Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 399 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The main objective of the project proposal is to increase energy efficiency in public buildings of cultural infrastructure, in particular Community Centre "Hristo Botev 1884" in the town of Botevgrad and improve the working conditions of employees and amateur groups and bring the building into compliance with the regulations for accessible environment. The building of Community Centre "Hristo Botev 1884" was put into operation in 1976 and at present is in a poor condition. In order to bring it in line with modern requirements for energy efficiency, accessible environment and other requirements the buildings needs overhaul, which includes: implementation of energy efficiency measures, including thermal insulation of exterior walls, roof and oriel, replacement of windows joinery, repair of lighting electrical installation and implementation of energy saving lighting throughout the building, replacement of pipes and boiler/s in the large hall, replacing ventilation equipment and others. Within the project additional construction works will be implemented related to the implementation of energy efficiency measures and restoration of the original condition impaired due to renovation. The main results of the project are linked to the achievement of energy class "A" of the community centre building, energy savings for 60.15% of the current consumption of the building and reduction of yearly emissions generated by the operation of the building with 108,84 t/year.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Ботевград ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Ботевград ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени пет обществени поръчки с предмет: 1. Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за въвеждане на мерки за ЕЕ на обект „Читалище „Христо Ботев 1884”; 2. Изпълнение на оценка на съответствието на инвестиционния проект и строителен надзор за въвеждане на мерки за ЕЕ на обект „Читалище „Христо Ботев 1884”; 3. Избор на административен и помощен персонал за управление на проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от културната инфраструктура на гр. Ботевград“; 4. Изпълнение на мерки по информация и публичност „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от културната инфраструктура на гр. Ботевград“. 5. Избор на одитор по проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от културната инфраструктура на гр. Ботевград“. Посочените обществените поръчки ще бъдат включени в план–графика на Община Ботевград за съответната календарна година и ще се пристъпи към провеждането им. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосновка на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя на екипа по проекта съвместно с юрист (помощен персонал) по проекта. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура ще започне с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Юристът от екипа определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие във обществените поръчки ще има следното задължително съдържание: техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз (ако е приложимо), Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят ще бъде назначена комисия по реда на чл. 103 от ЗОП. Действията на комисията ще се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на съответния изпълнител. Община Ботевград ще сключва договора/и в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за обект: Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на Народно читалище „Христо Ботев 1884”: В рамките на настоящата дейност избраният избрания за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза РП за строителство. Инвестиционният проект ще бъде изготвен съгласно разпоредбите на ЗУТ и Наредба № 4 за обхват и съдържание на инвестиционните проекти и останалите поднормативни актове на ЗУТ. Работният проект (работни чертежи и детайли) ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране (договора за проектиране), изготвения доклад от обследване за енергийна ефективност и технически паспорт на сградата на Читалище „Христо Ботев 1884”. Обхватът на работния проект включва следните проектни части: части „Архитектура” и „Конструкции”, части за инсталации и мрежи на техническата инфраструктура, включително: водоснабдяване и канализация; електрическа (електроснабдяване, електрообзавеждане и електрически инсталации); топлоснабдяване, отопление, вентилация и климатизация; енергийна ефективност, чийто обхват и съдържание са определени съгласно приложимата наредба за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради; част пожарна безопасност, чийто обхват и съдържание са определени съгласно Наредба № Iз-1971 от 2009 г. за строително-технически правила и норми за осигуряване на безопасност при пожар или друга наредба към датата на изготвяне на инвестиционния проект; план по безопасност и здраве, чийто обхват и съдържание са определени съгласно Наредба № 2 от 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи или друга наредба към датата на изготвяне на инвестиционния проект; част план за управление на строителните отпадъци с обхват и съдържание съгласно чл. 4 и 5 от Наредбата за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали, приета с ПМС № 277 от 2012 г. или друга наредба към датата на изготвяне на инвестиционния проект; част сметна документация. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инвестиционния проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. Работният инвестиционен проект ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината. Съгласуването на инвестиционния проект се състои в проверка на съответствието му с предвижданията на подробния устройствен план и правилата и нормите за застрояване в гр. Ботевград. Всички части на инвестиционния проект ще бъдат предоставяни на изпълнителя, който ще направи оценката за съответствието им с основните изисквания към строежите. При необходимост и в съответствие с вътрешните правила на Община Ботевград ще бъде извършено приемане на инвестиционния проект от експертен съвет по Устройство на територията в Община Ботевград. Избраният изпълнител на инженеринга след изготвянето на работният проект, неговото съгласуване и издаване на разрешение на строеж ще започне: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т. 2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хората с увреждания. 985 472.51 1 157 937.22
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на инвеститорски контрол и изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация: След изготвянето на инвестиционния проект от изпълнителя на инженеринга избраният изпълнителна строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад се издава разрешението за строеж от главния архитект на Общината. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежа, с който строителството по сградата на читалището може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. 18 426.78 20 097.00
Изпълнение на дейности за информация и публичност по проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от културната инфраструктура на гр. Ботевград“: Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането от ЕФРР. В рамките на дейността ще бъдат изработени и разпространени следните информационни материали: • Изработка на билборд с големи размери по време на изпълнението на проекта и постоянна табела с големи размери - 2 бр. Големия билборд се поставя по време на строителството на видно място. Постоянната табела се поставя след приключването на обекта. И двете ще бъдат за външен монтаж. • Плакат с информация за проекта – 100бр. Плакатите ще бъдат поставени на видно място в сградите на общинската администрация, читалището, местата за информационни афиши в града. Той ще информира за целите, дейностите и резултатите от проекта и ще гарантира максимална публичност на местно ниво. • Заснемане и обработка на репортаж за изпълнението на проекта - максимум 3 мин – 1бр. Телевизията е най-масовият канал за разпространение на информация. Поради тази причина възложителят ще предвиди изработката на рекламен репортаж за изпълнението на проекта с кадри от самия обект, интервюта, кадри от събития по проекта и др. • Излъчване на рекламен репортаж в местна телевизия – изработеният рекламен репортаж ще бъде излъчен минимум 3 пъти в местна телевизия; • Излъчване на рекламен репортаж в национална телевизия – изработеният рекламен репортаж ще бъде излъчен поне 1 път в национална телевиция, за по-широка обществена разгласа. • Изработка на баннер за събития по проекта – в рамките на проекта ще бъде изготвен и доставен 1бр. рекламен банер, който ще се ползва за провеждане на публични събития по проекта и ще стои на партера на сградата на Община Ботевград или на Читалище „Христо Ботев 1884” • Изработка и печат на Еко чанти – 100бр. еко чанти ще бъдат изработени и разпространени сред обществеността и дейците на читалището.; • Изработка и печат на Тефтер с химикалка – 100бр. от тях ще бъдат разпространени сред представителите на местните административни структури и сред гражданите. - Информиране на обществеността за получената от фондовете подкрепа като ще включва на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз. • Информиране на гражданите чрез непрекъснато актуализиране на информацията за проекта на интернет страницата на общината. В рамките на дейността ще бъдат изпълнение откриваща пресконференция - официална церемония за ефективния старт на проекта "Първа копка" за 20 души и закриваща пресконференция за 20 души. Пресконференциите ще се проведат в зала на общината или читалището и ще бъдат отворени за журналисти, местни НПО и активисти. 9 280.00 10 965.00
Изпълнение на финансов одит по проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от културната инфраструктура на гр. Ботевград“: Съгласно изискванията на програмата Община Ботевград ще наеме външен експерт счетоводител за извършване на финансов одит съгласно изискванията на програмата и закона за независимия финансов одит. Одитният доклад следва да бъде представен само при искане за окончателно плащане. Докладът включва минимум следното съдържание: 1. Дата на издаване на доклада. 2. Пореден номер на доклада. 3. Номер на искане за плащане, за което се отнася докладът (относимо само за междинна проверка). 4. Оперативна програма, по която се финансира проектът. 5. Наименование на проверявания проект. 6. Източници и размер на финансиране на проекта. 7. Период, в който е извършена окончателната проверка. 8. Одитор/одиторски екип, извършил ангажимента. Общо описание на: 9. Целите на ангажимента. 10. Обхват, цели и обекти на проверката. 11. Таблица с всички констатации и препоръки във връзка с тях, групирани по същественост. 12. Подробна рекапитулация на отчетените допустими разходи по проекта и исканата от бенефициента сума. 13. Сключен договор за услуга № ....от г. след проведена процедура за избор на изпълнител (посочва се вида на процедурата и нейния предмет) или Годишен план на Звеното за вътрешен одит/Заповед за възлагане от ръководителя на организацията. 14. Цитиране на стандартите, по които е извършен ангажиментът. 15. Подробно описание на изпълнените процедури във връзка със зададения обхват на проверката в Таблица 1 от настоящата Инструкция. 16. Списък с основните прегледани документи. 17. Таблично приложение с проверяваните разходи, съдържащо най-малкото описание на разхода, сума, допустимост на разхода (допустим/недопустим). 18. Потвърждение от одитора, че с извършените от него процедури е покрил зададения обхват на одитната проверка. 19. Описание на установените пропуски и направените препоръки за тях, както и направения коментар от страна на ръководството на проекта/бенефициента и предприетите действия за тяхната реализация (посочват се изпратените вътрешни писма, ако има такива, до ръководството на проекта/бенефициента с направени констатации за слабости, пропуски и грешки и респ. препоръки за отстраняване и подобрение). 20. Описание на слабости с финансово влияние, установени от одитора при предходни проверки по ангажимента за договорени процедури по проекта, които не са били отстранени. 21. Друга релевантна информация (по преценка на одитора). 5 000.00 5 940.00
Управление на проекта: Управлението на проект „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда от културната инфраструктура на гр. Ботевград“ ще се извършва от екип по проекта, воден от Ръководител проект – Г-н Румен Христов, Зам. кмет на Община Ботевград. Ръководителят на проекта, ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира и контролира работата на останалите членове от екипа по проекта. Ръководителят ще бъде подпомаган от счетоводител, служител на общината (технически и финансов персонал), който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата. Екипът на общината ще бъде подпомаган от външен/и експерти (административен и помощен персонал, вкл. юрист), които ще подпомагат екипът по проекта в подготовката обществените поръчки и изготвянето на задължителната информация до УО на Оперативна програма „Региони в растеж”. Външните експерти ще бъдат избрани след спазване на необходимите нормативни изисквания съгласно закона за обществени поръчки. Екипът по проекта при необходимост ще организира регулярни срещи с избраните изпълнители по проекта и ще извършва посещения на място на строителния обект. Екипът ще контролира дейността на избраните изпълнители и регулярно ще информира ръководството на общината за напредъка по изпълнението на проекта. Екипът по проекта ще изготвя междинен технически отчет и междинен финансов отчет на базата на реално извършените и платени от разходи и при необходимост ще изготвя и искане за възстановяване на средства за междинни плащания до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл.67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. Екипът по проекта ще изготви и окончателен технически отчет и финансов отчет по проекта до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл.67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. 18 847.20 19 689.46

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).