Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project proposal envisaged in the investment program of the municipality of Dobrich and integrated plan for urban regeneration and development procedure BG16RFOP001-1.001-039 "Implementation of integrated plans for urban regeneration and development 2014 -2020" under Priority Axis 1 "Sustainable and Integrated Urban Development" Operational Programme "Regions for growth"2014 -2020, investment priority" Urban environment "group activities "Areas with potential for economic development." Project "Improvement, upgrading and reconstruction of infrastructure in the area with potential for economic development in Dobrich" including reconstruction and rehabilitation of street "6 September" Dobrich with two subobjects -south and north / and diversion to "Dobrudzha bread" AD / will improve not only the infrastructure but also access and free movement of people with disabilities. It is envisaged provision of telecommunications connections and replacement of street lights with energy efficient, too. The project has a total value 1 446 029.28 leva. The correct course of construction - installation activities, the proposal provides execution of independent construction supervision and author supervision. The independent financial audit will follow proper spending and compliance with legal rules and regulations. Implementation of all project activities include provision the necessary publicity, visualization and awareness project initiative.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление, администриране и отчитане: В рамките на дейността ще се извършва цялостното техническо и финансово управление, отчетност, контрол по проекта. По време на дейността ще се съблюдават принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост. Дейността цели да осигури съгласуваност и яснота относно структурното и организирано управление на проекта, системите за обратна връзка между всички участници, ясни правила за докладване, прозрачно изпълнение на проектните дейности, мерките и правилата за ефективно изпълнение на проекта, както и разпределението на отговорностите и задълженията на всеки член на екипа. Предвиждаме екипа за управление и изпълнение да се състои от следните позиции, съобразени с обхвата и съдържанието на проектното предложение: - Ръководител на проекта – отговаря за успешното реализиране на предвидените по проекта дейности и за постигането на предвидените резултати, както и за взаимодействието между всички участници в проекта. Отговаря за предаването на отчетните документи от страна на бенефициента към Междинното звено /Управляващия орган. - Eксперт инвестиционен контрол – е експертно лице от Общинска администрация - Добрич, което ще извършва наблюдения върху изпълнението на строителните дейности, тяхното качество, количествата на извършените дейности, напредъка на проекта, съгласно календарния график. Ще дава препоръки и становища относно възникнали в хода на изпълнението проблеми. - Експерт обществени поръчки – ще има водеща роля при процеса на изготвяне на тръжната документация по предвидените в проекта дейности и ще организира провеждането на съответните тръжни процедури. Ще съдейства за разрешаването на всички юридически въпроси по време на изпълнението на проектните дейности. Помага на ръководителя и техническия сътрудник по проекта в отчетните дейности по проекта - Счетоводител – отговаря за финансовата отчетност на проекта, съгласно изискванията на Оперативната програма и националното законодателство на страната ни. - Технически сътрудник – подпомага дейността на ръководителя и счетоводителя и взима дейно участие в процеса на техническата и финансова отчетност на проекта. Работи съвместно с техническите експерти и юриста в процеса на подготовка и провеждане на тръжните процедури. Следи за напредъка на проекта. Сътрудничи си с всички отговорни институции, в сферата на проекта. Чрез сформирането на проектния екип, ще се създадат необходимите предпоставки за успешното администриране и изпълнение на проектните дейности в рамките на договорения период за изпълнение на проекта. Дейностите по управление, отчетност, контрол ще продължават през целия период на изпълнение. Те ще се изпълняват съобразно изискванията на Договора за предоставяне на БФП. Ще бъде извършвана документална проверка на всички съставени документи. Ще се осъществява текущо наблюдение, оценка и контрол на всички дейности, свързани с изпълнение на проекта и сключените договори с изпълнители. Изпълнението на проекта ще бъде съгласувано с въведената в Община град Добрич Система за финансово управление и контрол, която е съобразена с регламентите на ЕС, на Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, Закона за вътрешния одит в публичния сектор, както и подзаконовите нормативни документи. 23 630.46 20 539.76
Реконструкция и рехабилитация на ул. "6 ти септември": Целта на дейността е да се извърши рехабилитация и реконструкция на два участъка от: - улица "6-ти септември"-юг с дължина 828.42м., габарити: ленти за движение -10,5 до 8м. и тротоари от 1,5 до 4,5; - улица "6-ти септември"-север с дължина 179,44м., габарити летни за движени 8м. и тротоари от 3 до 1,5м и отклонение към "Добруджански хляб" АД - с дължина 137,33м., габарити летни за движени 6м. и тротоари 2х1,5м Самата рехабилитация включва; - ремонт на настилка - технологично фрезоване на съществуваща настилка; - демонтаж на съществуващи бордюри и монтаж на нови със снижаване при всички входове; - полагане на асфалтова настилки на основен, долен и износващ пластове; - разваляне на съществуващи амортизирани тротоарни настилки и изграждане на нови от унипаваж, съобразени с изискванията на Наредба №6 за достъпна среда с понижени до нивото на настилката бордюри и поставяне на тактилни плочки в помощ на хората с увредено зрение; - изграждане на прилежащи парко места към уличното платно. Всички вложени материали ще отговарят на утвърдените стандарти в строителството. За осигуряване на оптимално отводняване на настилката е предвидена цялостна ревизия на колекторната система и промяна до достигане на проектното ниво на съществуващите дъждоприемни и ревизионни шахти. Поставяне на маркировка и пътни знаци съгласно Наредба №01/2 за "Сигнализация на пътищата с пътна маркировка" и Наредба №01/18 за сигнализация на пътищата с пътни знаци. Проекта включва изграждане на оптична мрежа и подмяна на уличното осветление с енергоефективно. Дейността ще бъде възложена чрез процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП на външен изпълнител. 1 135 201.00 1 182 956.43
Независим строителен надзор: Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл.166, ал.1, т.1 от ЗУТ (до издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация). Строителния надзор ще бъде изпълняван съгласно изискванията на възложителя, определени в сключения за целта договор между община Добрич и фирмата изпълнител. Строителният надзор ще бъде извършен от избрана фирма изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. Фирмата следва да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираната дейност за реконструкция и рехабилитация на улица "6 ти септември" в двете и части, в съответствие с предварително определените качествени, количествени и технически параметри и показатели, заложени в техническият проект. Контролната дейност е много важна за постигане на целите на проекта и постигане на резултати. Фирмата, която ще бъде избрана за изпълнение на строителния надзор ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство, свързани с надзора на строителните работи и ще проверява строителната фирма дали изпълнява адекватно строителните работи в съответствие с техническите параметри и изискванията на законодателството. Строителният надзор ще съблюдава за законосъобразност, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителство, изпълнение на СМР съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2, спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, въвеждане в експлоатация и др. Вложените материали за изпълнение на СМР трябва да отговарят на действащите стандартизационни норми. Изпълнението на СМР трябва да съответства на всички нормативни документи, регламентиращи съответния вид дейност. 19 463.35 8 398.80
Авторски надзор: Съгласно ЗУТ през времетраенето на строителството възложителят е задължен да осигури упражняването на авторски надзор по време на строителството на обекта. Съобразно изискванията на ЗУТ авторският надзор е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително, като условията и редът за осъществяването му се определят чрез писмен договор между възложител и проектант, в който се определят задълженията на проектанта, а именно: 1.Проектантът извършва авторски надзор по време на изпълнение на строителството по изготвен инвестиционен проект във всички отделни негови части съгласно чл. 162, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ. 2.Проектантът следи за точното изпълнение на проекта, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове. 3.Проектантът на строежа е длъжен да присъства при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и ако установи точното изпълнение на проекта, да ги подписва при покана от Възложителя. 4.Проектантът осъществява работни посещения свързани с качественото изпълнение на работите и налагане на корекции при възникнали неточности в изпълнението на проекта. 5.Проектантът присъства на приемането на обекта съвместно със Строителния надзор и Възложителя. 13 858.33 16 620.00
Независим финансов одит : Предвидено е осъществяването на независим одиторски контрол на разходите по проекта, а именно: 1. Проверка за установяване на съответствие между отчитането от страна на Бенефициента - Община град Добрич на разходи по дейностите, залегнали в съответното одобрено проектно предложение и реда и правилата за отчитане на съответните разходи, определени и описани от Управляващия орган; 2. Проверка на счетоводни записвания, приходите и разходите по отношение на тяхната законосъобразност, точност и допустимост; 3. Проверка на разходно - оправдателни документи и банкови документи; 4. Проверка за съответствие между разходите, заявени от бенефициента за възстановяване и тези, посочени в отчетните записи и разходно-оправдателните документи; 5. Проследяване ефективното прилагане на Националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по тях, залегнали в проектното предложение от страна на бенефициента; 6. Проверка за съответствие между декларираните в разходно-оправдателните документи разходи и дейности, заложени в одобрения проект; 7. Проверка дали разходите са направени в периода на проекта; 8. Проверка за наличието на всички необходими реквизити в разходно-оправдателните документи на бенефициента и за съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и приложимите подзаконови нормативни актове; 9. Проверка за проследяване реалното извършване на дейностите и разходите от страна на бенефициента; 10. Проверка за проследяване адекватността на одитната пътека, осигурявана от бенефициента, както и съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията; 11. Регулярно проследяване на извършените междинни плащания по проекта; 12. Предоставяне на текущи консултации и проверки за съответствие на оформянето на първичната счетоводна документация, методология и политики; 13. Изразяване на независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта в съответствие с националните и международните одиторски стандарти; 14. Проверка на докладваните нередности; 15. Проверка дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; 16. Проверка за двойно финансиране за същата операция от друга програма или схема (национална или Общностна), както и от друг програмен период. 2 916.67 2 916.67
Информация, публичност и визуализация на дейностите по проекта: Проектът включва набор от дейности за информация, публичност и визуализация, които да популялизират Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 година. Чрез тази Дейност Община град Добрич ще информира широката общественост за дейностите по проекта, неговия напредък и крайните резултати. По този начин бенефициентът ще осигури прозрачност на управление и изразходените финансови средства. Дейностите за визуализация, публичност и информираност ще включват: - организиране и провеждане на пресконференция за стартирането на проекта; - организиране и провеждане на заключителна пресконференция; - регулярно информиране на медиите за хода и напредъка на проекта; - разпространение на рекламни материали - информационни дипляни, табели, публикации в мрежата и др. На подходящо място ще бъдат поставени информационни банери (транспарант), които да информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността чрез ЕФРР и съфинансирането от държавния бюджет. Различните етапи от развитието на проекта ще бъдат публикувани прессъобщения на интернет страницата на Община град Добрич, както и в местните медии. Ще бъде използвана и мрежата на 28-те Информационни центрове в страната за популяризиране етапите от проекта. По проектът се предвижда официална церемония - "Първа копка" за откриване на обекта, както и ще бъде уведомен УО за датата на провеждането на публичното събитие. За целите на строително монтажните работи ще бъдат изработени билбордове и постоянни информационни табели. През целия период на проекта ще се спазват правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. от единния наръчник на бенефициента. 9 383.67 7 428.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).