и ежегодна актуализация на изразходваните количества горива за битово отопление от Програма за КАВ на Община Бл-д 2019-2023; Дейност 2.1.1 Създаване на действаща оперативна съвместимост на данните за екосистемите между държавни/общински органи и други участници от План за действие - Сектор „Биологично разнообразие и екосистеми“ на Националната стратегия за АКП Measure 2. Creating an ED with public access and the ability to update in real time and will contain: Register of green areas and perennial vegetation; Register of street vegetation; Register of used fuels. The envisaged measure is a pilot for the municipality and innovative due to the nature of an open database with public access and the possibility for direct access by a large number of municipal employees. The various components of the ED are in compliance with the following regulations: Measure 2.4.5 Development of the green system of the Blagoevgrad, Activity: Maintenance and updating of a register of green areas on the territory of the municipality from the MDP of the Blagoevgrad Municipality 2014-2020; Measure Bl_Lt_Dh_a_1 Maintenance and expansion of the system of registration and annual update of the consumed quantities of fuels for domestic heating by the Program for the quality of the atmospheric air of the Blagoevgrad Municipality 2019-2023; Activity 2.1.1 Establishment of effective interoperability of ecosystem data between state/municipal authorities and other participants in the Action Plan - Sector "Biodiversity and Ecosystems" of the National Strategy for CCA 23 886.41 16 000.00
Д5. (3) Разработване и прилагане на мерки за смекчаване и адаптация към климатичните промени / Development and implementation of measures for climate change adaptation: Мярка 3. Инсталиране на 11 соларни системи за топла вода в 8 детски градини в гр. Симитли (3), с. Черниче, с. Брежани, с. Крупник и с. Долно Осеново, община Симитли и в 3 социалните заведения – 2 бр. в гр. Симитли и 1 бр. в с. Железница. Прилагането на мярката ще допринесе за изпълнение на: Мярка 2.1.4. СС за гореща битова вода от Общинска програма за повишаване на ЕЕ и използване на ВЕИ и биогорива 2018-2028; Мярка 1.7. Развитие на енергийната ефективност и енергийна сигурност от Общинския план за развитие на Община Симитли 2014-2020. Measure 3. Installation of 11 solar hot water systems in 8 kindergartens in the town of Simitli (3), the village of Cherniche, the village of Brezhani, the village of Krupnik and the village of Dolno Osenovo, Simitli municipality and in 3 social institutions - 2 pcs. in the town of Simitli and 1 pcs. in the village of Zheleznitsa. The application of the measure will contribute to the implementation of: Measure 2.1.4. Solar hot water systems from the Municipal Program for Increasing EE and Use of RES and Biofuels 2018-2028;- Measure 1.7. Development of energy efficiency and energy security from the MDP of Simitli Municipality 2014-2020. 146 831.86 0.00
Д5. (4) Разработване и прилагане на мерки за смекчаване и адаптация към климатичните промени / Development and implementation of measures for climate change adaptation: Мярка 4. Пилотно въвеждане на домашно компостиране на биоразградими отпадъци в 600 домакинства от всички населени места в община Кочериново. Настоящата мярка е в изпълнение на: Мярка 2.2.2 Подобряване управлението на отпадъците от ОПР на Община Кочериново 2014-2020. Към настоящият момент на територията на община не е прилагана подобна мярка, а интересът към нея е изключително голям поради добрите условия за прилагането й. Селищната мрежа е добре развита и балансирана върху територията на цялата община. Преобладаващата част от жилищните сгради са строени преди 1980 г., предимно тухлени постройки, нискоетажно строителство. Основните административни обслужващи дейности са съсредоточени в гр. Кочериново, като населението в останалите населени места е предимно възрастни хора, живеещи на село, които постоянно пребивават там и се занимават със земеделие в личните си стопанства. Въвеждането на домашно компостиране в домакинства, които имат необходимите условия за прилагането му в управляваните от тях собствени стопанства и дворни площи е предпоставка за успеха на начинанието. Measure 4. Pilot introduction of home composting of biodegradable waste in 600 households from all settlements in Kocherinovo municipality. This measure is in implementation of: Measure 2.2.2 Improving the waste management of the MDP of Kocherinovo Municipality 2014-2020. At present, no such measure has been applied on the territory of Kocherinovo municipality, and the interest in it is extremely high due to the good conditions for its implementation. The settlement network is well developed and balanced on the territory of the whole municipality. Most of the residential buildings were built before 1980, mostly brick buildings, low-rise construction. The main administrative service activities are concentrated in the town of Kocherinovo, as the population in the other settlements is mainly elderly people living in the countryside, who permanently reside there and are engaged in agriculture on their private farms. The introduction of home composting in households, which has the necessary conditions for its application in the management of own farms and backyards, is a prerequisite for success in the endeavor. 71 063.63 61 322.40
Д5. (5) Разработване и прилагане на мерки за смекчаване и адаптация към климатичните промени / Development and implementation of measures for climate change adaptation: Мярка 5 Пилотно въвеждане на домашно компостиране на биоразградими отпадъци в 600 домакинства от всички населени места в община Бобошево Настоящата мярка е надграждаща по отношение провежданите политиките на Община Бобошево в сектора на отпадъците и е в изпълнение на следните приоритети и мерки, заложени в общинските планове и програми: - Цел 1: Намаляване на вредното въздействие на отпадъците чрез предотвратяване образуването им и насърчаване на повторното им използване, Подпрограма за предотвратяване образуването на отпадъци, Мярка: Насърчаване на домашното компостиране от Общинската програма за управление на отпадъците на територията на община Бобошево 2015-2020 - Мярка 3.3.1. Подобряване и развитие на инфраструктура за третиране на отпадъци и внедряване на съвременни технологии от Общинския план за развитие на Община Бобошево 2014-2020. Към настоящият момент на територията на община Кочериново не е прилагана подобна мярка на общинско ниво. Интересът на гражданите е изключително голям, отчетен по време на провеждани информационни кампании по темата. Условията на живот в общината са сходни на описаните условия за община Кочериново, което предполага успешното въвеждане на мярката на територията на община Бобошево. Measure 5. Pilot introduction of home composting of biodegradable waste in 600 households from all settlements in Boboshevo municipality. This measure is a follow-up to the policies of the Municipality of Boboshevo in the waste sector and is in implementation of the following priorities and measures set in the municipal plans and programs: - Objective 1: Reduction of the harmful impact of waste by preventing their generation and encouraging their reuse, Waste prevention sub-program, Measure: Promotion of home composting by the Municipal Waste Management Program in the municipality of Boboshevo 2015-2020 - Measure 3.3.1. Improvement and development of infrastructure for waste treatment and implementation of modern technologies from the Municipal Development Plan of the Municipality of Boboshevo 2014-2020. At present, no such measure has been applied at the municipal level on the territory of Kocherinovo municipality. The interest of the citizens is extremely high, reported during information campaigns on the topic. The living conditions in the municipality are similar to the described conditions for the municipality of Kocherinovo, which implies the successful introduction of the measure on the territory of the municipality of Boboshevo. 81 731.23 7 885.91
Д6. Обмен на опит и добри практики от Норвегия в областта на адаптация към изменението на климата / Exchange of experience and good practices from Norway in the field of climate change adaptation: По настоящата дейност ще бъдe реализирано обучителни пътувание до Норвегия, в което ще вземат участие служители на общините Благоевград, Симитли, Кочериново и Бобошево. Основен акцент ще бъдат реализираните политики в различни сектори, оказващи положително въздействие смекчаване и адаптация към промените в климата. Обучителното пътуване е планирано както следва: - Петдневно работно посещение до гр. Осло, Норвегия с участието на 20 общински представители с цел обмяна на опит и добри практики, реализирани в сектор енергетика, разделното събиране на отпадъци, разумно използване на природни ресурси и опазване на околната среда, както и дейности за намаляване на вредните емисии от парникови газове и подобряване на качеството на атмосферния въздух. Under this activity, one study visit to Norway will be realized, in which employees of the municipalities of Blagoevgrad, Simitli, Kocherinovo and Boboshevo will take part. The main focus will be on the implemented policies in various sectors, which have a positive impact on climate change mitigation and adaptation. The study trip is planned as follows: - Five-day working visit to the city of Oslo, Norway with the participation of 20 municipal representatives in order to exchange experience and good practices implemented in the energy sector, innovative practices in the field of separate waste collection, prudent use of natural resources and environmental protection, as well as activities to reduce harmful greenhouse gas emissions and improve air quality. 107 594.84 0.00
Д7. Одит на проекта Audit of the project: Съгласно Насоките за кандидатстване по проекта трябва да се извърши одит на дейностите по проекта, включително одит и на проектните партньори.Одитът на дейностите по проекта ще бъде текущ и окончателен. Текущият одит по проекта ще обхваща периода на междинно отчитане на извършените дейности по проекта и ще придружава междинният отчет по проекта. Окончателният одит ще обхваща проверка на дейностите и разходите за целия период на проекта от подписването на ДБФП до датата на приключване на разходите по проекта. Одитът на независимия одитор ще включва изразяване на независимо одиторско мнение относно законосъобразно и целесъобразно изпълнение на проекта в съответствие с международните одиторски стандарти, при съблюдаване на изискванията на приложимото национално законодателство и съотносимите към него нормативни актове, осигуряващи принципите на прозрачност, устойчивост и добро финансово управление на проекта. Въпросите, предмет на преглед и мнение ще бъдат подробно изложени в договор между бенефициента и външния одитор. Основни области на одит: - допустимост на разходите в съответствие с изискванията на процедурата; - действително извършени дейности по проекта, - надлежно документиране на разходите, - счетоводната система за отчитане, - рискови области по проекта и др. According to Application guidelines the project activities should be audited, including the audit of the project partners. The audit of the project activities shall be ongoing and final. The ongoing audit of the project shall cover the interim reporting of the project activities and shall accompany the interim report on the project. The final audit will include a check of the activities and costs for the entire project period from the signing of the Project Contract to the date of completion of the project costs. An audit performed by an independent auditor is mandatory for the beneficiary. The audit of the independent auditor will include the expression of an independent auditor's opinion on the lawful and appropriate implementation of the project in accordance with international auditing standards, while observing the requirements of the applicable national legislation and the relevant normative acts, ensuring the principles of transparency, sustainability and sound financial management of the project. The issues to be reviewed and considered will be set out in detail in a contract between the beneficiary and the external auditor. Main areas of audit: - eligibility of expenditure in accordance with the requirements of the procedure; - project activities actually carried out, - proper documentation of costs, - the accounting reporting system, - project risk areas, etc 5 840.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).