Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The presented project proposal intend to accommodate a Specialized Contact Center with an area of 29,50 m2 to the now functional Public Support Center, and will be implemented further rooms: for the children, to the experts and waiting hall, as well social services of the Day Center for children with disabilities will be extended through reconstruction of premises and the available courtyard. 
The new social infrastructure will be covered 0-18 age’s children at risk, and children with disabilities, of the municipalities of Novi Pazar, Kaspichan, Kaolinovo and Nikola Kozlevo.
The goal of the investment is it to increase social inclusion by improving access to public, cultural and recreational services, as well they be switch from institutionally to the community-based services. With the realization of the project, will be created conditions that will respond to the individual needs of the children and ensure their rights, their right to life in a family environment.
The main activities include:
- Designing, authoring supervision and execution of construction works;
- Delivery of equipment and furniture;
- Construction Supervision;
- Providing information and communication about the project;
- Organization and management of the project, etc.
The achievement of the project activities will be done by according to the requirements of the PPL, depending on the range of the predicted value. The realization of the project will provide health and social infrastructure that will be contributes to national, regional and local development, reducing inequalities in health status, promoting better social engagement through improved access to social services.
The project proposal amplify a holistic approach to policy to improve quality of life and stability, a modern and integrated solution of a large part of the social issues, and builds the solid basis at the level of individual municipalities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейностите за организация и управление на проекта имат за цел да обезпечат ефективното му изпълнение, като Община Нови пазар ще се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. Цялостната грижа за изпълнението на дейностите ще поеме екипът по проекта, който ще се състои от ръководител, технически сътрудник и счетоводител. Той ще осъществява постоянен мониторинг по възложените от Община Нови пазар дейности на отделните изпълнители. Екипът за организация и управление ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори, за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът ще бъде отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му, ще поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган, като при поискване ще предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращи органи. При изпълнение на проектните дейности ще се осъществява текущ мониторинг чрез: • периодични срещи на екипа на проекта и писмен отчет на всеки член за извършената работа; • оценка на резултатите от изпълнените дейности. При отклонение от предвидения линеен график или от изискуемото качество, ще бъдат предприемани корективни мерки; • проверки за удостоверяване на административните, финансови, технически и физически аспекти на проекта; • проверки за стриктното спазване на правилата и процедурите за избор на изпълнители; • проверки за установяване на надлежното документиране на извършените дейности за изпълнение на проекта и за спазване на изискването за достъпността на документите при поискване от страна на националните и европейските контролни органи; • проверки за съблюдаване на изискванията за публичност и информиране. Предложеният механизъм за вътрешен мониторинг, контрол и оценка на дейностите по проекта ще допринесе за последователното, навременно и ефективно изпълнение на всички дейности, както и за прозрачното и адекватно разпределение на наличните ресурси съобразно заложения график на дейностите. 3 280.69 2 967.91
Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Важно предусловие за изпълнение на проектните дейности е своевременното и качествено изготвяне и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки. Изготвянето на документациите ще бъде извършено от екип от експерти от страна на Община Нови пазар и ще е съобразено с всички нормативни актове. Процесът по планиране на обществените поръчки ще се осъществява едновременно с екипа на проекта. Планирането ще се осъществява въз основа на необходимостта от извършване на строителство, осъществяване на доставки на стоки, предоставяне на услуги и/или провеждане на конкурс за проект в съответствие с изискванията на ЗОП и свързаните с него подзаконови нормативни актове. Предвижда се да бъдат изготвени необходимите документи за обявяване на пет процедури по обществени поръчки: • документация за възлагане на обществена поръчка с предмет "Изпълнение на Инженеринг /Изготвяне на работен проект; Изпълнение на строителни и монтажни работи и въвеждане в експлоатация; Осъществяване на авторски надзор/"; • документация за възлагане на обществена поръчка с предмет "Избор на строителен надзор и оценка за съответствие"; • документация за възлагане на обществена поръчка с предмет "Избор на изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане" • документация за възлагане на обществена поръчка с предмет "Избор на изпълнител на дейностите по публичност и визуализация"; • документация за възлагане на обществена поръчка с предмет "Избор на ръководител екип"; 0.00 0.00
Инженеринг - проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР : В обхвата на дейността се включват - проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР за следните обекти: - "Преустройство на Дневен център за деца с увреждания / ДЦДУ/ в гр. Нови пазар" - с площ 308.90 кв.м. - "Преустройство на западно крило на СУ „В. Левски” гр. Нови пазар в Специализиран контактен център към Център за обществена подкрепа”, с площ 29,50 кв.м. Дейността ще бъде изпълнена на следните етапи: Етап 1 – Изработка на проекти и предаването им за одобрение от Възложителя- община Нови пазар. Проектирането ще включва изработване на работни проекти за двата обекта със съдържание, покриващо минималните изисквания на Възложителя, посочени в техническа спецификация, вкл. и част „Интериор и обзавеждане”. Етап 2 - Извършване на всички необходими дейности по съгласуване на проектите с компетентните органи и участници в строителството, за получаване на разрешение за строеж за съответните строежи и всички необходими документи за започване на строителството съгласно ЗУТ и подзаконовите актове по прилагането му. Етап 3 - Изпълнение на строителството и упражняване на авторски надзор, изготвяне на съпътстващата документация и всички необходими дейности до окончателното приемане на строежите от Възложителя, по реда и при условията на Наредба № 3 от 31.07.2003 година за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, както и въвеждането в експлоатация на строежите. Предвиденото преустройство обхваща изграждане на преградни стени, просичане на отвори, довършителни работи, от което не се очакват отрицателни въздействия върху компонентите на околната среда. Предвижда се да се подмени дограмата на двата обекта с енергоспестяваща, както и да се подмени отоплителния газов котел, с такъв с по голям капацитет, предвид включване на допълнителни помещения за отопление. След реализацията на инвестиционното предложение не се очаква вредни въздействия, унищожаване и нарушаване регенеративната способност на природните ресурси в района. Експлоатацията на обекта не предполага генерирането на емисии на парникови газови и замърсяване на околната среда. Изпълнителят на СМР ще бъде избран по реда на ЗОП. Обхватът на предвидените СМР ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на работния проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. В техническият проект ще бъдат заложени мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Авторският надзор ще се осъществява в съответствие с действащото законодателство в Р. България. Авторския надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително - монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в работния проект. Авторският надзор ще се упражнява най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на възложителя. Основните задължения на авторския надзор са: • Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството; • Разработване на предписания и технически решения за точното спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; • Извършване на експертни дейности и консултации; • Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност. 122 959.85 147 507.00
Оценка за съответствие и строителен надзор: Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител по реда на ЗОП. Изпълнителят, ще упражнява строителния надзор по време на строителството, като ще има за задача да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни работи, съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели. Надзорните дейности са изключително важни за постигане на проектните цели и резултати. Основната задача на лицето, което ще бъде определено да осъществява строителния надзор, е да защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес, както и да изпълнява всички ангажименти предвидени в ЗУТ и подзаконовите актове, свързани с прилагането му, по отношение на неговата дейност. То ще проверява дали избраният строител извършва строително-монтажните работи в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството и ще подготви Протокол обр.2/2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво по Наредба № 3 от 31.07.2003 г., ще изготвя писмени становища до Възложителя при необходимост и ще участва в приемателни комисии. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: 1. законосъобразно започване на строежа; 2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. достоверността на данните в изготвените протоколи и актове. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Лицето, което упражнява строителен надзор, носи отговорност за щети, които са нанесли на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. 6 060.00 4 772.40
Доставка на оборудване и обзавеждане: В изпълнение на мерките по Актуализирания план за действие за изпълнение на Националната стратегия "Визия за деинституционализация на децата в Република България" и с цел успешното реализиране процеса на деинституционализация на грижата за децата в настоящото проектно предложение е предвидено освен преустройство на Дневен център за деца с увреждания / ДЦДУ/ и преустройство на западно крило на ОУ "В. Левски " гр. Нови пазар в Специализиран контактен център към Център за обществена подкрепа е предвидено и оборудването им. Изградената инфраструктура ще бъде в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. Предвидената за закупуване в Специализиран контактен център към Център за обществена подкрепа мебелировка, ще осигурява комфорт и ще позволява вещите и пособията за занимания да се съхраняват в шкафове и етажерки, разположението на мебелите ще осигурява лесно преминаване на потребители със затруднена мобилност, в залата за индивидуална работа за психолог/логопед, освен обзавеждането на работното място за специалиста, са предвидени маса, стол и огледало, предвидени са и достатъчен набор от дидактични материали за работа с потребителите. В залата за групова работа ще има столове и за възрастни, за групи с родители. Да има кът малка масичка с пет стола за консултиране на семейство. Ще се обособят кътове за изчакване с малка масичка и два или три фотьойла, в тези кътове са предвидени за закупуване играчки, игри, книжки и др. Едната от залите за индивидуална работа е предвидена за индивидуална работа с деца. Предвиденото за закупуване обзавеждане ще осигурява безопасна и сигурна среда за децата и младежите. Предвидената мебелировка ще осигурява домашен уют и комфорт и ще позволява личните вещи да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите – в бюфети, скринове, шкафове за книги, играчки и др. Предвидените за закупуване мебели в Дневен център за деца с увреждания са съобразени с функцията на помещенията и с възрастовата група на децата, които ще ги ползват. Разположението им ще осигурява лесно преминаване на деца със затруднена мобилност през всички помещения, ползвани от тях. При оборудването на центъра ще се вземат предвид възможните рискове от алергии и при избора на обзавеждане ще се избягват мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събиране на прах и създават риск от алергии. Предвижда се да бъдат обзаведени: зала за лечебна физкултура, рехабилитация и психомоторика; психосензорна зала; зала за индивидуална работа; медицински кабинет; кабинет за логопед и психолог; разливочно и оборудване в трапезария. Предвижда се да бъде закупено и подменено част от оборудването в кабинет на управителя и в стаята за персонала. Във връзка със Заповед № РД01-864 от 30.10.2012г. на министъра на труда и социалната политика за утвърждаване на Методиката за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции социалните услуги в общността, както и приложенията към нея има назначено медицинско лице, предвид тежките заболявания на потребителите. От създаването на ДЦДУ има обособен медицински кабинет. През годините е закупено оборудване, но наличния медицински шкаф не отговаря на изискванията за мед. кабинет и затова се нуждаем от нов шкаф. Във връзка с помещенията „Място за почивка на потребителите“ има обособени две спални помещения с налични легла- сгъваеми тип „легло в шкаф“ за това не е необходимо закупуването на нови. В Дневния център за деца с увреждания има обособени “Санитарно помещение с баня за потребителите“ и „Санитарно помещение с баня за персонала“, които се нуждаят от основен ремонт. 32 214.60 34 684.38
Осигуряване на информация и комуникация по проекта : Всички дейности по публичност, визуализация, информация и комуникация са планирани с цел да популяризират приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма “Региони в растеж”. В изпълнение на тази цел е планирано да бъдат проведени информационни мероприятия за оповестяване стартирането, хода на изпълнението и успешното приключване на проекта. Мерките за информация и комуникация ще бъдат реализирани съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и ще са следните: 1. Публикация на интернет страницата на Бенефициента, съдържаща подробна информация за одобрения за финансиране проект; 2. Два броя пресконференции – една след стартирането на проекта и една при неговото приключване; 3. Информационен банер – 1 брой; 4. Постоянна табела - 2 бр. В унисон с общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г, с оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта се предвижда да бъдат организирани две пресконференции - пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта и същото събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. На електронната страница на общ. Нови пазар ще бъде публикувана подробна информация за одобрения за финансиране проект. Съобразно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ публикацията ще бъде направена в рамките на пет дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. В края на проекта ще бъдат изработени и монтирани информационни табели, които ще бъдат поставени на видно място на сградите на Дневен център за деца с увреждания / ДЦДУ/ и Специализиран контактен център към Център за обществена подкрепа. 1 400.00 1 436.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).