Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 535 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The main priority of Veliko Tarnovo municipality is the renovation of the municipal educational infrastructure aiming to provide sufficient boosting conditions for learning. On the territory of Veliko Tarnovo 26 educational maintained institutions are functioning, whereas 13 are schools and 13 children’s maintained institutions. Apart from the strenuous efforts of the municipal administration to renovate the building fund, the resources are quite insufficient in terms of implementing one constructive improvement of the educational infrastructure conditions. The lack of financial resources contributes to the deterioration of the overall condition of the building capacity – resulted from the low percentage of implemented energy efficiency measures in the buildings, as well as the ineffective use of the schools’ premises /PE premises, dining rooms, library premises/ during the winter season when problems of the heating systems occur. By implementing the anticipated measures in the proposed sites of intervention, the complete modernization of the educational infrastructure should be accomplished. The selection of the specific measures is determined by the following needs: achieving energy efficiency and reducing total operational costs and energy consumption of electricity consumers, by repair and replacement of internal heating installations, ensuring gasification, provide LED lighting solutions, heating insulation of external constructions and elements; repair of fundamental building construction elements /roofing systems, facades, construction fundaments/; improve the sanitary conditions by implementing repair in the buildings premises, as well as anticipating improvement measures and solutions for modern outlook of outdoor yards. All project activities are deliberately selected in order to address the needs of the end beneficiaries and respond effectively to reduce their demands.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организиране и провеждане на търгове за възлагане на обществени поръчки съгласно ЗОП: Дейността включва всички процедури по организацията, провеждането и възлагането на обществени поръчки от страна на Община Велико Търново за изпълнението на настоящия проект. 0.00 0.00
Строителни и монтажни работи за реконструкция и модернизация на сградите и прилежащите пространства на учебните заведения ОДЗ "Ален мак", ОДЗ "Рада Войвода", СОУ "Вл.Комаров", СОУ "Г.С.Раковски и спортно училище" и ОДЗ "Пролет" : В рамките на дейностите се предвиждат следните СМР, в съответствие с разработените работни проекти, а именно - 1.повишаване на енергийната ефективност, в т.ч.: изграждане на нова отоплителна инсталация с възможност за алтернативно отопление /природен газ, ТЕЦ/; въвеждане на ВЕИ чрез монтиране на слънчеви колектори за загряване на вода за битови нужди; подмяна на осветителните тела със светодиодни такива. 2. подмяна на ВиК; 3. вътрешен ремонт в т.ч. подмяна фаянс по стените и подовите облицовки в мокрите помещения; подмяна на подовете в детските заведения; ремонт на санитарни помещения и др. 4. външен ремонт, включващ ремонт на покрив; дворно пространство с ремонт на алеи, стъпала, огради, площадки - за игра, спортни площадки; отводняване терените около сградите; озеленяване и др. Предлаганите мерки освен че ще намалят разходите за издръжка на сградите обект на интервенция, ще подобрят качеството на живот и ще удължат експлоатационния им живот. Предвижда се използването на качествени материали без да са прекалено скъпи, но достатъчни за осигуряване на надеждност и комфорт на сградите на детските и учебните заведения на територията на Община В. Търново.1. ОДЗ Ален мак - предвижда се обновяване на обзавеждането, ремонт на басейна и кухненските асансьори,ремонт на сградните инсталации и съответните топлоизолационни мероприятия по стени и покриви, основен ремонт на парапети/тераси, предвидени са мерки за ликвидиране на течове от покрива, благоустрояване на дворното пространство, нова площадка за яслена група с доставка и монтаж на детски съоръжения; Изграждане на отделни системи слънчеви колектори за бойлерите за БГВ , монтиране на ЕЕ осветителни тела от ново поколение; газификацията на котелната инсталация и кухня, обновяване обзавеждането на кухненския сектор;екстериор-подмяна на пешеходните настилки; ремонт на оградата и дворните врати, озеленяване. 2. СОУ Вл.Комаров - предвидените СМР допълват изпълнените ЕЕ мерки, като ще се реализират вътр. и външен ремонти: подмяна на ВиК инсталация, подмяна на фаянсовите облицовки по стените и подовете в мокрите помещения, подмяна ел.инсталацията и оборудв. в ел. таблата. Облагородяване дворното пространство и др.3.ОДЗ "Рада Войвода" - предвидени са всички необходими дейности по укрепване, ремонт и реконструкция на сградата и благоустрояване на дворно пространство, както и закупуване на обзавеждане, повишаване на ЕЕ, външна топлоизолация на стените на сградата, изграждане на нова отопл. инсталация; подмяна на съществуващия котел; изграждане на система от слънчеви колектори за затопляне на БГВ; газификация на котелната инсталация и на кухнята; подмяна на освет. тела със светодиодни такива, хидроизолация на покрива.Предвиждат се мерки за ремонт на детските площадки, в т.ч. допълнителни детски съоръжения в двора.4. ОДЗ "Пролет" - предвидените СМР, включват цялостна реконструкция на сградата, доставка на оборудване и обзавеждане чрез изграждане на нова отопл. инсталация, работеща на природен газ като се монтират 4 броя едноконтурни и кондензационни газови котела, които ще осигуряват отоплението на сградата и производство на БГВ. Доставка на кухненски уреди на природен газ. Ремонт стъпалата на сградата, както и оградата на детското заведение; облагородяване на дворното пространство. 5/6. СОУ "Г.С.Раковски" /Учебен корпусА3, Свързващ корпус м/у А+Б+В иА2,КорпусД/ и Спортно училище /Корпус общежитие,Сграда Корпус А+Б+В/ - предвиден е цялостен вътрешен ремонт на всички помещения – стени, тавани, подови настилки; подмяна на: ВиК, ел. и отопл. инсталации, модерн-я на прилежащото пространство; външен ремонт на фасадите на сградата, както и подходите към нея; ремонт и отводняване на покрива, заустване на дъждовните води в канализацията, ремонт и хидроизолация на тротоарите около сградите на уч. заведения.Интервенцията по отношение на Спортно училище-Велико Търново е недопустим разход и ще бъде финансирана със средства извън безвъзмездната финансова помощ по проектното предложение. 6 551 466.54 8 551 202.42
Публичност и визуализация: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по процедурата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, проектът предвижда мерки за публичност и информираност с цел повишаване на прозрачността при изпълнение на проекта, финансиран по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г., както и повишаване информираността на широката общественост и медиите. Предвидените мерки за информация и публичност са съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация за дизайн и комуникация и основават на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за ЕВропейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета. Техническите характеристики на предложените от Община Велико Търново мерки за осигуряване на публичност и визуализация на проектните дейности ще са в пълно съответствие с Регламент за изпълнение (ЕС) № 821 /2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на някои подробни разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. Целта на дейността е да се информира обществеността за целите, дейностите и резултатите по настоящия проект. Предвижда се провеждането на две пресконференции с представители на местните и регионални печатни и електронни медии, на кандидата и гражданството, съответно в началото и в края на проекта. Първата пресконференция предвижда запознаване на обществеността с целите, дейностите и очакваните резултати по проекта. На пресконференцията в края на проекта ще се представят постигнатите резултати. За популяризиране дейностите по проекта и очакваните резултати се предвиждат 6 бр. прессъобщения в местния и регионалния печат. За визуализиране на дейностите по проекта и посочване на приноса на ЕК се предвижда да бъдат изработени 2 бр. билборда и 6 бр. рекламно-информационни табели, които ще бъдат поставени на обектите съответно при стартиране и приключване на строително-монтажните работи. В съответствие с изискванията на Единния наръчник за информация и комуникация за дизайн и комуникация, ще се организира и официална церемония „Първа копка“ за ефективния старт на проекта,. УО ще бъде уведомен за датата на провеждане на събитието. Популяризирането на дейностите на проекта в хода на тяхното реализиране, както и постигнатите резултати ще бъдат редовно публикувани, обновявани и допълвани на електронните страници на община Велико Търново и на Великотърновски общински съвет, както и на сайтовете партньорската НПО мрежа,учебните заведения, обекти на инвестицията и др. 12 472.00 14 688.00
Извършване на строителен надзор: Предвижда се дейността по упражняване на строителен надзор да се извърши от изпълнител избран по ЗОП, и в съответствие с чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията чрез екип от правоспособни квалифицирани лица. Екипът на избрания изпълнител ще извършва контрол за съответствието на строително-монтажните работи съгласно разработените технически проекти за обектите на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Контрол ще бъде осъществяван и по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на СМР, а в случай на констатирано забавяне или нарушаване своевременно следва да бъде уведомена Община Велико Търново в качеството ѝ на Възложител. Наред с това ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР на обектите на интервенция, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на съответния обект и договорените за изпълнение СМР, което включва задължително ежедневно присъствие на трите детски и трите учебни заведения по време на строителството на отговорните членове от екипа на избраната фирма-изпълнител. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обектите по договорени цени, съгласно сключените договори за строителство. Реализирането на строителния надзор наред с всичко изложено дотук предвижда осигуряване на присъствие на строежа на лицата, отговорни за контрола върху изпълнението на строителството, както и специалистите от съответните специалности в зависимост от изпълняваните СМР. Изпълнителят на строителен надзор се задължава да осигури присъствие на ръководителя на надзорния екип и съответния експерт при съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2013 г. - протокол за предаване и приемане на одобрения проект и влязлото в сила разрешение за строеж за изпълнение на конкретния строеж (приложение № 1) - съставя се от възложителя, проектанта, строителя и консултанта (строителен надзор), или от техническия ръководител - за строежите от пета категория; протокол за откриване на строителна площадка и за определяне на строителна линия и ниво (приложения № 2 и 2а), констативен акт за установяване съответствието на строежа с издадените строителни книжа и за това, че ПУП е приложен по отношение на застрояването (приложение № 3) - съставя се от длъжностно лице от община Велико Търново по искане на лицето, упражняващо строителен надзор, или по искане на техническия ръководител - за строежите от V-та категория, след извършване на проверка в 3-дневен срок от завършването на строителните и монтажните работи по фундаментите на строежа; заповедна книга на строежа (приложение № 4) - съставя се, попълва се и прошнурована и с номерирани страници, се заверява на първата и последната страница от лицето, упражняващо строителен надзор, в тридневен срок от съставянето на раздел II от протокол образец 2 (2а), а когато такъв не се изисква - преди започването на строежа, при влязло в сила разрешение за строеж (заверено от органа, който го е издал). Лицето, упражняващо строителен надзор следва писмено да уведоми община Велико Търново, РДНСК и специализираните контролни органи за заверената заповедна книга в 7-дневен срок от заверката; акт за установяване състоянието на строежа при спиране на строителството (приложение № 10), акт за установяване състоянието на строежа и строителните и монтажните работи при продължаване на строителството за всички спрени строежи (приложение № 11), констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (част, етап от него) (приложение №15) и протокол за установяване годността за ползване на строежа (приложение № 16); протокол за проведена 72-ч. проба при експлоатационни условия (приложение № 17) и др. 71 715.40 86 058.47
Извършване на авторски надзор: Авторският надзор ще се осъществява по всички части на инвестиционния проект в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството както следва. Лицето/лицата, упражняващо/-и авторски надзор по смисъла на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ ) носи/-ят отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ. Авторският надзор по част „Конструктивна” ще бъде задължителен. Лицето/лицата, упражняващи авторски надзор ще участва/т/ при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството. Лицата, изпълняващи авторски надзор ще следят и ще упражняват стриктен контрол над работата на строителните обекти, като по този начин се предвижда да се гарантира точното изпълнение на проекта. В хода на изпълнение на услугата по упражняване на авторски надзор стриктно ще се съблюдават архитектурните, технологичните, стилистичните и строителни правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на всеки от обектите на интервенция в експлоатация. Работните площадки следва да се посещава при необходимост, за да се наблюдават и коригира работата на строителя в случай на нужда. Извършва се контрол за качеството на материалите и изработката, според зададените технически параметри в разработените технически проекти. За установяване на действително вложеното време лицата, упражняващи авторски надзор попълват формуляр при всяко посещение на обектите на интервенция, в който задължително нанасят времето на своя престой по часове. Формулярът за упражняване на авторския надзор ще се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на обекта от Възложителя или упълномощено от него лице и от лицата, упражняващи авторски надзор. от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга. Проектантът носи отговорност за изпълнението на строежа в съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. 98 263.38 116 458.00
Извършване на независим финансов одит: Одитът се извършва, за да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да се потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. Одитът на проекта ще бъде осъществен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще осъществяват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на проекта. Предвижда се проверката под формата на ангажимент за договорени процедури да бъде непрекъснат процес, който да се изпълнява през целия жизнен цикъл на проекта чрез няколко ангажимента. В зависимост от момента на извършване на ангажимента за договорени процедури проверките ще бъдат: междинни проверки по ангажимента за договорени процедури (или междинни проверки по ангажимента за договорени процедури на междинно искане за плащане) и окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури" (или окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури за окончателно искане за плащане). Предвижда се първия тип проверки - междинна проверка по ангажимента за договорени процедури да се извършва по отношение на документите, които УО изисква от Община Велико Търново при представяне на междинно искане за плащане, а окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури ще бъде извършена по отношение на документите, които УО на ОПРР 2014-2020 изисква от Община Велико Търново при представяне на окончателно искане за плащане. Проверки по ангажимента за договорени процедури се извършват на всички междинни и окончателни искания за плащане. Във връзка с изпълнение на ангажиментите както за „Междинни проверки по ангажимента за договорени процедури", така и за "Окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури", екипът/одиторът извършва проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, включен в искането за плащане. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ, а именно: - всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни:одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали Община Велико Търново поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. 9 800.00 11 760.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: В рамките на настоящия проект се предвижда доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на детските и учебните заведения, обект на интервенция в настоящото проектно предложение. Цялостното обзавеждане и оборудване трябва да отговаря на стандартните изисквания за функционалност, за хигиена и безопасност и да бъде съобразено с възрастовите особености на ползвателите. Обзавеждането и оборудването, предмет на настоящата дейност, следва да бъде ново и неупотребявано. Всички мебели следва да бъдат с гладки повърхности, които лесно да се хигиенизират, чисти, без драскотини, подбитости и вдлъбнатини по повърхностите, износоустойчиви, устойчиви на драскане и изгаряне, влагоустойчиви, гарантиращи лесно хигиенизиране. Всички мебели следва да могат да бъдат нивелирани при монтажа, за да се компенсират неравности по пода и/или стените на помещенията, в които ще се монтират. Всички мебели следва да бъдат с възможност за разглобяване и сглобяване (ако е приложимо), без загуба на качествата им. Доставките се предвижда да включват всички допълнителни и помощни елементи и приспособления, необходими за правилното им функциониране. Всички механизми, като водачи на чекмеджета, плотове, панти, заключващи системи и др. следва да бъдат изготвени от материали, осигуряващи многогодишна безпроблемна работа, устойчиви на стареене и с коравина, непозволяваща измятане и огъване. При реализирането на дейността се предвижда избраната по реда на ЗОП фирма-изпълнител да представи при предаването на доставката сертификати за произход, както и всички необходими за по-нататъшното използване по предназначение на доставката документи, сертификати, разрешителни, инструкции, гаранционни карти и други, когато е приложимо. Изпълнението на настоящата дейност включва доставка, монтаж, изпитване и ремонт, а ако настъпи увреждане през времето на гаранционния период, то същото ще се счита за сметка на изпълнителя. В рамките на периода за изпълнение на дейността при повреда на оборудването и/или обзавеждането Община Велико Търново ще задължи изпълнителят да осигури сервиз на място. Освен всичко изложено дотук се предвижда да бъде определен и гаранционен срок на доставеното обзавеждане и оборудване да бъде определен на. Приемането на доставката ще се осъществява от представители на Възложителя – Община Велико Търново с подписването на Приемо-предавателен протокол (Изпълнител и Възложител), придружен с опис на доставеното техническо оборудване, включващо марката, модела и серийния номер на всеки един доставен продукт. След извършване на доставката, всички стоково - материалните ценности ще бъдат подробно описани по групи, наименования, видове, размери, като към всяко една от тях да се прикрепи етикет, съгласно разпоредбите на Счетоводната политика на Община Велико Търново и при спазване на НСС 2 „Отчитане на стоково-материалните запаси“. 432 664.84 519 197.81
Въвеждане на обектите в експлоатация: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор, с оглед въвеждане на обектите в експлоатация, да представи за всеки един от тях окончателния доклад по чл. 168, ал. 6, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, технически паспорт, документ за собственост /или документи удостоверяващи качеството на възложител на строежа, строително разрешение /акт за узаконяване, протокол за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролирани нива, акт обр. 14 за приемане на конструкцията, констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания, документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите, удостоверение по чл.54а от ЗКИР от Агенция по Геодезия, картография и кадастър и др. 10 282.43 9 244.62
Организация, управление и вътрешен мониторинг на дейностите по проекта: Процедурите за осъществяване на вътрешен мониторинг се предвижда да бъдат осъществени от специално създадената за това в общинската администрация дирекция „Бюджет и финанси”, отдел „Финансов контрол“, както и от „Звеното за вътрешен одит”, последното на пряко подчинение на Кмета на община Велико Търново, съблюдавайки изискванията на Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор. За календарната 2016г., с Решение № 113 на Великотърновски общински съвет е съгласуван Годишен план за дейността на звено „Вътрешен одит“ за периода 01.01.2016-31.12.2016г./, утвърден от Кмета на Община Велико Търново за осъществяване на качествена самооценка при осигуряване на необходимото одитно покритие за оценка на изпълнението на сключени договори за обществени поръчки по програми на ЕС /III.3.3 Видове одитни ангажименти/. Провеждането на превантивен и текущ контрол по изпълнението на поставените цели и задачи, както и строгата финансова и счетоводна отчетност по проекта от страна на посочените дирекция и звено, както и от екипа на проекта е гаранция за качественото изпълнение на дейностите. Вътрешният мониторинг и контрол на дейностите ще се изпълнява посредством самооценка на индикаторите за продукти, резултати и въздействие от проекта върху целевите групи.Ще се приложат следните механизми за реализиране на вътрешен мониторинг и контрол: Осъществяване на първо ниво контрол: посещение на място за отчитане напредъка на проекта и по какъв начин изпълнените дейности съответстват на заложените технически параметри, докладване пред Ръководителя на проекта; изпълнение на второ ниво контрол: мониторинг на коректното изпълнение на възложените работи в съответствие с общите и специалните условия на ДБФП, българското и европейско законодателства, както и с правилата на ЕФРР, докладване пред Ръководителя на проекта, както и провеждане на регулярни срещи на членовете на екипа. Като окончателна стъпка от процеса на вътрешния мониторинг е провеждането на дискусионни срещи и предприемане на корективни мерки след съгласуване с УО. 84 000.00 80 061.96

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).