Подготовка на тръжни документи за избор на изпълнители: Дейността включва създаване на тръжни досиета, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнител и подписване на договор. При подготовката на дейността екипа на проекта ще разработи задания за инженеринг, доставки и услуги. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат с определените подизпълнители ще бъдат подписани съответните договори. Дейността ще даде възможност за стартиране на строителните дейности, при спазване на изискванията на програмата и законодателството.
Необходимо е изготвяне на документи за провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на следните дейности:
1) Изпълнение на СМР;
2) Избор на изпълнител за осъществяване на авторски надзор;
3) Изпълнител за упражняване на строителен надзор;
4) Избор на изпълнител за публичност и визуализация;
5) Избор на изпълнител за извършване на одит на проекта; |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на СМР в ЦПЗ: В настоящото предложение са включени: зони 3,4,5,6 - бул. „Никола Войводов“ (3 - от ул. „Кръстьо Българията“ до ул. „Полковник Лукашов“); (4 - пространството между ул. „Полковник Лукашов“, бул. „Христо Ботев“ и ул. „Гладстон“); (5 - пространството между бул. „Христо Ботев“ и ул. „Стефанаки Савов“), (6 - площад „Христо Ботев“ и парк при църква „Свети Николай“) от подготвения инвестиционен проект по ЗУТ за "Рехабилитация и реконструкция на централната пешеходна зона на гр. Враца". Финансовите средства за неговото изготвяне бяха осигурени по ОПРР 2007-2013, схема - техническа помощ "С готовност за следващия програмен период".
Зони 3 и 4 са се утвърдили като същинската търговско - развлекателна част на градския център. Запазвайки тези функции и специфичните елементи на средата проектът предвижда подмяна на настилката, елементите на градското обзавеждане (и допълване на липсващите до момента - като велосипедни стойки, вградени в настилката и декоративни осветителни тела, кошчета за разделно сметосъбиране, информационни табели, скрити линейни отводнителни решетки и др.), обогатяването на озеленяването, създаване на нови пространства за тематични работилници и базари на открито, временни изложби, занимания за деца, спорт и рекреация . Специално внимание е отделено на достъпността и безопасността на новата архитектурна среда. Запазена и е цялостната идея за материали, цветове и детайли, предвидена за другите две зони. Реорганизирана и обогатена е парковата среда около паметника на Васил Левски. Предвиждат се дейности, които да оживят целогодишно и за повече часове от денонощието този вторичен градски център. Новото осветление и растителност ще създадат динамична сценография.
Зони 5 и 6 обхващат най-репрезентативната част на града. Площад ”Христо Ботев” е рамкиран от парка и ансамбловата архитектура на най-значимите културно - исторически и обществени сгради. Синтезът на сгради с разнообразни функции предполага приобщаването на много нови дейности и създаването на подходяща среда за устойчивото им развитие. Освен пред театъра и РИМ, ново място за фестивали, концерти и изложби на открито проектът предвижда изграждането на амфитеатър със сцена на открито и трансформирането на езерото в скейт парк. Функциите на площада, свързани с масови празненства ограничават разполагането на обемни елементи. Основният проблем, свързан с недобрата осветеност на площада е решен с добавянето на нови осветителни тела. Преослънчаването и безопасността са решени с цветовата гама и текстурата на предвидените клинкерни настилки, увеличаването и обезопасяването на водните площи и периферното озеленяване с едрогабаритна растителност. Предвидени са площи за съвременно изкуство - постоянни и временни експозиции, велостойки и информационни табели.
В проекта е включено и рехабилитация и реконструкция на улични мрежи и обществени паркинги в близост до ЦПЗ: 1) ул. „Стоян Кялъчев“ ; 2) ул. „Иванка Ботева“; 3) ул. „Алеко Константинов“ ; 4) ул. „Мито Цветков“ ; 5) ул. „Никола Симов Куруто“; 6) ул. „Журналист“; 7) ул. „Найден Геров“ № 10 до ул. „Екзарх Йосиф“ /12259.1017.242/; 9) локални платна на бул. „В. Кънчов“ до автогара /12259.1017.239/ и 12259.1021.153/; 10) ул. "Св.Климент Охридски"; 11) ул. "Венелин"; 12) ул. "Поп Богомил". Работата по тях ще бъде възложена на инженеринг. |
5 713 592.47
|
6 584 388.82
|
Изпълнение на авторски надзор: С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на технически/работен проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. В рамките на дейността се извършва:
1. Следи за точното и правилно изпълнение на одобрения работен проект, разпоредбите на ЗУТ и на подзаконовите нормативни актове, имащи отношение към проекта и за промените или допълненията на проекта, предписани по узаконения нормативен ред от проектанта по време на строителството.
2. При всяко посещение на обекта се оглежда и установява състоянието му и се дава решения на възникналите проблеми, като информира възложителя за възникналите проблеми и за предприетите мерки за тяхното разрешаване. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта.
3. Допуска всички одитиращи органи и външни одитори оторизирани да извършват проверки, да проверяват посредством проучване на документацията или проверки на място, изпълнението на проекта, и да проведат пълен одит, при необходимост, въз основа на разходнооправдателните документи, приложени към счетоводните отчети, счетоводната документация и други документи, свързани с финансирането на проекта.
4. Изпълнява мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място и одити, проведени по отношение на настоящия проект.
5. Поддържа точно и систематизирано счетоводство и отчетност във връзка с извършваните дейности по проекта;
6. Да подписва всички актове и протоколи съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.
7. Да извършва авторски надзор по време на строителството на обекта до съставяне и подписване на протокол за установяване годността за ползване на строежа.
8. Да завери изготвената екзекутивна документация за действително извършените СМР на обекта. |
30 000.00
|
30 000.00
|
Упражняване на строителен надзор на обектите: По време на изпълнението на СМР за обновяване на ЦПЗ от лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор за всеки обект/група от обекти упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от Закона. Осъществяване на контрол за съответствие на проектирането и изпълнението на обектите с условията на съответните договори и действащите нормативни актове;
Осъществяване на контрол за спазване на българското законодателство в областта на строителството и на безопасността на труда, както и по отношение на докладите и молбите за разрешителни, които също следва да бъдат изготвяни в съответствие с действащите нормативни актове;
Изготвяне на ежедневни, ежеседмични и месечни системи за докладване на изпълнението на договорите по проекта. Изготвяне и изпълнение на система за осигуряване на качество на съоръжения и материали, използвани по време на строителството, съвместно с изпълнителите, където е необходимо;
Изготвяне на доклади за напредък, както и други доклади, когато е необходимо;
Разпореждане и одобряване ползването на други еквивалентни, или по-високи стандарти, спрямо стандартите, записани в договора, при обоснована необходимост, в съответствие с офертите на изпълнителите по проекта и с предварително писмено съгласие на Възложителя;
• Контрол на планове за временна организация на движението в съответствие с българско законодателство;
• Одобрение на всички методи и средства за повдигане;
• Изискване на образци от материали и документация за съответствие на влаганите материали по всички частни на договора, когато е приложимо в рамките на договора, по преценка на Строителния мениджър. При всички случаи на обективна невъзможност да се доставят позиции от офертата на строителите, се задължава да получи информация от строителите и да получи писмено одобрение от Възложителя, което не може да нарушава конкурентните условия на обществената поръчка;
Съхранение и контрол на своевременното предоставяне и пълнотата на цялата документация за изпълнението на договорите, включително документация от производителя и доставчика на машините, съоръженията, сертификати за проби на машини и съоръжения от сертифициращи организации, гаранции, застраховки, екзекутивна документация, протоколи от срещи, финансова документация и всички други документи издадени от строителите или надзора;
Забележка: Изброяването на консултантските услуги е примерно и неизчерпателно. Предмет на поръчката са и всички други дейности, предвидени в закона, технологичните правила и нормативи или необходимите такива за осигуряване на ефективен и качествен контрол по изпълняваните строителни работи. |
18 900.00
|
22 680.00
|
Мониторинг и контрол на изпълнението на СМР и проекта: Мониторинг и контрол на изпълнението на СМР, осъщесвяван от:
1) от външен изпълнител за изпълнение на строителен надзор;
2) от Ръководител проект/ЕУП чрез разписване на съответните документи и доклади в процеса на реализация на проекта;
3) от техническите експерти чрез проверки на място съгласно предвиденото в Системата за финансово управление и контрол.
Вътрешният мониторинг и контрол е регулярно и изчерпателно наблюдение на напредъка по изпълнение на проекта, спазването на договора за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ и постигането на планираните резултати. Мониторингът на проекта ще се осъществява при спазване на следните принципи: всеобхватност на обектите на вътрешен мониторинг; откритост и прозрачност в управлението и разходването на безвъзмездна финансова помощ; взаимен контрол между партньорите в проекта, взаимна информираност, координация и взаимопомощ в действията.
Обект на вътрешния мониторинг са: разходите по изпълнение на проекта и финансовите отчети, мерките за информиране и публичност, напредъка по изпълнение на проекта и индикаторите, дейността по организация и управление на проекта.
Основен обект на вътрешния мониторинг са дейностите, възложени на външни изпълнители. Ще се оценяват на първоначален етап при избор на изпълнители: предложена цена, срокове за изпълнение на дейността, гаранции за качествено изпълнение на услугите, неустойки за неизпълнение на договора, начини на плащане, технически характеристики /където е приложимо/ на предлаганите услуги.
След провеждане на процедура за избор на доставчици и сключване на договори ще се следи спазването на клаузите по договора най-вече по отношение на следните критерии:
• Придържане и точно спазване на предмета на договора;
• Права и задължения на изпълнителите по отношение на оперативното изпълнение на договора. Следи се за недопускане на превишение на права и неспазване на задължения, залегнали в договорите;
• Спазване на договорената цена за изпълнение на услугите и начините и сроковете за извършване на плащания от страна на общината към външните изпълнители;
• Следене за преждевременно прекратяване на договори, настъпване на непреодолими препяствия за изпълнението им и бърза реакция за отстраняване на негативни влияния на външната среда;
• Следене на спазването на правилата за прозрачност на разходваните средства;
• Предварителен и последващ контрол върху неустойки за частично или пълно неизпълнение на договори от външни изпълнители и др.
По отношение на счетоводното и данъчно законодателство от счетоводителя по проекта се извършва анализ и оценка на законосъобразността и счетоводното отчитане на разходите в следните направления: регулярни проверки на извършените разходи по проекта съобразно българските и международните счетоводни стандарти и специфичните изисквания, свързани с финансирането; проверка на законосъобразността на съставяне на разходно-оправдателните документи; проверка на законосъобразността и целесъобразността на извършване на разходите; проверка на верността и точността на счетоводното отчитане на приходите и разходите по проекта; проверка на достоверността на съставяните финансови отчети за изпълнение на проекта; проверка на достоверността на представяне на паричните потоци по проекта и промените в тях.
Обект на вътрешен мониторинг е и изпълнението на дейностите съгласно план-графика, като процедурата се осъществява от ръководителя, подпомаган от екипа за управление.
Предвидените процедури и методология за вътрешен мониторинг са неразделна част от изградената в общината система за финансово управление и контрол. Предвидените процедури и критерии за контрол включват участието на всички членове на екипа, партньори и други заинтересовани страни, което спомага процесът на самооценка. |
35 000.00
|
33 583.52
|
Публичност и визуализация на проекта: Настоящият проект ще бъде съпроводен с адекватна публичност на финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), Съгласно Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Комисията на европейските общности и изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020", подходящи комуникационни средства и достъпни за обществеността медии. Дейността включва провеждането на пресконференции, съобщения в радио и медии, банери, билбордове, брошури, рекламен филм за популяризиране изпълнението на проекта.
организиране и провеждане на 2 пресконференции, чрез които обществеността да се запознае с целите на проекта, графика на планираните дейности и очакваните резултати; на пресконференциите ще бъдат поканени всички журналисти от местните и регионални медии;
подготвяне на 2 пресинформации и разпространението й в местни и регионални вестници;
подготвяне на 2 радио-анонса и излъчването му в ефира на 1 радиостанция;
изработване на брошури за проекта - 50 бр.;
изготвяне на банер – той ще се използва при провеждането на пресконференции и на други публични мероприятия;
Изработване на билбордове по време на строителството и постоянни обяснителни табели - 2 бр. + 2 бр.;
публикуване на информация за проекта на Интернет страницата на Община Враца (www.vratza.bg).
Дейностите са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Чрез тях се цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята на ЕС, на Европейския фонд за регионално развитие и на българската държава, усвояване на финансовите ресурси по Структурните фондове. |
4 166.67
|
5 000.00
|
Одит на проекта: Изпълнението на тази дейност се налага от изискването за извършване на независима външна преценка на допустимостта и правотата на направените проектни разходи на проект.
Целта на независимия одит е чрез съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, да се изрази независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост (достоверност и валидност) на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство при осъществяването на горе цитирания проект.
Осъществяването на независим одит на проектните дейности, обхванати от предмета на поръчката, като независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултации, има за цел да подпомогне Възложителя чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. |
3 800.00
|
3 800.00
|