Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project includes the implementation of energy efficiency measures for three multi-family residential buildings on the territory of Gotse Delchev. The main objective of the project is to provide better living conditions for the residents of multi-family residential buildings, thermal comfort and higher quality of living environment through the renovation of the housing infrastructure.
The project proposal will contribute to the sustainable development of Gotse Delchev town and its adjacent territories by investing and providing a high level of energy efficiency in multi-family residential buildings. Modernization of residential buildings through the introduction of energy efficiency measures will lead to an improvement in the microclimate and, accordingly, living conditions, resulting in an improved quality of life. After the activities are carried out, a reduction in the emission of CO2 into the environment is expected, which in the long run will have a positive impact on the overall ecological status.
As a result of the implementation of energy efficiency measures in multi-family residential buildings included in the project proposal, the energy efficiency class of multi-family residential buildings and improving the performance and life expectancy of the buildings will also be contributed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 "Организация и управление на проекта": Дейността по управление е необходима за успешната реализация на проекта, като за тази цел Община Гоце Делчев ще предприеме действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. Възлагането на задължения на екипа за управление ще бъде в съответствие с Постановление №189 от 28 юли, а именно: В случай, че членовете на екипа за управление са служители на бенефициента задълженията по управление могат да бъдат вменени в рамките на установеното работно време посредством длъжностна характеристика или изъвн рамките на установеното работно време, чрез заповед на органа по назначаване/работодателя на служителя/работника по служебно/трудово правоотношение в държавната администрация, с негово съгласие и срещу възнаграждение за възлагане на допълнителни задължения във връзка с управлението и/или изпълнението на проект; или сключен трудов договор по реда на чл. 110 от Кодекса на труда във връзка с управлението и/или изпълнението на проект; бенефициентът може да възложи изпълнението на дейностите и на лица външни за организацията посредством сключване на трудов договор само за изпълнение на дейностите по управление на проекта. Екипът за управлението на проекта ще бъде сформиран след одобрението на проекта и сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ с УО на ОПРР - през първия месец от неговото изпълнение и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът се състои от членове на следните длъжности: Ръководител проект, Координатор проект, Счетоводител проект, Инженер по проекта, Експерт "Обществени поръчки". Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта съобразно графика за изпълнение, включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и финансови отчети, искания за плащане. Ще отговаря за изготвяне на необходимите документи за осигуряване на мостово финансиране от банки или фондове/кредитни институции, ако това се налага, прогнози за плащанията, график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнители, както и други документи, свързани с изпълнението на проекта и изисквани от УО на ОПРР. Тъй като повечето от дейностите по проекта ще се изпълняват от външни подизпълнители, избрани по приложимия ред по ЗОП, в екипа за управление на проекта е включен Експерт "Обществени поръчки", който ще е отговорен за подготовката на документациите за възлагане на обществените поръчки по проекта и провеждането на процедурите за възлагане. В подготовката на документациите за възлагане на обществени поръчки ще участва и инженерът на екипа, който ще разработва техническите спецификации по поръчките за строителство, авторски и строителен надзор, като по този начин ще се осигури необходимата експертиза за качествено изпълнение на дейността. Останалите членове на екипа също ще подпомагат разработването на документациите, в съответствие с квалификацията и опита си. Екипът за управление на проекта ще бъде длъжен да въведе система/механизъм за водене на кореспонденцията и архивиране на цялата документация по проекта, съгласно изискванията на УО на ОПРР. Това ще позволи документацията да е лесно достъпна и налична при извършване на проверка на място от страна на Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г., както и други компетентни контролни и одитни органи. 12 108.00 12 103.09
Дейност 2 „Изпълнение на инженеринг“: Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, като ще включва изпълнение на инженеринг – проектиране, авт.надзор и изпълнение на СМР на трите МЖС, включени в проектното предложение. След избора на сградите и включването им в проекта за тях са изготвени и налични: - арх.заснемане на сградите - арх.план-схема с обясн.записка, заверени от гл.архитект на общината; - обследвания и доклад за установяване на техн.характеристики на сградите, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ; - обследвания за ен.ефективност на сградите; - технически паспорти; Тази документация е изготвена преди подаване на проектното предложение на база на скл.договори с външни изпълнители и е прикачена към настоящият формуляр на проекта. Информацията в изготвените техн.паспорти и обследвания ще се използва при възлагането на инженеринг. Проектирането ще осигури изготвянето на инв.проекти за всеки обект, като те следва да съдържат: - всички енергоспестяващи мерки, предписани като задължителни в обследванията за ен.ефективност и водещи до най-малко клас „С“ на енергопотребление; - всички СМР предписани в техн.обследване на сградите и допустими за финансиране за сгради при постигане на мин. 60% енергийни спестявания; - всички мерки свързани с подобряване на достъпа на лица с увреждания до сградите, в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009г. за достъпна среда; Работните проекти ще бъдат изготвени при стриктно спазване на ЗУТ, Наредба No 4 за обхвата и съдържанието на инв.проекти и Наредба No 4 от 1 юли 2009 г. за достъпна среда. Работният проект за нуждите на ен.обновяване следва да съдържа само части и мерки, които са допустими за финансиране по процедурата за БФП. На база одобрени и съгласувани инв.проекти ще бъдат издадени Разрешителни за строеж за обектите по проекта. Изпълнението на СМР ще се осъществява при спазване на изготвените работни проекти за всеки обект на интервенция, за което ще бъде отговорен екипът от проектанти, чрез извършване на авторски надзор. Съгласно изготвените енергийни обследвания, всички сгради отговарят на изискването за реализиране на мин.60% спестявания след въвеждането на пакета от ЕСМ, поради което в КСС по уедрени показатели са предвидени и допълнителни СМР, които не са свързани пряко с енергийното обновяване. Съгласно докладите от техн.обследвания за обектите не се налага и не се предвиждат дейности по конструктивно укрепване. Поради тази причина и в съответствие изискванията на Насоките за кандидатстване, указанията от УО и дадените отговори на постъпили въпроси по процедурата, предвидените СМР на жил.сгради се очаква да включват изпълнение на мерките, посочени по-горе в описание на обхвата на проектирането. Към документацията на проекта са изготвени КСС за необходимите СМР по окрупнени показатели. Стойностите заложени в бюджета на проекта за дейностите по инженеринг - СМР, проектиране и авт.надзор са изчислени на база на референтните стойности по НПЕЕМЖС, съгласно указанията на УО на ОПРР дадени с писмо изх.No99-00-6-4019/28.10.2016г. За обектите в които се осъществява стопанска дейност - жилища, собственост на Община Г.Делчев и отдавани под наем - към проектното предложение са изготвени и представени Приложения 1.3, на база на които са изчислени стойностите в бюджета които са в режим: "de minimis". За изпълнение на дейността са необходими средства в размер на общо 574270,05лв без ДДС, в т.ч.: -550915,05лв без ДДС за СМР, в т.ч.13750,05 лв без ДДС собствено финансиране; -18684,00лв без ДДС за проектиране; -4671,00лв без ДДС за авт.надзор; Невъзстановимият ДДС за горепосочените разходи е в размер на общо на 114854,01лв, с което общата стойност на инженеринга се изчислява на 689124,06лв с ДДС. Преди подаването на настоящото проектно предложение за обектите са изготвени: - арх.заснемане на стойност 7500,00лв без ДДС - изг. на техн.обследване и паспорти - 9576,00лв без ДДС ; - обследване за ен. ефективност - 5 839,00лв без ДДС; 597 185.05 703 917.20
Дейност 3 "Изготвяне на комплексен доклад за Оценка на съответствието": В резултат на изпълнение на първия етап от Дейност 2 се очаква изпълнителя на инженеринг да изготви работен инвестиционен проект за множофамилните жилищни сгради - обекти на интервенция по проекта. Съгласно Наредба 1 / 30.07.2003г. за номенклатурата на видовете строежи се очаква сградите/строежите да са от трета и четвърта категория. Съгласно чл.142 от ЗУТ инвестиционните проекти подлежат на съгласуване и одобряване и са основание за издаване на разрешение за строеж. Всички проектни части на инвестиционните проекти се оценяват за съответствието им с основните изисквания към строежите. Оценката обхваща проверка за съответствие на изготвените инвестиционни проекти със: правилата и нормативите за устройство на територията; взаимната съгласуваност между частите на проекта; пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обектите има такива и други. За издаване на Разрешително за строеж за обекта е необходимо да има изготвени комплексни доклади за Оценка на съответствието на основание чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и Оценка на съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради. Оценката се извършва от регистрирана фирма-консултант/строителен надзор, който има специалисти по всички специалности. Тези специалисти преглеждат представения проект, проверяват количеството и качеството на представената проектна документация и с подписите си гарантират, че проекта отговаря на техническите и нормативните изисквания. На база изготвените от специалистите проверки и становища, консултанта изготвя Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, който се входира заедно със проектите по всички изготвени части за издаване Разрешение за строеж. Стойността на услугата по настоящата дейност е формирана на база единичните цени за кв.м. в съответствие с Таблицата с референтни стойности за допустимите дейности при изпълнение на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни и жилищни сгради /НПЕЕМЖС/, съгласно указанията на УО на ОПРР. 3 970.35 4 201.20
Дейност 4 „Изпълнение на Строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация“: В рамките на дейността ще бъде осъществен надзор в строителството в обхват съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, в съответствие с изискванията на Възложителя и останалите нормативните правила, като лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност най-малко за следното: • законосъобразно започване на строежа; • осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; от ЗУТ • осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. • изготвяне на окончателен доклад до Възложителя. • изготвяне и окомплектоване на документация за въвеждане на обекта в експлоатация в съответствие с действащото законодателство; Съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Въвеждането на обектите в експлоатация ще се извърши с участието на всички участници в процеса – възложител, строител, строителен и авторски надзор, които съвместно са отговорни за подготовката на документацията за въвеждане на обектите в експлоатация, съгласно разпоредбите на действащия Закон за устройство на територията (ЗУТ). Представителят на сдружението на собствениците също присъства и участва в процеса. Стойността на услугата по настоящата дейност за Строителен надзор е формирана на база единичните цени за кв.м. РЗП по Таблицата с референтни стойности за допустимите дейности при изпълнение на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни и жилищни сгради /НПЕЕМЖС/, съгласно указанията на УО на ОПРР. Съгласно представените финансови обосновки към формуляра за кандидатстване, за изпълнение на дейността са необходими средства общо в размер на 9 174.25 лева, в т.ч.: - 8 174.25 лева без ДДС за упражняване на Строителен надзор; - 1000.00 лева за такси за държавна приемателна комисия за въвеждане на обектите в експлоатация. Върху тази стойност не се начислява ДДС. 9 174.25 6 132.00
Дейност 5 „Дейности за публичност и визуализация“: Осигуряването на публичност и визуализация на дейностите по проекта е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Тя ще бъде осъществявана в пълно съответствие с изискванията от Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Нейната основна цел е да популяризира сред общността реализацията на значим обществен проект, финансиран с подкрепа от Структурните и инвестиционни фондове на ЕС. Планираните дейности по информация и комуникация са насочени към популяризирането на целите, финансирането и резултатите от проекта. В дейността са включени следните под-дейности: • Организиране и провеждане на 2 пресконференции. С цел осведомяване обществеността за целите на проекта и източниците на финансиране, изпълнението на дейностите и представяне на постигнатите резултати, при стартирането и в края на проекта ще бъдат организирани и проведени по една пресконференция. На пресконференциите ще бъдат поканени представители на регионални и местни печатни и електронни медии и телевизионни канали, както и представители на целевите групи и заинтересованите страни. • Изработване на 1 рекламно-информационен банер, който ще се използва за визуализация на проекта по време на публичните събития. • Изработване на 1 бр.временен билборд (по време на изпълнение на СМР) и 2 бр.постоянна обяснителна табела (след приключване на СМР) за обозначаване на обектите на интервенция и визуализация на финансовата помощ от страна на ОПРР и ЕФРР. • Публикации в печатни и електронни регионални медиите и на уебсайта на общината - по време на изпълнението на целия проект да бъдат направени общо 4 бр.платени публикации за проекта в печатни и електронни медии. Също така на уебсайта на общината регулярно ще бъде публикувана информация за хода на изпълнение на проекта. • Официални церемонии - "първа копка" по повод стартиране на СМР и официална церемония за откриване на обектите след приключване на изпълнението на СМР и въвеждане на обектите в експлоатация; • Отпечатване на брошури/дипляни с резултатите от изпълнението на проекта. Ще бъдат подготвени и отпечатани 200 бр. дипляни с резултатите от изпълнението на проекти. Те ще бъдат разпространени сред местна общност. • За всяко от събитията (пресконференции и официални церемонии) ще бъдат изготвени и залепени на определени места плакати, информиращи местната общност за предстоящото събитие. Предвидени са и комплект рекламни материали за участниците в пресконференциите; Разходите за дейността са формирани както следва: Пресконференции 2 бр.*520,00лв=1040,00лв; Рекламно-информационен банер 1бр.*300,00лв; Временен билборд 1 бр.*1670,00лв; Постоянни табели за обектите 2бр.*600,00=1200,00лв; Публикации платени 4бр.*166,80лв=667,20лв; Официални церемонии 2бр.*200,00лв=400,00лева; Брошури/дипляни 200бр.*3,00лв=600,00лв; Общият размер на финансовите средства, необходими за дейността възлиза на 5877,20 лв без ДДС, невъзстановим ДДС в размер на 1175,14 лв, т.е. общо за дейността 7052,64 лв с ДДС. 5 877.20 7 052.64
Дейност 6 „Одит на проекта“: С оглед стойността на исканата безвъзмездна финансова помощ по настоящия проект, а именно над 200 000 лв., община Гоце Делчев в качеството й на бенефициент е длъжна да осигури извършването на независим одит по проекта. В рамките на дейността ще бъде извършена одитна проверка на изпълнения проект с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. За окончателното искане за плащане по проекта, одиторът ще провери дали декларираните от бенефициента разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, и ще изготви доклад за фактически констатации съгласно приложение 11.11 Образец на доклада за фактически констатации. Одитът ще се извършва в съответствие с действащото законодателство, указания на УО на ОПРР и Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, издадена от дирекция „Национален фонд”, Министерство на финансите. 6 000.00 7 200.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).