Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 401 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

Project proposal "Building a Center for work with children on the street" aims to provide an appropriate and effective social infrastructure that contributes to the institutional protection and the protection of children on the street.Including: Support the provision of infrastructure providing a range of health, social and educational services aimed towards children and their families; Improve the social infrastructure in the Municipality of Kyustendil by building a Center for work with children on the street, to prevent early school dropout, neglecting the health and social exclusion of children and young people at risk of permanent or partial fall on the street; To build a safe and stable family environment, to strengthen the relationship between children and their parents and to stimulate the personal, physical and mental development of children according to their age and interests;The main users of the Services and Cares at the Center for work with children on the street  are street children identified as neglected, for whom parental or other substitute care and control has been identified.The implementation of the project activities will lead to the provision of adequate and effective social infrastructure contributing to the institutional protection and the protection of children on the street.The established Center for work with children on the street will prevent early dropping out of the school system, neglecting the health and social exclusion of children and young people at risk of  permanent or partial fall on the street.The optimization and modernization of the social infrastructure will contribute to building a secure and stable family environment, strengthening the relationships between children and their parents and stimulating the personal, physical and mental development of children according to their age and interests, which in turn will enhance the quality of life and will help to improve the human capital and the labor market in the Kyustendil.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1:Организация и управление на проекта: Управлението на проекта осигурява организационните предпоставки за неговото успешно и своевременно изпълнение като съвкупност от отделни обекти и дейности. Управленският процес включва планиране, координация, мониторинг, контрол и отчитане на различни дейности, свързани с контролни и одитиращи органи, Бенефициент; екип за управление; външни изпълнители, заинтересовани страни и др.. Управлението на проекта включва отделни функции, планирани във времето и разпределени в рамките на предварително определен екип. Екипът за управление е моделиран в съответствие с установения организационен дизайн за работа по инфраструктурни проекти в община Кюстендил. Моделът е доразвит чрез примери за управление на идентични проекти в ЕС. В резултат ще се формира структура със следните позиции: (1) Ръководител; (2) Координатор; (3 ) Счетоводител. На отделните позиции съответстват различни отговорности, свързани с обща роля в рамките на екипа, основни и съпътстващи функции. Съвместното изпълнение на посочените отговорности, осигурено чрез непрекъснато взаимодействие между отделните експерти, обособяват обхвата на дейност Управление на проекта. Общите направления в управлението са три: (1) подготвителни дейности, свързани с конкретното изпълнение на проекта; (2) координация, мониторинг и контрол на дейността на външните изпълнители, включително проследяване на графици и отчитане на извършената работа; (3) дейности, свързани с изпълнението на договора за БФП, включително финансово и техническо отчитане. Всеки експерт от екипа ще има принос към трите направления в зависимост от своята квалификация и чрез комбинация от основни и съпътстващи функции. Конструираният модел за управление предвижда тримата експерти да взаимодействат при изпълнението на дефинираните функции. Това означава разпределение на дадена функция между няколко отговорника, които допринасят за общия резултат със своята конкретна експертиза. Спецификата и сложността на функциите изискват съвместно действие между отделни експерти при разделение и недублиране на работата по дадена функция. Управлението на проекта обхваща следните основни функции: (1) управление на финансовите аспекти на проекта. Финансовите аспекти включват управлението на разнопосочните парични потоци по проекта, включително плащанията от Бенефициента към външните изпълнители и от УО към Бенефициента; (2) управление на нормативните аспекти на проекта. Към нормативните аспекти се присъединява гарантирането на съответствие между реализацията на проекта и задължителните изисквания на процедурата за БФП, съотносимото национално и европейско законодателство; (3) координация и контрол на външните изпълнители; (4) извършване на посещения на място на изпълнителите, (5) изготвяне на шестмесечни и годишни технически отчети, съгласно указанията на УО; (6) изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови отчети, съгласно указанията на УО. (7) изготвяне на искане за авансово плащане съгласно указанията на УО; (8) изготвяне на искане за междинни и окончателно плащания съгласно указанията на УО; Към тях се присъединяват следните съпътстващи функции: (1) разкриване и докладване на нередности по проекта; (2) създаване и актуализиране на архив на проекта; (3) предоставяне на необходимата информация и документация при извършването на проверки и одит от контролни и одитиращи органи; (4) управление на рисковете; (5) осигуряване на контрол и качество в работата и др. 14 864.61 14 856.11
Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на град Кюстендил. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация ( регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно; - Равнопоставеност - изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност - всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност - всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство - всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност - ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, разработване на брошури и информационни материали); - Външна реклама (билборд, постоянна обяснителна табела) 6 193.58 7 428.00
Дейност 3: Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР: Дейността инженеринг се разделя на три водещи направления: (1) Дейности, свързани с изработването на Работния проект, както и дейности представляващи условие, следствие или допълнение към него: - Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на Работния проект, съгласно изискванията на Възложителя и изискванията на действащите към момента нормативни документи, в обем и съдържание. Обект на проектирането ще бъде самостоятелно обособена сграда - ново строителство в урегулиран поземлен имот (УПИ) I-„за обществено обслужващи дейности“, кв. 108 по подробния устройствен план (ПУП) на гр. Кюстендил с площ на от терена 3887 кв.м. Сградата ще бъде разположена в жилищен район, който е в близост до централната градска част с изградена достъпна архитектурна среда (съществува обособена улична мрежа и тротоари за пешеходци). Трафикът на хора и превозни средства в района е слаб. Няма замърсяване с шумови натоварвания. Кварталът не е в съседство с промишлена зона. В близост се намират - Поликлиника , магазини, в съседство е сградата на ЦНСТДМ, ОДЗ "Еделвайс", V-то ОСНОВНО училище “Хр. Ботев” и спортно училище “В. Левски”. Няма изграден втори ЦРДУ в района. - Отстраняване за сметка на изпълнителя на недостатъците на Работния проект, установени в хода на извършване на проверките от Възложителя извършващ оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите и технически контрол по част „Конструктивна” съгласно ЗУТ, включително и по време на извършване на строителството. - Поемане на отговорност за качеството на проекта по време на изпълнение на строителството. (2) Дейности свързани с изпълнението на Авторски надзор по време на изпълнение на строително - монтажните работи на строежа - Осъществяване на контрол на строителната площадка във връзка с качеството на СМР и тяхното съответствие с оригиналния инвестиционен проект; - Провеждане на консултации на строителната площадка по време на СМР; - Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; - Оказване на съдействие при избор на материали за строителните работи; - Извършване на допустими от закона несъществени промени в инвестиционния проект. - Изработване на екзекутивна документация във връзка с възникнали несъществени отклонения по време на строителството. (3) Дейности, които са свързани с изпълнението на строително - монтажните работи на строежа: - Строителните работи, изпълнявани съгласно изготвения от Изпълнителя и утвърдени от Възложителя Работен проект за строежа, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга. - Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на Техническите спецификации и Работния проект строителни продукти. - Производство и/или доставка на строителни детайли/елементи и влагането им в строежа. - При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите – за временно строителство, за складиране на материали и техника и други, във връзка със строителството, установени с Плана за безопасност и здраве, когато същите са извън територията на обекта. - Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство. - Извършване на геодезическо замерване на изпълненото строителство и изготвяне на документация за издаване на удостоверение по чл. 175, ал. 5, от ЗУТ - Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания. - Отстраняване на недостатъците, установени преди предаването на строежа и приемането му от Възложителя. - Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация. - Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през мин. гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта 661 979.75 775 686.69
Дейност 4: Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ: По време на строителството независима компания, ще упражнява консултански услуги със следния обхват: (1) Изготвя доклад за съответствие на техническите проекти на обектите от проекта; (2) Извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежите строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (3) Организира законосъобразно започване на строежите; (4) Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; (5) Подписва всички актове и протоколи съставени по време на строителството, с което ще осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; (6) Издава предписания и заповеди относно изпълнението на строителството с оглед, предотвратяване увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; (7) Уведомява регионалната дирекция за национален строителен контрол, при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи в 3-дневен срок от установяване на нарушението; (8) Изготвя окончателен доклад до възложителя след приключване на строително-монтажните работи; (9) Актуализира техническите паспорти след приключване на строително-монтажните работи на съществуващия обект от проект „Изграждане, оборудване и обзавеждане на младежки център /Център за работа с деца“; (10) Издава технически паспорт след приключване на строително-монтажните работи на новоизградения обект; (11) Окомплектова цялата документация необходима на Община Кюстендил за приемането на обектите на проект „Изграждане, оборудване и обзавеждане на младежки център /Център за работа с деца“ от ДНСК. След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обекта в експлоатация да представи: - окончателен доклад по чл. 168, ал. 6; - договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура; - технически паспорт, документ за собственост /или документи удостоверяващи качеството на възложител на строежа; - строително разрешение /акт за узаконяване, - протокол за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролирани нива, - акт обр. 14 за приемане на конструкцията, - констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания, - документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите; - удостоверение по чл.54а от ЗКИР от Агенция по Геодезия, картография и кадастър и др. 20 833.33 22 772.00
Дейност 5: Извършване на финансов одит на проекта: Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове изискват осъществяване на независим финансов одит на финансовите отчети за всички проекти на стойност над 200 000 лв. Дейността по одитиране на направените разходи по проекта ще се извършва с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност. Дейностите по одит се планира да бъдат извършени от регистриран одитор – член на института на експерт-счетоводителите или от фирма за одит, които извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на дейностите. Изпълнението на тази дейност ще бъде съобразено с: • спазване на приложимите международни и национални счетоводни и одитни стандарти - Закон за независимия финансов одит, Закона за счетоводството, Международни одиторски стандарти, Приложимите счетоводни стандарти, Закон за обществените поръчки, Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки, Постановление № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмния период 2014-2020 г., Документи и ръководства (указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др.) по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 и др. Извършването на одита ще включва следните дейности: • извършване на проверки на дейностите по проекта, в съответствие с принципите за добро финансово управление; • извършване на проверки, удостоверяващи, че всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство относно допустимост на разходите по програмата; • извършване на проверки на наличността и валидността на първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност; • проверка за спазване на изискванията поддържане на адекватна одитна пътека; • проверка и удостоверяване, че всички дейности са надлежно документирани и всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; • извършване на проверка на докладваните нередности; • удостоверяване, че исканията за средства, подадени от община Кюстендил, са точни, пълни и във формат, изискван от УО на ОПРР; • проверки за удостоверяване, че неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред; • проверки на счетоводните системи и осчетоводявания; • проверки за двойно финансиране; • проверки за спазване на законодателството в областта на държавните помощи; • проверки на мерките за информация и публичност. 6 193.58 7 200.00
Дейност 6: Изпълнение на доставки на обзавеждане: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалната услуга с оглед задоволяване на потребностите на потребителите. За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за Център за работа с деца на улицата, съгласно изготвения Работен проект. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност ще бъдат съобразени с Методиката за условията и начина на предоставяне на социалната услуга „ЦЕНТЪР ЗА РАБОТА С ДЕЦА НА УЛИЦАТА”, която е утвърдена от АСП и ще включват най-общо обзавеждането на следните помещения: Помещение за първоначален прием в едно със санитарно помещение; Помещения за обучителни занимания – три помещения ( едно с капацитет до 30 и две помещения 15 до 20 лица) Дневна – Общо помещение за всички деца – с капацитет до 30 лица; Салон за игри и физически занимания – с капацитет до 10 лица; Помещения за ателиета по интереси – четири помещения капацитет от 5 лица; Медицински кабинет - с капацитет до 1 лице; Разливна; Столова - Общо помещение за всички деца - 30 лица; Санитарни помещения – отделни за посетители и персонал в едно с баня; Склад /Перално; Помещение за личните вещи на всички децата (съблекалня); Кабинети и помещения за персонала - 5 броя; Складови помещения – с работно място за домакин; Технически и обслужващи помещения; Коридори; 58 333.33 59 380.28

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).