Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

With the reconstruction of the central pedestrian zone in Vratsa, we intend to form and build a better design of the pedestrian zones and sidewalks, as well as the public recreation areas, all according to the unique spirit of our city. The goal of this project is to find a united concept of safety, sustainability with high ecological and esthetical quality for the urban environment with pavements, bike alleys, color layout and artistic lighting and suitable city design elements – small architecture shapes, guide signs, energy efficient street lighting, different types of urban landscaping, as well as creating an accessible architecture environment. 
The project proposal is based on an integrated spatial approach, i.e. a system of bonded activities was used which aim in a stable improvement of the economic, social and ecological condition of the territory. The basis of this process is ’integration, which means that all of the proposals are viewed in their synergy in order to have a bigger impact together than if they are implemented separately. The terrain was reconstructed in the last 30 years, but it needs a new design and renovation. The project is in accordance with the areas, formed in the city center and reflects their spirit with new alternative and social activities. The positive elements, implemented by other projects in matter of composition, materials and city recreational elements that fit in the new concept, will remain and will be developed further. There will be new places for recreation, social contacts, cultural activities and city events. The project will keep the green areas and will tend to maximally increase them. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на тръжни документи за избор на изпълнители: Дейността включва създаване на тръжни досиета, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнител и подписване на договор. При подготовката на дейността екипа на проекта ще разработи задания за инженеринг, доставки и услуги. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат с определените подизпълнители ще бъдат подписани съответните договори. Дейността ще даде възможност за стартиране на строителните дейности, при спазване на изискванията на програмата и законодателството. Необходимо е изготвяне на документи за провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на следните дейности: 1) Изпълнение на СМР; 2) Избор на изпълнител за осъществяване на авторски надзор; 3) Изпълнител за упражняване на строителен надзор; 4) Избор на изпълнител за публичност и визуализация; 5) Избор на изпълнител за извършване на одит на проекта; 0.00 0.00
Изпълнение на СМР в ЦПЗ: В настоящото предложение са включени: зони 3,4,5,6 - бул. „Никола Войводов“ (3 - от ул. „Кръстьо Българията“ до ул. „Полковник Лукашов“); (4 - пространството между ул. „Полковник Лукашов“, бул. „Христо Ботев“ и ул. „Гладстон“); (5 - пространството между бул. „Христо Ботев“ и ул. „Стефанаки Савов“), (6 - площад „Христо Ботев“ и парк при църква „Свети Николай“) от подготвения инвестиционен проект по ЗУТ за "Рехабилитация и реконструкция на централната пешеходна зона на гр. Враца". Финансовите средства за неговото изготвяне бяха осигурени по ОПРР 2007-2013, схема - техническа помощ "С готовност за следващия програмен период". Зони 3 и 4 са се утвърдили като същинската търговско - развлекателна част на градския център. Запазвайки тези функции и специфичните елементи на средата проектът предвижда подмяна на настилката, елементите на градското обзавеждане (и допълване на липсващите до момента - като велосипедни стойки, вградени в настилката и декоративни осветителни тела, кошчета за разделно сметосъбиране, информационни табели, скрити линейни отводнителни решетки и др.), обогатяването на озеленяването, създаване на нови пространства за тематични работилници и базари на открито, временни изложби, занимания за деца, спорт и рекреация . Специално внимание е отделено на достъпността и безопасността на новата архитектурна среда. Запазена и е цялостната идея за материали, цветове и детайли, предвидена за другите две зони. Реорганизирана и обогатена е парковата среда около паметника на Васил Левски. Предвиждат се дейности, които да оживят целогодишно и за повече часове от денонощието този вторичен градски център. Новото осветление и растителност ще създадат динамична сценография. Зони 5 и 6 обхващат най-репрезентативната част на града. Площад ”Христо Ботев” е рамкиран от парка и ансамбловата архитектура на най-значимите културно - исторически и обществени сгради. Синтезът на сгради с разнообразни функции предполага приобщаването на много нови дейности и създаването на подходяща среда за устойчивото им развитие. Освен пред театъра и РИМ, ново място за фестивали, концерти и изложби на открито проектът предвижда изграждането на амфитеатър със сцена на открито и трансформирането на езерото в скейт парк. Функциите на площада, свързани с масови празненства ограничават разполагането на обемни елементи. Основният проблем, свързан с недобрата осветеност на площада е решен с добавянето на нови осветителни тела. Преослънчаването и безопасността са решени с цветовата гама и текстурата на предвидените клинкерни настилки, увеличаването и обезопасяването на водните площи и периферното озеленяване с едрогабаритна растителност. Предвидени са площи за съвременно изкуство - постоянни и временни експозиции, велостойки и информационни табели. В проекта е включено и рехабилитация и реконструкция на улични мрежи и обществени паркинги в близост до ЦПЗ: 1) ул. „Стоян Кялъчев“ ; 2) ул. „Иванка Ботева“; 3) ул. „Алеко Константинов“ ; 4) ул. „Мито Цветков“ ; 5) ул. „Никола Симов Куруто“; 6) ул. „Журналист“; 7) ул. „Найден Геров“ № 10 до ул. „Екзарх Йосиф“ /12259.1017.242/; 9) локални платна на бул. „В. Кънчов“ до автогара /12259.1017.239/ и 12259.1021.153/; 10) ул. "Св.Климент Охридски"; 11) ул. "Венелин"; 12) ул. "Поп Богомил". Работата по тях ще бъде възложена на инженеринг. 5 713 592.47 6 584 388.82
Изпълнение на авторски надзор: С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на технически/работен проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. В рамките на дейността се извършва: 1. Следи за точното и правилно изпълнение на одобрения работен проект, разпоредбите на ЗУТ и на подзаконовите нормативни актове, имащи отношение към проекта и за промените или допълненията на проекта, предписани по узаконения нормативен ред от проектанта по време на строителството. 2. При всяко посещение на обекта се оглежда и установява състоянието му и се дава решения на възникналите проблеми, като информира възложителя за възникналите проблеми и за предприетите мерки за тяхното разрешаване. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта. 3. Допуска всички одитиращи органи и външни одитори оторизирани да извършват проверки, да проверяват посредством проучване на документацията или проверки на място, изпълнението на проекта, и да проведат пълен одит, при необходимост, въз основа на разходнооправдателните документи, приложени към счетоводните отчети, счетоводната документация и други документи, свързани с финансирането на проекта. 4. Изпълнява мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място и одити, проведени по отношение на настоящия проект. 5. Поддържа точно и систематизирано счетоводство и отчетност във връзка с извършваните дейности по проекта; 6. Да подписва всички актове и протоколи съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. 7. Да извършва авторски надзор по време на строителството на обекта до съставяне и подписване на протокол за установяване годността за ползване на строежа. 8. Да завери изготвената екзекутивна документация за действително извършените СМР на обекта. 30 000.00 30 000.00
Упражняване на строителен надзор на обектите: По време на изпълнението на СМР за обновяване на ЦПЗ от лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор за всеки обект/група от обекти упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от Закона. Осъществяване на контрол за съответствие на проектирането и изпълнението на обектите с условията на съответните договори и действащите нормативни актове; Осъществяване на контрол за спазване на българското законодателство в областта на строителството и на безопасността на труда, както и по отношение на докладите и молбите за разрешителни, които също следва да бъдат изготвяни в съответствие с действащите нормативни актове; Изготвяне на ежедневни, ежеседмични и месечни системи за докладване на изпълнението на договорите по проекта. Изготвяне и изпълнение на система за осигуряване на качество на съоръжения и материали, използвани по време на строителството, съвместно с изпълнителите, където е необходимо; Изготвяне на доклади за напредък, както и други доклади, когато е необходимо; Разпореждане и одобряване ползването на други еквивалентни, или по-високи стандарти, спрямо стандартите, записани в договора, при обоснована необходимост, в съответствие с офертите на изпълнителите по проекта и с предварително писмено съгласие на Възложителя; • Контрол на планове за временна организация на движението в съответствие с българско законодателство; • Одобрение на всички методи и средства за повдигане; • Изискване на образци от материали и документация за съответствие на влаганите материали по всички частни на договора, когато е приложимо в рамките на договора, по преценка на Строителния мениджър. При всички случаи на обективна невъзможност да се доставят позиции от офертата на строителите, се задължава да получи информация от строителите и да получи писмено одобрение от Възложителя, което не може да нарушава конкурентните условия на обществената поръчка; Съхранение и контрол на своевременното предоставяне и пълнотата на цялата документация за изпълнението на договорите, включително документация от производителя и доставчика на машините, съоръженията, сертификати за проби на машини и съоръжения от сертифициращи организации, гаранции, застраховки, екзекутивна документация, протоколи от срещи, финансова документация и всички други документи издадени от строителите или надзора; Забележка: Изброяването на консултантските услуги е примерно и неизчерпателно. Предмет на поръчката са и всички други дейности, предвидени в закона, технологичните правила и нормативи или необходимите такива за осигуряване на ефективен и качествен контрол по изпълняваните строителни работи. 18 900.00 22 680.00
Мониторинг и контрол на изпълнението на СМР и проекта: Мониторинг и контрол на изпълнението на СМР, осъщесвяван от: 1) от външен изпълнител за изпълнение на строителен надзор; 2) от Ръководител проект/ЕУП чрез разписване на съответните документи и доклади в процеса на реализация на проекта; 3) от техническите експерти чрез проверки на място съгласно предвиденото в Системата за финансово управление и контрол. Вътрешният мониторинг и контрол е регулярно и изчерпателно наблюдение на напредъка по изпълнение на проекта, спазването на договора за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ и постигането на планираните резултати. Мониторингът на проекта ще се осъществява при спазване на следните принципи: всеобхватност на обектите на вътрешен мониторинг; откритост и прозрачност в управлението и разходването на безвъзмездна финансова помощ; взаимен контрол между партньорите в проекта, взаимна информираност, координация и взаимопомощ в действията. Обект на вътрешния мониторинг са: разходите по изпълнение на проекта и финансовите отчети, мерките за информиране и публичност, напредъка по изпълнение на проекта и индикаторите, дейността по организация и управление на проекта. Основен обект на вътрешния мониторинг са дейностите, възложени на външни изпълнители. Ще се оценяват на първоначален етап при избор на изпълнители: предложена цена, срокове за изпълнение на дейността, гаранции за качествено изпълнение на услугите, неустойки за неизпълнение на договора, начини на плащане, технически характеристики /където е приложимо/ на предлаганите услуги. След провеждане на процедура за избор на доставчици и сключване на договори ще се следи спазването на клаузите по договора най-вече по отношение на следните критерии: • Придържане и точно спазване на предмета на договора; • Права и задължения на изпълнителите по отношение на оперативното изпълнение на договора. Следи се за недопускане на превишение на права и неспазване на задължения, залегнали в договорите; • Спазване на договорената цена за изпълнение на услугите и начините и сроковете за извършване на плащания от страна на общината към външните изпълнители; • Следене за преждевременно прекратяване на договори, настъпване на непреодолими препяствия за изпълнението им и бърза реакция за отстраняване на негативни влияния на външната среда; • Следене на спазването на правилата за прозрачност на разходваните средства; • Предварителен и последващ контрол върху неустойки за частично или пълно неизпълнение на договори от външни изпълнители и др. По отношение на счетоводното и данъчно законодателство от счетоводителя по проекта се извършва анализ и оценка на законосъобразността и счетоводното отчитане на разходите в следните направления: регулярни проверки на извършените разходи по проекта съобразно българските и международните счетоводни стандарти и специфичните изисквания, свързани с финансирането; проверка на законосъобразността на съставяне на разходно-оправдателните документи; проверка на законосъобразността и целесъобразността на извършване на разходите; проверка на верността и точността на счетоводното отчитане на приходите и разходите по проекта; проверка на достоверността на съставяните финансови отчети за изпълнение на проекта; проверка на достоверността на представяне на паричните потоци по проекта и промените в тях. Обект на вътрешен мониторинг е и изпълнението на дейностите съгласно план-графика, като процедурата се осъществява от ръководителя, подпомаган от екипа за управление. Предвидените процедури и методология за вътрешен мониторинг са неразделна част от изградената в общината система за финансово управление и контрол. Предвидените процедури и критерии за контрол включват участието на всички членове на екипа, партньори и други заинтересовани страни, което спомага процесът на самооценка. 35 000.00 33 583.52
Публичност и визуализация на проекта: Настоящият проект ще бъде съпроводен с адекватна публичност на финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), Съгласно Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Комисията на европейските общности и изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020", подходящи комуникационни средства и достъпни за обществеността медии. Дейността включва провеждането на пресконференции, съобщения в радио и медии, банери, билбордове, брошури, рекламен филм за популяризиране изпълнението на проекта.  организиране и провеждане на 2 пресконференции, чрез които обществеността да се запознае с целите на проекта, графика на планираните дейности и очакваните резултати; на пресконференциите ще бъдат поканени всички журналисти от местните и регионални медии;  подготвяне на 2 пресинформации и разпространението й в местни и регионални вестници;  подготвяне на 2 радио-анонса и излъчването му в ефира на 1 радиостанция;  изработване на брошури за проекта - 50 бр.;  изготвяне на банер – той ще се използва при провеждането на пресконференции и на други публични мероприятия;  Изработване на билбордове по време на строителството и постоянни обяснителни табели - 2 бр. + 2 бр.;  публикуване на информация за проекта на Интернет страницата на Община Враца (www.vratza.bg). Дейностите са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Чрез тях се цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята на ЕС, на Европейския фонд за регионално развитие и на българската държава, усвояване на финансовите ресурси по Структурните фондове. 4 166.67 5 000.00
Одит на проекта: Изпълнението на тази дейност се налага от изискването за извършване на независима външна преценка на допустимостта и правотата на направените проектни разходи на проект. Целта на независимия одит е чрез съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, да се изрази независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост (достоверност и валидност) на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство при осъществяването на горе цитирания проект. Осъществяването на независим одит на проектните дейности, обхванати от предмета на поръчката, като независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултации, има за цел да подпомогне Възложителя чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. 3 800.00 3 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).