Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at the construction of social housing in the town of Targovishte, which will create a prerequisite for affordable, modern and adequate housing for disadvantaged and vulnerable people. When constructing this type of housing, the rule is to ensure the spatial integration of representatives of marginalized communities as a whole and not to contribute to their segregation, isolation and exclusion. It is envisaged to build a residential building for social housing in the town of Targovishte with 18 units. three-storey dwellings for people from vulnerable populations with appropriate equipment and furnishings. Landscaping and parking on the adjacent terrain, as well as access for persons with disabilities are envisaged. During the construction, the day-to-day inspection will be carried out by selected independent construction supervisors as well as by the authors of the working design. A team of experts will be appointed for the timely implementation of the activities and project administration. The Beneficiary's Uniform Handbook for Information and Communication 2014-2020 will be followed. Upon completion of the activities, it will conduct an independent financial audit. The project proposal will provide modern social housing for the accommodation of vulnerable population groups and other disadvantaged groups and people in dire need. The quality of life of the vulnerable population groups in the Municipality of Targovishte will be improved, conditions for their full realization, poverty reduction and promotion of social inclusion will be created.

The groups directly influenced by the project results are homeless people and / or those living in very poor living conditions; large families; parents with children with poor health and disabilities; people at risk of poverty and social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и провеждане на обществени поръчки и Проектиране: Подготовка и провеждане на обществени поръчки: Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки и Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. (ОПРР). За реализацията на дейността ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители. Дейността ще премине в подготовка и провеждане на оценителни комисии, изготвяне на протоколи от работата на комисиите за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти и решения за класиране на участниците, определяне на изпълнители на обществени поръчки и сключване на договори с тях. Според посочените дейности, предмет на възлагане ще бъдат следните процедури за избор на изпълнители: 1. „Изпълнение на СМР за обект „Социални жилища в УПИ ХII за социални жилища в кв.13, (ПИ 73626.508.467), кв."Запад”, гр. Търговище”; 2. "Изпълнение на дейности по публичност и комуникация по проект „Изграждане на съвременна жилищна среда за социално слаби семейства в община Търговище”; 3. "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по проект „Изграждане на съвременна жилищна среда за социално слаби семейства в община Търговище”; 4. "Извършване на строителен надзор по проект „Изграждане на съвременна жилищна среда за социално слаби семейства в община Търговище”; 5. "Извършване на авторски надзор по проект „Изграждане на съвременна жилищна среда за социално слаби семейства в община Търговище”; 6. "Извършване на финансов одит по проект „Изграждане на съвременна жилищна среда за социално слаби семейства в община Търговище”; Преди подаване на проектното предложение Община Търговище проведе процедура с предмет „Изготвяне на технически инвестиционен проект за строителство на сграда по проект „Изграждане на съвременна жилищна среда за социално слаби семейства в община Търговище”, по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020” и определи изпълнител, който разработи инвестиционния проект за реализиране на СМР по настоящото проектно предложение. Стойността на проектирането е предварителен разход в размер на 9300 лв. без ДДС и е заложен в бюджетен ред 9. Разходи свързани с технически и работни проекти ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим). 9 300.00 0.00
Извършване на строителни работи: Извършване на строителни дейности: Дейността включва построяване на сграда на три етажа, без сутерен, със 18 бр. жилища –6 бр. едностайни., 10 бр. двустайни и 3 бр. тристайни. Предвидено е изграждане и на 1 бр. административно жилище и 1 бр. стая за охрана Всяко жилище е съставено от дневен тракт, необходимия брой спални и съответните санитарни помещения при спазване на действащата нормативна уредба. Спаз ени са изискванията на всички съществуващи методически документи, указващи условията и реда за предоставяне на вида социална услуга. Ще се осигурят всички възможности за самостоятелно обитаване на хора в неравностойно положение чрез изпълнение на всички изисквания на Наредба №4 / 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана от бюджетен ред 3. Разходи за строителни и монтажни работи ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим), Раздел II. - БФП в размер на 892 500.00лв. без ДДС, СФ в размер на 18 067,11 без ДДС- общо 910 567,11 лв. без ДДС с вкл. 5 % непредвидени разходи. Стойността е отнесена към бюджетен ред 8. Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим) Към апартаментите на 2 - ри и 3- ти етаж са предвидени малки тераси, а на приземния етаж – прилежащите части от двора около сградата ще са благоустроени. В сутерена на сградата са разположени индивидуални складови помещения – 19 бр., помещение за колички и велосипеди, обща обслужваща площ и общ склад за инвентар. Отоплението на сградата ще се извършва с климатици. Околосградното пространство включва зона за паркинг и зона за отдих. Проектът предвижда изграждането на площи за озеленяване. Разходът за СМР е съгласно Количествено - стойностна сметка изготвена на база работен проект и анализ на цените. По КСС, разходите за СМР възлизат на 867 205,31 лв. без ДДС, а за непредвидени разходи 5% или 43 361,80 лв. без ДДС. Общата сума предвидена в бюджета на проектното предложение възлиза на 910 567,11 лв. без ДДС. По- подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи. Преди подаване на проектното предложение и сключване на договор за БФП бяха извършени следните дейности: открита процедура по чл. 20, ал. 1, т. 1, Б. „Б” от ЗОП с предмет „Изготвяне на технически инвестиционен проект за строителство на сграда по проект „Изграждане на съвременна жилищна среда за социално слаби семейства в община Търговище”, по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020”. С Решение №ЗОП 23/30.04.2018. е открита процедурата. Със Заповед № З-ОП-35/06.06.2018г.на Кмета на Община Търговище бе назначена комисия за разглеждане, оценка и класиране на представените за участие оферти. С Решение № З-ОП-81/28.08.2018 е обявен класирания участник на І –во място - Тобо-проджект ЕООД, гр. София. Избраният изпълнител изготви Инвестиционен работен проект „Изграждане на съвременна жилищна среда за социално слаби семейства в община Търговище”, по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020” по всички части. Със същият бе сключен договор № Д-ОП-41/19.10.2018 г. Стойността на договора е 12 400 без ДДС. Реално заплатените средства са 9 300 лв. без ДДС. Сумата ще бъде искана за възстановяване от УО. 3. След изготвяне на работния проект, същият беше съгласуван с експлоатационните дружества, съгласно изискванията на българското законодателство. 910 567.11 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: За пълноценното функциониране на социалните жилища и във връзка с осигуряване на подходяща среда за живот се предвижда сградата да бъде снабдена с подходящо оборудване и обзавеждане. Предвижда се следното: доставка и монтаж на кухненски шкафове, уреди - печка, аспиратор и хладилник с фризерна част, комбиниран уред пералня със сушилня, кухненска мивка и кош за отпадъци; доставка и монтаж на гардероб за дрехи, порт-манто. Параметрите на изброеното обзавеждане /височина и ширина/ е съобразено с размера на жилищата. Доставка на комплект кухненска маса с четири стола, доставка на разтегателен диван, доставка на ниска маса за дневна и др. Отоплението е предвидено с климатици, които са част от оборудването по проекта. Според големината на апартаментите е предвидено да бъдат доставени спалня с матрак и единични легла с матрак. Доставката ще бъде изпълнена непосредствено след приключване на строително монтажните работи на обекта, като ангажимент на доставчика ще бъде и монтирането на обзавеждането и оборудването. С изпълнение на дейността ще бъдат създадени подходящи условия за живот и отдих. Дейността включва доставка на ново оборудване и обзавеждане на 18 те жилища. Детайлно описание на обзавеждането, оборудването и специализираното оборудване, предмет на настоящата дейност, е дадено в подробни остойностени технически спецификации. Дейностите по оборудване на обектите водят до осигуряване качеството на УОИИ. 110 593.00 0.00
Извършване на строителен надзор: Извършване на строителен надзор: Дейността е планирана да започне през 7 месец от изпълнението на проекта и ще продължи 18 месеца. Дейността ще стартира с подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителната линия и ниво (Акт Образец № 2 съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) за обекта и ще приключи с въвеждане в експлоатация . По време на целия строителен процес изпълнителят ще трябва да: - Осъществява постоянен контрол върху количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали в СМР, съгласно работния проект и изискванията на нормативните актове; - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Предвидената стойност за упражняване на строителен надзор е в размер на 17450 лв. без ДДС, което е допустим % от стойността на разходите за СМР без непредвидените разходи. По подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи. 17 450.00 0.00
Упражняване на авторски надзор: Упражняване на авторски надзор : По време на изпълнение на СМР ще се осъществява авторски надзор, съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ. Той ще стартира с откриване на строителна площадка и ще приключи до въвеждането на обекта в експлоатация. Дейността включва: - Изпълнение на цялостен авторски /архитектурен и инженерен/ контрол върху изпълнението на СМР и съответствие с изготвения проект; - Координиране на работата на инженерните специалности; - Приемане на завършени етапи от СМР; - Корекция и съгласуване на архитектурни детайли в процеса на строителството, даване на устни и писмени указания (в заповедната книга) на строителя при възникнали неясноти, несъответствия с проекта възникнали по време на строителството; - Съдействие на Възложителя при въвеждане в експлоатация на обекта; - При необходимост - участие в приемателна комисия; - Изготвя екзекутивна документация. Предвидената стойност за упражняване на авторски надзор е в размер на 17 450.00лв. без ДДС, което се равнява на допустим процент от стойността на разходите за СМР без непредвидените разходи. По подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи. 17 450.00 0.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Въвеждане на обекта в експлоатация : След извършването на строително – монтажните работи на обекта избран за интервенция в съответствие с издадените строителни книжа, заверена екзекутивна документация, съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база към него, както и в съответствие с условията на сключените договори, ще се пристъпи към искане за издаване на Разрешение за ползване. При строежи от ІV-та до VІ-та категория (жилищни и смесени сгради с ниско и средно застрояване, вилни сгради и други) се издава от съответния главен архитект при съответната община. Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Дейността включва дължимите държавни такси за въвеждане на обекта в експлоатация в размер на 5000 лв., разпределени, както следва: - Предварителен договор и преместване на кабел към Енерго Про - такса; - ВиК ; - Пожарна ; Държавните такси са проучени предварително към момента на кандидатстване и са предвидени съгласно съответните нормативни документи. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация и изготвен окончателен доклад - констативен акт обр. 15, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация и изискванията към строежите, както и съгласно условията на сключения договор ще бъде сформирана приемателна комисия за издаване на Удостоверение за въвеждане на сградата в експлоатация или т.нар. – Акт образец 16.“ Разходите представляват нормативно определени такси, включително такси за присъединяване на обектите, които се внасят от бенефициента - Община Търговище и не са обект на провеждане на процедура по реда на ЗОП. 5 000.00 0.00
Упражняване на финансов одит: Упражняване на финансов одит: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран външен одитор. Одиторския доклад ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта, в съответствие с изискванията на процедурата. Одиторът ще проверява дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора и ще изготви доклад за заверка на разходите по образец предоставен от Договарящият орган. При окончателното искане за плащане, одиторът ще завери и финансовия отчет. Дейността цели да бъдат доказани дали всички извършени разходи отговарят на изискванията за допустимост, регламентирани във всички европейски и национални нормативни документи. Дейността осигурява адекватна проследимост на разходите, извършени от бенефициента и установява законосъобразността им. Одитът ще бъде извършен съгласно изискванията на програмата с цел осигуряване на прозрачност, законосъобразност и целесъобразност на разходите по проекта. Стойността, предвидена в бюджета на проекта е 3 558 лв. без ДДС. По подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи. 3 558.00 0.00
Информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация, целят да осигурят публичност, информираност и прозрачност на полученото финансиране и разпространяването на информация относно целите и дейностите по проекта, финансиран в рамките на ОПРР. Изпълнението на тази дейност ще се осъществява от външен изпълнител и екипа за управление на проекта. Мерките за информация и комуникация ще бъдат изцяло съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и изискванията на ДБФП. В рамките на настоящият проект са планирани следните мерки за информация и публичност: * На официалния уеб - сайт на Община Търговище ще бъде поместена информация за проекта - кратко описания, цели, резултати, финансова подкрепа на ЕС; * Организиране на пресконференция в началото на проекта, на която да бъдат представени целите на проекта и планираните дейности; * Изработване на временен билборд, който ще бъде поставен по време на изпълнението на СМР на видимо място - в зоната за въздействие, в която попада обекта на интервенция. Монтажът ще бъде извършен преди официалната церемония "Първа копка"; * Изработване на 2 постоянни обяснителни табели - които ще бъдат поставени след приключване на СМР на видимо място в началото и в края на обекта; * Изработване на 1 информационен банер, който да информира за наименованието на проекта, общият бюджет, стойността на помощта на ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет. Информационният банер ще бъде използван по време на планираните в проекта информационни събития; * Дизайн, предпечат и отпечатване на информационна брошура, съдържаща информация за целите на проекта и постигнатите резултати. Брошурата ще бъде отпечатана в тираж 200 копия; * 2 платени публикации в местни медии относно процеса на изпълнение на проекта и постигнатите резултати; * Провеждане на церемония "Първа копка" за обекта; * Провеждане на церемония "Официално откриване" за обекта; * Периодични публикации на интернет страницата на община Търговище, отбелязващи техническия и финансов напредък по проекта; * Организиране на финална пресконференция за представяне на постигнатите резултати и идентифицираните добри практики; * Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, вкл. присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. 7 699.00 0.00
Управление на проект: Управление на проект: За изпълнение на проекта Община Търговище ще се сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. и нормативната уредба на Р. България. Екипът на проекта ще организира и контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на Закон за обществените поръчки, ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите, заложени в проекта и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост. Екипът на проекта ще провежда срещи за разпределение на задачите при изпълнение на дейностите, осъществяване на постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. По време на срещите ще се отчитат резултатите от изпълнението на дейностите и ще се отбелязва напредъка на проекта; Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията на Управляващия орган на ОПРРг. Ще изготвя технически и финансови отчети при подаване на документи за верифициране на разходите. Възнагражденията на членовете на екипа ще са съгласно ПМС 189 и съобразени с часовите ставки и брой часове положен труд. Предвидената стойност в бюджета е в размер на 21 271 лв.След сключване на ДБФП, бенефициентът - Община Търговище ще сформира Екип за управление на проекта. Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Чрез тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на заложените дейности и постигане на поставените цели. Екипът за управление на проекта ще се състои от 3-ма члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва: • Ръководител на проекта; • Счетоводител на проекта; • Координатор; Сформираният екип за организация и управление на проекта ще: - организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; - носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; - спазва и изпълнява приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; - извършва мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; - изготвя отчетна документация по проекта - техничека и финансова. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проектак който е и експерт - СМР, съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Дейностите по управление на проекта ще се изпълняват от служители на бенефициента и не е необходимо провеждане на процедура по ЗОП, тъй като изпълнението се извършва в самата организация. Дейността е основополагаща за изпълнението на заложените в проекта цели. Вътрешната организация и контрола на екипа гарантира точното и качествено изпълнение на всяка от дейностите, с което се подпомага изпълнението на целите на Оперативната програма ,,Региони в растеж“ 2014-2020 г. Съгласно указанията на УО при кандидатстване с проектно предложение за изграждане на социални жилища, Община Търговище трябва да представи Наредба за условията и реда за отдаването и използването им, както и финансов анализ. Посочените документи са приложени към проектното предложение. 21 271.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).