Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 401 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

Description of the project proposal
The buildings, subject of the present proposal include:
1.	Building of the municipal administration with area 4165 m2; (2) Ritual hall with an area of 670 m2; (3) Hot connection and an underground garage with area of 1546 m2. 
2.	Building of School "Metropolitan Avksentij Veleshki" in the town of Samokov with total area of 4047 m2.
3.	Building of Regional Police Station in the town of Samokov with total area of 2 762  m2.
It is envisaged to implement energy efficiency measures that are prescribed as mandatory for buildings in the energy audit.

The main effect of the implementation of the measures is to improve the energy efficiency of buildings, which will directly contribute to reducing final energy consumption and indirectly - to reduce greenhouse gas emissions.

The additional effect is as follows:
•	providing cost-effective operation of public buildings, which will allow to continue sustainable management and maintenance, in order to provide better and additional services to the population and thus contribute to reducing the rate of migration to larger cities;
•	preserving the traditional functions of the city related to the supply of public services not only for its people but also for the population of the county;
•	set good practice locally, to promote the application of similar measures funded both from the national budget and from other sources.

The specific objectives are related to:
•	  increasing energy efficiency in public buildings included in the project proposal thus achieving as a minimum class C of energy consumption and reducing energy costs;
•	improving operational performance to extend the buildings’ life cycle.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Със заповед на кмета на общината ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще включва: ръководител на проекта, счетоводител и координатор. На първото заседание на екипа ще се определят персонално отговорностите, функциите и задълженията ще се разпишат в длъжностни характеристики на членовете. Ще се актуализира графика на дейностите, като се определи началото и края на конкретните дейности. Предвижда се провеждане на месечни срещи на експертите от екипа на проекта вкл. с експертите за управление на проекта, които ще бъдат отговорни за неговото управление и изпълнение; провеждане на дискусии във връзка с общите и конкретни отговорности, плана за действие, процедурите и всички необходими дейности за успешното изпълнение на проекта. Тези работни срещи ще включват също: • Запознаване членовете на екипа с целите на проекта, дейностите и резултатите; • Разпределяне на задълженията между експертите, включени в екипа; • Определяне на правила за работа и докладване; • Обсъждане на плана за действие и процедурите за вътрешен мониторинг и за отчетност; • Контрол върху изпълнението на договорите с изпълнители. Ръководителят на проекта има основната отговорност за наблюдение и контрол по изпълнението на всички дейности. Той ще бъде подпомаган в работата си от целия екип на проекта. 68 000.00 33 979.58
Подготовка на тръжна документация и провеждане на процедури за обществени поръчки и избор на изпълнител за инженеринг, одит, оценка на съответствието и строителен надзор, дейности, свързани с публичност и визуализация на проекта.: Изготвяне на документация за тръжни процедури. 10 000.00 10 000.00
Публичност и визуализация: Ще бъдат извършени дейности за осигуряване на публичност по проекта.На сайта на община Самоков се предвижда редовно да бъде качвана информация относно изпълнението на проекта-неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз.Ще бъде изработени постоянна обяснителна табела и билборд с големи размети и по време на изпълнение на проекта, както и постоянна обяснителна табела с големи размери след приключването му.Предвижда се и официална церемония "Първа копка". 33 333.33 37 932.00
Дейности по инженеринг /проектиране, СМР и авторски надзор/: 1. Изработване на инвестиционни проекти във фаза технически проект на административните сгради. 2. Изпълнение на СМР за повишаване на енергийната ефективност на административни сгради /подмяна на дограма, полагане на топлоизолация по фасади, ремонт покрив с полагане на топлоизолационна система и съпътстващи дейности/. За сградите на ОУ "Митрополит Авксентий Велешки", Административна сграда на Община Самоков и РПУ - Самоков: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти, т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки") - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; - изпълнение на всички останали мерки, предписани в техническите обследвания на сградите. За сградата на Физкултурен салон към ОУ "Митрополит Авксентий Велешки": - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на всички мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата /съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти, т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. 3.Авторски надзор по време на строителните дейности. ЗАБЕЛЕЖКА: Сумата 3 179 646,90 лв., предвидена за дейностите по инженеринг е без ДДС и включва, както следва: - 3 166 072,23 лв. без ДДС - БФП; - 13 574,67 лв. без ДДС - СФ за "ведомствено кафе" и "кухненски бокс". 3 179 646.90 3 977 397.49
Изготвяне на Доклади за оценка на съответствие на инвестиционните проекти по чл. 142, ал. 5 от ЗУТ от лицензирана фирма: Оценката за съответствие на инвестиционните проекти по чл.142, ал.5 от ЗУТ обхваща: І. Проверка за съответствие с: 1. Предвижданията на подробния устройствен план; 2. Правилата и нормативите за устройство на територията; 3. Изискванията на нормативните актове и техническите спецификации за: - носимоспособност, устойчивост и дълготрйност на строителните конструкции и на земната основа при експлоатационни и сеизмични натоварвания; - пожарна безопасност на строежа; - опазване на здравето и живота на хората и на тяхното имущество; - безопасно ползване на строежа; - опазване на околната среда по време на строителството и на ползването на строежа, включително защита от шум, опазване на защитените територии и обекти и опазване на недвижимите паметници на културата; - икономия на топлинна енергия и топлосъхранение на обекта; - достъпна среда. 4. Взаимната съгласуваност между частите на Инвестиционните Проекти; 5. Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. Специфичните изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива. II. Изготвяне на: 1. Мотивирано заключение (доклад); 2. Подписване с оценка за съответствието на всички части на Инвестиционните Проекти. 22 166.67 33 700.00
Строителен надзор и въвеждане в експлоатация: Дейност, свързана с качественото и законосъобразно изпълнение на обекта и въвеждането на обектите в експлоатация. Ще се извърши от лицензиран консултант, съгласно чл. 166 от ЗУТ. Дейностите по строителен надзор и въвеждане в експлоатация включват: 1. Законосъобразно започване на строежа – откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво – Протокол, обр.2; 2. Заверка на Заповедна книга за Строежа; 3. Проверка и заверка на коти: изкоп, цокъл, корниз и било /респективно заверка на ниво фундаменти/; 4. Съставяне и проверка на всички актове и протоколи по време на строителството; 5. Изпълнение на Строежа съобразно одобрения проект; 6. Контролиране качеството на строителните материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; 7. Недопускане увреждане на трети лица и имоти, вследствие на строителството; 8. Правилно изпълнение на строително- монтажните работи; 9. Годност на Строежа за въвеждане в експлоатация; 10. Подготвяне на окончателен доклад до Възложителя за установяване годността за ползване на строежа. Забележка: Сумата 92 333,33 лв. включва: - 80 333,33 лв. без ДДС - за дейности по строителен надзор; - 12 000,00 лв. - сума, предвидена за държавни такси за въвеждане в експлоатация на сградите, на които не се начислява ДДС. 92 333.33 78 500.00
Независим финансов одит: Основната цел на одита е одитора да изрази мнение дали финансовите отчети на дружеството са представени вярно и честно във всички съществени аспекти. Одитът е насочен към съществените аспекти на отчетите, а не към всичките им детайли. Одитът не е проверка на всички документи, операции и записи, а само на част от тях. След приключване на всички одиторски процедури и анализ на събраните одиторски доказателства, ако е необходимо може да се направят някой препоръки за корекции и допълнителни оповестявания във финансовия отчет. След като всичко е съгласувано се преминава към изготвяне на одиторския доклад.. 33 333.33 9 144.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).