Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 401 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project proposal includes improvement of key parts of the urban environment of Shumen through their rehabilitation and urbanization.
The project is directly aimed at the implementation of eligible activities: reconstruction, rehabilitation of walkways and pavements, construction of bicycle paths and lanes, pedestrian zones, the establishment of playgrounds, installation of park furniture - benches, restoring fountains, creating access for people with disabilities, introduction of energy efficient street lighting and lighting of parks and spaces with energy efficient lighting.
The main objective of the project is to improve the quality of life, social inclusion and improving the state of the environment through the development of the physical elements of the urban environment.
Target groups - the population of the city, incl. people disadvantaged children, young people and people of working age, mothers with children, pensioners.
Expected result of the project is improvement of over 40 000 sq. m - streets, sidewalks, walkways, lighting and spaces, which will improve the quality of urban environment, namely the renovation of poorly maintained due to lack of sufficient funds and outdated infrastructure. These interventions will directly improve the economic and demographic conditions of the city and indirectly - environmental and climate.
The project will contribute to achieving quality results associated with planning, global competitiveness and convergence regions.
Also with its implementation will increase the attractiveness and improve the quality of the urban environment in Shumen this will be a prerequisite for ensuring sustainable and environmentally friendly urban environment for a better quality of life and intensification of social contacts.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Община Шумен в качеството си на бенефициент по ОПРР 2014-2020 г. е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. За ефективното и срочно изпълнение на проект „Благоустрояване и рехабилитация на части от техническата инфраструктура на гр. Шумен“ и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с управление, координация, мониторинг и контрол, провеждане на обществени поръчки, верификации, мониторинг и докладване, осигуряване на информация и публичност, ще бъде избран изпълнител, който да сформира екип, отговорен за управлението на проекта, а с предложения ръководител ще бъде подписан трудов договор. За управление на дейностите по настоящия проект след одобрение на проектното предложение и подписване на Договор за безвъзмездна финансова помощ, ще бъде изпратено възлагателно писмо на избрания изпълнител за стартиране изпълнението на договора. Дейността ще се изпълнява през целия срок на ДБФП. Екипът за управление на проекта ще включва: - Ръководител на проект; - Инвеститорски контрол; - Финансист; - Юрист; - Координатор. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Във връзка с изпълнение на дейността, екипът за организация и управление ще провежда ежемесечни работни срещи с изпълнителите по предварително изготвен дневен ред/график. На тези срещи ще се обсъждат текущи задачи, възникнали проблеми и напредъка по дейностите на проекта. След всяка среща ще се съставя протокол, в който ще се описват обсъжданите въпроси и взетите решения. При необходимост ще се провеждат и извънредни екипни срещи. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка на документации и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълненението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови отчети към УО, докладване на нередности, инвеститорски контрол върху строителния процес и др. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Преди плащане екипът ще извършва документална проверка за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Организираната счетоводна и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит. 108 000.00 99 355.18
Осигуряване на информация и комуникация: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, в проекта са предвидени мерки за информация и комуникация, целящи популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Региони в растеж” чрез ЕФРР в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: 1. Публикуване на информация за изпълнението на проекта на интернет страницата на Община Шумен; 2. Билборд - 5 бр. * 5000 лв. = 25 000,00 лв. 3. Поставяне на постоянна табела - 5 бр. х 1 500 лв. = 7 500,00 лв. 4. Поставяне на информационна табела - 6 бр. * 800 лв. = 4 800,00 лв. 5. Организиране и провеждане на публични събития - 2 бр. * 2 000 лв. = 4 000,00 лв. 6. Публикуване на прессъобщения - 2 бр. * 500 лв. = 1 000,00 лв. 7. Банер/ трансперант - 1 бр. х 300 лв. = 300,00 лв. 8. Организиране и провеждане на официални церемонии - 2 бр. * 4 000 лв. = 8 000,00 лв. 9. Брошури - 1000 бр. х 0,50 лв. = 500,00 лв. 10. Покани - 500 бр. х 1,50 лв. = 750,00 лв. 11. Интернет банер - 1 бр. * 250 лв. = 250,00 лв. 12. Информационни стикери - 50 бр. х 2 лв. = 100,00 лв. Общата стойност на мерките за осигуряване на визуализация и публичност е 52 200,00 лв. без ДДС. 52 200.00 60 565.20
Строително-монтажни работи: Планираните СМР ще бъдат извършени съгласно изготвените инвестиционни проекти във фаза "технически проект", финансирани по процедура "В подкрепа за следващия програмен период" по ОПРР 2007-2013 г. В настоящото проектно предложение са включени основни и приоритетни за общината обекти, допринасящи за постигане на синергичен ефект от общото изпълнение на инвестициите, включени в Инвестиционната програма на града и вече изпълнените такива през предходните години. Предвидените дейности при изпълнение на инвестиционните проекти за отделните обекти включват: 1) За обект "Благоустрояване, изграждане и рехабилитиране на пешеходни алеи и тротоар в района на кв. "Тракия"": * рехабилитация на настилките на пешеходните алеи * осигуряване на достъпна среда на групите в неравностойно положение * изграждане на енергоспестяващо улично осветление. 2) За обект "Рехабилитация на ул. Тича": * възстановяване на пътното платно * възстановяване на пътната настилка * рехабилитация на пешеходните алеи * осигуряване на достъпна среда на групите в неравностойно положение * изграждане на енергоспестяващо улично осветление. 3) За обект "Благоустрояване на зелена площ до "Диагностично консултативен център I - Шумен" ЕООД": * рехабилитация на настилките на съществуващите тротоари * рехабилитация на пешеходните алеи * осигуряване на достъпна среда на групите в неравностойно положение * изграждане на енергоспестяващо улично и парково осветление. 4) За обект "Благоустрояване на района на кръстовището на ул. "Стационна", бул. "Симеон Велики"": * рехабилитация на настилките на съществуващите тротоари * осигуряване на достъпна среда на групите в неравностойно положение * изграждане на енергоспестяващо улично и парково осветление * възстановяване на пътното платно * възстановяване на пътната настилка * облагородяване на зелени площи. 5) За обект "Благоустрояване, изграждане и рехабилитиране на пешеходни алеи и тротоар в района на ул. "Съединение" от Пенсионерски клуб №7 до Съдебна палата": * рехабилитация на настилките на пешеходните алеи по северното протежение на улица “ Съединение”; * осигуряване на достъпна среда на групите в неравностойно положение; * изграждане на енергоспестяващо улично осветление. * ремонт и подмяна на съоръжения на детска площадка; * облагородяване на зелени площи. Качеството на влаганите материали ще се доказва с декларация за съответствието на строителния продукт от производителя или от неговия упълномощен представител. Влаганите строителни материали трябва да бъдат придружени с декларация за съответствие с указания за прилагане на бълг. език, съставени от производителя или от неговия упълномощен представител и да отговарят на БДС. В процеса на строителството Възложителят ще упражнява контрол върху извършените строителни работи и ще вземе участие в специални изпитания и проверки, извършвани от Изпълнителя. Във всички случаи инвеститорският контрол на Възложителя не следва да нарушава нормалния работен процес на Изпълнителя. От страна на Изпълнителя се изисква стриктно спазване, включително и по отношение на трети лица, на разпорежданията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и Наредба № 2 от 22.03.2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи в т.ч. спазване на плана за безопасност и здраве. Изпълнителят поема пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на възложените работи. Изпълнителят на СМР ще извършва и приключва СМР, както и осигурява, че неговите представители, служители или подизпълнители ще извършват и приключат СМР по начин, който няма да накърнява или уврежда доброто име и репутацията на Възложителя. Изпълнителят на СМР носи пълна отговорност за изпълнените видове работи до цялостното завършване и приемане на Строежа. Степента на завършеност, която Изпълнителят ще постигне при изпълнение на обекта трябва да бъде такава, че да осигури окончателното му приемане съгласно чл.176, ал.1 от ЗУТ. 5 536 600.73 6 396 903.19
Упражняване на строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за изпълнението на строителните дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви окончателен доклад до Възложителя. Основни дейности и отговорности: 1. Координира строителния процес до въвеждането на обектите в експлоатация; 2. Проверява за наличност на необходимите документи за законовото започване на строителството и съдействие за тяхното набавяне; 3. Наблюдава за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; 4. Проверява съответствието и подписва КСС, представени от изпълнителя на извършените СМР и осигурява предаването им на Възложителя; 5. Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; 6. Контролира съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; 7. Следи за осигуряване на необходимите мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 8. Дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; 9. Изготвя и подписва всички актове и протоколи, съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 10. Комплектова цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и др. и информиране на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне; 11. Осъществява ежедневен контрол на строителния процес за съответствието на Строежа с действащите норми и правила за изпълнение на строително – монтажни работи, за спазване на изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект; 12. Извършва заверка на екзекутивната документация, изготвена по време на и след приключване на строителния процес включително проверява извършеното от изпълнителя по Договора за СМР екзекутивно замерване на теренната основа на Строежа преди началото на строителството и представя, съвместно с Изпълнителя по договора за СМР, за одобрение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на протокол, удостоверяващ резултатите от направените измервания; 13. Съставя и подписва констативен акт съгласно чл.176 ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че Строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169 ал.1 и 2 от ЗУТ и условията на Договора за обществена поръчка. 187 417.40 200 148.00
Упражняване на авторски надзор: Техническите проекти за обектите, попадащи в настоящото проектно предложение, са изготвени и финансирани по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ "В подкрепа за следващия програмен период" по ОПРР 2007-2013 г. След предаване на работата, авторските права са прехвърлени на Възложителя - Община Шумен. Авторският надзор ще се изпълнява от избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. Целта на тази дейност е осъществяване на контрол по време на изпълнението на СМР с оглед точно изпълнение на работните проекти. Основни дейности и отговорности: 1.Упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя; 2.Следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; 3. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; 4. При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта; 5. Взема участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 6. Взема участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи; 7. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; 8. Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; 9. Изработване на допълнителни чертежи на детайли; 10. Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. 55 216.00 61 620.00
Одит на проекта (извършване на ангажимент за договорени процедури): Тъй като бюджетът на проекта надхвърля 200 000 лв., ще бъде извършен финансов одит, представляващ проверки под формата на ангажимент за договорни процедури. Изготвеният доклад за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка на изпълняваните по проекта дейности с цел да се предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазване на специфичните нормативни правила на ЕС. При изпълнение на дейността ще бъдат спазени Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган. 50 000.00 58 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).