Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

In pursuance of of the strategic objectives set in the Strategy for Development of Education in Pleven municipality for 2014-2020 and strategic objectives and priorities in the Plan for Development of Pleven municipality for 2014-2020 this project proposal is in compliance with the main aim and objectives of the procedure BG16RFOP001-3.002 "Support for vocational schools in Bulgaria" under priority axis 3 "Regional educational infrastructure" and aims at creating conditions for modern educational services by improving the educational infrastructure of State school of finance and management (SSFM) “Intellect” - Pleven.
The project envisages interventions related to the introduction of energy efficiency measures, implementation of activities for repair and reconstruction of buildings and adjacent yard and activities for improving the access of people with disabilities.
The envisaged measures will achieve complete renovation of SSFM "Intellect".
The implementation of the current project will contribute to achieving integrated impact and synergy with realized in the past projects, as well as through measures and activities, envisaged in other projects, part of the Investment program of the municipality, concerning interventions on educational infrastructure on the territory of Pleven municipality.
The project will have added value to the residents of the municipality - by improving the quality of educational services, accessibility and attractiveness of the object and implemented sustainable solutions will create prerequisites for the development of young people, and achieve their retention in school.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проектиране, упражняване на авторски надзор, извършване на ремонт (СМР и ЕСМ) на ДФСГ "Интелект": За ДФСГ "Интелект"- гр. Плевен няма разработен инвестиционен проект в пълна проектна готовност (вкл. разрешение за строеж), с оглед на което в рамките на проекта ще бъде възложен инженеринг за обекта - извършване на проектиране, изпълнение на СМР, упражняване на авторски надзор по време на строителните дейности. Авторският надзор ще се осъществява съгласно чл.162 от ЗУТ от авторите на работния проект, по съответните му части. На сградата е извършено обследване за енергийна ефективност и е издаден сертификат за енергийни характеристики № 083СЛШ0145/ 13.09.2016 г. за клас на енергопотребление "G" и технически паспорт. В рамките на проекта ще бъдат изпълнени: - всички задължителни енергоспестяващи мерки (ЕСМ), предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - клас на енергопотребление "С"; - всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване; - най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - клас на енергопотребление "С"; - всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т.ч. Наредба №4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Стъпки за изпълнение на дейността: - Провеждане на процедура, стартиране изпълнението на договора; - Проектиране във фаза "Работен проект"; - Подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво; - СМР/ ЕСМ - вътрешни ремонтни дейности; - СМР/ ЕСМ - външни ремонтни дейности; - Подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа, без забележки - Акт Образец 15 1 088 682.00 1 434 317.87
Упражняване на строителен надзор по време на СМР и оценки за съответствието на инвестиционния проект съгласно чл.142, ал.6 и чл. 169, ал.1, т.6 от ЗУТ: Дейността е свързана с оценки на съответствието на инвестиционния проект съгласно чл.142, ал.6 и чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ и извършване на строителен надзор по време на изпълнението на всички видове СМР, включително ЕСМ, в съответствие със законовите правомощия и задължения съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове на избрания за изпълнител консултант. Избраният консултант,след проведената процедура и въз основа на договор с възложителя: -изготвя оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите - комплексен доклад, съгласно чл.142, ал.6 от ЗУТ и оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба №7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради; -упражнява строителен надзор; -извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти,с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл.9, ал.2, т.5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; -изпълнява координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата,качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството, както и други дейности - предмет на договора. -подписва съвместно със строителя на изготвената екзекутивна документация и представянето й на съответните органи съгласно чл.175 и сл. от ЗУТ; -участва при съставянето на констативните актове по чл.176, ал.1 от ЗУТ, с които се удостоверява, че строежите са изпълнени съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169, ал.1,2 и условията по сключените договори; -отчита изпълнението на плана за управление на строителните отпадъци. Упражняващият строителен надзор, носи отговорност за: -законосъобразно започване на строежа; -осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; -спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл.224, ал.1 и чл.225, ал.2 и в нарушение на изискванията на чл.169, ал.1,3 от ЗУТ; -осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Упражняващият строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на МРРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията и заповедите на упражняващия строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. След приключване на СМР лицето по строителния надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. Дейността включва и всички други дейности, предвидени в закона, в технологичните правила и нормативи, или необходими за осигуряване на ефективен и качествен контрол при изпълнението на СМР. Стъпките за изпълнение на дейността са: - Провеждане на процедура; възлагане изпълнението на договор за строителен надзор/ комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите съгласно чл.142, ал.6 от ЗУТ/ оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради с оглед издаване на разрешение за строеж на обекта; - Изпълнение на договора за строителен надзор; Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво; Подписване на окончателен констативен протокол за извършените СМР и въвеждане на обекта в експлоатация или издаване на разрешение за ползване. 23 000.00 28 344.00
Извършване на дейности за публичност и информация: Дейностите за публичност и информация ще се извършват по време на изпълнението на проекта и ще включват подготовка и провеждане на пресконференции; изготвяне и публикуване/поставяне на информационни материали, популяризиращи финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта. Изпълнението на дейностите ще бъде съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на БФП и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Община Плевен като бенефициент ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от ЕФРР. Мерките за тази цел ще бъдат съобразени със съответните правила за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. Редовно ще бъде публикувана информация за проекта на интернет-страницата на Община Плевен - http://www.pleven.bg/, както и на интернет-страницата на ДФСГ „Интелект“- Плевен - http://dfsg-intellect.com/. Предвидените материали и събития, свързани с осигуряването на информация и публичност по проекта включват: - Билборд (3х4 м) - Постоянна обяснителна табела (50х70 см) - Пресконференции (при стартиране на проекта и при приключване на проекта) - Банер - Прессъобщения и/или реkламно-uнформацuонни kapeта в регuонална медия - Официални церемонии (при старmuране на СМР по проеkта; и при оmkpuвaнe на oбekmи). Всяка публикация, направена от бенефициента в каквато и да било форма и в каквото и да е средство за масова информация, в това число и в Интернет ще съдържа заявлението: “Този документ е създаден в рамките на проект „Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в ДФСГ „Интелект“- Плевен”, който се осъществява с финансовата подкрепа на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от Община Плевен и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” С оглед гореизложеното, необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: - Провеждане на процедура и възлагане изпълнението по договор за осъществяване на дейности за публичност и информация по проекта, с писмо от Възложителя; - Изпълнение на договора за осъществяване на дейности за публичност и информация по проекта. 4 880.00 5 874.00
Извършване на независим одит на проекта: Одитът на проекта ще бъде извършен от регистриран одитор/и или консултантска фирма за одит, чрез провеждане на възлагателна процедура по реда на ЗОП. В изпълнение на дейността ще бъде изготвен и представен окончателен доклад за фактически констатации за изпълнението, който ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта. Дейността ще бъде извършена при прилагане на международните стандарти, националното и европейското законодателство. При изпълнението на дейността ще бъде съблюдавано стриктно спазването на Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, изработена от Дирекция „Национален фонд“ към Министерството на финансите. Докладите за фактически констатации (ангажимент за договорени процедури) ще бъдат изготвени и в съответствие с приложимия образец, утвърден от УО на ОПРР. Основната цел на независимия финансов одит е да се формират констатации/потвърждения, че отчетените от Община Плевен разходи, описани в окончателния финансов отчет към окончателно искане за плащане по проекта са действително извършени, точни и допустими. Целта на това потвърждаване на разходи е одиторът да удостовери, че заявените от общината, в окончателния финансов отчет към окончателно искане за плащане по проекта, разходи са настъпили/реални, както и че са акуратни/точни и допустими, както и да предостави на бенефициента по проекта - Община Плевен окончателен доклад за фактически констатации, във връзка с извършените възлагателни процедури, сключените договори, извършените плащания и др. Допустимостта се определя като правилно и коректно разходване на БФП в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в договора за БФП по проекта. Като част от обхвата на проверката одиторът задължително ще извърши и проверка за съответствие относно законосъобразност на процедурите за възлагане на обществени поръчки, подписаните договори и анекси към тях (ако е приложимо). Последващият от страна на одитора контрол се осъществява за спазването на приложимите нормативни актове по отношение на всички процедури, свързани с възлагането на всички видове дейности по проекта, като задължително ще бъде извършена оценка за съответствие относно законосъобразността, предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и по отношение на документи по ОПРР 2014-2020 - в т.ч указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др. Преди изготвяне и подаване на искането за окончателно плащане по проекта, одиторът ще извърши необходимите проверки и ще изготви окончателен доклад за фактически констатации по проекта. Стъпките за изпълнението на дейността са: - Провеждане на процедура и възлагане изпълнението на договор за извършване на независим финансов одит на проекта, с писмо от Възложителя; - Изпълнение на договора за извършване на независим финансов одит на проекта 1 800.00 2 160.00
Дейности за организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност след сключване на договор за БФП, със заповед на кмета на Община Плевен ще се легитимира екипът за организация и управление на проект "Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в ДФСГ „Интелект“- Плевен". Съставът на екипа ще бъде определен съгласно посочения в Раздел 9 на формуляра за кандидатстване. Екипът ще включва: ръководител, финансов мениджър, специалист инвеститорски контрол; административен сътрудник. Екипът за организация и управление на проекта ще изготви работен график на задачите и дейностите по проекта, срокове и отговорници. Екипът за управление на проекта ще провежда ежемесечни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Екипът за управление на проекта ще поддържа комуникация с представители на заинтересованите страни. Екипът за управление на проекта регулярно ще подготвя за публикуване на сайта на общината информациите/съобщенията, свързани с изпълнението на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнението на договорите в уговорените срокове; за постигане на заложените цели и индикатори за изпълнение; за целесъобразното, ефикасното и ефективното разходване на средствата по проекта; ще осъществява непосредствен мониторинг на изпълнението. Екипът ще бъде отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Екипът ще поддържа, съхранява и предоставя необходимата документация, съгласно изискванията на УО на ОПРР. Екипът ще контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители. 22 228.00 21 284.17

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).