Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The Investment Program for the Implementation of the Integrated plan for urban regeneration and development of the City of Pernik includes projects for the implementation of energy efficiency measures on multifamily residential buildings (MRB). The project proposal envisages the renewal, rehabilitation, repair and implementation of energy efficiency measures of 6 MRB in the city of Pernik, namely: 1.Pernik, Struma Str. № 42, entr. A and B;2.Pernik, Tvardi Livadi №42; 3.Pernik, Petko Karavelov Str.№25, entr. A and B; 4.Pernik, Otets Paisiy str.№61, entr. A and B; 5.Pernik, Struma str.№ 28, entr. A, B and C; 6.Pernik, Petko Karavelov Str.№15, entr. A and B. The need to be satisfied through the implementation of the project is: to provide better living conditions for residents of the MRB, to improve thermal comfort, to improve the appearance of buildings and to ensure a higher quality of living environment. The target groups are the Owners' Associations in MRB whose members are the owners of the individual units in MRB in particular owners of individual units in the 6 MRB, including homeowners and business objects and persons visiting homes and business facilities. The specific objective of the project proposal is to increase energy efficiency in the housing sector in Pernik. The expected results from the implementation of the project are: - a higher level of energy efficiency of the MRB  and reduction of energy costs, improving the performance characteristics for extending the life cycle of buildings; providing adequate, sustainable living criteria with an accessible living environment. The main activities that will be implemented during the project are: Organization and management of the project; Arranging and awarding public procurement; Engineering /design, copyright supervision and construction/; Engineering (design, construction work and Author's Supervision); Construction supervision and evaluation of the project; Publicity and Visualization and Project Audit.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период. Членовете на екипа за управление на проекта ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси, като уведомяват незабавно Управляващия орган относно обстоятелство, което предизвиква или може да предизвика подобен конфликт; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Перник; изготвят междинните и окончателният доклад /техническа и финансова част/ съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган. Отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Перник система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО), ЕУП предава официално с приемо-предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта (съгласно изискванията на Оперативната програма) на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на ЕУП приключват. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) № 1303/2013. Екипът ще се състои от: -Ръководител проекта; - Счетоводител; - Координатор; - Експерт строителство; - Експерт "Обществени поръчки"; 37 960.00 37 939.13
Организация и възлагане на обществени поръчки: Изпълнението на дейността ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители и ще допринесе за изпълнение на общата и специфичните цели на проекта. Настоящата дейност е избрана с цел: - Подбор на предложения за Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР/. - Подбор на предложения за извършване на външни услуги за целите на проекта; - Сключване на договори с избраните изпълнители за Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР/ и външни услуги; - Осигуряване на ефективно изпълнение на предвидените дейности. 0.00 0.00
Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР/: Проектното предложение включва обновяване, саниране, ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на 6 многофамилни жилищни сгради на територията на град Перник, а именно: - гp. Перник, ул. Струма, бл. 42, вх. А и Б - гр. Перник, кв. Твърди ливади, бл. 42 - гр. Перник, ул. Петко Каравелов, бл. 25, вх. А и Б - гр. Перник, ул. Отец Паисий, бл.61,вх. А и Б - гр. Перник, ул. Струма, бл.28, вх. А,Б и В - гр. Перник, ул. Петко Каравелов, бл. 15, вх. А и Б Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП и приложимите нормативни уредби. В рамките на дейността, избраният Изпълнител: 1. Ще изготви работен инвестиционен проект за прилагане на мерки за (ЕЕ) на съответната (МЖС), съгласно задание за проектиране и техническа спецификация на Възложителя за всяка сграда, приложените към документацията за обществената поръчка сертификати и доклади от обследването за ЕЕ, технически паспорт и архитектурно заснемане на сградите, изискванията на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, изискванията на ЗУТ, ЗЕЕ и НК по настоящата процедура. В проектите ще се включат: -изпълнение на всички енерго-спестяващи мерки (ЕСМ), които са предписани като задължителни за съответната сграда в обследването за ЕЕ и водят до най-малко клас на енергопотребление "С". В работния проект ще се включи част ЕЕ, която ще бъде оценена за съответствие с изискванията на чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ. -изпълнение на мерки по конструктивното възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгл. Техническия паспорт на сградата); -изпълнение на всички мерки, предписани като задължителни в техническото обследване, в случай че в доклада от обследването за енергийна ефективност е доказано постигане на икономия на първична енергия мин.60% за съответните сгради. -изпълнение на съпътстващи СМР, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването -изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа на лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, вкл. за хора с увреждания. 2. Съгласуване на инвестиционните проекти с експлоатационните дружества и др., съгласно чл.143, ал.1 от ЗУТ.Одобряването на работните проекти ще се извърши по реда на ЗУТ - разглеждане и одобряване от главния архитект на Общината, след което ще се издадат разрешения за строеж. 3. Изпълнение на СМР, съгласно одобрените инвестиционни проекти свързани само с прилагането на мерки за ен.ефективност, конструктивното възстановяване/усилване на сградите, предписано в техническия паспорт, извършване на СМР водещи до възстановяване на първоначалното състояние на сградите, преди интервенциите и прилагане на мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда, а не цялостно обновяване на сградите и околното пространство. 4.Осъществяване на авторски надзор по време на строителството. Ще се осъществи контрол върху точното изпълнение на извършваните СМР в пълно съответствие с одобрения инвестиционен проект. Предписанията на проектантите ще бъдат вписвани в заповедната книга за строежа и ще бъдат задължителни за всички участници в строителството. След приключване на строително-монтажните работи, проектантите ще заверят съответната екзекутивна документация. Общата сума е 2 487 765,02 лв., в т. ч. разходи за: инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор); разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация; за извършване на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики, техническо обследване на сгради – предварително изпълнени; разходи свързани с набавянето на необходими разрешителни документи, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи при одобряване на проектите. 2 386 965.02 1 621 502.13
Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на проекта: Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП и приложимите нормативни уредби. Настоящата дейност е свързана с реализирането на Дейност 3 "Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор" и включва: - Оценяване на съответствието на изготвеният работен проект, съгласно чл. 142, ал. 6, т. 2 и ал. 11 от ЗУТ; - Осъществяване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ; - Контролиране качеството на доставените и влагани в строежите строителни материали и продукти; - Упражняване на контрол на количествата и качеството на изпълнените СМР; - Следене и документиране на всички обстоятелства, свързани със строежа. За изпълнение на задълженията си изпълнителят ще изготвя и предоставя на Възложителя междинни доклади за напредък; - Отчитане на дейността си чрез междинни и окончателен доклади и протокол за заплащане на услуга; Дейността има за цел: - Изготвен комплексен доклад за оценка за съответствието на инвестиционните проекти по чл. 142, ал. 6, т. 2, ал.10 и ал. 11 от ЗУТ. - Осъществен строителен надзор, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Качествено изпълнение на предвидените СМР; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството. Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Подробно и задълбочено проучване на проектната документация във всичките й части. - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба №3 от 31.07.2003 г; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес - изпълнител на СМР, авторски надзор, местна администрация и държавните контролни органи, сдружение на собствениците. - Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните замервания и тестовете на независимите и оправомощени институции; - Следене и контрол по изпълнението на договора за инженеринг в съответствие с графика за изпълнение на дейностите, линейния календарен график за изпълнение на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок. - При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ; - Изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на обекта. 19 650.00 12 240.00
Публичност и визуализация: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Всички дейности за информация и комуникация по проекта са съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на дейността ще се изпълни следното: 1. Провеждане на две пресконференции (начална и заключителна с мин. 30 присъстващи на всяка). Пресконференциите ще се проведат в заседателната зала на Община Перник и ще бъдат отворени за журналисти, представители на сдруженията на собствениците и граждани. Разходът за пресконференции е 1300,00 лв. без ДДС (2 х 650,00 лв.). Организирането на пресконференциите ще се извърши, съгласно т. 3.5 от Единния наръчник на бенефициента и включва: подготовка и изпращане на хартиени покани до всички участници в събитието, осигуряване на кафе-пауза за минимум 30 човека, подсигуряване присъствието на местни и/или регионални медии за отразяване на събитието. На пресконференциите ще бъдат раздадени рекламни и информационни материали. 2. Организиране и провеждане на две официални церемонии: "Първа копка“ с присъствие на медии и широката общественост на Перник, ще се проведе на един от обектите при стартиране на СМР. „Откриване на обекта“ също е отворена за медии и широката общественост на Перник. Ще се проведе на един от обектите след приключване на СМР. Организирането на официалните церемонии ще се извърши, съгл. т. 3.6 от Единния наръчник на бенефициента. Разходи за двете церемонии са 1300,00 лв. без ДДС (2 х 650,00 лв.). 3. Публикуване на 3 съобщения в местни/регионални медии с информация за проекта, при стартирането и приключването му на стойност 510,00 лв. без ДДС (3 х 170 лв.) 4. Изработване, доставка и монтаж на 2 билборда с размер 4х3м (метална конструкция с винил), съобразен с примерната визия посочена в т.8.1. от Единния наръчник на бенефициента и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Община Перник ще уведоми УО на ОПРР за дизайна и мястото на поставяне на билборда и табелите. Разходът е 4740,00 лв. без ДДС (2 х 2370,00лв.). 5. Изработка и монтаж на постоянни обяснителни табели, след приключването на проекта с размер 70х100 см., съобразно изискванията на т. 8.2. от Единен наръчник на бенефициентите и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Разходът е 1080,00 лв. без ДДС (6 х180,00лв.). 6. Плакати формат А3; Цена – 140,00 лв. без ДДС; 7. Плакати формат А3-20бр.; информационни дипляни – 200бр. (А4 - тройно сгъната, 170 гр. двустранен хром гланц/мат), съобразно т.3.7 и т.8.5. от Единен наръчник на бенефициентите и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Дипляните ще бъдат разпространявани при стартирането и приключването на проекта; промоционални материали: Рекламна чанта сгъваема текстилна – 150бр. и Чаши – материал – керамика/стъкло, вместимонст 300мл./-150бр., които са на стойност 1099,50лв. без ДДС съгласно сключен договор във връзка с чл.112 от ЗОП. 8. Изработване на банер с размер минимум 80х180 см. и стойка. Визия съгл. изискванията на т.3.9. от Единен наръчник на бенефициентите. Цена 200,00 лв. без ДДС и други промоционални материали: папки, химикалки, тефтери; и др. от допустимите материали съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ще бъдат подробно описани по видове, параметри и количества в Техническо задание/ спецификация от ЕУП, което ще бъде неразделна част от документацията за избор на изпълнител, както и приложение към договора за изпълнение на дейностите по информация и комуникация по проекта стойност – 3630 лв. На интернет страницата на Община Перник ще бъдат публикувани съобщения и информация за финасиращият орган, основната цел на проекта, напредъка в изпълнението му и постигнатите резултати и индикатори. 14 000.00 13 919.40
Одит на проекта: В резултат от провеждане на приложимата процедура за възлагане на обществена поръчка, ще бъде избран регистриран експерт-счетоводител/фирма за одит, с който/която ще бъде сключен договор за извършване на независим финансов одит на проекта. Основни критерии за подбор и избор на одитор ще бъдат опитът при одитиране на проекти, изпълнявани с външно финансиране, наличието на квалифициран персонал, както и предлаганата цена за извършване на услугата.Дейността включва провеждането на задълбочен финансов одит на проекта по време на цялостното му изпълнение. Целта е да се провери и потвърди, че финансовото изпълнение на проекта е проведено в съответствие с одобрения бюджет на проекта и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателство да се извърши одитна проверка и да се предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС.Одитът трябва да формира констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти и да включва проверка и констатации по следните въпроси:1. Спазени са изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека;2. Изборът за изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява Проектът, е проведен в съответсвие с изискванията на националното законодателство;3. Дейностите по Проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление;4. Всички декларирани разходи са реални, действително извършени и допустими, в съответствие с Насоките за кандидатстване;5. Всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване;6. Първичните счетоводни документи и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни;7. Счетоводни системи и осчетоводявания са изрядни. Одитът трябва да провери дали Община Перник поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност;8. Декларациите за възстановяване на средства, подадени от бенефициентите са точни, пълни и са във формат, изискван от Управляващия орган.9. Напредъкът по Проекта, в т.ч. финансов и физически, е проверен от бенефициента, включително чрез проверка на реално изпълнение на мястото на проекта (когато е необходимо);10. Проверка на докладваните нередности- Одиторът следва да се увери, че ако по проекта са установени нередности, то те са докладвани своевременно на всички необходими институции, след което е съставен съответния план за действие във връзка с избягване на подобни нередности в бъдеще и този план се изпълнява своевременно;11. Проверка (за наличието) на приходи от дейността;12. Неправомерно изплатени суми са възстановени по надлъжния ред - Одиторът следва да провери, дали неправомерно изплатените суми, (ако има такива) са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно.14. Проверка за двойно финансиране;15. Проверка за приложимия режим и начина на отчитане на минималните държавни помощи. Разходите за одит представляват 0,18% от общия размер на БФП, с което е изпълнено условието от Насоките за кандидатстване-до 1%. За остойностяване на разхода е използвана информация от вече проведени процедури по реда на ЗОП за подобна дейност, като информацията се съдържа във финансова обосновка, приложение кум ПП. 5 400.00 6 480.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).