Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at increasing the energy efficiency and achieving the energy consumption class "B" in two buildings with administrative use of "Fire and Emergency Services" in Burgas. 
The planned activities include introducing energy saving measures on building surrounding elements and installations, improving the performance of the building and providing an accessible environment for disadvantaged people. The project proposal addresses three key aspects of  - reduction of energy consumption and costs in two administrative buildings; providing better working conditions for employees; ensuring equal access for people with disabilities.
The project target groups are 143 employees and over 8,000 citizens / per year, visitors and users of administrative services provided by the institution.
The implementation of energy saving measures for building surrounding elements, microclimate maintenance systems in buildings and measures to improve accessibility for disabled people to Building 1, where administrative services are carried out, is envisaged.
The expected results from the introduction of energy efficiency measures are:
The energy consumption class of both buildings will increase from "E" (for building 1) and "F" (building 2) to "B";
Saving a total of 566071 kWh / y of primary energy, which represents 63.42% of energy saved (Building 1) and 69.50% of Energy Savings for Building 2
The ecological equivalent of the integrated implementation of all energy saving measures is 121.34 t / y. saved CO2 emissions.
Improving the comfort of the working and visiting the administrative buildings and achieving environmental parameters which are set in the legislation
Optimizing budget expenditures as a result of the achieved energy savings from the implemented energy efficiency measures.
Reducing carbon emissions from public infrastructure.
Improving performance to lengthen the lifecycle of the building.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Управление на проекта: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби, правилата и указанията на ОПРР. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от пет експерта, с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в длъжностни характеристики. В него ще бъдат включени експерти от Община Бургас и от партньора, разпределени на съответните позиции: 1. Ръководител проект - експерт на Бенефициента - отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация с Управляващия орган на ОПРР; - контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи; - осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности; - отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН 2020. 2. Координатор - експерт на Бенефициента - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности; - отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта; - отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020; - отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта. 3. Счетоводител - Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи; - Подготвя финансови отчети и искания за плащане; - Организира и съхранява финансовата документация на проекта. 4. Експерт „Обществени поръчки“ - експерт на Бенефициента - отговаря за подготовката на тръжни досиета, съгласуване на тръжна документация, провеждането на обществени поръчки, избор на изпълнители и подписване на договори за всички обществени поръчки, предвидени в рамките на проекта; - участва в комисии по оценка на постъпилите оферти за избор на изпълнители. 5. Координатор СМР - представител на партньора - координира работата на изпълнителите по СМР; - осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по целевият обект. Техническото и финансово отчитане по проекта ще бъде извършвано съгласно Общите условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъдат изготвяни междинни, годишни и окончателен технически отчети, както и финансови отчети и искания за плащане. Те ще бъдат представяни на УО съгласно сроковете определени в Общите условия. 31 756.00 29 585.52
Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. Дейността включва подготовка и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнител при следния предмет и обхват: 1. "Инженеринг(проектиране, СМР и АН) за "Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградата на РСПБЗН-Бургас", включващ интервенции в административна сграда на РСПБЗН-Бургас с идентификатор 07079.613.376.1 и административна сграда 2 - 07079.613.376. 4. находящи се на ул. "Александър Велики" № 37 Б. 2. "Извършване на строителен надзор на обекта" 3. Изработване на информационни материали по проект "Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградата на РСПБЗН-Бургас" 4. Организиране на събития по проект "Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградата на РСПБЗН-Бургас" 5. „Извършване на одит на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите по проект "Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградата на РСПБЗН-Бургас". 0.00 0.00
Дейност 3: Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за "Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградата на РСПБЗН-Бургас": "Пожарна и аварийна безопасност" се намира в имот с идентификатор 07079.613.376. В имота са разположени седем сгради. В обхвата на настоящият проект са предвидени интервенции в две от сградите с административни функции с идентификатори, определени от СГКК: Административна сграда 1 - 07079.613.376.1 и Административна сграда 2 - 07079.613.376. 4. Имотът и сградите, обект на интервенция в настоящото проектно предложение са държавна публична собственост, съгласно АКТ № 604/18.08.1950г., АКТ за държавна собственост № 2986/05.06.1998г. Сградата намираща се на ъгъла на улиците "Александър Велики" и "Уилям Гладстон" е построена през 1935 година специално за нуждите на пожарната служба в града. До момента сградата се е ползвала единствено за нуждите на пожарна безопасност и защита на населението, като през годините е претърпяла подобрения чрез ремонти и реконструкции. Общата численост на личния състав в сградата е 143 служители, като от тях в сградата пребивават 63 човека всекидневно на ненормиран работен ден и 80 човека са на четирисменен режим, или дневно сградата се обитава от 75 служители. В сградата се намира център за административно обслужване на граждани. Предвид характера на предоставяните услуги в него, а именно услуги по издаване на удостоверения за възникнал пожар, издаване на сертификати и становища, както и документи за извършване на жътвена кампания, сградата се посещава годишно от около 8000 граждани. Изборът на обекта е обоснован с оглед териториалното му разположение, функциите му, както и постигане на кумулативен ефект на надграждане на вече постигнатите резултати от реализираните досега проекти. В зоната за въздействие се интегрират дейности от всички сектори за постигане на обновяване и качествено развитие на територията. За двата подобекта (административна сграда 1 и административна сграда 2)са изготвени обследвания за енергийна ефективност, които показват, че при сегашното състояние на сградата се осигуряват изискваните санитарно – хигиенни норми за топлинен комфорт, но не във всички помещения и при голям разход на енергия. Ограждащите конструкции не покриват съвременните топлотехнически показатели за енергийна ефективност. Интегрираната енергийна характеристика на сградата не отговаря на действащите нормативни изисквания за енергийна ефективност. В резултат на обследването са разписани мерки за подобряване на енергийната ефективност, както и за осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания до центъра за административно обслужване на гражданите. Проектното предложение предвижда дейности в две сгради - сграда 1с РЗП 3395,68 m2 и сграда 2 с РЗП 263,80 m2, които да доведат до повишаване на енергийната ефективност на сградите и постигане на клас на енергопотребление „В“ . За привеждането на сградата в съответствие с нормативните изисквания за нормална експлоатация ще бъдат изпълнени: ♦ всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, които водят до постигане клас на енергопотребление „В“ за двете сгради; ♦ всички задължителни мерки, по конструктивно възстановяване/усилване на сградите, предписани в техническото им обследване и съгласно Техническия паспорт; ♦ всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Всички придобити активи в резултат на реализацията на проекта ще останат собственост на Пожарна безопасност и защита на населението гр.Бургас, която е пряко отговорна за управлението и поддържането на държавната собственост. В обхвата на Дейност 3: Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за "Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградата на РСПБЗН-Бургас" ще се възложи изготвяне на инвестиционен проект, изпълнение на СМР и извършване на авторски надзор. 396 664.68 447 295.04
Дейност 4: Извършване на строителен надзор на обект "Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградата на РСПБЗН-Бургас: За одобряване на инвестиционния проект ще се приложи чл. 142 ал. 6 от ЗУТ, предвид категорията на строежа - IV категория и ще бъде разгледан и приет от Експертния съвет за устройство на територията на Община Бургас. Не се предвижда възлагането и изготвянето на доклад за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите. В рамките на Дейност 4 се предвижда: Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обекта, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ. За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултанта изпълняващ строителен надзор на обекта ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Конкретните задачи на строителния надзор на обекта в етапа на изпълнение на строителството ще бъдат свързани с: - Упражняване на строителен надзор по време на строителството – законосъобразно започване на строителството и всички други изисквания съгласно чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове чрез осигуряване на ежедневно присъствие на обекта; - Контрол на строителните продукти, влагани в строежа – чрез извършване на всички необходими проверки, проби и изпитвания, доказващи качеството им; проверка на сертификати и протоколи от контролните изпитвания за влаганите в строежа материали и съответствието им с нормите на безопасност; - Осигуряване на правилно и своевременно съставяне на всички актове и протоколи в хода на строителството съгласно Наредба № 3 – за съставяне и подписване от всички страни и др.; - Координация на строителния процес чрез контрол на графика и договора за изпълнение на СМР; - Координация по безопасност и здраве за етапа на изпълнение на строежите, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; Ангажимент на консултантите ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежите съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителния надзор ще съответства на графика за реализация на строително-ремонтните дейности на обекта до тяхното завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя. 6 281.09 3 120.00
Дейност 5: Информация и публичност на проекта: С цел информиране на широката общественост за заложените цели и дейности, напредъка по проекта и резултатите от неговото изпълнение и популяризиране на финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта ще бъдат прилагани различни подходи за достигане до възможно най- широка аудитория. При изпълнението на всички дейности по информация и публичност стриктно ще бъдат спазвани указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“. В началото на изпълнението на проекта ще бъде организирана стартираща пресконференция, на която ще бъдат представени целите на проекта, предвидените дейности, очакваните резултати, размера на инвестицията и източниците за финансиране. При стартиране на строително монтажните работи ще бъде организирано официално събитие. По време на събитието ще бъде представен проекта, ще бъдат оповестени етапите на строителството, сроковете за изпълнение на строително -монтажни работи, размера на инвестицията и финансовия принос на ОПРР и друга релевантна информация. Съответно, след приключване на строително - монтажните работи по проекта ще бъде организирана церемония по откриване на ново-реконструиран обект, на която ще се представят резултатите от изпълнението на проекта, а обектът ще бъде обявен за завършен. За достигане на информация до максимално най-голям брой хора (заинтересовани страни), на всички официални събития ще бъдат поканени медии, които да отразят предоставената информация и разпространят сред обществеността. По време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще бъдат монтирани 2 броя временни информационни табели с размер 1/2 м. на двете сгради. Съгласно Единния наръчник за информация и комуникация след приключване на строителните дейности ще бъдат изработени и монтирани 2 броя постоянни информационн табели с размер – 80х50см. Информация за проекта ще бъде публикувана и на страницата на Община Бургас в секция "Европейски политики и програми". Стойността на Дейност 5 е формирана, както следва 1243,33(бюджетен ред 36.1) + 110,00(бюджетен ред 36.2) = 1353,33лв. без ДДС 1 353.33 930.00
Дейност 6: Независим финансов одит: Целта на настоящата дейност е осигуряване на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС с извършването на одитна проверка на изпълнявания проект. При изпълнение на дейността ще се съблюдават, всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията на "Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС“, издадени от сертифициращия орган-дирекция „Национален фонд” към Министерство на финансите. Независимият финансов одит ще бъде извършен от лицензирана фирма за независим финансов одит, и ще се извърши проверка за съответствие относно законосъобразността и спазването на приложимите нормативни актове при процедурите за възлагане на обществени поръчки на всички видове дейности по проекта, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива. Одиторът ще извърши оценка за съответствие относно законосъобразността, вземайки предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и всички документи по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, като указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др. Ангажимент на одитора ще бъде да провери всички първични счетоводни и други съпътстващи релевантни документи (фактури, приемо-предавателни протоколи, договори и други) с еквивалентна доказателствена стойност и същият ще гарантира, че те са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетените като допустими разходи по проекта. На проверка подлежи поддържането на адекватна одитна следа от Бенефициентът и всички дейности по проекта са надлежно документирани и съхранени. 3 430.00 1 440.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).